Reply on: Sarko #3977:
Áno, odbočenie z Komenského v smere z Lokomotívy k tabačke pre núdzové obracanie . S odbočením ako je dnes, to jest od Hlavnej bol vytvorený trujúholník. Smyčka bola vlastne kontinuálnou prestavbou telesa do tabačky s odstránením a odpojením nepotrebných častí . To "esko" na vybratie zatáčky je z dovodu napojenia na povodné teleso, ináč by bolo logickejšie už z hlavnej odbočiť trať na ľavú stranu strojárenskej.
Trojuholník na Oštepovej ???
Na južnej pamatám už len dvojkolajku. A to znamená od konca 50tych rokov. Poznám tu oblasť dobre od detstva. A NIKDY tam žiadne odbočenie a trouholník NEBOL. Ani dočasné provizórium v 60,70,80, rokoch! Pokial tam sú nejaké zbytky pojdem sa na to pozrieť, to ma zaujíma. Ale musia pochádzať ešte z dob jednokolajky, resp pred vojnou. Nikde som nenašiel zmienku.
Smetanova bola skutočne priechodná , pri krížení s Tr.SA (Južnou) bola zastávka električky. Na druhom konci Smetanovej bol vtedy hlavný vchod do nemocnice.
Rastislavovou jazdil autobus L8(pozdejšie prečís.na L12) ,pri vchode do nem.zabočil na Smetanovu, u kláštora na Šoltésovej križoval vlečku do nemocnice, na križovatke s Tr.SA bola zastávka **(prestup na elku), pokračoval ďalej "Oštepovou" (neviem vtedajší názov-snáď pokrač.Smetanovej?) až k malej stanici. L12 zrušená v r.61alebo62 ,zavedená L16 konečná na Gemerskej u školy, trasa Smetanova-malá stanica odvtedy bez náhrady. L12 sa objavuje znovu až v r.1969 v inej trase.
**/v tej časti bývalo vtedy vela obchodov, pošta a tehlové obytné domy - také malé južné centrum. Všetko zbúrali a postavili paneláky.
KVKV
aký je to typ výhybky ?