eMareq, Vladimír: Čo sa týka kĺbakov, podľa mňa je L11 v úseku LVIII-NO dosť vyťažená. Ale ak by došlo k posilneniu ED, vedel by som si obmedzenie predstaviť. Ak by sa L11 nedala voči Ťahanovciam nijako skombinovať a nezáležalo by na súčasnom systéme s jedným prestupom, L27 by sa dala teoreticky urobiť á la L53 a L11 v trase LIX-NO-VO-NJ. Teda za predpokladu, že v trase NO-VO-NJ by postačovalo sólo.
Dakujem za upozornenie, spominanu L56 som zabudol pripisat. Solaris na L IX? Ten by sa zivy odtial nevratil .
Teoreticky by L11 mohla jazdit ako L27 (nie cez presovsku ale cez HM TESCO - Mier - MB - NO), s tym ze pri NO sa normalne napoji na stavajucu trasu povodnej L11. No lenze potom pojde na Tahanovce iba L37, co pre interval ktory ma teraz je nedostacujuce. L56 ani neberiem do uvahy - jazdi este menej. Na druhej strane by na useku HM TESCO - MB jazdili 4 spoje do Tahanoviec L11, 27, 34, 36 z toho dve ktore vybocuju na NMM a dalsie dve co maju zastavku na Jakabovom palaci. (Ide mi iba o uvahu)
K tej L27 - vacsinou robia mix co poslu (ako som si vsimol), raz klbak, solaris, ci kratky. Asi podla hesla - co garaz da - to berte s humorom.
~> Diggy - tomu sa hovori rotacia . Zachvilu zacnu posielat aj obycajnych radovych dielenskych pracovnikov na take funkcie na ktore nie su povodne urceni, ale aspon si zvacsia rozhlad
Všimli ste si, že vodiči AD jazdia na Tbusoch, vodičov TD vraj pchajú na Briky (už som videl minule vodiča z 1020 na 536). Som zvedavý kedy vodičky ED pošlú na Ikarusy. ?
Súhlasím, že keby pred 15 rokmi bola údržba ako dnes, ŠM-ky by si pojazdili oveľa dlhšie, aj bežne do toho roku 1995.
S navrhnutými linkami na klbák v zásade tiež súhlasím. Len poznamenám, že pri L11 sa mi zdá, že sa tu skôr berie ohľad na klientelu ako na dopravnú potrebu. Na úseku NO - Sídl. Ťahanovce by som si vedel totiž celkom dobre predstaviť aj Solaris (ale ten nikto nechce dávať na Luník IX) a na úseku NO - Luník IX by som si zase vedel predstaviť aj sólo autibus (ale ten zase by bol pohromou na Sídl. Ťahanovce). Ak teda L11 má jazdiť v dnešnej trase, klbák je asi jediným možným kompromisom.
Ďalej by som k Tvojmu zoznamu doplnil L56 a vylúčil z neho L27, tá si podľa mňa vystačí aj so Solarismi. Teoreticky by mohli Solarisy aj na L32, ale tá sa toľko kľukatí, že z priestorových dôvodov je predsa len vhodnejší 18m bus.
Samozrejme, že vodiči RA majú brať aj neželeziarov. Je s tým nebodaj nejaký problém? (Pýtam sa, lebo som zatiaľ nikdy RA-čky na krátke jazdy využiť nepotreboval). Akurát cestujúci musí rešpektovať, že nástup je len prednými dverami.
BM - to co som tu pisal o SMkach vs EURO normy, posledne kusy dojazdili v Plzni v roku 1995
Bavite sa o klbakoch, pridam i ja, na com by mali klbaky jazdit:
tieto linky: 11, 18, 27, 32, 34, 38 (spicka)
Co si myslite, musia vodici na RA linkach brat aj nezeleziarnikov? Mohla by nastat situacia, ze trebars cakate na secovskej a potrebujete sa dostat na Polikliniku, pricom L15, L18 a L32 uz sli, dalsi vhodny spoj je spominane RA6. Pokial viem vodici maju prikaz brat aj nezeleziarnikov, v ramci zastavok kde RA stoji, kedze sa to povazuje za normalny spoj. Len tym rozdielom, ze treba stat pri prednych dverachv pripade vystupu.
17:35, zastávka Nám. osloboditeľov, smer Moldavská cesta, plyňák #6284, L23. Neseriózny vodič mal evidentné problémy s pársekundovým počkaním na dezorientovaných cestujúcich, ktorí potrebovali ísť na letisko, pritom stál na zastávke len veľmi krátko a na semafore potom minimálne celú minútu. Byť kompetentným, za marec by prémie neuvidel..
Tak, dočkal som sa! Dnes po dlhej dobe trhanár na L18 kĺbák ?
Teraz večer L20 - myslím že to bola Karosa 5218 - nesvietilo v predu číslo linky (a ja že ide manipulačná jazda a ono to bola L20 ? )
A ešte jedno - chcem poďakovať DPMK za super CP (za nadviazanosť na prestup) Napr. /večer po 21:00/ chcete ísť zo sídliska Ťahanovce na Furču, tak počítajte s tým, že keď prídete k HTesco, tak ako na truc Vám rovno pred nosom ujde spoj na Furču (15 minút čakačka) ?
So Solarismi je skutočne ten problém, že majú špecifickú dĺžku. Ak by boli pomery v Košiciach normálnejšie, nevadilo by mi, ak by sa sem-tam niekde miesto kĺbového autobusu ukázal garantovaný 15m Solaris. Ale pri dnešnej úrovni, kde je vzácny každý jeden meter štvorcový v autobuse to asi celkom nejde.
Som zvedavý, kam pôjdu tohtoročné Solarisy. Mám taký "tušák", že to bude okrem iného L38. Jednak Šaca už dlhšiu dobe požaduje bezbariérovú dopravu a jednak táto linka obslúži bzbariérové byty na Tallinskej na Jazere. Ale neviem, či sa odhodlajú vypraviť Solaris aj mimo špičky namiesto dnešných sól.
O efektivite košickej MHD by sa dalo veľa hovoriť. Ja som úprimne presvedčený o tom, že sa dá pri tom istom balíku prachov zorganizovať doprava aj lepšie. Základom je menej liniek a hustejšie intervaly. Niekedy je päť skoordinovaných spojov viac ako šesť neskoordinovaných.
Prepac, rano bolo dost hekticke. pre mna je civilizovany svet hoci aj Horna Dolna, ak tam ludia realne uvazuju.A teda aj Presov.
Je jasne, ze by bolo potrebne posilnit niektore spoje. Ale stale budem tvrdit, ze ide hlavne o peniaze a ak ich mam len urcite mnozstvo, tak v takom mnozstve aj ponukam sluzby, ale EFEKTIVNE. Takze aj efektivne vypravovat Solarisy.Tam, kde su naozaj potrebne.
Vladimír
Som zvedavý, kam pôjdu tohtoročné Solarisy. Mám taký "tušák", že to bude okrem iného L38. Jednak Šaca už dlhšiu dobe požaduje bezbariérovú dopravu a jednak táto linka obslúži bzbariérové byty na Tallinskej na Jazere. Ale neviem, či sa odhodlajú vypraviť Solaris aj mimo špičky namiesto dnešných sól.
O efektivite košickej MHD by sa dalo veľa hovoriť. Ja som úprimne presvedčený o tom, že sa dá pri tom istom balíku prachov zorganizovať doprava aj lepšie. Základom je menej liniek a hustejšie intervaly. Niekedy je päť skoordinovaných spojov viac ako šesť neskoordinovaných.