Dovolím si poznamenať, že ako Prešovčan nie som zaťažený žiadnymi osobnými motiváciami pri posudzovaní dopravy do jednotlivých MČ v Košiciach. Situáciu sa snažím posudzovať objektívne. Ak píšem, že L34 je natrieskaná, myslím to nie preto, že na Ťahanovciach bývam, ale preto, že je natrieskaná. Ak tvrdím, že doprava na Podhradovú bola v minulosti (aj s L51) predimenzovaná, tak nie preto, že tam býva niekto, komu sa chcem pomstiť, ale preto, že jednoducho dlhodobo pozorujem veľmi slabú vyťaženosť L12 v úseku Nová nemocnica - Podhradová a L16 v úseku Mlynská bašta - Podhradová.
Som neskutočne rád, že do "civilizovaného sveta" si zahrnul aj Prešov, kde sa tiež uplatňuje Tebou popísaný systém. Nízkopodlažné vozidlá majú stále vypravenie, pokrývajú určité linky kompletne, u niektorých len časť spojov. Garantované spoje sú vyznačené v cestovných poriadkoch, negarantované nie.
Takéto rozloženie bezbariérových spojov by jednoznačne malo zmysel aj v Košiciach do doby, kedy budú NP vozidlá všetky. Je tu ale jeden problém - tá nešťastná dĺžka 15m. Pretože v Košiciach sú nízkopodlažné autobusy (okrem 5101) charakterizované nielen nízkou podlahou, ale aj špecifickou dĺžkou. A ako som už uviedol, nejaké miešanie Solarisov na trbárs takú L34 by nebolo vôbec vhodné. A vlastne ani iným linkám neprospeiva, keď sa tam miešajú vozidlá rôznych dĺžok. Iná situácia by bola, keby boli v KE nízkopodlažáky štandardných dĺžok alebo...... alebo by sa jednoducho doprava posilnila
Napokon sa vrátim ešte k tej Podhradovej. Ja osobne by som jej obsluhu riešil tak, že by som L12 odklonil niekam inam, teda nie na Podhradovú a zahustil by som interval na L16 ako kompenzáciu. Tak by Podhradová v špičke ráno miesto štyroch spojov na L12 a štyroch na L16 mala povedzme šesť spojov na L16. A myslím si, že 10 min. interval by na tejto linke bol akurát a stačil by aj pre celú Podhradovú.
Natahujete sa na linkach a nizkopodlaznych busoch, motate sa len okolo Tahanoviec a Furce (akoby ine sidliska v KE neexistovali), kazdy si tu obhajuje svoju linku (ak mu niekto iny na nu siahne a chce rusit klbvaky, spoje), ktorou pravidelne jazdi, kazdy by chcel mat na tej svojej linke to najlepsie a na inych sidliskach by ste porusili takmer vsetko(vid Podhradova).
Vazeni, existuje este jeden sposob vypravovania Solarisov (vseobecne nizkopodlaznych busov) na linky a ktori tu este nikto nespomenul, no v civilizovanom svete to existuje.
Na CP viacerych liniek by boli len niektore spoje vyznacene (a DPMK by to musel garantovat), ze tento spoj je zabezpeceny nizkopodlaznym busom. Tak by Solarisy nemuseli behat len na L16,L12, ale by sa rozptylili aj na ostatne linky (aj na L34). A tymto by bol vyrieseny problem zadelovania Solarisov na linky.
Aj na trase Ťahanovce - nová nemocnica by mal byť. Ale keďže pri súčasných pomeroch na L34 je prioritou zachovanie ponúkanej kapacity, nebudeme predsa obmedzovať počet miest s odôvodnením, že rozširujeme bezbariérovú dopravu. Aké-také bezbariérové spojenie Sídliska Ťahanovce a novej nemocnice by mohol zabezpečiť ten malý Solaris, keby sa nejako stabilnejšie vypravoval na L36. Ale L34 neprichádza do úvahy...
Re #3168 Dopravák: Zdá sa, že nateraz bola moja prognóza správna. Podobne ako opozícia v pravidelných intervaloch odvoláva Mikloša, tak pravidelne niekto ruší L70. A predsa Mikloš stále ministruje a 70-tka jazdí.
(Dúfam, že sa nestrhne politická hádka, použil som to ako paralelu bez akejkoľvek snahy prejaviť nejaký politický názor!)
Re #3170 Dopravák: L34 je nehorázne natrieskaná ako klbák, vozidlo s menšou kapacitou znamená tragédiu. Ja mám akosi šťastie občas sa vyskytovať na spoji o 12:54 od Cassosportu a minimálne tento spoj je symbol.... - symbol maximálnej obsaditeľnosti Karosy B941.
Opakujem, ale musím sa zastať Ťahanovčanov. V poslednej dobe dosť často (asi to budú trhané) vidím na L34 a L27 sólo vozidlá. Katastrofa!! Normálne ľutujem cestujúcich ? Osobne si pamätám moju skúsenosť z minulého roka a to cesta sólo vozom na L34 od Mieru po Bardejovskú (doobeda). Zážitok na celý život ? - bol som nalepený na predných dverách (ináč, tam je zákaz zdržiavania sa) ?
L70 - asi sa bála zániku ? , pretože v poslednej dobe chodí totálne vyťažená ?
Len pekne nechajte L18 na pokoji! Tak ako napísal Vladimír, táto linka je dosť vyťažená a Solarisy si ani nechcem predstaviť (ešte ako tak cez víkend). Už dnes chodia "trhané" sóla a je problém sa do nich dostať. Na L18 patria jednoznačne kĺbové vozidlá.
1018 - NEPROVOKUJ ? ? (L18?!) ?
Furčan - no konečneee ? . Áno, všimol som si, ale načo to je to fakt neviem
Pred malou chvíľou preletelo cez Nám. Osloboditeľov (cez koľajovú križovatku a oblúk vľavo v smere z Južnej triedy na Štúrovu) veľkou rýchlosťou KT8D5 #513 tak, že sa natiahol poriadne veľký elektrický oblúk a množstvo iskier (či zapálených uhlíkov) dopadlo až na zem. Už dávno som niečo také nevidel, už by to chcelo kontrolu trolejového vedenia.
A na trase l.34 Ťahanovce-Nová nemocnca by nemal byť ??? Skús sa pozrieť cez deň niekedy doobeda, že idú 34 pomerne plné. Keď si zoberieme linky 11, 27, 36 (tie sú prázdne)
Starí ľudia isteže nie sú len na Podhradovej, ale hádam nechceš porovnávať Podhradovú s Furčou alebo dokonca Ťahanovcami?! Samozrejme, že na Podhradovej je výrazne viac ľudí odkázaných na nízkopodlažný autobus ako na ostatných menovaných sídliskách.
Pokiaľ ide o L12, o ňu ako takú mi nejde, ale myslím si, že na trase Nová nemocnica - Stará nemocnica by NP bus mal byť.
Na L16 som videl 18m bus celkom nedávno a vídavam ho tam pravidelne. V Košiciach zatiaľ Solarisy trhané služby nerobia. Takže je logické, že tie trhané na L16 musí niekto robiť, a to sú zväčša práve klbáky.
Konečne ! Nech sa ľudia s Podhradovej tlačia. 12 a 16 sú permanentne poloprázne. Bolo tam treba Solarisy? Starý ľudia nie sú len na Podhradovej. Sú aj na Ťahanovciach, Furči, ... (V diskusnom fóre na www.dpmk.sk (už nefunguje) mi tvrdili, že na Podhradovú musia chodiť Solarisy. Tak asi nemusia, keď na 12 ich rušia. A ešte ku 16. Ja som na l.16 už veľmi dávno nevidel 18m autobus
Tak som sa dnes informoval na DPMK o aktuálnej situácii.
A. Obmedzovanie dopravy
Celý rad návrhov na obmedzenie mesto jednoznačne zamietlo. To znamená, že sa nebude rušiť ani L5 ani 70 a ani ďalšie popisované katastrofické scenáre sa nebudú realizovať.
Jedinou (takmer) schválenou zmenou je obmedzenie obsluhy vstupného areálu U. S. Steel v pracovných dňoch po 17.00h až do ukončenia prevádzky a vo voľných dňoch celodenne. V tomto čase sa linka R7 zruší a L26 bude mať predĺžený interval medzi spojmi z 30 na 60 minút. Čaká sa ešte na nejaký súhlas, ale v zásade je všetko na zmenu pripravené, možno to začne platiť už 1.4.2004.
B. Typové zámeny vozidiel
ODS DPMK vzhľadom na permanentné porušovanie plánovanej výpravy (nahrádzanie vozidiel s vyššou kapacitou vozidlami s nižšou kapacitou) pripravil návrh na riešenie situácie s nedostatkom kĺbových vozidiel. Podľa tohto návrhu by sa mala uskutočniť:
L12: zmena strednekapacitného autobusu na nízkokapacitný celodenne
L16: zmena vysokokapacitného autobusu na delených zmenách na strednekapacitný
L18: zmena vysokokapacitného autobusu na strednekapacitné celodenne
L30: zaistenie kompletnej výpravy strednekapacitnými autobusmi (dnes je časť spojov vykonávaná vysokokapacitným autobusom).
Pozn. nízkokapacitným sa rozumie 12m, strednekapacitným 15m a vysokokapacitným 18m autobus.
Celá zmena bola odsúhlasená, no zatiaľ nebude uvedená do praxe. PCD totiž oznámila, že už má prevádzkyschopný dostatočný počet kĺbových autobusov na riadnu výpravu. Z toho dôvodu sa teda výprava meniť nebude, no ODS bude vykonávať prieskumy vypravenia vozidiel. V prípade, že sa bude opätovne opakovať situácia, kedy sa budú vypravovať nesprávne vozidlá, navrhované zmeny začnú platiť.
C. Iné zmeny
Naďalej zostáva aktuálna otázka obmedzenia dennej prevádzky MHD. Na celú vec je viacero návrhov, ale v zásade sa jedná o zavedenie neskorších začiatkov a skorších ukončení dennej prevádzky. V súvislosti s tým sa po prešovskom vzore nočná prevádzka bude začínať skôr a končiť neskôr. Z toho, čo sa na vozkm denných liniek ušetrí, sa niečo vrazí do nočnej dopravy tak, že táto bude posilnená (!), a to nielen večer a skoro ráno, ale celonočne (!). Veľmi reálne vyzerá obnovenie protismerných liniek 100, 102 a 104, čím by sa prakticky na celom dnes v noci obsluhovanom území docielil interval z mesta 30 minút.
Nuž, vážení, máme zas o čom diskutovať. Ale myslím si, že to momentálne nevyzerá až tak zle, ba dokonca možno hovoriť aj o niektorých zmenách k lepšiemu. Zdá sa, že Košice sú naďalej nevyspytateľné - tak ľahko ako sa ide z pozitív do negatív sa občas ide aj z negatív do pozitív
Tak to asi málo cestujem, priznám sa, že na L18 som už dávno nevidel totálne natrieskaný kĺbový bus.
Ale snažím sa vychádzať z reálnej situácie. V posledných mesiacoch možno na kĺbových linkách bežne vidieť krátke busy, čiže asi je tu nedostatok kĺbových. Toto asi chcú riešiť tak, že na L12 sa vrátia krátke busy, a získané Solarisy presunú na niektorú z kĺbových liniek.
Otázka by mohla znieť: Ak nie na L18, kam inam?
Do úvahy by ešte prichádzali L11, 27, 32, 34. Ale...
L11 - vylúčené
L27 - na Jazero by to hádam šlo, ale Ťahanovčania by asi radosť nemali
L32 - ťažko povedať, kapacitne možno, ale trasa sa mi zdá pre Solarisy príliš kľukatá a rozbitá
L34 - tam kapacita už dnes nestačí
Neviem, ale z týchto možností sa mi výber L18 javí ako najschodnejší.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
es