Súhlasím. Ale myslím, že v Košiciach to nehrozí, nakoľko sa už dávnejšie hovorilo o časovej prestupnej tarife. A pokiaľ má byť jednorazový cestovný lístok prestupný, je nelogické, aby predplatný nebol. Aspoň dúfam, že je to logické aj pre DPMK.
Nechám Vám odkaz na serveri mojej stránky (je to iba taká skúšobna - tak za mesiac-dva bude úplne iná). Je to 800 riadkový xls súbor s evidenčným stavom vozidiel (aj vyradených). Za zmienku stoja #1-120. Ale furt je málo a pátram ďalej. Keď niekto pozná presné ev.č., roky výroby a zaradenia a ŠPZ (ŠPZ nie sú veľmi dôležité) Ikarusov 280.08 a .10 pred údajným prečíslovaním (vraj mali ev.č. 2xx), Ikarusov 630 a Karos ŠM, ŠD, ŠL 11, príp. Jelcz, nech prispeje.
Jedno je isté. Ak by DP Praha podnikol sebemenší pokus o zavedenie takejto xoxotiny, tak to znamená len jedno - okamžite končím s nákupom električenky a presúvam sa do skupinky požadujúcej vybúranie a vybetónovanie celého mesta, aby bol dostatok priestoru pre IGK... V BA sa už tak na 50% presúvam taxíkom...
I.
Ikarusy 630 z roku 1963,bolo ich 10 kusov mali ev.c. okolo 120...mam doklad o 124
mali sme este seriu z roku 1961 v pocte 7 kusov
V roku 1964 pribudli kosiciam 3 Ikarusy 620,v roku 1966 ich pribudlo este 10 a v roku 1967 uz len jeden.
Karosy SM a SL mali cisla dedene po vyradenych autobusoch napriklad:13,23,24,27,30,39,62,71,103,104,116 atd...
Niekedy v roku 1982 sa zacalo cislovat stvormiestnymi cislami
Karosa SM 11:50xx,51xx
Karosa SL 11:55xx
Karosa SD 11:5401
Ikarusy 280.08:40xx,42xx
Ikarusy 280.02 a 280.10:41xx
Po roku 1982 boli este v prevadzke autobusy typu Jelcz a tie podla vsetkeho mali cisla zo zaciatku 50xx.
Dnes som si všimol na 424-ke, že má zrkadlo dorazené až pred čelné sklo. To tam začali dávať originál Bahozy, alebo vymysleli nový spôsob ako tak pchať tie zrkadla aby sa dali stiahnuť?
Ono tu chodia aj ľudia, ktorí nevedia, čo to je "pantograf" alebo len "zberač". Konkrétne jednej osôbke som sľúbil, že aspoň v mojich príspevkoch sa budem snažiť písať zrozumiteľnejšie. Verím, že mi túto ohľaduplnosť odpustíš...
re sarko, zberac: juj, vela mudre, prudovy zberac... to je vyraz z nejakeho predpisu, vsak? a kolkoze ma taka anakonda kt8d5 zberacov? zajtra by som rad odpoved. vdakujem ti vopred.
Električková doprava: Z- r.v. medzi 1890-1900, nákladný vagón nezisteného výrobcu, pred renováciou 1 (ex #M1)- r.v. 1913, výr. Magyar Waggon és Gépgyár, r. t. Győr, nákladná električka v renovovanom stave po roku 1952 2 (ex #M2)- r.v. 1913, výr. výr. Magyar Waggon és Gépgyár, r. t. Győr, nákladná električka, pred renováciou (mala by sa dať do pôvodného stavu po vyrobení) 3 (ex #M3)- r.v. 1913, výr. výr. Magyar Waggon és Gépgyár, r. t. Győr, nákladná električka, prevedenie ako pracovné vozidlo s tlačným snehovým pluhom #3 (t.j. 3+3) 1 (ex ev.č. neznáme)- r.v. 1914, výr. výr. Magyar Waggon és Gépgyár, r. t. Győr, osobná električka, pred renováciou (mala by sa dať do pôvodného stavu po vyrobení, t.č. v Technickom múzeu v Brne v rekonštruovanom stave z roku 1951, v akom premávala v Miškolci) 10 (ex Praha)- r.v. 1920, výr. Ringhofferovy závody, a. s. Smíchov, osobná električka, čiastočne renovovaná do stavu z roku 1963, po odkúpení z DP Praha 21 (ex Praha)- r.v. 1908, výr. František Ringhoffer, Smíchov, osobná električka, v renovácii do pôvodného stavu 203 (typ T1)- r.v. 1957, výr. Tatra n. p., závod Smíchov, po renovácii, stav z roku 1967 212 (typ T2, ex Ostrava #619)- r.v. 1960, výr. Tatra n. p., závod Smíchov, po renovácii, stav z roku 1960 100 (typ T3SU, ex. #261/II)- r.v. 1970, výr. ČKD Praha o. p., závod Tatra Smíchov, pred renováciou, v súčasnosti ešte ako školské vozidlo
Spolu: 10 vozidiel
Autobusová doprava: žiadne historické vozidlo
Trolejbusová doprava: žiadne historické vozidlo
No tak to by ten vodič, čo nezastavil na OC Hornaád veľmi zle dopadol, keby to urobil mne. Je to moja zastávka a naši a-busáci majú vo všeobecnosti tendenciu túto zastávku ignorovať, na 100% tak robia RA-čky a nočáky. Na RA nemám vplyv, keď ale cestujem 101-tkou, tak predtým ako sa brutálne rozbehne od OC Laborec hneď mu dávam znamenie "tlačidlom na madle". Len raz to jeden vodič nepochopil ako mal a dostal hubovú polievku odomňa ? a aj od svojej šéfky, p. Nagyovej, ktorá na ďalší deň musela strpieť môj literárny prednes v telefóne ?
Dnes je ďalší "pestrý" deň v električkovej doprave:
Okolo 8:00 na KT8 #530 spadol na kruhovom objazde zberač prúdu a nezávisle od tejto udalosti od 9:00 vypadla komplet meniareň prúdu "C", takže úseky Žel. stanica - NO - Zimný štadión a NO - OC Astória vypadli cca na 1 hodinu. Prevádzka bola obnovená až približne okolo 10:00. Ak ma smenový výpravca nevyženie, prinesiem bližšie info.
Nie, u nas sa autobusom cestuje, nie pripaluje Zachvatenie vozidla ohnom je mozno vidiet v BA a v KE a vsade tam, kde maju zhovadilost zvanu plynovy autobus. Ale vidim, ze v KE sa ohne neobmedzuju na plynove autobusy, ale chytaju aj elektricku trakciu... ?
rl
Chcel by som vedieť názvy a ev.č. historických vozidiel. Mám excelovský súbor, v ktorom mám všetky vozidlá okrem historických.