Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eMareq #2684:
Čo furt máš proti L14. ? Je to ? linka. Cestujem ňou dosť často a je dosť využívaná a ani so závorami sme nemali problém.
Reply on: Valec #2677:
Určite by si sa mal previesť L31 od konečnej po konečnú (Lingov - Kláštor)

Ak chceš vidieť "Bronks"?použi L11 a ak chceš prísť rovno pred garáže DP použi L14
Ad "rampy" v Tahanovciach. Je pravda, ze priecestne zabezpecovacie zariadenie so zavorami (PZZ) na zastavke Tahanovce v poslednej dobe hapruje. Kontrolne prvky od neho mame v dopravnej kancelarii v Kosiciach. Jeho neumerne dlhe uzavretie, resp. uzavretie, aj ked ziadny vlak nejde, je sposobene diletantstvom projektanta tohto PZZ. Niekto to skratka takto navrhol a druhy kxkxt to takto schvalil... Zase by sme sa dostali k tomu, ze je tu majslabsi clanok o ktorom som tu predcasom pisal. My uz volavame na dispecing DPMK, minule jazdili z tohto titulu 14-ky z oboch stran po zavory a nejaky dispecer tam riadil prestupy cestujucich.
Reply on: Vladimír #2693:
Ja som zas za ano za obe veci co spominas. Preco?

Jednoduchsia kontrola kolko sa toho predalo, ale utrpi cas odchodu - i to sa vsak da riesit skorsim prichodom na zastavku (nebude kolizia s L29 - casovy odstup je velmi dobry), co v tomto pripade nieje na zavadu, lebo ides len na Jahodnu (kopec alebo RSS - je to jedno ci tam prides napr. o 5 min neskor - nic Ti neujde). Ak potrebujes ist inam, ides SAD (stoji aj na kopci)
Keby vodic otvaral aj dve zbyle dvere, dopadlo by to tak, ze by si malokto oznacoval listky - nieje kontrola. A strata by sa len zvacsila.

Ak by vodic iba "bral" peniaze a listky nevydaval - skoncil by ako jeho predchodca, ktory to skusal a dopadlo to vyhadzovom.

U beznych liniek taketo nieco nieje pocas dna mozne, aby sa robil nastup len cez predne dvere + kontrola listkov. Len by sa spoje omeskavali.

L40 chapem ako niekdajsiu rekreacnu dopravu, nie ako beznu linku.

Alebo: Ked tak jasne preukazanie sa mesacnikom (na obe pasma) alebo pripadne mesacnikom na 1. pasmo a CL na 3. pasmo.
Reply on: Vladimír #2691:
Nie výhradnému predaju u vodiča a v rámci môjho presvedčenia nie aj nástupu prednými dverami.
Reply on: Vladimír #2691:
Co konkretne nie? Kontroly ale predaj u vodica?
Reply on: eMareq #2688:
Keď už sme pritom, tak ja som tiež očakával 3. tarifné pásmo.

Re #2689 eMareq: Tak to zasa nie. Potom tak môžeš uvažovať o každej linke.
Reply on: eMareq #2689:
Sice ak by vodic robil dosledne kontroly oznacenia listkov, tak by k tomu ani nemuselo dojst...
Reply on: eMareq #2688:
Najlepsi by bol asi predaj listko priamo u vodica, tak by sa vyhlo este vyssim stratam -> neoznacenie CL. Ale tesim sa, ked sa budu robit prepravne kontroly na tejto linke 😉 🙂
Reply on: Vladimír #2685:
Strata by bola urcite mensia keby sa zaviedlo tretie pasmo pre Jahodnu - ak beriem do uvahy pouzitie mesacnikov pre 1. pasmo.
Reply on: Vladimír #2686:
Riešenie navrhnem.
Reply on: eMareq #2684:


1. Otázka znie ako často k tomuto problému dochádza. Nechcem problém bagatelizovať, ale s L14 som šiel cez inkriminovaný úsek veľakrát a nikdy sme neúmerne dlho nečakali.
2. Nikto sa neozve, pretože k Baumaxu ani nikdy MHD jazdiť nemala. Baumax prišiel k doprave ako slepé kura k zrnu. A aj tak tam nikto necestuje.
3. Uisťujem Ťa, že Kavečanci by Ťa zožrali aj s topánkami, keby si im také niečo navrhol. Takáto zachádzka je neúmerne dlhá.
Reply on: eMareq #2683:
Myslím, že strata bude ešte vyššia, pretože väčšina cestujúcich si namiesto lístka za 20 Sk nekúpi lístok za 19 Sk, ale len za 7 Sk, nakoľko väčšina z nich má platný predplatný CL pre 1. tarifné pásmo.

Ale inak som rád, že sa na tej linke zaviedla riadna tarifa. Bolo to len otázkou času.
Reply on: Vladimír #2682:


1.) Cele toto vzniklo, ako reakcia ludi, vzhladom na to, ze kvantum sa ich stazuje na neumerne dlhe cakanie pri rampach, ktore su zbytocne dlho spustene. Ak sa bude opakovat situacia, ze sa rampy pokazia, nacakaju sa este viacej. Je to problem zeleznic, ktore doteraz nereagovali na staznosti DP.

2.) Povodne som tuto zastavku ani nechcel pisat, ale co ak by sa niekto ozval, ze kde je zachadzka k HM TESCO & Baumax.

3.) Asi tak isto sa vozia stavajucou L14 cez Anicku. Spominana zachadzka by trvala iba 7 ci 8 minut.

Navrhni riesenie.
Vyjadrim sa k ztarifovaniu L40. Predpoklady:

Nech v priebehu dna (od zaciatku prevadzky L40 - 8.00 po jej posledny odchod z Jahodnej 21.15) Sa odvezie 100 ludi TAM aj SPAT, z toho je 50 dospelych a 50 deti.

Povodna tarifa bola takato:
20 Sk - dospeli, 10Sk deti

Trocha matematiky 😉 🙂

za den: 50 *(20 + 10) = 1 500 /jeden smer/ -> 3 000 obojstranne. Mesacne to cini 90 000 Sk - To beriem ako zaklad.

Nova tarifa: 19 Sk dospeli, 9 Sk deti
za den: 50 * (19 + 9) = 1 400, 2800 za obe smery (strata 200 Sk). Mesacne 84 000 Sk, strata 6 000 Sk

Moja tarifa, navrhnut Jahodnu do tretieho pasma, 23Sk dospeli, 11 Sk deti. Za den 50 * (23 + 11) = 1 700, Obojsmerne 3 400 Sk. Mesacne 102 000 Sk, zisk 12 000 Sk

Doplnkovy predaj, predpoklady (pre prve a druhe pasmo):

25 dospelych predaj u vodica 14Sk
25 deti predaj u vodica 8Sk
25 dospelych 19Sk (so sebou)
25 deti 9Sk (so sebou)

Denne: 25 * (14 + 8 + 19 + 9) = 1 250 Sk, obe cesty 2 500 Sk
mesacne: 75 000 Sk, strata 15 000 Sk)

Doplnkovy predaj, predpoklady (pre prve a tretie pasmo):

25 dospelych, kupa u vodica: 14Sk
25 deti, kupa u vodica: 13Sk
25 dospelych, listok so sebou: 23 Sk
25 deti, listok so sebou: 11Sk

Denne: 25 * (14 + 13 + 23 + 11) = 1 525 Sk, obojsmerne, 3 050 Sk. Mesacne 91 500 Sk, zisk 1 500 Sk.

Este by som mohol zahrnut pocty, ohladom predplatenych mesacnych kuponov, ale nechce sa mi 😉 🙂

Z tohoto tu vidiet, ak by Jahodna bola zaradena do tretieho pasma, tak by DP zarobil 12 000 Sk, ostatne varianty, mimo posledneho by boli stratove.

Celym tymto prispevkom mi islo o to, ako sa zmenia trzby po zavedeni druheho tarifneho pasma. Upozornujem, ze 100 ludi bolo zvolenych ako rozumne maximum, a aj preto, ze sa to lahsie pocita.

TIETO CISLA A VYPOCTY ROZHODNE NEMUSIA KORESPONDOVAT S KONKRETNYM STAVOM!!!

Islo mi iba o ziskovost/stratovost L40 velmi jednoduchym pocitanim po zavedeni novej tarify.
Reply on: eMareq #2680:
Položím Ti pár otázok:

1. Myslíš si, že železničné pricestie po trase linky je taká hrozná vec, že kvôli nemu treba linku odkláňať?
2. Načo by Tvoja L14 zachádzala k Baumaxu? Veď to sú vyhodené kilometre, absolútne bezúčelná zachádzka.
3. Ty si naozaj myslíš, že sa celé Kavečany + návštevníci ZOO budú voziť po Aničke? A mne poniektorí nadávajú do optimistov...
?
Reply on: pete #2679:
Nevyvolávaj zase nepokoje 😃
Nuz ked sa Vam L53 nepaci, tak to necham tak. 😉

Zistil som, ze u mojej L55 sa vyskytla chyba.

Oprava: Lingov - Tr. L. Svobodu - OD Mier - M.B. - N.O. - Dom umenia - UPJS - Hlavna posta - Poliklinika Zapad - Starozagorska - Huskova - Klastor.

Ale aj druha trasa je zaujimava :): do (N.O. ako minule) N.O. - Krajsky sud - Mestsky magistrat - KVP: Most - Poliklinika - MU - Huskova - Klastor

Iste ste citali, ze su problemy s L14 a priecestim na Tahanovciach, nieco som vymyslel, ako by sa dali obist rampy, ale nieco by utrpelo (nic nieje zadarmo)

Konkretna trasa L14:

Tahanovce: Kostol - ZS - Magnezitka - Slovnaft - HM Tesco (Dopravna ul.) - HM Tesco & Baumax - HM Tesco (Hlinkova ul) - Pri Hati - OD Mier - OD Beta - Nar. namestie - M.B. - Vodna - Jakabov palac - N.O. - Z. St. - Posta 2 - Zel. nemocnica - Alvinczyho - Svornosti - Piloimpregna - Slovenska - Pri Hati

Na useku Majova - Zel. zastavka Tahanovce by zastavovala L29 nasledovne:

Kavecany -> Alpinka (vysek)

variant a) Na kazdej zastavke by zastavovala: Atleticka, Majova, Anicka, Chrastie, Zel. zastavka Tahanovce, Chrastie, Anicka, Majova, Vodarenska a zbytok po starej trase

variant b) Presun na Zel. zastavku Tahanovce a potom Chrastie ... Majova, Vodarenska atd

Alpinka -> Kavecany
Variant a, alebo Vodarenska, Majova, ... Zel. Zastavka Tahanovce, presun na Atleticku, zbytok po starom.

Variant (c) - zastavka na znamenie, ak by niekto potreboval vystupit/nastupit na tomto spoj by zastavil.

T.j. L29 by zachadzala na tento usek. Interval by bol hodinovy, v spicke 30 min. Prelozeny s L14 tak, aby ludia mohli pohodlne prestupit z L29 na L14 a opacne. Rampy by sa takto obisli.

~> Valec - ak sa Ti postasti - tak hadam uvidis aj KT8D5.RN2 😉 Najstastnejsi ju videli live, menej stastni aspon z fotiek 🙂 😉
Reply on: Valec #2677:
Z oblasti MHD by si si rozhodne nemal nechat ujst navstevu Presova...
Reply on: Valec #2677:
Jáááj? Nejak sa na to zabudlo. Tak ja by som asi odporúčal:
- previezť sa po rýchlodráhe do U. S. Steel
- odchytiť autobusy slovenskej výroby Novoplan
- asi sa dosýtosti navoziť Solarismi, ak nepoznáš
- odviezť sa električkou po Južnej triede a zažiť prechod z jedného z najhorších úsekov na najlepší v koľajovej sieti
- možno Tambus a nejaké plyňáky...

Zatiaľ si na viac vecí nespomínam, ja mám vo zvyku si v cudzom meste prejsť celú elektrifikovanú sieť. Záleží od toho, koľko máš času.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.