Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sarko #2516:
Ja len zopakujem, že na ODS-ku som sa neoboznámil so žiadnym náznakom znižovania nočných kilometrov. Nočná doprava sa v prípade osekania okrajového režimu na denných linkách má zachovať v dnešnom rozsahu alebo sa posilní. Veľmi reálne vyzeral aj návrh na iné rozloženie spojov, kedy by v pracovných dňoch došlo k obmedzeniu nočných liniek a v soboty a nedele posilneniu.

Z toho článku ma ale zaujal ten nápad presmerovať L12 cez Cintorínsku ul. Nuž, nie je to zlý nápad.
Reply on: Dopravák #2512:
Na ten článok len toľko, chudáci z dotknutých MČ ešte nevedia, aké obmedzovanie nočných spojov ich čaká...
Uz viem ktory bus je najvacsi shit.
Je to Tambus 4501.
Dnes to bola katastrofa , ako pomaly isiel hore kopcom. A nebol ani preplneny. napr:
secovska - lingov 9 min (normal 4 min)
amfiteater - nova nemocnica 4 min (normal 1 min)
nova nemocnica - sidl KVP 8 min (normal 4 min)

Ale vodic sa stazoval dispecerovi ze ma 15 min. meskanie a ze takto sa neda jazdit - ze ten autobus sa do kpoca vlecie !!! Nakoniec okolo 4-tej bol 4501 nahradeny 3502.
Reply on: Nodes #2508:
Mrkni sa na ICQ a zistíš '-)
spank: Do garaze ide rano iba jeden maly trolej. Druhy pokracuje na L72 s odchodom z Lingova o 8:23 a 9:17 z Myslavy a az potom konci. Treti trolej ide o 8:33 Na L71, s tym ze uz spat neide a na KVP konci a ide do garaze.
Reply on: 1018 #2502:
Ďakujeme za objasnenie histórie a súčasnosti verzií pre IS BUSE v Košiciach. Za seba poviem, že by som uvítal, keby sa už objavila definitívna verzia a na dlho.
Reply on: SDF #2506:
Nie neda sa ziskat.
Reply on: Sarko #2507:
Tak neviem. Tiez som si to zistoval u vodicov. Ale problem je asi v tom, ze tie karticky dostanu len niektori, najskor na L6.
Reply on: Sarko #2503:
Kedy mas birthday? Ani si sa nepochvalil...Musime to oslavit.o:
Reply on: balky #2505:

No súkromník by bol blbý, keby si za to nenechal platiť. Ohľadne WC som si to včera zisťoval u vodičov a WC na ŽS je zatiaľ bez zmeny.
Reply on: 1018 #2502:
Da sa ziskat gBUSE editor? V BA je to problem... 😞
Reply on: Sarko #2491:
Mam informacie, ze chodenie na WC na ZST na zaklade karticky uz neplati. Ze vraj to sukromnik zrusil.
Reply on: Peter #2501:
po osmej na lingove konci a 70015 - s prichodom 8.15 na lingov, ide do garaze; 71075 - s prichodom 8.35 na lingov a v meste na mlynskej baste konci 70025 s prichodom 8.12; zostava nam 70035, ktora ide z lingova ako L72 s odchodom 8.23 a pokial dobre viem, je to kvoli BP a PP. Volakedy bol odchod aj 8.33 z lingova ako L71 sluzby 70015, ale to od septembra robi sluzba 31045 ked sa nemylim, cize do garazi ide len jeden dlhy a dva kratke, treti hodinu a pol po nich
Reply on: 1018 #2502:

Aj keď by možno bola lepšia štatistika v odstavcoch, z obsahu sa to dá pochopiť. Je to fakt pestré a dúfam, že už konečne definitívne. No vidím, že argument narodeninového darčeka zabral a tak som dostal naozaj pekný darček. :o) Ďakujem!
Reply on: Vladimír #2387:
Tak som sa konečne dostal k tým verziám, keď už chcete mať v tom taký prehľad. Na úvod ale musím vysvetliť pár pojmov a dojmov. Nebudeme sa vracať do úplnej histórie, keď existoval inverzný font, ale o jednu verziu neskôr, keď som sa k tejto práci dostal ja. Vtedy vznikla moja tzv. 1. vezia, ktorá mala na čísle linky font 8 - t.j. taký úzky vysoký používaný dnes už len na linkách s vetvou, napr. 22A. Štandardným fontom v systéme BUSE pre číslo linky je font 7, t.j. o jeden nižsí, používaný dnes na čísle nočnej linky a liniek R a RA (práve sa dostáva do obehu). Ďalšia verzia už začala obdobie, kedy sa na veľmi dlhé obdobie na číslo linky zapísal font , t.j. to klasické písmo o ktorom hovorí Vladimír ako o štandardnom a ktoré je používané vo viacerých mestách (BB, PO, AA, ...). V tomto období vzniklo veľké množstvo verzíí, ktoré ani nie sú spočítané, lebo mnohé nemali na celkový vzhľad veľký vplyv, jednalo sa totiž len o malé textové úpravy. V globále ale vznikli tieto najväčšie úpravy:
1. na vonkajšom paneli boli upravené čísla 5,6,9 tak, že ich bruško bolo zmenšené o jeden riadok, lebo bolo neúmerne väčšie, ako ostatok.Zmenu dnes vidíte napr. na električkách, ktoré majú takéto buse a autobusoch, kde je už spravidla na všetkých vozoch táto zmena urobená.
2. dodatočne, asi pred rokom bola podobným spôsobom upravená aj číslica 4.
3. číslica 2 v "štandardnom" fonte 11 nikdy menená nebola. Menená bola číslica 1,2,3,4,5 a 7 vo fonte 8 (napr. v linke 22A, 29B atd). Jednalo sa o vyrovnanie, zjednotenie a zlepšenie čitateľnosti. Mnohé takéto zmeny ani lepší divák nepostrehol.
4. jednou z vecí, ktorá sa menila bol aj tvar písmen, či už von alebo aj dnu. Taktiež šlo väčšinou o zlepšenie čitateľnosti, odstránenie zbytočných kvačiek, nerovnomerností a kadejakých anomálií v písme, ktorých je v pôvodnej zásobe fontov požehnane. Lepší divák = cestujúci postrehol minimálne výmenu malého tlačeného A z písanej podoby, do podoby tlačenej, t.j. takej, aká je napr. na tejto stránke.
5. Na vnútornom paneli prešli čísla liniek od pôvodných (font 3 - ako číslo času a pásma), cez písmo tučné (mnou zavedený font 15) až po font 4, rovnako mnou zavedený, ktorý sa objavuje práve v týchto dňoch v prevádzke a je darčekom pre Sarka, ktorý ma dlh obdobie prehováral, že tučný nie je dobre viditeľný.Voz 5222 ho ešte nemá! To už sa ale dostávame do dnešných dní, keď štandardný font z pozície linky vna paneli vonkajšom odchádza a nastupuje mnou zavedený nový font 12, ktorý už v dnešnej dobe možno vidieť na vozoch 3519, 5222 a 6290.

Takže možme to zhrnúť takto:
v dnešnej dobe má najstaršiu verziu BUSE vozidlo 5202, ktoré nemá ani "štandardný font" vonku, a už ani nikdy mať nebude... Nasledujú vozy ako 5215, 1016, ... ktoré nemajú ešte na vnútornom paneli tučným linku. Potom nasleduje verzia , ktorá už má tučnú linku vo vnútri, nemá ale ešte úpravu fontu vonku, môžme ju vidieť na električkách. Nasledujú verzie, ktoré už majú stále viac a viac obmieňané fonty ale nemajú ešte ikonu šípky a zastávky na vnútornom. Potom sa už objavuje aj táto verzia, konr. na tbusoch 2001, 2005, 2006, 1018, 1020 a väčšom počte busov, napr. 3515, 5101, 3521-3526, 3204, 3205, 3207, 3211, 3213 a niektoré plynáky, Ikarusy (4303) a Karosy. Presne táto verzia obsahuje aj tie známe reklamy a textové lúčenie na konečných trolejbusov. Nakoľko na DPMK spôsobila táto verzia veľa vzruchu, jej nasledovníčka už nemala šípky a zastávky, ale bola v podstate zhodná s predchádzajúcou. No a v dnešných dňoch majú vozy 3519, 5222 a 6290 už opäť verziu s reklamou a šípkami + ten nový font vonku, + inverzné nočáky, no a od pondelka sa mala nahrávať úplne najnovšia, ktorá je zrejme a už v to aj dúfam posledná nejako vážne zmodifikovaná, lebo má ten podarovaný nový font na mieste linky vo vnútri.

JA VIEM, ŽE TERAZ Z TOHO NIE STE OZAJ VELMI MÚDRI, ALE INAK TO HÁDAM ANI NEŠLO..
Vie mi niekto vysvetlit, preco male trolejbusy na L70 po rannej spicke od 8 hodiny pokracuju dalej na L71 resp L72? Az do 10 hodiny. Potom koncia a nastupuju uz na poobednajsiu spicku.
A pritom po 8 hod odchadzaju dva klbove trolejbusy do garaze. A tie male trolejbusy su totalne natrepane. Aky to ma zmysel, ked ich tie klbove trolejbusy o 10 hod znova vystriedaju?
Dnes naobed prisla totalne natrepana L18 k HM tesco smerom na furcu s 10 min meskanim. Na tej linke musi byt celodenny interval 20 min. To si nik nevie uvedomit v podniku???
Samozrejme ze potom vodic nestihal ani odchod z namestia osloboditelov a namiesto 11:53 isiel az 12:06 !!!
Tak, vazeni, v tom pripade vyslovujem zelanie, ze skutocne sa elektrickova doprava v KE zachova. Opakujem este raz, budem len rad.
Reply on: Nodes #2496:

Ja si takisto nemyslím, že by došlo k rušeniu električiek, i keď obavy som vyslovil niekoľko krát. Dôležitým signálom je zlepšovanie technického a estetického stavu parku.

Reálna hrozba zrušenia mestskej električovej trakcie tu už bola v roku 1963. V rokoch 1960-1 došlo k delimitácii nákladnej autodopravy a povozníctva do ČSAD a naopak časti autobusov ČSAD do DP, začala sa výstavba gigantu VSŽ a v priebehu nasledujúcich 10 rokov vzrástol počet obyvateľov o 50.000 duší. V roku 1963 však vláda schválila nový územno-smerný plán a nebyť schválenej výstavby rýchlodráhy (variantne sa počítalo s trolejbusmi...), električky by určite zanikli. A to z tohto dôvodu, že s električkami sa počítalo len ako s dopravou do/z VSŽ, takže od kruhového objazdu mali stáť len tieto trate: Moldavská cesta-NO-ŽS, Moldavská cesta-N.O.-Barca a Tr. SNP-Št. Lokomotívy. V meste sa mala zachovať len trasa Št. Lokomotívy-NMM-Hlavná-NO-Barca. Pre R-linky sa počítalo s novou výstavbou tratí, ale postavili sa len trate VSS-OC Važec a Alejová-VSS. Zrušené boli všetky ostatné trate do Čermeľa, Ťahanoviec, Kuzmányho, NMM-Engelsova-ŽS a nejakým nedopatrením sa neodstavila (hoci na papieri sa zrušila) aj trať na B. Němcovej. Nové sídliska, kde sa ďalšia výstavba električkových tratí plánovala sa nepostavili a tak si skúsme len predstaviť, že by sme po roku 1991, keď sa skončila akákoľvek výstavba nových tratí, nemali ani trať na Kuzmányho a B. Němcovej. Pre električky by možno po ďalšom zlomovom roku 1993 nastal podstatne horší scenár.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.