Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: J #1055:
No neviem, nastup cez predne dvere plni svoj ucel. Aj preto statistiky ukazuju, ze v Kosiciach je ovela menej ciernych pasazierov ako v Blave. Nastup cez predne dvere sa nezrusi aspon najblizsich 10 rokov. Co sa tyka vynosov tak autobusova doprava je ziskova niekolko milionov ale stratova je elektrickova, ktora ako vieme nebola do teraz na vysokej urovni. Ale zacinaju sa diat aj tam zmeny a to k dobremu.
Vladimir: Dostal som za ulohu vymysliet linkove vedenie aby mohla byt na nom aplikovana prestupna tarifa, takze sa to mysli dost vazne.
Reply on: BM #1052:
Kiežby.... Hovorím to preto, že môj rodný Prešov mal byť prvým mestom v SR s časovou prestupnou tarifou (reálne sa hovorilo o tom už v r. 1997, do r. 1999 to malo každopádne byť). Všemocné financie však spôsobili, že dodnes prestupnú tarifu nemáme.

Re #1055 J:
a) ako ja poznám DPMK, ani časová tarifa nemusí znamenať, že skončia hlúposti typu "na každej linke iná tarifná zásada"
b) ten nástup prednými dverami by som nevyťahoval, vzhťahuje sa len na nočný a večerný čas a cez deň len pár menej dôležitých liniek (napr. ako bratislavská L38)
c) Slovák je vynaliezavé stvorenie a myslím, že v médiách už bolo dosť názorných ukážok ako dokážu bratislavskí cestujúci podvádzať i pri prestupnej tarife
d) DPMK je typ podniku, ktorý môže zarábať koľko chce a furt môže obmedzovať dopravu. Tam ide len o úradníkov, čísla, percentá, plány výkonov a objednávku z mesta. Ak DPMK vykáže zisk 30 mld Sk ročne, mesto ich niekde rozfláka a z DP uzavrie zmluvu na ešte menší počet vozkm, zase sa bude obmedzovať...
e) posledná Tvoja veta: Myslím si, že uvedomenie si tejto vety platí rovným dielom pre cestujúcich v každom meste, kde sa nenastupuje prednými dverami (BA, KE, PO, NR, ZA). Podiel čiernych pasažierov nemá žiaden súvis s tým, o aké mesto ide, či aká tarifa je tam zavedená.
Reply on: J #1055:

Chcel si hádam povedať pre Slovákov... O čo je Východniar vynaliezavejší od Západniara? :->
Reply on: BM #1052:
No konečne 😃 Bolo na čase, bo nástup prednými dverami s štikanie lístkov nie je pre vynaliezavých východniarov prekážka ako sa neodviesť načierno 🙂 Budete mať dúfam lepšie výnosy = a to by malo znamenať lepšie výkony. Ľudia musia pochpoiť, že MHD je služba a za služby treba platiť.
Tak tomu uverím, až to uvidím! 🙂
Reply on: BM #1052:
Tak to som zvedavy...
Reply on: Vladimír #1047:
Po rozhovore z riaditelom dopravy, mi bolo povedane , ze v priebehu leta 2004 budu prerobene vsetky prostriedky MHD na elektronicke oznacovace.
Reply on: Diggi #1048:

Nodes Ti už síce odpovedal, ale aj tak tu hodím celý Dutkov výrok:
"Predstavenstvo spoločnosti prijalo uznesenie, na základe ktorého sa počíta s tým, že sa výnos z predaja vráti späť do koľajovej dopravy. Tieto peniaze by sme chceli použiť na jej modernizáciu, čo sa týka koľají i vozňov. Dnes ťažko povedať, aký bude celkový výnos, máme znalecké posudky, pričom tie sa pohybujú na úrovni 1,5 milióna na jeden predaný kus."

Čiže DPMK zas nič nepredá...
Reply on: Diggi #968:

Pozerám, že som prehliadok tento Tvoj príspevok. Striekané čísla má okrem 1008 ešte 1014, a to po celom vozidle.
DIGGI: V tom clanku v Korzari Dutko hovori, ze maju znalecke posudky, pricom tie sa pohybuju na urovni 1,5 miliona na 1 predany kus.
Dopravák buď kľudný, ja som ho neviedel.
Sarko to máš odkiaľ, že jednu za 1,5 melóna. V Korzári o tom nepíšu nič, ale v New Time bolo, že za 15 ks majú chcú 9,5 melóna, čo je cca 650 000 na kus.
Reply on: Dopravák #1038:
Poteším Ťa --> aj ja som ho videl 🙂

Re #1042 BM: Pŕŕŕŕŕŕ´...! Hádam do KONCA roku 2004, keď už! Alebo to fakt chcú stihnúť do januára? 😉
Reply on: Nodes #1044:

Tebou menované prípady nie sú až také podstatné ako ekonomický ukazovateľ, zbytočné peážne trasovanie množstva liniek, zbytočné kilometre, zbytočná koncentrácia.
Reply on: Sarko #1043:
No esteze ta prestupna tarifa nie je oranzova.:-) Cece.:-)
Reply on: BM #1041:
Nemyslel som len moznost havarie v klucovej zastavke, ale napr. aj hromadenie sa vozidiel na zastavke v case spicky a nasledne ich uviaznutie v zapche.
Reply on: Nodes #1040:

Nemal by si byť taký pesimista. Na tú prestupnú tarifu budú potrebné dva tri, ale roky. 🙂 DPMK si bude musieť veľmi skoro uvedomiť, že prestupná tarifa, to bude nielen pre cestujúcich krásne modré oči, ale aj na zabránenie už ohromujúcej palety špekulácií, ako cestovať zadarmo. Nepremyslený, čiastkový, lacný a neosvedčený systém nástupu s jednorazovým CL cez predné dvere sa musí čím skôr nahradiť. Budúcnosť je jasná, budúcnosť je prestupná tarifa. '-)
ADD: prestupna tarifa:> Po dnesnom rozhovore s Bc. S. Dutkom, riaditelom .... nebudeme vymenovavat. , doslo aj k jednemu zaveru v , ktorom my bolo povedane ze do roka 2004 ma DP prejst na system prestupnej tarify.
Reply on: Nodes #1031:
Nie , klucovou zastavkou nieje len Nam. oslob, ale aj NMMM, Zel. stanica , alebo palackeho. Nesmie sa vsetko tahat cez NO lebo jedna havaria by mohla ochromit celu dopravu v kosiciach
Reply on: Sarko #1039:
Jasne, ked nie je prestupna tarifa, nebolo by vhodne zavadzat prestupy pre pouzivatelov jednorazovych CL. Ale na to, aby sa v KE prestupna tarifa zaviedla, je potrebna vymena mozno dvoch troch generacii obyvatelov.
Reply on: Nodes #1031:

Návrh linkového vedenia teoreticky kopíruje súčasný stav s neprestupnou tarifou a zabezpečením čo najmenšieho počtu prestupov. Niektoré linky sú len vzájomne presmerované na iné konečné zastávky tak, aby prejazdy medzi linkami/spojmi boli čo najekonomickejšie a zodpovedali aj jednotlivým nárokom danej mestskej časti.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.