"V meste nateraz ostáva v platnosti bezplatné parkovanie. Jeho zrušenie nie je ani otázkou najbližších dní. „Je potrebné starkým pomáhať, chceme umožniť dostupnosť. K zrušeniu dôjde skôr v priebehu nasledujúcich týždňov,“ dodal Polaček."
Ďakujem. Teším sa, kedy to bude dokončené. Teraz ma to pri zadaní napríklad "po.imhd.sk" (prešovská sekcia) presmeruje na odkaz "https://po.imhd.sk/ba" (začiatok adresy stále naznačuje prešovskú sekciu, ale zobrazí sa bratislavská sekcia a podľa polohy aj ponuka na prechod na košickú "https://po.imhd.sk/ke"), lenže to je zjavná chyba. (Firefox, Chrome.) Ak predsa v adrese zadám doménu tretej úrovne (napr. "po" alebo "LM", malo by to stále prejsť na želané mesto a ignorovať moje cookies alebo zistenú polohu. Automatický výber mesta by mal fungovať iba keď zadám "imhd.sk" resp. "www.imhd.sk" a nie vtedy, keď si mesto zadám sám ("po.imhd.sk").
Doplnenie: po neúspechu v klasickom hernom móde (game over...) hra ponúkne pokračovať v budovaní siete v nekonečnom alebo kreatívnom režime. Tam už sa nedá prehrať, ale sieť liniek sa dá voľne optimalizovať do nekonečna. Hra ukazuje počet vybavených cestujúcich za poslednú minútu. (Rekord mám asi 330.) Toto číslo reaguje na dopady v zmene vedenia liniek medzi uzlami, napríklad ak predĺžite trasu o 1 zastávku alebo pridáte vlečný vozeň do súpravy. Keďže sa v sieti presúvajú jednotliví cestujúci, do minúty štatistiky odrazia ako cestovali po novom. Pre tých čo majú radi urbanistické a dopravné plánovanie je to celkom zaujímavá simulačná hračka.
Ku hre: na mapu mesta vám postupne umiestňujú nové stanice metra, ktoré sú rôzneho druhu a vy musíte ťahať linky metra tak, aby ste uspokojili prepravné nároky medzi bodmi siete. Ťahanie a premiestňovanie trás je zadarmo, obmedzený je iba počet tunelov pod riekou. Časom potrebujete pridávať nové súpravy, vozne, linky, veľkokapacitné uzly alebo tunely pod riekou s cieľom, aby sa nezaplnilo žiadne nástupište nad kritickú hodnotu, lebo vtedy hra končí.
Kľúč k úspechu: v sieti je veľa obyčajných staníc (krúžok, trojuholník), menej špeciálnych (štvorec, päťuholník, hviezda). Problém nastane, keď do zriedkavej stanice napr. "päťuholník" chcú cestovať ľudia z celej siete a nestačí im kapacita súprav. Preto treba ťahať linky tak, aby cestujúci medzi obyčajnými stanicami neobsadzovali súpravy na dlhé vzdialenosti.
Tip k ovládaniu: stanica sa dá do linky nielen pridať, ale dá z nej aj vylúčiť: linkovú čiaru prenesiete drag&drop nad stanicu, čo prepne jej stav zapojená↔vylúčená.
... je zaujímavé, že v 60¨tych rokoch boli na starých vozoch (aj Ringhoffer) výhradne tanierové spriahla. Stav po dodávke a zaraďovaní do prevádzky - 50 .roky neviem komentovať .
Tam bolo treba vyriešiť hlavne výrobu a konštrukciu pantografu, z Prahy prichádzali s tyčovým zberačom alebo bez neho. Ten nešlo použiť.
T1 sa v Košiciach nikdy nespojovali. Aspon teda v prevádzke, či sa o to niekto aspon pokúšal neviem, ale skor by som povedal , že nie, s T1 a znalosťami novej koncepcie boli v KE VELKÉ problémy, väčšina ich nejazdila a skončili predčasne.
Tanierové spriahla sa používali len v Brne na vozoch T2 a u prvých dodávok T3. V Košiciach sa na téčkach používalo výhradne pražské spriahlo, pre spojovanie so starými vozmi (manipulačné jazdy, odtah poruchových vozov) boli vybavené redukciou. Tá bola pomerne rozmerná, často sa válala v priestore za kabínou vodiča. (v podstate pražské spriahlo na krátkom nosníku, na druhom konci kolík so závlačkou pre tanier.spriahlo)
V poslednej fáze prevádzky boli dvojnápravové vozy osadzované pražským spriahlom. Nedosledne, nie u všetkých vozov.
Dve otázky v súvislosti s touto témou:
1) Spájali sa v Košiciach aj T1?
2) Mali dvojice od začiatku "pražské" spriahadlá Atlas alebo sa začínalo s tanierovými? Predpokladám, že vzhľadom na "ringhofferáky" sa pražské spriahadlo mohlo v Košiciach rozšíriť aj skôr, než s električkami typu PCC.
V rokoch 1960, 61 som videl súpravy T2, skúšobné jazdy dvojíc už hneď po dodaní. Spočiatku jazdili výhradne na linkách 1,4. (nebolo kde inde) Po dodávkach T3, ktoré tiež od počiatku spájali do súprav, sa T2 s pomerne dlhou prestávkou prestali spájať do dvojíc. T2 znovu do súprav až v sedemdesiatych rokoch. To bolo obdobie, ked v Košiciach jazdili výhradne dvojočky , sóla neboli vypravované.
v ktorom roku sa v Košiciach začali vypravovať električky v súpravach 2xT nevie niekto?
Video je z roku 1964 a v 0:31 je vidno v pozadí prechádzať súpravu 2xT2 zjavne na Hlavnej ulici: https://www.youtube.com/watch?v=L5u2kA4VOLM
Dúfam že dopravu zadarmo budú mať okrem týchto skupín aj dochádzajúci do práce a z práce, štátní zamenstnanci a cestujúci vezúci sa na rekreáciu hradenú štátom a dúfam že zadarmo budú cestovať aj nezamestnaní. Každému rovnako. A 2000 eur minimálnu mzdu.
Jeden z ľuďmi odhlasovaných cieľov (teraz už víťaznej strany) je MHD zadarmo pre deti, študentov, dôchodcov a vozíčkárov. Tak uvidíme, či skutočne bude snaha zrealizovať, aby štát uhrádzal kompenzácie za tieto skupiny nielen železniciam, ale aj ďalším dopravcom. Pripájam screenshot.
KVKV
Tanierové spriahla sa používali len v Brne na vozoch T2 a u prvých dodávok T3. V Košiciach sa na téčkach používalo výhradne pražské spriahlo, pre spojovanie so starými vozmi (manipulačné jazdy, odtah poruchových vozov) boli vybavené redukciou. Tá bola pomerne rozmerná, často sa válala v priestore za kabínou vodiča. (v podstate pražské spriahlo na krátkom nosníku, na druhom konci kolík so závlačkou pre tanier.spriahlo)
V poslednej fáze prevádzky boli dvojnápravové vozy osadzované pražským spriahlom. Nedosledne, nie u všetkých vozov.