Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: veteran #11060:
Len pre zaujímavosť - kade išiel?
Som, tak si zober druhu stranu Popradskej, ako mas Trebisovsku resp po celej Popradsej jazdi 17, ale pokial chces niekde inde, tak tiez ludia zbehnu na tu elektricku dole na SNP. Ta tram na Azijskej je scifi, na to mestsky rozpocet tak skoro mat nebude, jedine zeby niekto potreboval mega tunel ci nasiel viacero ruksakov po babicke. Dnes nema mesto ani na znacky pre ZTP a len v tichosti ma MP tolerovat toto znacenie, napriek tomu, ze nie je platne podla predpisov. Este mi napadlo, ze k tej elektricke by mohli natiahnut eskalatory a la Hong Kong, mali by sme nejaku raritu, aj ked ta vzdialenost tam je oproti THC omnoho vacsie a podla tunajsich nazorov by uz asi vsetci lietali jetpackami ci jazdili taxikmi domov.
Reply on: monoblok #11059:
Obyvatelia IBV nad Popradskou tam autobus kedysi mali, využitie bolo limitne konvergujúce k nule. To po prvé, a po druhé – si si dúfam vedomý, že porovnávaš IBV s takmer 30-tisícovým sídliskom.
Akurát to vaše zmysluplné riešenie je finančný mission impossible, takže ho rovno môžeme nazvať utópiou. Pokiaľ by sa tram niekedy vôbec stavala, tak najskôr v trase ako píšem, lebo by to nestalo až toľko peňazí. Ale súhlasím, že troleje by na THC mohli, len keď vidím tie natiahnute na KVP bez využitia, tak neviem. Pokracovanim Masarykovej bol samozrejme myslený most ponad Hornád a napojenie Prešovskej. Ešte by mi niekto mohol vysvetliť, prečo na Lesnej nie je problém prestúpit z tram na bus a na THC už vyhlasujete bojkot MHD? Čo potom takí obyvatelia sídliska nad Popradskou či Trebišovská, kde je to tiez do kopca od SNP a 17 nejazdí extra často?
Reply on: monoblok #11057:
Opakujem sa, trať na Americkej + autobusy JE NEZMYSEL. Aj posledných ľudí idúcich s MHD z ako-takej vôle by to priviedlo do áut.
Zmysluplné riešenie je #11054, alebo potom bez nejakých väčších úprav po Ázijskej+ Európskej.
O nejakých financiách až tak reč byť nemôže, keďže silne pochybujem že raz keď sa tá trať bude budovať, ešte nejaké dotácie na to budú.
Vzhľadom na tento fakt, by som si skôr na Ťahanovciach vedel predstaviť trolejbusy.

S traťou na Masarykovej si trochu oponuješ, keďže už bolo uvedené že s touto variantou sa už nepočíta.
Veď už pri Auparku sa mohla doprava riešiť tunelom a financoval by to investor, no poslanci mu láskavo odhlasovali najlacnejšie riešenie. Úprava Ázijskej plus posudky a garáže by stáli násobne toľko, ako keď elektricku potiahnes po Americkej a Európskej a Ázijskú obslúžia busy. Vrcholom štedrosti by bola zdruzena zastávka pri metre, aby bol prestup hrana-hrana. Na toto by hypoteticky mesto ešte mohlo nájsť peniaze, ale na nejakú úpravu Ázijskej, keď pochybujem, že niekedy postavia pokračovanie Masarykovej či iné projekty, lebo nikdy nie sú
Reply on: veteran #11054:
Máte na mysli trasu Americká trieda → Európska trieda → Ázijská trieda?
Nájdu sa aj ľudia z odborných kruhov, ktorí tento variant pre územný plán podporia?
Reply on: Dispecer #11050:
Osobne dúfam, že lokalita Skalky ako plocha určená na zastavanie z územného plánu vypadne (tak, ako s tým ráta jeden z variantov). Pod sídliskom je plochy dostatok a tiež je tam dostatok priestoru na adekvátnu dopravnú infraštruktúru. A nie zapájať územie s tisíckami nových bytov na už teraz nedostatočnú sídliskovú infraštruktúru, ktorú už nie je kam rozširovať.
Reply on: mi.v #11053:
Riešenie ťahať električku po Európskej a Ázijskej triede s ukončením za Činskou ulicou je aj realizovateľné, aj prínosné. Akurát si to vyžaduje riešiť aj zvyšok dopravy na sídlisku, vrátane statickej.

A do toho sa zjavne nikomu nechce a tak to radšej čmárajú spodkom. Veď čo, Ťahanovčania chcú električku, tak im ju dáme.
Reply on: monoblok #11052:
keď som pozrel do mapy, napadlo mi, že tá popísaná kľukatá trasa bol asi iba taký humor. (Alebo som ju nepochopil?)

V meste sa ide diskutovať o územnom pláne a preto by ma zaujímalo, či existuje nejaké normálne (realizovateľné, prínosné) riešenie tohoto problému (napr. ako napísal Dispečer) alebo či bude lepšie celú trať na Ťahanovce z plánu zoškrtať.
Reply on: tbus #11047:
Evidentne vôbec nerozumieš mojím príspevkom, inak by si takú blbosť nenapísal. Tram na Moskovskú od nemocnice a bus od magistrátu na kláštor s tým, že jedna linka by šla cez moskovskú na kláštor. Toto si aplikuj na THC, akurát máš jeden výjazd.
Reply on: Dispecer #11050:
ked uz stredom, tak Budapestianska - Bruselska - Berlinska - Hanojska - Belehradska, a obratisko za blokmi
Reply on: mi.v #11049:
Potešilo ma, že niekto mi navrhol električku doslova až k vstupným dverám. ?

IMHO jediná rozumná možnosť obsluhy sídliska električkou v súčasnom stave je viesť ju v podzemí cca strednou osou sídliska (cca na úrovni tej komunikácie medzi ZŠ Juhoslovanská a ZŠ Belehradská) alebo "po uhlopriečke" od odbočky na sídlisko na Americkej až hore do miest, kam sa má sídlisko raz rozšíriť (Skalky).
Reply on: mi.v #11048:
P.S. Nie som Ťahanovčan, takže možnože mi hneď poviete, že električky na Ťahanovciach nemajú žiadnu šancu na normálnu obslužnosť (bez prestupov z busov) a preto na žiadnu trať smerom na Ťahanovce netreba ani pomýšľať.
Reply on: veteran #11045:
Existuje ešte nejaká možnosť, čo sa s tou traťou na Ťahanovciach dá robiť alebo sú možnosti už nulové?

Napríklad, pretiahnutie trate cez vnútroblok nejako tak, ako som načmáral na mapu, viď príloha.

Znovu príklad z Helsínk, Fíni svoji milovanú električku vedia potiahnuť aj cez úzke uličky, ak sa má dostať do zástavby. Všimnite si napríklad toto miesto https://goo.gl/maps/WJZHhpnXi722 (trať opustila štvorprúdovku) a sledujte trať ďalej. Potom trať vyjde na rovnakú štvorprúdovku, z ktorej odbočila, ibaže v protismere a po chvíli odbočí z nej inam. 🙂 U nás by takéto "nelogické" riešenie asi neprešlo, ale pre iných je vyššia obslužnosť obytných celkov priorita. U nás sa takéto extrémne riešenie ani nežiada, no je otázka, nakoľko flexibilní vieme byť v trasovaní na Slovensku a či vôbec ešte zostávajú nejaké dobré možnosti pre Ťahanovce.
Reply on: monoblok #11046:
Dpbre, tak presmerujme linku 19 a 36 aby jazdili iba po okraji sidliska, Starozagorska - Huskova - Klastor. A ludia sa uz nejak prisposobia
Parkujucich na chodnikoch ci po nich jazdiacich mas aj na KVP, takze toto nie je problem len THC. Podobne s tymi prekazkami, napriklad potrebujes k hlavnej poste z Janigovej, mozes sadnut na 19 urobit si okruznu jazdu sidliskom a potom sledovat, ako ti odide pred nosom 17 a potom stepovat pri nemocnici na 36 alebo na tu 36 zbehnes k MiU, tam musis cez cestu, schody, cesta a este semafory na hlavnej, takze tych 10-15 minut to trva, podobne ked skoncis pri klastore alebo Huskovej, tiez cesta, podchod, podchod cesta a si na Janigovej, od klastora to das po Klimkovicovej, ale tiez prechadzas 3x cestu.
Na THC sa s tram busu nezbavis, lebo je v plane zastavat aj zvysok tej casti k magnezitke, takze pokial by jazdila tram ta, obsluzila by aj tuto oblast, po Azijskej by ostal bus. Ja som celkom zvedavy, ako chcu vyriesit lokalitu na Na Kope medzi KVP a Myslavou, hovorilo sa o pretiahnuti Lechkeho, potom o privadzaci na Klimkovicovu a zatial len domy rastu a skutek utek. KVP sice ma tie prijazdy kapacitne, no Ipelska uz je celkom na hrane.
Reply on: tbus #11044:
Ťahanovce majú už od začiatku problém, že:
1. Parkovanie nebolo zrealizované ani len v rozsahu zastavovacieho plánu sídliska z 80. rokov.
2. Občianske vybavenie nefunguje tak, ako bolo navrhnuté pôvodne.

Kým bod 1 je stále riešiteľný a dá sa v pohode stavať aj nad rámec pôvodných plánov, bod 2 je už ťažší oriešok (spoločenské potreby a návyky sa zásadne zmenili). Drevenice vo vnútrobloku, ktoré mali slúžiť ako doplnok k hlavnému OV v pasáži na Budapeštianskej, sa premenili na všeličo možné. Navyše, z plavárne pre základné školy sa stala administratívna budova, z časti jednej ZŠ policajná stanica a tak ďalej. Toto všetko logicky ťahá statickú aj ostatnú nepešiu dopravu do tohto vnútrobloku a celý koncept sídliska sa v podstate rozsypal. A ešte keď k tomu prirátame chronické problémy s jediným kapacitným výjazdom...

Miesto riešenia týchto problémov chcú zabetónovaním koridoru pre električku výlučne na Americkej triede vyrobiť problém ďalší: vyháňanie ďalších ľudí preč z MHD.
Reply on: veteran #11037:
Na Tahanovciach k tomu kopcovitemu terenu a barieram treba priratat aj chodniky, na ktorych parkuju auta. Cestou z Pekinskej na Americku su dva moznosti ako takej priamej cesty, kde je cast Juhoslovanskej riesena tak, ze chodci musia zliezt na cestu lebo chodnik je obsadeny po celej sirke autami, dalsi usek tvori chodnik pojazdovany autami kde tu plot, stlpik, obchadzka, schody. Hore brehom prechadzka na 15 minut, dolu trochu menej. Madarska je v hornej casti tiez dobra prekazkova draha.
Sudny clovek sa vykasle na elektricku, na ktoru treba dochadzat dlhsie, ako je samotny cas cestovania. Dlhsia prechadzka obcas nezaskodi, ak je pekne pocasie, moze byt fajn, ale nie denno denne (obcas pride dazd, vietor, zima, noc a iné) navyse ak je v sucasnosti autobusova zastavka o 10 minut blizsie.
Ja sa silou mocou nebijem za elektricku na Americkej, len poukazujem na to, ze na Ázijskej na ňu dnes nie je miesto. Čo sa týka reorganizácie, pochybujem, že niekto niekedy zaplatí podzemné garáže na THC, aby bolo miesto na Ázijskej triede, navyše sa počíta aj so zástavbou ku magnezitke, je otázne, či vôbec pôjdu podzemné garáže vybudovať a pokiaľ by vyrástli garážové domy, viete si predstaviť že ľudia parkujú v nich a potom šliapu domov? Tomu sa predsa vyhýbajú ako čert krížu a tiež tu riešime, že ako ďaleko je Americká trieda od bytoviek. Na ten autobus by si sa z viacerých miest celkom naslapal( zastávka je až pri križovatke s pujmanovou) jazdí len raz za 15 min, v špičke 7-8, ale jazdia ním skôr ľudia do kanclu alebo študenti na koleje, väčšina ľudí zbehne po schodoch dole na tram alebo jazdí autom. Za mňa je to z Pekinskej na Americkú v pohode vzdialenosť akú mám na KVP k zastávke pri MiU a zase presunom na Ázijskú by bola vyvolaná veľká investícia a zároveň by sa odrezal prístup od magnezitky na tram do centra.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.