Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Preco by mali byt ludia tupi, napokon sa nikto nepytal ani ziadna iniciativa nebola, aby sa elektricky na Hlavnu vratili. Skor by som to videl, zeby sa dobudovala trat od stanice na NMM, napokon o prestavbe tej krizovatky pri Jumbe sa hovori uz roky. Vacsina Hlavnej je dostupna do 5 min od najblizsej zastavky MHD, preto ani nikto eletricku na Hlavnej nepotrebuje, ked uz snivat o vylepseni, tak urcite potiahnut trat zo stanice na NMM.
Reply on: veteran #10715:
To neviem, kedy sa začal objavovať a či bol podložený. Faktom je, že v dnešnej situácii je to bez problémov riešiteľné ale rozhodne nie zavedením dieseltramvají na Hlavnej. Proti drôtom, keby už mali tak hrozne vadiť, máme dnes akumulátory, APS, Primove...
Reply on: 110mat110 #10719:
A to je čo za porovnanie? Proste je fakt, že Košičania si nevedia predstaviť veľa vecí, vo svete inak bežných.
Reply on: Isidor #10718:
Skus sa po hlavnej prejst na bicykli. Len tak pre predstavu
Reply on: 110mat110 #10717:
sú Košičania špecificky tupí, keď v iných mestách premávka električiek po peších zónach (aj výrazne užších než na Hlavnej) bez problémov funguje?
Reply on: veteran #10715:
Ja si v dnesnom stave neviem predstavit elektricky na hlavnej. Ved ludia su natolko tupi, ze by ich hned dajaka elektricka zrazila. Nehovoriac o zasobovani
Reply on: cedin #10714:
Samozrejme, dnes sú technické možnosti odhlučnenia, ako aj minimalizácie prevádzkou vznikajúcich vibrácií úplne odlišné, ako boli povedzme v 80. alebo 90. rokoch. Takisto aj trolejové vedenie sa dá riešiť už rôznymi spôsobmi tak, aby pre bežného človeka nebolo nijako nápadné a vyrušujúce.
Reply on: S499.1023 #10713:
Argument ohľadom poškodzovania dómu sa začal viac prejavovať až keď začali úvahy o obnovení električiek na Hlavnej (medzi ukončením rekonštrukcie divadla a začatím šusterrekonštrukcie).

Či sa dočkal aj seriózneho podloženia, to netuším. Nikdy som nič také nevidel.

Proste, boľševik si vymyslel kopať kolektor krížom cez Hlavnú kvôli divadlu a podzemné priestory pod horným parkom. Električka musela zákonite preč, lebo okrem rozkopávok nebolo miesto na zázemie staveniska. Ale nikdy sa neplánovalo, že ju nadobro zlikvidujú (neuvažoval o tom ani nikdy neschválený návrh nového ÚPN-HSA z roku 1989). Oprava dómu sa popri tom napasovala tak, že v čase rekonštrukcie divadla sa opravovali časti, ktoré si odstávku ED vyžadovali (najmä západná loď).
Reply on: KVKV #10712:
Stačí laický pohľad na mapu električkovej siete v Košiciach a hneď je jasné, že je v centre akási nedorobená.
Buď treba prepojiť Maratón so stanicou a tak vzniknú 2 možnosti objazdu centra alebo obnoviť trať na Hlavnej a vznikne priamy prejazd (ale normálny prejazd z Komenského na Južnú triedu čiže od Loky do Barce a na Jazero, nie dajaké turistické srandy len od Maratónu len po Nám. osloboditeľov.)
Nech mi nikto nevraví, že dostatočné odpruženie tejto trate v blízkosti Dómu je neriešiteľný technický problém...
Obe tieto veci naraz netreba, ale jednu z nich určite.
Reply on: KVKV #10712:
Pokiaľ viem, tak na Hlavnej nebol hlavný problém v drôte ale v otrasoch, ktoré poškodzovali kostiel. Takže trasodiesel by to akurát zhoršil.
...pokial by v KE malo niečo také zmysel, tak návrat električiek s nezáv.pohonom na Hlavnú. Technicky by to nebolo náročné
Reply on: JerryBA #10709:
To bol taký úspešný Nordhausenský šotopokus, takže na zatraktívnenie skomierajúcej mestskej električky ju prepojili s blízkou Harzskou úzkorozchodkou.
Nordhausenské električky to bol vždy taký minipodnik , celý vozový park cca 6 vozov , niekolkokrát hrozil zánik.

Inak električky s nezávislým pohonom nie je nič zvláštne, dá sa to vyrobiť, napr. Škodovka pre Turecko (bat.pohon) ale pre košické výluky niečo také - zbytočné, scifi.
Požičiavať čokoľvek dízlové kvôli výlukám? ? To sa už približuje šotonezmyslom typu "V Prahe budeme v zastávke X rozdeľovať dvojičky a každá časť pôjde ďalej svojou cestou, lebo ICE v Nemecku sa tiež takto rozpájajú".

V prvom rade sa treba o infraštruktúru starať priebežne a nemať takého obrovské odstávky koľajovej siete. A v druhom rade je potrebné koncipovať NADku v takej miere, aby boli dopady na cestujúcich (ZÁKAZNÍKOV) čo najmenšie.
Reply on: KVKV #10706:
Siemens zjavne vyrobil električku s pomocným dieselagregátom.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154638567500819&id=51727620818
Reply on: myslavcan #10707:
Noo, šukafón so šesťmetrovým rázvorom náprav by po košickej električkovej infraštruktúre ďaleko došiel.
Reply on: KVKV #10706:
Šukafóny od ZSSK ? alebo 810.626 a 810.450 od detskej železnice ?
Reply on: tedom-cng #10698:
Aká je vaša predstava o takom vozidle ? Kde a čo požičať ?
Reply on: S499.1023 #10699:
To je jedno. Stačí, že jazdí po koľajniciach a môže to byť ako dočasná náhrada za električky, aby sa kvôli NAD nemuseli sťahovať vozidlá zo služieb, kde majú byť, a aby boli aj adekvátne zálohy k dispozícii. ?
Reply on: Isidor #10701:
Práve po prečítaní tohto mi to napadlo. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.