Chcem upozornit na jednu chybu a jednu nejasnosť v článku "História rýchlodráhy", autor článku nech to prosím opraví.
https://imhd.sk/ke/doc/sk/14113/Historia-rychlodrahy
...""Keďže v hromadnej doprave stále fungoval sprievodcovský systém, jeden z vozňov súpravy bol vyhradený pre abonentných cestujúcich (predplatiteľov), v druhom sedel sprievodca s pokladňou a predával jednorazové lístky. O radení vozňov boli cestujúci informovaní sprvu provizórne vyhotovenými písmenami „P“ (predplatitelia) a „S“ (sprievodca) umiestnenými na čele vedľa pravého reflektora. Ručne namaľované písmená neskôr nahradili plechové tabule s držiakmi, na bočnom okne pri predných dverách pribudli tabule s nápisom „Vozidlo bez sprievodcu, len na predplatné lístky“.""...
Symbol "S" na vozidlách neznamenal "sprievodca" ,ale SAMOOBSLUHA. /kasička u vodiča kde cestujúci vhodil peniaze a odbral si lístok/ Tento sposob odbavenia cestujúcich sa začal používať začiatkom 60-tych rokov , vydržal cca do r.1969 na autobusoch, u električiek skončil skor. Na autobusoch skončil dodávkou novej generácie RTO s bielym pruhom v rokoch 68-69, ktoré boli vybavené pokladňami a znovu sa zaviedli sprievodcovia.Tabulky P a S sa časovo nikdy nestretli
"P" prevádzka vzniká až o niekolko rokov pozdejšie ,iba na električkách. Vpredu označenie tabulkou P v okne za pokladňou velká tabula "vozidlo bez sprievodcu, iba na predplatné cestovné lístky". Bez sprievodcu bolo VŽDY prvé vozidlo. Tento systém bol rozšírený na všetky linky ed okrem dvojky , kde boli sprievodcovia v oboch vozoch. Tento systém zotrval až do úplného zrušenia sprievodcov a zavedenia označovačov.
Ďalšou nejasnosťou je vlastníctvo DPMK lokomotivy T211. V nejakej publikácii ju podnik vykazuje a jedna skutočne existovala. Používala sa pri výlukách na pri opravách vrchného vedenia v súprave zetka + ploš.voz s plošinou vrchnej stavby. Tento sposob sa používal až než sa začali používať montážne autá s kolajovým pojazdom. Bývala dlhé roky odstavená na valcovni nedaleko zastávky na vlečke do vsž. KAM ZMIZLA ???
https://imhd.sk/ke/doc/sk/14113/Historia-rychlodrahy
...""Keďže v hromadnej doprave stále fungoval sprievodcovský systém, jeden z vozňov súpravy bol vyhradený pre abonentných cestujúcich (predplatiteľov), v druhom sedel sprievodca s pokladňou a predával jednorazové lístky. O radení vozňov boli cestujúci informovaní sprvu provizórne vyhotovenými písmenami „P“ (predplatitelia) a „S“ (sprievodca) umiestnenými na čele vedľa pravého reflektora. Ručne namaľované písmená neskôr nahradili plechové tabule s držiakmi, na bočnom okne pri predných dverách pribudli tabule s nápisom „Vozidlo bez sprievodcu, len na predplatné lístky“.""...
Symbol "S" na vozidlách neznamenal "sprievodca" ,ale SAMOOBSLUHA. /kasička u vodiča kde cestujúci vhodil peniaze a odbral si lístok/ Tento sposob odbavenia cestujúcich sa začal používať začiatkom 60-tych rokov , vydržal cca do r.1969 na autobusoch, u električiek skončil skor. Na autobusoch skončil dodávkou novej generácie RTO s bielym pruhom v rokoch 68-69, ktoré boli vybavené pokladňami a znovu sa zaviedli sprievodcovia.Tabulky P a S sa časovo nikdy nestretli
"P" prevádzka vzniká až o niekolko rokov pozdejšie ,iba na električkách. Vpredu označenie tabulkou P v okne za pokladňou velká tabula "vozidlo bez sprievodcu, iba na predplatné cestovné lístky". Bez sprievodcu bolo VŽDY prvé vozidlo. Tento systém bol rozšírený na všetky linky ed okrem dvojky , kde boli sprievodcovia v oboch vozoch. Tento systém zotrval až do úplného zrušenia sprievodcov a zavedenia označovačov.
Ďalšou nejasnosťou je vlastníctvo DPMK lokomotivy T211. V nejakej publikácii ju podnik vykazuje a jedna skutočne existovala. Používala sa pri výlukách na pri opravách vrchného vedenia v súprave zetka + ploš.voz s plošinou vrchnej stavby. Tento sposob sa používal až než sa začali používať montážne autá s kolajovým pojazdom. Bývala dlhé roky odstavená na valcovni nedaleko zastávky na vlečke do vsž. KAM ZMIZLA ???
rpopo