A zabudol som, čo si málokto uvedomuje, že L54 "odľahčuje" centrum. Tým, že jazdí "okolo mesta", zbytočne nezaťažuje už aj tak prepchaté centrum a ním prechádzajúce linky zbytočne prestupujúcimi cestujúcimi.
Aj v obchodnom registri je kvantum spoločností zapísaných bez čiarky medzi obchodným menom a právnou formou...
Re #3907 TA: Význam L54 je predovšetkým v rýchlosti spojenia niektorých vzťahov. Napr. Furča-Jazero bezkonkurenčne, v dnešnej trase aj KVP-Jazero, podobne THC-Furča, kde absentuje normálny a kultúrny prestupný bod.
Keby si cestoval dennodenne, asi by Ti nebolo jedno, či 15 alebo 30 minút. V špičke opodstatnená linka.
tú jazdnú dobu som uviedol pre modelovú situáciu Bruselská - Bukovecká. Ale až teraz čítam, že si sa chcel dostať len na Vyšné Opátske. Aj tam je to však kratšie.
nad tým som neuvažoval, len som ponúkal náhradné riešenia za niektoré relácie ( preto " napr. ").
No a riešenie pre Teba : kombinácia L 10 a L 19 s prestupom na Palackého, na ktorý máš 4 minúty, čo je akurátna doba. Celková jazdná doba je teda 23 minút, čo je podľa CP ešte menej ako priamym spojom L 54.
Aha, presne tak, chcel som opraviť na spojenie "mikulášska jazda", ktoré má byť s malým "m". Čertovskú jazdu som prehliadol, vďaka za doplnenie. Čiže chýb je 19, nájde niekto dvadsiatu? ?
napr. :
- spojenie ŤHC s KVP - L 18 a 34;
- spojenie DH s KVP - okrem iného trolejbusy;
- spojenie VO a Jazera s KVP - L 19;
- spojenie Železníkov s KVP - L 34;
- spojenie Železníkov s DH - L 15.
tým nechcem povedať, že tá linka je úplne zbytočná, ale v súčasnej či budúcej forme neplní to, čo by mala. Keby bol 1. apríl, tak navrhnem, nech ide priamo cez VO a cez Myslavu, čím sa ušetrí L 31.