Reply on: jt #2992:
dynamický rozsah je záležitosť, o ktorej by sa dala viesť dlhá polemika. Prívrženci kinofilmu budú stále tvrdiť, že digi foťáky nemajú až také schopnosti. Kto má rád babranie sa s fotkami vo fotoeditoroch, potom odporúčam fotiť stále aspoň 2 - 3 fotky rovnakej scény - prvú bez kompenzácie expozície, druhú s kompenzáciou do mínusu o 1/3 EV a tretiu tiež - napr. o 2/3 EV. Stále platí, že z tmavého sa dá urobiť svetlejšie so zachovaním detailov, ale zo svetlejšieho tmavšie s detailami sa neurobí. Prípadne, kto si chce byť absolútne istý, že pokryje takmer celé možné spektrum zobrazenia scény, tak +1/3 EV, 0 EV, -1/3 EV a -2/3 EV. V zásade sa však kompakty snažia presvetliť scénu, takže ešte kompenzovať expozíciu do plusu je v mnohých prípadoch zbytočné, dokonca pri fotení počas pekného slnečného počasia sa nedá nič pokaziť stálym nastavením kompenzácie o 1/3 EV do mínusu.
TA
BTW aké sú kritéria pre pomenovanie cesty rýchlostnou