Keď vyradíš obmedzovač rýchlosti, dá sa. Vtedy sa o to postarali soudruzi z TWT, matne si spomínam, že sa babrali v hornom paneli niekde medzi 3. a 4. - mi dverami.
No neviem - s naloženým Variom LF2 sme sa pri 70 - ke skoro vy***abrali z trate, žeby mal Stádler až také dobré podvozky? Ináč prvá nOVA je vraj už v Ostrave, tak neviem.
Jedna z Ostravských Stadler nOVA by sa mala testovať v Košiciach. Konkrétne primárne sa bude testovať najvyšie možná rýchlosť u tejto električky a to 80km/h. ? ? ?
Som, tak si zober druhu stranu Popradskej, ako mas Trebisovsku resp po celej Popradsej jazdi 17, ale pokial chces niekde inde, tak tiez ludia zbehnu na tu elektricku dole na SNP. Ta tram na Azijskej je scifi, na to mestsky rozpocet tak skoro mat nebude, jedine zeby niekto potreboval mega tunel ci nasiel viacero ruksakov po babicke. Dnes nema mesto ani na znacky pre ZTP a len v tichosti ma MP tolerovat toto znacenie, napriek tomu, ze nie je platne podla predpisov. Este mi napadlo, ze k tej elektricke by mohli natiahnut eskalatory a la Hong Kong, mali by sme nejaku raritu, aj ked ta vzdialenost tam je oproti THC omnoho vacsie a podla tunajsich nazorov by uz asi vsetci lietali jetpackami ci jazdili taxikmi domov.
Obyvatelia IBV nad Popradskou tam autobus kedysi mali, využitie bolo limitne konvergujúce k nule. To po prvé, a po druhé – si si dúfam vedomý, že porovnávaš IBV s takmer 30-tisícovým sídliskom.
Akurát to vaše zmysluplné riešenie je finančný mission impossible, takže ho rovno môžeme nazvať utópiou. Pokiaľ by sa tram niekedy vôbec stavala, tak najskôr v trase ako píšem, lebo by to nestalo až toľko peňazí. Ale súhlasím, že troleje by na THC mohli, len keď vidím tie natiahnute na KVP bez využitia, tak neviem. Pokracovanim Masarykovej bol samozrejme myslený most ponad Hornád a napojenie Prešovskej. Ešte by mi niekto mohol vysvetliť, prečo na Lesnej nie je problém prestúpit z tram na bus a na THC už vyhlasujete bojkot MHD? Čo potom takí obyvatelia sídliska nad Popradskou či Trebišovská, kde je to tiez do kopca od SNP a 17 nejazdí extra často?
Opakujem sa, trať na Americkej + autobusy JE NEZMYSEL. Aj posledných ľudí idúcich s MHD z ako-takej vôle by to priviedlo do áut.
Zmysluplné riešenie je #11054, alebo potom bez nejakých väčších úprav po Ázijskej+ Európskej.
O nejakých financiách až tak reč byť nemôže, keďže silne pochybujem že raz keď sa tá trať bude budovať, ešte nejaké dotácie na to budú.
Vzhľadom na tento fakt, by som si skôr na Ťahanovciach vedel predstaviť trolejbusy.
S traťou na Masarykovej si trochu oponuješ, keďže už bolo uvedené že s touto variantou sa už nepočíta.
Veď už pri Auparku sa mohla doprava riešiť tunelom a financoval by to investor, no poslanci mu láskavo odhlasovali najlacnejšie riešenie. Úprava Ázijskej plus posudky a garáže by stáli násobne toľko, ako keď elektricku potiahnes po Americkej a Európskej a Ázijskú obslúžia busy. Vrcholom štedrosti by bola zdruzena zastávka pri metre, aby bol prestup hrana-hrana. Na toto by hypoteticky mesto ešte mohlo nájsť peniaze, ale na nejakú úpravu Ázijskej, keď pochybujem, že niekedy postavia pokračovanie Masarykovej či iné projekty, lebo nikdy nie sú
Máte na mysli trasu Americká trieda → Európska trieda → Ázijská trieda?
Nájdu sa aj ľudia z odborných kruhov, ktorí tento variant pre územný plán podporia?
Osobne dúfam, že lokalita Skalky ako plocha určená na zastavanie z územného plánu vypadne (tak, ako s tým ráta jeden z variantov). Pod sídliskom je plochy dostatok a tiež je tam dostatok priestoru na adekvátnu dopravnú infraštruktúru. A nie zapájať územie s tisíckami nových bytov na už teraz nedostatočnú sídliskovú infraštruktúru, ktorú už nie je kam rozširovať.
Riešenie ťahať električku po Európskej a Ázijskej triede s ukončením za Činskou ulicou je aj realizovateľné, aj prínosné. Akurát si to vyžaduje riešiť aj zvyšok dopravy na sídlisku, vrátane statickej.
A do toho sa zjavne nikomu nechce a tak to radšej čmárajú spodkom. Veď čo, Ťahanovčania chcú električku, tak im ju dáme.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
mi.v