Nechýba lebo? Dopravné prúdy by vyzerali odlišne, ak by trať po Hlavnej jestvovala.
A ešte k tomu korzovaniu: Miskolc je veľmi správny príklad toho, ako môže fungovať pešia zóna s električkou a chodcami. V tom medzi ním a Košicami rodiel prakticky nie je. Jedine v šírke ulice.
Bol som v Miskolci, ale tam je situacia uplne ina ako v Kosiciach aj elektricka tam plni inu funkciu. U nas elektricka na Hlavnej nechyba, skor prepojenie s NMM a stanice a hlavne vodici autobusov. Takze preto Miskolc nie je spravny priklad.
Vazne, no napis aspon 2, ale take, ktore maju podobne centrum ako Kosice (napoviem, ze Brno ani Miskolc nie su spravne odpovede). Hlavna je najpouzivanejsia ulica na korzovanie a pri terasach sa casto nevojdu 3 ludia vedla seba, takze ten pohyb aj s elektrickami by bol maximalne nevyhovujuci, hlavne ked clovek niekde potrebuje byt rychlo a obist prechadzajucich. Sucasny stav je plne vyhovujuci, radsej nech sa peniaze daju na vodicov, aby ich bol dostatok a nie nezmysly ako elektricka na Hlavnej
Lenze dnes mame na Hlavnej letne terasy a cyklisticky chodnik, pokial pesim vezmeme este pas pre briky, na ktore este bude treba davat pozor, tak to kapacitne ulica nebude zvladat. Takze sa starsim moze cniect za elektrickou na Hlavnej, ale to je tak asi vsetko. A priklad si tiez uviedol zly, pretoze nakupovat sa chodi do Tesca, kde su nedaleko zastavky NMM alebo do OD Dargov ci Auparku, kde su zastavky NO, plus od Immaculaty ku plavarni ci poste nemusim ist po ziadnych schodoch. Ked si zoberiem beznu dochadzkovu vzdialenost zastavok na sidliskach, tak urcite to nie je menej, ako z ktorehokolvek miesta na Hlavnej ku najblizsej zastavke MHD, takze uz zo starych ludi nemusime robit niekoho, kto ma problem prejst 400m pesi.
ED na Hlavnej sa nikdy nemala natrvalo zrušiť. Prerušenie dopravy malo trvať len po nezbytnú dobu pri oprave dómu a divadla. Plánovalo sa len so skludnením el. dopravy (jedna pravidelná linka) a výhliadkové jazdy s povodne k tomu zakúpenými vozmi 103,104.
cedin:
"Stačí laický pohľad na mapu električkovej siete v Košiciach a hneď je jasné, že je v centre akási nedorobená"
Ona bola dorobená a vymyslená velmi dobre, 'okružná linka a linka cez centrum' ,ale bola dobabraná.
Aby bola ed v ke plnohodnotná, je treba tieto trate obnoviť. A to včetne trate na Hlavnej, to nieje žiadna turistická sranda. Chápem, že generácii, ktorá si to nepamätá by to prišlo "nové, cudzie" , ale bola to užitočná velmi využívaná trať. To, že je z Hlavnej k najbližšej zastávke max.5 minút, tak to platí možno pre -násťročných a to si musia švihnúť. MHD je pre širšie vekové skupiny cestujúcich. /mamička s nákupom a kočiarom "švihá" od Immaculaty k hlavnej pošte alebo k busu u starej krytej plavárni -po schodoch...za 5 minút - v pohode,že ? /
Samozrejme, aby nedošlo k nedorozumeniu, rozhodne som nemyslel prevádzku vozov s dieselovým pohonom. Pokial by lahké trakčné vedenie bolo z politických dovodov nepriechodné, dá sa to riešiť bateriovým pohonom alebo spodným odberom (vo Francúzsku je to zavedené už v mnohých mestách - vyriešený systém)
Ešte pripomínam, že trakčné kábely od meniarne na Hlavnú sú položené .
Zážitok z cestovania v MHD KE:
Štart- Kino Družba
Cieľ - Postupimská (Furča)
Spôsob 1 - L55 z Nová Nemocnica do Postupimská - problém - L55 plne obsadená
Spôsob 2 - L9/L6/LR7 z Kino Družba do Amfiteáter - X2 do Mlynská Bašta - 71/72 do Postupimská
- problém - 2-krát prestupovanie
Spôsob 3(dnes využitý cca7:30)
- L71/L72 z Magistrát KE do Postupimská - problém - kým prišla 1 L71/L72 prešlo už okolo 5 električiek jedným smerom, keď konečne prišla L71, bola taká plná, že polovica zastávky sa nevošlo + cestovanie pomalé, zápchy - - - kým som sa dostal len na Nám. Osloboditeľov, ma predbehli 2 L6 (ktoré idú o cca 2km dlhšou trasou).
veteran
A ešte k tomu korzovaniu: Miskolc je veľmi správny príklad toho, ako môže fungovať pešia zóna s električkou a chodcami. V tom medzi ním a Košicami rodiel prakticky nie je. Jedine v šírke ulice.