Ak od smeru z BARCA po ŽEL.ST., tak možnosť by to bola, ale zmeniť jej trasu cez ALEJOVU, myslím žeby to privítali viacerí, obslužila by aj Moldavsku, Železniky,,, urobiť anketu na taku variantu.
ja si myslím, že by mohla ísť z BARCE cez ALEJOVÚ, AMFITEÁTER, NÁMESTIE MARATóNU MIERU (otočka), KUZMÁNYHO, ŠTÚROVU, RYBA (otočka) a až tak na ŽEL.ST., veď keď už si zaplatím drahý lístok tak sa chcem povoziť čo najdlhšie, ta ne?
No ja mám dojem, že to presmerovanie štvorky k stanici spojené s obmedzením jej intervalu (naviac mimo intervalov ostatných liniek) ju podstatne vyprázdnilo (+ nahnalo do i tak plnej sedmičky ďalších ľudí).
A vidieť trajdovať trojku a štvorku minútu po sebe (najprv som si myslel, že je to len náhoda, ale po druhom prípade som skontroloval cestovné poriadky - a oni aj MAJÚ ísť naraz...) je fakt zážitok.
Takže ja som za návrat do pôvodnej trasy aj intervalov.
Barca je dosť široká a pre ľudí z jej východnej časti je na 12-tku dosť ďaleko...
A električková trať tam už je, asi by ju bola škoda zrušiť.
A keď nezrušiť, tak logické je odtiaľ viesť takú linku, ktorá logicky dopĺňa celok mestských električkových liniek - a na to sa mi pôvodná 4-ka zdá dobrá (lebo ako jediná prepája Komenského+NMM s Južnou triedou).
Na 12-tke sa mi zdá paradoxné, že je tam interval až 20´/30´ a pritom 15 m-ové busy. Podobne 54-ka.
A na druhej strane napr. na 18-tke je chvíľu interval dokonca len 6´ a 11-12 m-ové busy... Podobne je to na 16-tke (v jej dolnej časti je interval 10´/15´ a tiež 12 m-ové busy).
Ja by som to pozamieňal (pri zachovaní kapacity) a intervalové rozdiely medzi linkami tým zmiernil.
Výborne, zmodernizujeme trať Komenského z eurofondov, dokonca s novou dvojicou zastávok, a súčasne zrušíme jednu z troch celodenných liniek, čo tam pred rekonštrukciou premávali. A natrepme všetko na želstanicu, veď dnes už otočka nestíha, vozy sa tam krútia dokolečka a pred plavárňou kvôli preferencii električiek z dôvodu ich počtu kolabuje automobilová doprava vrátane autobusov DPMK
No, ja mám také skúsenosti, že električky na linke 4 v úseku Ryba - Socha J. P. II. (t. j. kde sa dá očakávať, že väčšina cestujúcich je z Barce) veľmi plná nebýva, ani počas špičiek - i keď rád by som sa mýlil.
Východ Barce lepšie obslúžia skrátené spoje na posilnenej 24, než električka vzdialená aj viac ako 10 min chôdze - tá totiž narozdiel od električky môže zájsť napríklad aj k železničnej stanici... ? Prípadne sa dá pohrať ešte s trasou dnes skrátených spojov linky 12 na Podnikateľskú.
Ja osobne by som rád videl 12 s menšími vozidlami a intervalom podobným linkám 16 a 29, aby mohli byť navzájom pekne koordinované (čo by mohlo potešiť najmä Podhradčanov) a zároveň Barca mala o trošku lepšiu ponuku spojení a lepšie možnosti prestupu (t. j. s kratšími prestojmi) na ďalšie linky.
18 je podľa mňa úplne OK, jej interval vyplýva z koordinovania s tuším 27 a 36 ku ktorým slúži ako doplnok a tie vozidlá sú v špičkách plné, čo si tak všímam. 54 mi momentálne príde tiež OK.
Štvorka samotná by IMHO dávala zmysel, ak by fungovala ako navážač z/k ŽST Barca a z regionálnych autobusov / k regionálnym autobusom - to by však asi museli autobusy nepremávať na AS a v stanici Barca muselo zastavovať viac vlakov... ?
cedin
A električková trať tam už je, asi by ju bola škoda zrušiť.
A keď nezrušiť, tak logické je odtiaľ viesť takú linku, ktorá logicky dopĺňa celok mestských električkových liniek - a na to sa mi pôvodná 4-ka zdá dobrá (lebo ako jediná prepája Komenského+NMM s Južnou triedou).
Na 12-tke sa mi zdá paradoxné, že je tam interval až 20´/30´ a pritom 15 m-ové busy. Podobne 54-ka.
A na druhej strane napr. na 18-tke je chvíľu interval dokonca len 6´ a 11-12 m-ové busy... Podobne je to na 16-tke (v jej dolnej časti je interval 10´/15´ a tiež 12 m-ové busy).
Ja by som to pozamieňal (pri zachovaní kapacity) a intervalové rozdiely medzi linkami tým zmiernil.