No, ja mám také skúsenosti, že električky na linke 4 v úseku Ryba - Socha J. P. II. (t. j. kde sa dá očakávať, že väčšina cestujúcich je z Barce) veľmi plná nebýva, ani počas špičiek - i keď rád by som sa mýlil.
Východ Barce lepšie obslúžia skrátené spoje na posilnenej 24, než električka vzdialená aj viac ako 10 min chôdze - tá totiž narozdiel od električky môže zájsť napríklad aj k železničnej stanici... ? Prípadne sa dá pohrať ešte s trasou dnes skrátených spojov linky 12 na Podnikateľskú.
Ja osobne by som rád videl 12 s menšími vozidlami a intervalom podobným linkám 16 a 29, aby mohli byť navzájom pekne koordinované (čo by mohlo potešiť najmä Podhradčanov) a zároveň Barca mala o trošku lepšiu ponuku spojení a lepšie možnosti prestupu (t. j. s kratšími prestojmi) na ďalšie linky.
18 je podľa mňa úplne OK, jej interval vyplýva z koordinovania s tuším 27 a 36 ku ktorým slúži ako doplnok a tie vozidlá sú v špičkách plné, čo si tak všímam. 54 mi momentálne príde tiež OK.
Štvorka samotná by IMHO dávala zmysel, ak by fungovala ako navážač z/k ŽST Barca a z regionálnych autobusov / k regionálnym autobusom - to by však asi museli autobusy nepremávať na AS a v stanici Barca muselo zastavovať viac vlakov... ?
Výborne, zmodernizujeme trať Komenského z eurofondov, dokonca s novou dvojicou zastávok, a súčasne zrušíme jednu z troch celodenných liniek, čo tam pred rekonštrukciou premávali. A natrepme všetko na želstanicu, veď dnes už otočka nestíha, vozy sa tam krútia dokolečka a pred plavárňou kvôli preferencii električiek z dôvodu ich počtu kolabuje automobilová doprava vrátane autobusov DPMK
Barca je dosť široká a pre ľudí z jej východnej časti je na 12-tku dosť ďaleko...
A električková trať tam už je, asi by ju bola škoda zrušiť.
A keď nezrušiť, tak logické je odtiaľ viesť takú linku, ktorá logicky dopĺňa celok mestských električkových liniek - a na to sa mi pôvodná 4-ka zdá dobrá (lebo ako jediná prepája Komenského+NMM s Južnou triedou).
Na 12-tke sa mi zdá paradoxné, že je tam interval až 20´/30´ a pritom 15 m-ové busy. Podobne 54-ka.
A na druhej strane napr. na 18-tke je chvíľu interval dokonca len 6´ a 11-12 m-ové busy... Podobne je to na 16-tke (v jej dolnej časti je interval 10´/15´ a tiež 12 m-ové busy).
Ja by som to pozamieňal (pri zachovaní kapacity) a intervalové rozdiely medzi linkami tým zmiernil.
No ja mám dojem, že to presmerovanie štvorky k stanici spojené s obmedzením jej intervalu (naviac mimo intervalov ostatných liniek) ju podstatne vyprázdnilo (+ nahnalo do i tak plnej sedmičky ďalších ľudí).
A vidieť trajdovať trojku a štvorku minútu po sebe (najprv som si myslel, že je to len náhoda, ale po druhom prípade som skontroloval cestovné poriadky - a oni aj MAJÚ ísť naraz...) je fakt zážitok.
Takže ja som za návrat do pôvodnej trasy aj intervalov.
ja si myslím, že by mohla ísť z BARCE cez ALEJOVÚ, AMFITEÁTER, NÁMESTIE MARATóNU MIERU (otočka), KUZMÁNYHO, ŠTÚROVU, RYBA (otočka) a až tak na ŽEL.ST., veď keď už si zaplatím drahý lístok tak sa chcem povoziť čo najdlhšie, ta ne?
Ak od smeru z BARCA po ŽEL.ST., tak možnosť by to bola, ale zmeniť jej trasu cez ALEJOVU, myslím žeby to privítali viacerí, obslužila by aj Moldavsku, Železniky,,, urobiť anketu na taku variantu.