VehiclesSAD BB BusesIkarus 280 › #BC 29-21

Fleet number:BC 29-21
Type: Ikarus 280.10
Builder: Ikarus Budapest
Plate: BC 29-21
Manufactured: 1987
Withdrawn: 15.4.1997
Depot: 1987, 1994 - 1997 Partizánska
1988 - 1994 Brezno
Home line: 52 (do 4/1997)
Overhauls and changes: výmena sedadla vodiča

audio
Other data: GO výmenným spôsobom na BB-917AF, karoséria použitá pri GO Ikarusu pre MHD Nitra
Last records of service:
28 Nov 1996 52/1
27 Jun 1996 52/1
27 May 1996 52/1
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Bubboo #1:
280.10 sa fyzicky neprerábali na 280.08, zvykom bolo keď tak na dokladoch 280.10 doniesť napr. z košického ASKO opravenú 280.08.
Reply on: Viko #2:
Neviem...minimálne nám do NR v BB prerobili jednu .10 na .08 (441BE) a taktiež prerábali 24-27(753AV)ale tam zostali pri štyroch dverách sedačky 2+2 a vzadu bola atypicky štvorka.
Pýtam sa len preto,že mnou zmienený voz sa objavil v období,kedy sa tento stratil a nikam do číselného radu v Nitre nezapadal a ani sa žiaden voz nestratil,čiže bol stav +1...
Mätúce bolo aj to, že voz už prišiel na nových ečv a to ešte pred masívnym a kompletným prečíslením voz.parku u SAD NR.
Reply on: Bubboo #3:
Dovolím si nesúhlasiť. Čakal by som skôr použitie tohto rámu pri GO NR-284 alebo 288BE. Prečo by sa zrovna pre Nitru oplatilo trápiť sa s pílením, keď bolo dostupných kopec vyradencov v mestskej verzii? Videli nitrianski dopraváci pri likvidácii Ikarusov nejaké stopy po prerábaní na ráme? Lebo výmen je potvrdených veľa, ale o prerábke som zatiaľ počul len vo všeobecnej rovine, nepoznám žiadneho jej svedka.

NRA 24-27 je dobrý príklad. Dátum prvej registrácie má 27.1.1988. Na prelome januára-februára 88 sa do ČSAD dodali linkáče výrobných čísel cca 500-600. Každý rok sa číslovalo od v. č. 1. Keďže 753AV má písané výrobné číslo 1901, určite by nestihla byť dodaná naraz s 500vkovými číslami. V skutočnosti ASKO kúpilo vyradené busy, opravilo v "ruskej špecifikácii" (viď napr. tri svetielka na streche), a keď za nejaké odoberateľ nezaplatil, kúpili ich tunajšie podniky ako GOčky výmenným spôsobom. TP zostal starý, prepísalo sa len číslo rámu - a zrejme aby niekomu nebil do očí nesediaci počet sedadiel, urobil sa interiér ako 2+2. Jediný rozdiel medzi ASKOm a BBDS je ten, že BBDS sa so zápisom výmeny rámu do TP neobťažovalo, a teda sa to nedá takto ľahko odhaliť.
Reply on: Viko #4:
Ja si zase dovolím, nehádať sa...
Pamätám si len, že to malo ešte patky na ukončeniach madiel,smerom do plafónu a kabínka vodiča mala ,,lietačky" dvere, takže to bol asi ozaj starší kus...
Reply on: Bubboo #5:
Heh, pre mňa je starší Ik 280 taký, čo má biele madlá, kabínové dvere nemá vôbec, má rovnú prístrojovku a bradavkovité tlačidlá na ovládanie dverí usporiadané vodorovne 😃.
Reply on: S499.1023 #6:
Tak...uznaj,že toto si ja ozaj pamätať nemôžem😇
Ale ZVA 12-91 mal ,,bradavky" a čestne prehlasujem, že boli značne poruchové a príručná skriňa u štvrtých dverí ich skýtala asi 30,náhradných a po pár razoch som ich už vedel celkom rýchlo vymieňať...
Reply on: Bubboo #7:
Kamarát si ich (už na sérii s dvoma radmi zvisle na šikmej časti prístrojovky) vymenil za "električkárske" T6 a ešte si hmatníky aj podložil, aby trčali a on nemusel mačkať butony pod úroveň okružia. Sofistikované veci vtedy ľudia vymýšľali na preklenutie socialistického nedostatku všetkého.
Reply on: S499.1023 #8:
Presne toto bolo aj v druhom Ik po GO v BB,konkrétne NRA 32-93...