VehiclesSAD BB Buses › Ikarus 280

Ikarus 280.08
Ikarus 280.08
Ikarus 280.10

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Ikarus 280.08 BB 70-62, BB 70-79, BB 79-71, BB 79-74, BB 84-04, BB 84-06 (?) (?) (?) – 1990 6
2. Ikarus 280.08 BB 89-48 – BB 89-52 1984 (?) (?) 5
3. Ikarus 280.08 BB 92-91 – BB 92-94 1984 (?) – 2003 4
4. Ikarus 280.10 BB 94-69 1995 1
5. Ikarus 280.08 BB 98-89 – BB 98-90 1985 2000 – 2002 2
6. Ikarus 280.08 BB 99-05 – BB 99-10 1984 – 1985 (?) 6
7. Ikarus 280.08 BC 26-97 1995 1
8. Ikarus 280.10 BC 29-21 – BC 29-23 1987 1988 – 1997 3
9. Ikarus 280.08 BC 49-38 – BC 49-40 1988 1997 – 1998 3
10. Ikarus 280.08 BC 53-50 1988 1997 1
11. Ikarus 280.08 BC 57-60 – BC 57-61 1989 1997 – 2005 2
12. Ikarus 280.08 BC 57-85 1984 1997 1
13. Ikarus 280.08 BC 58-63 1989 1999 1
14. Ikarus 280.08 BC 86-33 1989 2001 1
15. Ikarus 280.08 BC 99-92 1989 2004 1
16. Ikarus 280.08 BCA 00-74, BCA 01-33 2000 – 2003 2
17. Ikarus 280.08 BCA 02-72, BCA 03-82 (?) – 1998 2
18. Ikarus 280.08 BCA 20-00, BCA 20-18 – BCA 20-19, BCA 22-49, BCA 25-76, BCA 26-02 – BCA 26-03 1986 (?) 2000 – 2004 7
19. Ikarus 280.08 BB-917AF, BB-008AG, BB-006AG, BB-815AF, BB-281AG, BB-086AI 1986 (?) 2003 – 2005 6
Total 1984 – 1989   55

Technical Data

Length 16500 mm
Width 2500 mm
Height 3040 mm
Height of floor 940 mm
Doors 4 (280.08)
2 (280.10)
Weight of unloaded vehicle 12500 kg (280.08)
13000 kg (280.10)
Engine RÁBA-MAN D 2156 HM6U, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (rok výroby 1974 - 1977)

RÁBA-MAN D 2356 HM6U, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (rok výroby 1978 - 1987)

RÁBA-MAN D 2156 MT6UT, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom (rok výroby 1988)

RÁBA-MAN D 2156 HM6UT, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom (rok výroby 1989 - 1990)
Continuous power output 141 kW / 2100 rpm (RÁBA-MAN D 2156 HM6U)
162 kW / 2100 rpm (RÁBA-MAN D 2356 HM6U, RÁBA-MAN D 2156 HM6UT)
184 kW / 2200 rpm (RÁBA-MAN D 2156 MT6UT)
Piston displacement 10344 cm3 (D 2156)
10690 cm3 (D 2356)
Maximum torque 696 Nm / 1300 rpm (RÁBA-MAN D 2156 HM6U)
820 Nm / 1600 rpm (RÁBA-MAN D 2156 HM6UT)
883 Nm / 1600 rpm (RÁBA-MAN D 2156 MT6UT)
Maximum speed 63 km/h
Transmission Csepel HAFE ASH 75.2-A2.B2, manuálna (280.08, rok výroby 1974 - 1977)
Csepel ZF S6-90U-734, manuálna (280.08 & 280.10, rok výroby 1978 - 1991)

Vehicle catalogue

Renumbered Fleet Numbers

1.2.
BB 79-74 BC 57-62 
BB 92-94 BC 99-51from 1990
BB 98-89 BCA 08-43 
BB 98-90 BB-879AFfrom 1998
BC 57-61 BB-367AJfrom 2000
BC 58-63 BB-816AFfrom 1998

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
V tlači (Východoslovenský dopravár z konca jari 94) je zmienka, že Opravárenský závod Levoča prisľúbil B. Bystrici do konca roka "zvládnuť tri celkové opravy karosérie" Ikarusov...
Vie sa prosím, či sa to zrealizovalo a ak áno, o ktoré tri išlo?
Reply on: alvin #1:
Vdaka, doplnene do katalogu.
Viem doplniť ešte pár ŠPZ Ikarusov 280.08
BB-70-79, v r. 1986 jazdil prevážne na linke č. 2
BB-89-48,BB-89-49 , jazdili prevážne na linke č 12
BB-89-50 , linka č.33 (to zadelenie liniek zodpovedá začiatku roku 1986)