VehiclesSAD BB Buses › Ikarus 280

Ikarus 280.08
Ikarus 280.08
Ikarus 280.10

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Ikarus 280.08 BB 70-62, BB 70-79, BB 79-71, BB 79-74, BB 84-04, BB 84-06 (?) (?) (?) – 1990 6
2. Ikarus 280.08 BB 89-48 – BB 89-52 1984 (?) (?) 5
3. Ikarus 280.08 BB 92-91 – BB 92-94 1984 (?) – 2003 4
4. Ikarus 280.10 BB 94-69 1995 1
5. Ikarus 280.08 BB 98-89 – BB 98-90 1985 2000 – 2002 2
6. Ikarus 280.08 BB 99-05 – BB 99-10 1984 – 1985 (?) 6
7. Ikarus 280.08 BC 26-97 1995 1
8. Ikarus 280.10 BC 29-21 – BC 29-23 1987 1988 – 1997 3
9. Ikarus 280.08 BC 49-38 – BC 49-40 1988 1997 – 1998 3
10. Ikarus 280.08 BC 53-50 1988 1997 1
11. Ikarus 280.08 BC 57-60 – BC 57-61 1989 1997 – 2005 2
12. Ikarus 280.08 BC 57-85 1984 1997 1
13. Ikarus 280.08 BC 58-63 1989 1999 1
14. Ikarus 280.08 BC 86-33 1989 2001 1
15. Ikarus 280.08 BC 99-92 1989 2004 1
16. Ikarus 280.08 BCA 00-74, BCA 01-33 2000 – 2003 2
17. Ikarus 280.08 BCA 02-72, BCA 03-82 (?) – 1998 2
18. Ikarus 280.08 BCA 20-00, BCA 20-18 – BCA 20-19, BCA 22-49, BCA 25-76, BCA 26-02 – BCA 26-03 1986 (?) 2000 – 2004 7
19. Ikarus 280.08 BB-917AF, BB-008AG, BB-006AG, BB-815AF, BB-281AG, BB-086AI 1986 (?) 2003 – 2005 6
Total 1984 – 1989   55

Technical Data

Length 16500 mm
Width 2500 mm
Height 3040 mm
Height of floor 940 mm
Doors 4 (280.08)
2 (280.10)
Weight of unloaded vehicle 12500 kg (280.08)
13000 kg (280.10)
Engine RÁBA-MAN D 2156 HM6U, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (rok výroby 1974 - 1977)

RÁBA-MAN D 2356 HM6U, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (rok výroby 1978 - 1987)

RÁBA-MAN D 2156 MT6UT, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom (rok výroby 1988)

RÁBA-MAN D 2156 HM6UT, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom (rok výroby 1989 - 1990)
Continuous power output 141 kW / 2100 rpm (RÁBA-MAN D 2156 HM6U)
162 kW / 2100 rpm (RÁBA-MAN D 2356 HM6U, RÁBA-MAN D 2156 HM6UT)
184 kW / 2200 rpm (RÁBA-MAN D 2156 MT6UT)
Piston displacement 10344 cm3 (D 2156)
10690 cm3 (D 2356)
Maximum torque 696 Nm / 1300 rpm (RÁBA-MAN D 2156 HM6U)
820 Nm / 1600 rpm (RÁBA-MAN D 2156 HM6UT)
883 Nm / 1600 rpm (RÁBA-MAN D 2156 MT6UT)
Maximum speed 63 km/h
Transmission Csepel HAFE ASH 75.2-A2.B2, manuálna (280.08, rok výroby 1974 - 1977)
Csepel ZF S6-90U-734, manuálna (280.08 & 280.10, rok výroby 1978 - 1991)

Vehicle catalogue

Renumbered Fleet Numbers

1.2.
BB 79-74 BC 57-62 
BB 92-94 BC 99-51from 1990
BB 98-89 BCA 08-43 
BB 98-90 BB-879AFfrom 1998
BC 57-61 BB-367AJfrom 2000
BC 58-63 BB-816AFfrom 1998

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Viem doplniť ešte pár ŠPZ Ikarusov 280.08
BB-70-79, v r. 1986 jazdil prevážne na linke č. 2
BB-89-48,BB-89-49 , jazdili prevážne na linke č 12
BB-89-50 , linka č.33 (to zadelenie liniek zodpovedá začiatku roku 1986)
Reply on: alvin #1:
Vdaka, doplnene do katalogu.
V tlači (Východoslovenský dopravár z konca jari 94) je zmienka, že Opravárenský závod Levoča prisľúbil B. Bystrici do konca roka "zvládnuť tri celkové opravy karosérie" Ikarusov...
Vie sa prosím, či sa to zrealizovalo a ak áno, o ktoré tri išlo?