Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Neviem či evidenčné čísla 3201, 3202(?) pre baterkáče sú šťastnou voľbou. Usudzujúc podľa toho, že prvé dvojčíslie doposiaľ označovalo typ trolejbusu (s výnimkou 14 Tr). Škoda 32 Tr bude niesť označenie pre trolejbus s výzbrojou od Škoda Electric a karosériou nového typu od SOR.
Viď zákazka pre Opavu: http://zdopravy.cz/opava-koupi-deset-trolejbusu-od-skody-jde-o-novy-model-s-karoserii-od-sor-6494/
Ministerstvo dopravy zazmluvnilo prvú miliardu. Eurofondy smerujú do ciest aj verejnej dopravy.
http://busportal.sk/modules.php?name=article&sid=11553&secid=1

citujem: "Vo fáze výroby je 21 nových dieselových vlakových súprav, ktoré budú postupne nasadzované na trate v Banskobystrickom kraji od mája 2019 až do konca roku 2020."
Takže nových vlakov v okolí BB sa tak skoro nedočkáme (pôvodne sa mali objavovať na výkonoch už v rokoch 2017-2018, t.j. mešká sa 2 roky).
Reakcia na: PIT #53362:
Pri autobusovej a železničnej doprave je krásne vidno rozdiel a rozdrobenosť. Železničné stanice a infraštruktúru vlastní a spravuje 100%-ne štátom vlastnené ŽSR. Železničnú dopravu cez ZSSK väčšinou objednáva vo verejnom záujme MDV priamo cez ZSSK. Vďaka tomu, že systém nie je rozdrobený, tak relatívne máme na železnici v nastavení GVD a spravovaní infaraštruktúry poriadok. V autobusovej doprave sú diaľkové linky v absolútnom bordeli, prímestské detto ale už za krajské financie a autobusové stanice vlastní kde kto : niekde mesto, niekde dopravca, niekde súkromný vlastník / developer a vec budovania novej, či rekonštrukcie pôvodnej stanice je v každom prípade na pleciach iného subjektu. Potom sú rozdiely v poplatkoch, prístupe a pod. Autobusové stanice by mali byť spravované a riešené ako železničné :
- vo vlastníctve štátu cez MDV
- nastavené jednotné poplatky ako sa to stanovuje aj pri zastavení vlaku v bode osobnej dopravy triedy A, B, C a D, kde najviac sa platí za zastavenie v bode A a regresívne to ide až po triedu bodu D
- tarifné body triedy A by boli veľké autobusové stanice so zázemím vo veľkých krajských a príp. aj okresných mestách (napr. Lučenec, R. Sobota) a B by boli autobusové stanice, či terminály ako Pezinok, Malacky, Humenné (ak nepôjde kvalita nahor), C by boli väčšie zastávky, či aspoň s prístreškami a D zastávky iba s označníkmi (i keď prístrešok by mal byť všade si myslím)
- garantovaný by bol jednotný prístup aj vo zverejňovaní CP
Reakcia na: Petik #53349:
Tak najkrajšie je, že tá paródia s MHD na AS pri 56 125 spojoch za rok podľa súčasného CP vygeneruje na poplatkoch 28 062,50 € (845 410,88 Sk), na zbytočnom krúžení kvôli zlému umiestneniu stanovišťa MHD jalový jazdný výkon skoro 12 tis. km/rok v hodnote cca 11 tis. € (v prepočte z výšky dotácie).
To sú akože účelne vynakladané prostriedky na verejnú dopravu, z ktorých cestujúci oproti stavu spred času novej AS získali za vyše milióna korún minimum. To pomaly lepšie bude, keď na AS ani jazdiť nebude

Pre zaujímavosť: pri modeli počtu spojov podľa stavu CP v júni 2017 sa mesačné poplatky bez DPH za MAL, DAL a PAL navýšili nasledovne:

MAL
- vychádzajúcich, prechádzajúcich a končiacich spojov: 602 (z toho SAD ZV 10,1 😵
- 2017 sadzba 1,99 €/spoj, t. j. 1 197,98 €/mesiac
- 2018 sadzba 4,50 €/spoj, t. j. 2 709,00 €/mesiac
- rozdiel +1 511,02 €

DAL
- vychádzajúcich, prechádzajúcich a končiacich spojov: 2 200 (z toho SAD ZV 12,2 😵
- 2017 sadzba 1,66 €/spoj, t. j. 3 652,00 €/mesiac
- 2018 sadzba 3,70 €/spoj, t. j. 8 140,00 €/mesiac
- rozdiel +4 488,00 €

PAL
- vychádzajúcich, prechádzajúcich a končiacich spojov: 12 826 (z toho SAD ZV 94,0 😵
- 2017 sadzba 0,83 €/spoj, t. j. 10 645,58 €/mesiac
- 2018 sadzba 1,90 €/spoj, t. j. 24 369,40 €/mesiac
- rozdiel +13 723,82 €

- celkovo za mesiac poplatky 35 218,40 € bez DPH (z toho SAD ZV vyše 68,6 %, t. j. 24 172,50 €), t. j. nárast o 19 722,84 € (z toho SAD ZV +13 599,75 €).

+ keďže teraz už na AS jazdia aj PAL 601454 a 601455, tak k tomu pribúda ďalších 2 370 spojov/mesiac s poplatkom 4 503,00 € bez DPH-
Čiže celkovo za mesiac na poplatkoch cca 40 tis. € + 28 tis. € za MHD = 68 tis. € (oproti stavu v júni 2017, kedy to vychádzalo cca 15,5 tis. €), z toho za výkony vo verejnom záujme je 57 tis. €/mesiac.
Reakcia na: kvorka #53360:
Ďík za vysvetlenie, len čo je Blbotín n. Hronom? Vo Zvolene ti povedia, že je to B. Bystrica, v BB, že je to Zvolen, dakedy započuješ aj Brezno, alebo aj Žiar n. Hronom. ?

Inak myslím, že za pár týždňov niektorým ľuďom na imhd.sk poriadne zabehne. Nápoveda je tu : https://www.bbsk.sk/Kontakt/Kontaktyoddelenia/tabid/847/id/dad4dfb7-31f2-e711-87c1-00155d645933/Default.aspx
Reakcia na: C4H8Cl2S #53357:
tí traja sú riaditeľ STS, primátor Blbotína nad Hronom a predseda komisie dorpavného ignorantstva ?
Reakcia na: petkobb #53354:
Dotácia je na dva roky zafixovaná dodatkami podpísanými so SADkami na jeseň roku 2017 na úroveň 0,77 €/km so SAD Zvolen a 0,75 €/km so SAD Lučenec. Zmluvy sú dostupné verejnosti na CRZ ? Výška dotácie je nemenná pre roky 2017 a 2018. Čo bude v roku 2019, teda aká cena bude nikto nevie ... Ukáže sa aspoň u nového vedenia, že či SADke pridrží opraty alebo sa nechá masírovať. Aj keď fixovanie dotácie a chváliť sa tým je amatérizmus najhrubšieho zrna, pretože normálny objednávateľ fixuje celkové ekonomicky oprávnené náklady a definuje možnosť úprav istých položiek v EON ako sú PHM, mzdy o mieru inflácie. Výška dotácie však nezaručuje, že celkové náklady neporastú a že si nebude dopravca vymáhať doplatok súdne. Vo väčšine sveta to chápu, len na Slovensku majú dopraváci vlastný rozum. Občas má človek pocit ako keby to robili naschvál, že vyrobia problémy aby mali potom prácu s riešením tých problémov, pretože iné riešiť nevedia/nechcú ako napr. tarifná a dopravná integrácia.
Rád by som si prečítal názory tých troch ľudí, ktorí nesúhlasia, že čo konkrétne nie je pravda, kde zavádzam, komu krivdím, aby som mohol vysvetliť, korigovať to, upresniť. Fakt prosím, aby keď už nič, tak aspoň aby došlo k uvedomeniu si, že staré kádre (káder nemusí byť len ten, kto pamätá časy z pred roka 1989 a pracoval už vtedy), čo robia 10-20 rokov u dopravcov a pochytili staré maniere nebudú brániť zmenám v prospech cestujúcich pre zachovanie vlastného plezíru. O nikoho iného nejde, pretože hlavným ukazovateľom úspešnosti VHD je počet ľudí v nej a nielen ekonomické ukazovatele. Pokiaľ počet cestujúcich klesá (a on klesá medziročne zaručene), tak je jasné, že "niečo" sa robí zle.
Reakcia na: N/A #53356:
V meste kde dopravu riešia ľudia a dopravca so zmýšľaním 30 rokov pozadu zázraky nemôžeme čakať. ? Pokým sa v BB nezbavia vplyvu ľudí zo SAD Zvolen a ostatného aparátu čo sa dá ľahko kúpiť alebo zastrašiť šéfstvom SADky kde kraľuje jeden narcis, tak sa nič nezmení. Hovorím o ráznom utnutí akýchkoľvek kamarát kšeftov SADkárov s mestami, obcami a VÚC. SADka ma poskytovať služby na základe objednávky. Neprináleží jej zo žiadneho titulu lobovať u poslancov, starostov a primátorov proti návrhu objednávateľa na inú organizáciu dopravy, než akú si želá SADka z dôvodu, že jej kancelársky aparát je lenivý a pohodlný niečo prepracovať, pretože prepracovanie 15-30 rokov starých obehov a turnusov je práca, pri ktorej si treba vyhrnúť rukávy a zopár mesiacov v práci nadčasovať, a následne to aj spoločne s objednávateľom obhájiť. To je ale zas zvýšený nárok na psychiku a mentálnu výbavu, pričom prvé nie každý unesie a druhé nie každý spĺňa, najmä nie taký, čo je v SADke cez rodinu, známosť alebo zdedil funkciu.

B. Bystrica rovnako ako Nitra potrebuje vlastný DPB s vlastnými ľuďmi a žiadnu SADku, ktorá uplatňuje liberálno-kapitalistický prístup keď chcú niečo oni (t.j. operatívne ihneď a doplaťte nám aj neoprávnené náklady do posledného centu), ale keď sú straty a prepady v ukazovateľoch, tak už sú z nich socialisti (to má čas na riešenie, mesto zaplatí). Nie je žiadne tajomstvo, že "nezávislý" primátor v BB s MHD neurobil nič a tancuje ako sa píska na Balkáne 53 vo Zvolene ... Krajské voľby mi dali nádej, že šanca na nejaké zmeny v PAD žije aspoň v PSK, KSK, ŽSK a TTSK. Ostatné kraje sú odpísané, najmä teda BSK ...
Ako rodák z Prešova, kde som bol s mestskou dopravou pomerne spokojný, som istý čas prebýval vo Vašom meste pod Urpínom a dosť mi prekážala tá idea "liniek odvšadiaľ všade", ktoré síce v istom úseku vytvárajú celkom príjemný interval, no poskladaním štyroch či piatich liniek. Neviem, mne sa to jednoducho nepáči a nevyhovuje, ale viem, je to iba vec názoru.

Ďalej som bol dosť zmätený z toho nastupovania cez jedny či dvoje dverí, čo podľa mňa zdržiava nastupovanie (najmä kvôli tomu označovaniu lístkov).

No a najväčším prekvapením pre mňa bola neexistencia nočnej dopravy meste s takým počtom obyvateľom. Akosi mi to chýbalo.

Jasné, všetko sú to iba také moje postrehy, na všetko som si časom zvykol... Keď už nič, aspoň som bol spokojnejší s tým, čo je v Prešove.

Nerád by som, aby to niekoho vari zarmútilo.
Reakcia na: fonzo #53347:
No vyjadrím sa k niektorým veciam kde máme "rozpory" teda ☺

1. trasa linky 24 na Fončorde je dobre dostupná od zastávok trolejbusov a navrhovanej linky 30/33. Z toho dôvodu sú linky 1 a 6 navrhované s kĺbovými vozidlami, aby sa ľudia hlavne do týchto liniek "cpali" a príp. do vylepšenej L7 s 15min intervalom celodenne, keďže 24 ponúka 15 min iba v špičke a bohužia iba do 16:30 cca.

2. Šalková by bola riešená PAL 601456 z Môlče, ktorá by v i=60/120/60//120 bohate postačovala. K tomu ešte jazdí aj vlak a myslím, že aj 601466 z Poníkov ide cez Šalkovú a stojí tam.

3. Pršianska terasa PAL 601463 z Horných Pršian. Namiesto cpania peňazí do L97, ktorá jazdí absolútne neatraktívne by som peniaze do dvoch takmer duplicitných liniek nedával ale dal iba na jednu zmysluplnú linku, ktorá obsluhuje väčšie územie. Na danej trase viac ako 1 pár spojov neprejde a pri nejakom zlepšení by tam kratší interval ako 30 min nebol, na čo nepotrebujem dve linky.

4. 23/24 v mojom návrhu nie je žiadna vyhliadková linka, omyl. Je to akoby obdoba 30/33 s tým, že L23 splní funkciu odvozu zo Sásovej a Rudlovej cez Nám. slobody až po Hušták a odtiaľ ide ako L24. Rozsekol som to na dve linky pretože na Sásovej sa 23 a 24 preplietajú. Iné by bolo keby obidve linky premávali z jednej konečne.

5. Spájanie 20, 29 a 42 do jednej linky pre bod 1. vypadáva.

6. Celkovo by som upustil z vedenia liniek k Uhlisku starým zkostnatelým spôsom, čiže na parkovisko Mičinská (atraktívne pre užší okruh cestujúcich, keďže linky prídu iba na kraj Uhliska, ako keby sa zvyšok štítili obslúžiť) a okruhom ako dnes. Zas ti vypadlo spojenie Uhliska a Huštáku s pokračovaním ďalej na "západ" kde by bol prestup na hrane na linky do Radvane, Podlavíc a nemocnice/Tajovského. Ako nevyhnutnú podmienku riešenia linkového vedenia by som dal prekopanie obsluhy Uhliska priebežnou linkou, ktorá sa tam nebude točiť ale prejde skrz Uhlisko a zoberie ľudí aj na Hušták a aj na Nám. Slobody. A ešte k tomu aj vedenie okružných L23, 80 a 100 rovnakým smerom nemá moc logiku. Tiež L80 v tvare fajky so závlekom cez Starú Sásovú neviem či je správne riešenie núkať Uhlisku takúto linku na spojenie s nemocnicou preto okružná L30/33 k L1 a 5. Samozrejme aby spojenie Sásovej, Rudlovej a Uhliska nezaniklo, tak som urobil takúto okružnú linku 30/33. Síce je naddimenzovaná ale inak ako takým intervalom nemá zmysel lákať ľudí na THK, Uhlisku a Starej Sásovej. Jednoznačne keďže tá linka prechádza Uhliskom, a tiež Fončordou a Strieborným námestím ale aj Rudlovou, tak by som si tam minibusy nedovolil nasadiť. Keď tak maximálne 10,5m bus, ale myslím, že Uhlisko by takúto linku využívalo pokojne aj tak, že by to 12m bus časom po zabehaní naplnilo.
Uvediem špeciálne ako mám ja poriešené Uhlisko
30/33 : i=15/30/15//30 zaručené spojenia na Hušták a Fončordu, kde môžu prestúpiť ľudia po trase na 1 a 5 do nemocnice, na Nám. slobody môžu prestúpiť na linku do Senice a Šalkovej + obsluha aut.st.
41 a 43 : obidve v i=30/60/30//60 zabezpečia spojenie na aut.st., žel.st. a Nám. slobody

7. K tomu 26/28 na P. Mičinská zo Sásovej nie je bohviečo pretože 20+29+42, 23 a 80 zo Sásovej si odklonil z Nábrežia a nechal si to na L21/22, ktoré predpokladám, že v lepšom intervale ako 15/30/15//30 by nepremávali a to je chyba pretože aby som na nábrežie (Kapitulská, Národná a Hušták) nútil ľudí zo Sásovej prestupovať, tak to je poriadna facka MHD.

8. Spojenie Sásová - juh, priemysel na Zvolenskej ceste som ponechal na 26/28 v posilnenom režime v špičke z 20/30/20//30 na 15/30/15//30, pričom sa 26 a 28 striedajú. Náročky som toto spojenie ponechal na zväzok liniek v takejto frekvencií aby nebolo potrebné z L23 vysekávať, že každý druhý spoj ide na Rakytovce/Radvaň a tým pádom by nebolo možné ani všetky spoje L24 viesť ako pokračovanie z/na L23, a polovica by musela zas niekam inam ísť, resp. sa vytvoriť asi separé linka čomu som chcel predísť. Z L23/24 si na Huštáku prestúpia tí, ktorí chcú ísť na Zvolenskú cestu prestúpia na 26/28 a 41, s tým, že pre tých čo pokračujú na Iliaš bude 41, Radvaň Park 26 a Rakytovce 28.

9. Ešte by som pre suplovanie obsluhy Nám. SNP linkou 100 urobil to, že by som linky 35/36 viedol nie cez Kollárovu ale dole cez Komenského a spravil zastávku na Hornej tu : https://www.google.sk/maps/dir/48.7379063,19.1514352//@48.7380284,19.1503248,18z/data=!4m2!4m1!3e0

10. Keď spomínaš Slnečné stráne a Graniar tak ma napadla jedna minibusová linka a síce:
L37 : Graniar - Tajovského - Strieborné nám. - Lazovná - Medený Hámor - Slnečné stráne
trasa : https://www.google.sk/maps/dir/48.7424993,19.1304167/48.7504384,19.1293649/@48.7395501,19.1332237,1053m/data=!3m1!1e3!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d19.1355762!2d48.738657!3s0x47153df5ba0d2b0f:0x1752a039071c7d5c!1m0!3e0
Len si nie som úplne istý, že či Graniar s peším prístupom do 800m z najvzdialenejšieho miesta k zastávke MHD a s tými domami+autami dodá MHD nejakých ľudí.

I keď skôr by som spravil takúto linku : https://www.google.sk/maps/dir/48.7494759,19.1159331/48.750465,19.1291163/@48.7430048,19.1229745,3633m/data=!3m1!1e3!4m14!4m13!1m10!3m4!1m2!1d19.1421695!2d48.7374373!3s0x47153df7b6292275:0xbe62556e5fd141dc!3m4!1m2!1d19.1403122!2d48.7451848!3s0x4715161eb6784913:0x208e17fe600cab8d!1m0!3e0 ... trasa : L37 : Europa SC - Strieborné nám. - Lazovná - Laskomerská / Slnečné stráne
Reakcia na: milan001 #53353:
lenze mesto zatial nic nekupuje

takze terajsia situacia skor vyzera takto:

dpmbb vyberie poplatok napr. od sadky, a iných dopravcov zaplati nieco terjasiemu vlastníkovi asi nájom.

sadka tým ze je najvacsi prepravca zaplati najvacsi (zvýšený) poplatok a to rovno svojej dcérskej spoločnosti dpmbb. Vacsina su primetske linky takze kde bude klopat sadka ? no predsa na vucku ktorá v dotáciach preplatí zvýšené naklady na vstupy. a peniaze ostanú u dcéry.
Reakcia na: petkobb #53352:
tok peńazí v prírode:
1. správca (DPMBB) vyberie poplatok za každý spoj (MHD,PAL,DAL,IV)
2. správca zaplatí vlastníkovi (Primum, neskôr asi mesto ak to kúpi, či?)
3. dopravca MHD si zvýšený nákladu paltní voči obejdnávateľovi (SADZV voči Mestu BB)
4. Mesto BB preplatí objednávateľovi zvýšené náklady
5. MEsto BB platí úver za kúpu dopravnej časti

Záver:
tok peňazí) objednávateľ > dopravca > správca
Takže ak mesto kúpi dopravnú časť, a bude vyberať aj za vstup spojov MHD, bude to úplná idiotina, lebo si to zaplatí samo a teda nezuíska na úver nič naviac z MHD
Zatiaľ nie je uvedene ci sa mesto zadlžilo, kedze to stále nemá vo vlastníctve čo je nepochopiteľné, tým pádom musí existovať nejaká zmluva medzi investorom a DPMBB, ale kde je zverejnená ??? alebo sa jedná o zakamuflovanie situácie - vieme, že sadka vlastní dpmbb ale aby to lepšie vyznelo nebude to prevádzkovať sadka ktorá tam ma drvivú väčšinu spojov ale akože mestsky podnik, ktorý uz mestsky nie je. šikovné... konšpirácia či realita ? v bb podmienkach realita podla mňa
Reakcia na: Petik #53349:
pekne svinstvo sú celkovo tie ceny, chápem že potrebujú obhájiť trojmiliónovú investíciu kvôli ktorej sa mesto zadĺžilo, ale zoberte si že ktorý zájazd s turistami pojde na stanicu ako "jednorázovy vjazd nepravidelnej dopravy" za 10€ keď tam nemôže ani parkovat a môže zastať o 200m dalej na mičinskej, a zadarmo. na slovenské pomery poplatky neadekvatne vysoko, vôbec by som sa nečudoval ak by naspäť na mičinskú presunuli svoje linky niektorí zo súkromníkov.
Reakcia na: Petik #53349:
Presne tak, min. v smere od svetelnej križovatky smer Mičinská, pred kruhovým objazdom, by som si vedel predstaviť (výstupnú) zastávku MHD...
Reakcia na: PIT #53348:
Poplatok za vjazd MHD je pekne svinstvo. Standard je, ze naopak obchodne centra platia dopravnym podnikom za linky MHD. V tomto pripade by bol akceptovatelny nulovy poplatok pre MHD.
A tiez stoji za uvahu, ci linky prechadzajuce cez nadrazie by nemohli mat nacestnu zastavku zriadenu na Ceste k Smrecine na urovni nadrazia. Usetrili by cas aj peniaze za vjazd.
Reakcia na: petkobb #53345:
V CRZ nie je zverejnená žiadna zmluva, ktorej zmluvná strana by bola Mesto BB a týkala by sa AS.
http://www.crz.gov.sk/index.php?ID=2171273&art_zs2=&art_predmet=&art_ico=&art_suma_zmluva_od=&art_suma_zmluva_do=&art_datum_zverejnene_od=&art_datum_zverejnene_do=&art_rezort=0&art_zs1=mesto+bansk%C3%A1+bystrica&nazov=&art_ico1=&odoslat=Vyh%C4%BEada%C5%A5

V katastri je pod LV 8692 ako vlastník stavby Terminal SC stále len PRIMUM.
http://www.katasterportal.sk/kapor/viewReportAction.do?reportId=244110524

Ale DPM BB sa stránke objavil nový cenník za služby AS od 01.01.2018 s citeľne zvýšenými sadzbami.
http://www.dpmbb.eu/documents/cennik_AS.pdf
Reakcia na: C4H8Cl2S #53346:
Tvoj návrh, je dosť zaujimavý, ale dovolím si mu oponovať. Napriek tomu že je to tak podrobne rozpísané, nielenže si odstavil niektoré časti úplne od dopravy (napr. Mládežnicka, Šalková, či Prš. Terasa), ale nemyslel si ani na úplne nové štvrte, ktoré nám tu rastú, a nemyslí na ne nikto, a tak MHD ani nemajú.

Páči sa mi tvoj nápad s 34/35/36, ale doprava na tajovského nárazová je a vždy bude, to je nevyvratitelny fakt. Ak väčšina tried na štyroch strednych školach skončí s rovnakým zvonením, tak ich v priebehu 10-20 minút musíš všetkých prepravit "dole" a k tomu ti dve 12m 34ky stačiť nebudú, a to že potom ešte dalšie napr. 2 hodiny budú tie busy jazdiť každých 15 minút, to návalovej doprave nepomôže. vidíme že už 18m busy su v takomto prípade na hrane. Pri aplikovaní tvojho variantu by som si predstavoval skôr nejakú posilovú linku ktorá by mala cp prispôsobený začiatkom a koncom vyučovacích hodín. Ak by sme mali schopných plánovačov na meste, takú linku by vymysleli za hodinu, totiž na stránkach jednotlivých stredných škôl nájdeš informácie o tom od kedy do kedy sú hodiny, rozvrhy jednotlivých tried takže sa dá zistiť koľko tried končí danou hodinou, a tiež koľko žiakov je v tých triedach, takže pri plánovaní sa dá odhadnúť ten počet ľudí v návalových vlnách s veľmi malou odchýlkou.

Naopak, zatial čo 30/33 sa mi zdá v tvojom podaní príliš naddimenzovaná - nieže by som si ju nevedel predstavit, ale v takom prípade by bolo treba uvažovať skôr nad minibusmi.
A 23/24 mi príde skôr ako Banská Bystrica sightseeing tour ? .

S trolejbusmi viac-menej súhlasím tak ako si napísal, takže hoci mám aj tu vela variantov v hlave čo a ako by sa dalo, prejdem skôr k tým busom, ktoré si dovolím na rýchlo troška rozpísať (netreba to brať ako niečo z mojej strany záväzné, tiež je milión možností čo a ako spraviť). Takže môj pohľad na vec je takýto:

20, 29 a 42 ako jedna linka - Šalková - SAD - Majer - Aut./Žel. stanica - Nám. Slobody - (s možnosťou zachádzky na Š. Moyzesa) - Rudlovská cesta - Stará Sásová - Karpatská (za zváženie: Karpatská obojsmerne, okruh robiť cez Tatranskú)

21, 22 spojiť do jednej linky Rakytovce - Zv. cesta - Sládkovičova a daľej po klasickej trase (s možnosťou prestupu na hrane pre tých čo chcú isť do spodnej časti sládkovičky, aspoň za predpokladu že by šlo o linku 3)

23 okruh Uhliskom - Aut./Žel. stanica - Nám. Slobody - Cesta k nemocnici - Pieninská

24 zvážiť predĺženie z Mládežníckej na Prš. Terasu - minimálne cez víkendy, mimo špičiek keď 97 viac nepremáva ako premáva (pri atraktívnom intervale by sa tam možno uživil aj 18m bus, je tam predsa na trvalý pobyt zapísaných už 1600 ľudí).

25 klasika (či spojiť s 27 do jednej linky je dilema)

26, 28 spojiť do jednej linky (P. Mičinská - Aut./Žel. stanica - Nám. Slobody - Part. cesta - Starohorská/Tatranská) tak ako to tu už padlo - s prestupmi na linku 7 na Nám. Slobody

32 pôvodná trasa s predĺžením do iliaša namiesto 41 ktorá by bola zrušená a jej výkony prerozdelené medzi 32 a 33. pre priame spojenie iliaša s centrom by som ako riešenie videl žel. zastávku.

33,34,35,36 klasika (pri 35,36 možno zvážiť AS)

43 namiesto zástavky Pod Rybou stojí za zváženie zachádzka k hornej časti Uhliska a tiež aj na nám. Š. Moyzesa minimálne v smere z Uľanky.

80 okruh Uhliskom - Aut./Žel. stanica - Nám. Slobody - nám. Štefana Moyzesa - Rudlová - Stará Sásová a ďaľej smer nemocnica (oditaľ prípadne predĺženie do podlavíc).

90 Pieninská - Strieborné nám. - Sládkovičova - Radvaň park - TESCO - Sládkovičova (ako okruh "druhou" stranou Zv. cesty) a zo Sládkovičovej daľej do Sásovej.

97 Orange - Nám. slobody - AS - Viestova - Národná - Úsvit - Mládežnícka - Sládkovičova - Prš. Terasa

100 okruh Uhliskom - Aut./Žel. stanica - Nám. Slobody - Cesta k Nemocnici - Jesenský vŕšok - Bakossova - nám. SNP (zastávka by mohla byť priamo pri budove úradu BBSK, na úkor 3-4 prvých parkovacích miest)

ako nové linky by stáli za zváženie:
- minibus na Slnečné stráne
- minibus na Graniar (nie 4x za deň, tak sa to nerobí)
- minibus na novú obytnú štvrť pod Suchým vrchom
- autobus zo Sásovej do centra okruhom cez Bakossovu a Jes. vŕšok
a možno aj daľšie ktoré ma v tejto chvíli z hlavy nenapadnú.
- myslím že o existencii nočných liniek sa tu na tomto fóre ani nemusíme baviť

PS: Tiež pri tomto rátam s tým že na všetkých prímestských linkách by platila v rámci mesta tarifa MHD.
PS2: Nevšímajte si prosím malé a veľké písmená ?
PS3: Ak som niečo závažné vynechal, pri prípadnej daľšej diskusíí na to prídeme a doplníme ?
Reakcia na: Petik #53343:
No tak i keď na niečo mám možno iný názor ale v pohode. Myslím, že keby sme si nad to sadli spoločne a nakreslili si svoje predstavy o linkovom vedení na mapu, tak by to vyzeralo ešte lepšie. V každom prípade dodám ešte pár návrhov k tvojmu:
L34 - osobne od Podlavíc by som staval spojenie so Sásovou na nadväznosti 34/35/36 na L25, ktorá by mohla premávať mimo špičiek častejšie
L2 - nevyhnutne musí ísť do intervalu 10/15/10//15, aby nahradila L3 a L4, vznikla by tak podobne silná linka ako je L1 a mnou navrhovaná L6 (po zániku L8). Cez víkendy by som tiež už upustil od 30 min intervalu ale keďže chcem mať cestujúcich v MHD a nie v autách, tak minimálne na základných trasách, ktoré obsluhujú L1, 2, 6 a podľa mapy 20+22 + "podlavické" 34+35+36 musím ponúkať 15 min
L34 - keďže som 35 a 36 navrhol do 30/60/30//60, čím by spoločne vytvorili 15/30/15//30, tak v rovnakom intervale by mohla premávať L34 ale so sólo autobusmi, čiže skôr než do väčšej nárazovej kapacity by som šiel do hustejšej ponuky spojov s 12m vozidlom.

Inak mám ešte jeden návrh ale ten je komplexnejší a vyzerá takto:

1 (18m) Roosveltova nem. - Tajovského - Kpt. Nálepku - nábrežie - Nám. slobody - ul. 29. augusta - Železničná stanica a späť, i=7-8//15

2 (12m) Kremnička - Sládkovičova - nábrežie - Nám. slobody - ul. 29. augusta - Železničná stanica a späť, i=7-8//15

5 (18m) Tesco - Poľná - Kyjevské nám. - Tajovského - Rooseveltova nem. a späť, i=15//30 + od 6:30 do 7:45 je i=7-8 (iba počas školského roka)

6 (18m) Tulská - Kyjevské nám. - Kpt. Nálepku - nábrežie - Nám. slobody - ul. 29. augusta - Železničná stanica a späť, i=7-8//15

7 (12m) Internátna - Kyjevské nám. - Poľná - nábrežie - Železničná stanica a späť, i=15//30

23 (18m) Pieninská - Rudohorská - Ďumbierska - Ul. 29. augusta - Železničná stanica - nábrežie - Štadlerovo nábrežie (pokračuje ďalej ako spoje linky 24), i=7-8/15/7-8//15

24 (18m) Starohorská, otoč. - Rudohorská - Karpatská - Na Karlove - Lazovná - Strieborné nám. - Stadlerovo náberžie (pokračuje ďalej ako spoje linky 23), i=7-8/15/7-8//15

25 (18m) Starohorská, otoč. - Rudohorská - Karpatská - Na Karlove - Lazovná - Strieborné nám. - Tajovského - Rooseveltova nem. a späť, i=7-8/15/7-8//-

26 (18m) Radvaň Park - Zvolenská cesta - Sládkovičova - nábrežie - Nám. slobody - Partizánska cesta - Kyncelovská cesta - «Rudohorská - Tatranská a späť, i=30/60/30//60

28 (18m) Rakytovce - Kremnička - Zvolenská cesta - Sládkovičova - nábrežie - Nám. slobody - Partizánska cesta - Kyncelovská cesta - «Rudohorská - Tatranská a späť, i=30/60/30//60

30 (12m) THK - Kpt. Nálepku - Strieborné nám. - Lazovná - Na Karlove - Stará Sásová, Hlboká - Rudlovská cesta - Skuteckého - Nám.slobody - Autobusová stanica - Golianova - Ul. 9. mája - nábrežie - Kpt. Nálepku - THK (okruh), i=15/30/15//30

33 (12m) THK - Kpt. Nálepku - nábrežie - Ul. 9. mája - Golianova - Autobusová stanica - Nám. Slobody - Skutetkécho - Rudlovská cesta - Stará Sásová, Hlboká - Na Karlove - Lazovná - Strieborné nám. - Kpt. Nálepku - THK (okruh), i=15/30/15//30

34 (12m) Železničná stanica - Autobusová stanica - nábrežie - Tajovského - Gaštanová a späť, i=15/30/15//30

35 (12m) Železničná stanica - Nám.slobody - Komenského - Lazovná - Strieborné nám. - Tajovského - Podlavice - Gaštanová - Skubín a späť, i=30/60/30//60

36 (12m) Železničná stanica - Nám.slobody - Komenského - Lazovná - Strieborné nám. - Tajovského - Podlavice - Gaštanová - Mlynská a späť, i=30/60/30//60

41 (12m) Senica - Stavebná - Železničná stanica - Ul. 29. augusta - Nám. slobody - Autobusová stanica - Golianova - Ul. 9.mája - nábrežie - Sládkovičova - Zvolenská cesta - Iliaš a späť, i=30/60/30//60

42 (12m) Burgmaier - Majer - Majerská cesta - Autobusová stanica - Nám.slobody - Ul.29.augusta - Železničná stanica a späť, i=30/60/30//60 (vyžaduje si vybudovanie novej zastávky na hlavnej ceste ako je Orange pri nákladisku žst.BB)

43 (12m) Uľanka - Kostiviarska - Na Karlove - Komenského - Nám. Slobody - Železničná stanica - Autobusová stanica- Mičinská cesta - Srnková a späť, i=30/60/30//120

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.