Neviem či evidenčné čísla 3201, 3202(?) pre baterkáče sú šťastnou voľbou. Usudzujúc podľa toho, že prvé dvojčíslie doposiaľ označovalo typ trolejbusu (s výnimkou 14 Tr). Škoda 32 Tr bude niesť označenie pre trolejbus s výzbrojou od Škoda Electric a karosériou nového typu od SOR.
Viď zákazka pre Opavu: http://zdopravy.cz/opava-koupi-deset-trolejbusu-od-skody-jde-o-novy-model-s-karoserii-od-sor-6494/
Viď zákazka pre Opavu: http://zdopravy.cz/opava-koupi-deset-trolejbusu-od-skody-jde-o-novy-model-s-karoserii-od-sor-6494/
C4H8Cl2S
1. trasa linky 24 na Fončorde je dobre dostupná od zastávok trolejbusov a navrhovanej linky 30/33. Z toho dôvodu sú linky 1 a 6 navrhované s kĺbovými vozidlami, aby sa ľudia hlavne do týchto liniek "cpali" a príp. do vylepšenej L7 s 15min intervalom celodenne, keďže 24 ponúka 15 min iba v špičke a bohužia iba do 16:30 cca.
2. Šalková by bola riešená PAL 601456 z Môlče, ktorá by v i=60/120/60//120 bohate postačovala. K tomu ešte jazdí aj vlak a myslím, že aj 601466 z Poníkov ide cez Šalkovú a stojí tam.
3. Pršianska terasa PAL 601463 z Horných Pršian. Namiesto cpania peňazí do L97, ktorá jazdí absolútne neatraktívne by som peniaze do dvoch takmer duplicitných liniek nedával ale dal iba na jednu zmysluplnú linku, ktorá obsluhuje väčšie územie. Na danej trase viac ako 1 pár spojov neprejde a pri nejakom zlepšení by tam kratší interval ako 30 min nebol, na čo nepotrebujem dve linky.
4. 23/24 v mojom návrhu nie je žiadna vyhliadková linka, omyl. Je to akoby obdoba 30/33 s tým, že L23 splní funkciu odvozu zo Sásovej a Rudlovej cez Nám. slobody až po Hušták a odtiaľ ide ako L24. Rozsekol som to na dve linky pretože na Sásovej sa 23 a 24 preplietajú. Iné by bolo keby obidve linky premávali z jednej konečne.
5. Spájanie 20, 29 a 42 do jednej linky pre bod 1. vypadáva.
6. Celkovo by som upustil z vedenia liniek k Uhlisku starým zkostnatelým spôsom, čiže na parkovisko Mičinská (atraktívne pre užší okruh cestujúcich, keďže linky prídu iba na kraj Uhliska, ako keby sa zvyšok štítili obslúžiť) a okruhom ako dnes. Zas ti vypadlo spojenie Uhliska a Huštáku s pokračovaním ďalej na "západ" kde by bol prestup na hrane na linky do Radvane, Podlavíc a nemocnice/Tajovského. Ako nevyhnutnú podmienku riešenia linkového vedenia by som dal prekopanie obsluhy Uhliska priebežnou linkou, ktorá sa tam nebude točiť ale prejde skrz Uhlisko a zoberie ľudí aj na Hušták a aj na Nám. Slobody. A ešte k tomu aj vedenie okružných L23, 80 a 100 rovnakým smerom nemá moc logiku. Tiež L80 v tvare fajky so závlekom cez Starú Sásovú neviem či je správne riešenie núkať Uhlisku takúto linku na spojenie s nemocnicou preto okružná L30/33 k L1 a 5. Samozrejme aby spojenie Sásovej, Rudlovej a Uhliska nezaniklo, tak som urobil takúto okružnú linku 30/33. Síce je naddimenzovaná ale inak ako takým intervalom nemá zmysel lákať ľudí na THK, Uhlisku a Starej Sásovej. Jednoznačne keďže tá linka prechádza Uhliskom, a tiež Fončordou a Strieborným námestím ale aj Rudlovou, tak by som si tam minibusy nedovolil nasadiť. Keď tak maximálne 10,5m bus, ale myslím, že Uhlisko by takúto linku využívalo pokojne aj tak, že by to 12m bus časom po zabehaní naplnilo.
Uvediem špeciálne ako mám ja poriešené Uhlisko
30/33 : i=15/30/15//30 zaručené spojenia na Hušták a Fončordu, kde môžu prestúpiť ľudia po trase na 1 a 5 do nemocnice, na Nám. slobody môžu prestúpiť na linku do Senice a Šalkovej + obsluha aut.st.
41 a 43 : obidve v i=30/60/30//60 zabezpečia spojenie na aut.st., žel.st. a Nám. slobody
7. K tomu 26/28 na P. Mičinská zo Sásovej nie je bohviečo pretože 20+29+42, 23 a 80 zo Sásovej si odklonil z Nábrežia a nechal si to na L21/22, ktoré predpokladám, že v lepšom intervale ako 15/30/15//30 by nepremávali a to je chyba pretože aby som na nábrežie (Kapitulská, Národná a Hušták) nútil ľudí zo Sásovej prestupovať, tak to je poriadna facka MHD.
8. Spojenie Sásová - juh, priemysel na Zvolenskej ceste som ponechal na 26/28 v posilnenom režime v špičke z 20/30/20//30 na 15/30/15//30, pričom sa 26 a 28 striedajú. Náročky som toto spojenie ponechal na zväzok liniek v takejto frekvencií aby nebolo potrebné z L23 vysekávať, že každý druhý spoj ide na Rakytovce/Radvaň a tým pádom by nebolo možné ani všetky spoje L24 viesť ako pokračovanie z/na L23, a polovica by musela zas niekam inam ísť, resp. sa vytvoriť asi separé linka čomu som chcel predísť. Z L23/24 si na Huštáku prestúpia tí, ktorí chcú ísť na Zvolenskú cestu prestúpia na 26/28 a 41, s tým, že pre tých čo pokračujú na Iliaš bude 41, Radvaň Park 26 a Rakytovce 28.
9. Ešte by som pre suplovanie obsluhy Nám. SNP linkou 100 urobil to, že by som linky 35/36 viedol nie cez Kollárovu ale dole cez Komenského a spravil zastávku na Hornej tu : https://www.google.sk/maps/dir/48.7379063,19.1514352//@48.7380284,19.1503248,18z/data=!4m2!4m1!3e0
10. Keď spomínaš Slnečné stráne a Graniar tak ma napadla jedna minibusová linka a síce:
L37 : Graniar - Tajovského - Strieborné nám. - Lazovná - Medený Hámor - Slnečné stráne
trasa : https://www.google.sk/maps/dir/48.7424993,19.1304167/48.7504384,19.1293649/@48.7395501,19.1332237,1053m/data=!3m1!1e3!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d19.1355762!2d48.738657!3s0x47153df5ba0d2b0f:0x1752a039071c7d5c!1m0!3e0
Len si nie som úplne istý, že či Graniar s peším prístupom do 800m z najvzdialenejšieho miesta k zastávke MHD a s tými domami+autami dodá MHD nejakých ľudí.
I keď skôr by som spravil takúto linku : https://www.google.sk/maps/dir/48.7494759,19.1159331/48.750465,19.1291163/@48.7430048,19.1229745,3633m/data=!3m1!1e3!4m14!4m13!1m10!3m4!1m2!1d19.1421695!2d48.7374373!3s0x47153df7b6292275:0xbe62556e5fd141dc!3m4!1m2!1d19.1403122!2d48.7451848!3s0x4715161eb6784913:0x208e17fe600cab8d!1m0!3e0 ... trasa : L37 : Europa SC - Strieborné nám. - Lazovná - Laskomerská / Slnečné stráne