Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Majkl #3012:
Hurá, takže predsa mám pravdu ?
Kami (Vladimír): asi si zabudol na linku č. 54, ktorá má asi 20 druhov chronometráží v jednom smere. A to len preto, že boli samostatne editované odchody niektorých spojov...

Napr.: 2 rôzne spoje majú rovnakú jazdnú dobu medzi Harmacom a Strieborným námestím, ale pri podrobnejšom preštudovaní zistíš, že medzi H. a Uľankou ide jeden o 5 minút rýchlejšie. Ten druhý to potom dobehne medzi U. a S.námestím...

Schuhu: v Bardejove si nevidel žiadny Ikarus??? ?
Reakcia na: Schuhu #3010:
Jelcz je v licencii vyrábaný známy 'erťák' a naopak na výrobe Granusov u nás spolupracoval poľský Autosan.
Stručný prehľad MHD v Bardejove:
Vybavovanie cestujúcich je rovnaké ako v BB, fungujú čipové karty, nástup prednými dvermi, ale to je vzhľadom na malý počet obyvateľov mesta prijateľné.
V meste premáva 12 liniek, ktoré sú zabezpečované najmä vozmi B732, ale jazdí už aj pár B952E a taktiež nejaké B741. Vozy majú žltý náter.
Hustota spojov je postačujúca, pravidelné intervaly neexistujú, väščinou jazdia každých 40 minút.
Jedna zlá príhoda : Vodičovi sa v Bardejovských kúpeľoch pokazil strojček na vydávanie lístkov, s čím som sa v BB ešte nestretol. Pred autobusom stála asi 20 metrová kolóna cestujúcich vracajúcich sa z kúpaliska. Meškanie najmenej 15 minút...
Základný celý lístok u vodiča stojí 8 Sk.

Postrehy z poľského mestečka Krynica:
Žiaľ doprava tu tvorí ostrovy vo vyspelom svete. Vo veľkom tu jazdia staré Jelcze (veľmi podobné známemu RTO), dosť (čo som bol prekvapený) tu jazdia aj Granusy a ten zvyšok tam nie je o nič lepší. O kvalite vozov svedčí aj to, že len čo som vyšiel na ulicu, prešiel okolo mňa dymiaci Granus, ktorý zamoril pol mestečka.
Čo sa týka hustoty spojov, vozy jazdia jeden za druhým aj pri veľmi nízkom počte liniek. Ceny cestovného sa mi nepodarilo zistiť.
V skratke: organizácia dopravy veľmi dobrá, ale jazdia tam šerble.
Reakcia na: MJ #3008:
mas pravdu. Uz som vodicovi do vzoraku napisal aby na to dupol a tento spoj musi zvladnut cestu k Tescu uz do 8:08 aby ta zbytocne neprovokoval. ;-P
CHCEL BY SOM LEN POZNAMENAT JEDEN FAKT DNES RANO SOM AKO KAZDE RANO CESTOVAL BUSOM 52 KTORY ODCHADZA S MIESTA KUPELNA-TESCO O 08.18 - LEPSIE POVEDANE CHCEL SOM CESTOVAT ALE AUTOBUSAR ISIEL IBA O 5 MINUT SKOR BOL SOM UZ SKORO NA ZASTAVKE A MOZNO MA AJ VYDEL ALE ON ESTE PRIDAL A ANI NEZASTAL - JE TO NORMALNE NESTALO SA MI TO PRVY A URCITE ANI POSLEDNY KRAT ALE DNES UZ MA TO N
? SRAL ? STE TAM VSETCI JEDNA MIZERNA BANDA ALEBO CO JA NEPOZNAM ASI ANI JEDNEHO SOFERA KTORY BY CHODIL NACAS. JA SA CUDUJEM ZE SI TAM NEVIETE SPRAVIT PORIADOK ESTE SOM NA MHD NEC POZITIVNE NEPOCUL
Reakcia na: Vladimír #3005:
ano mozu mat rozne chronometraze, lebo:
- maju roznu trasu
- vykonavaju to vozidla roznych liniek
- jazdia v inych dnoch - jedno moze byt X, druhe C, dalsie bez poznamky

Re #3006 Color: neprehliadli sme to. 🙂
Aby som nezabudol, nas drahy webmaster ktory mi vypol HTML tagy preto dufam ze to nikto neprehliadne, vas vsetkych pozdravuje z Ocean City, Maryland!!!

"Kedze denne 8 hodin nosim flase s pivom a 8 hodin pustam kolotoc, nezostava mi vela casu (t.j. ziadny cas) na cokolvek ine. Ak to prezijem, v oktobri porozpravam zazitky - napr. ako ma zrazilo x deciek na autodrome 🙂 ) Pekne leto, d3k0"
Reakcia na: LUK #3000:
?

Re #3002 Kami: Myslím, že Majkl mi vykladal o tom, že chronometráže sa práveže menia. Ak som ho správne pochopil, niekedy aj tri po sebe idúce spoje môžu mať každý iné chronometráže. A to je teda pekná blbosť.
Reakcia na: Dispecer #3003:
Veď som to tam napísal a ešte som si naň počkal ?
A viete že ste prekonali 3000. LUK je 3000. ? ? ? ? ☺ ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: Vladimír #2998:
nie ze sa chronometraze operativne menia, naopak. Niekedy sa robia bez nadvaznosti na ine. Potom sa stava to "predbiehanie". Nieco sa opravi, ine zas pri inej prilezitosti zmeni.

Este k drezure vodicov. Ked podnik spekuluje ako (d)o***... vodicov, aj niektori vodici spekuluju podobne. A potom to vyzera ako vyzera.
Reakcia na: PIT #2997:
ano zataz je to minimalna. Ide hlavne o rutinu. Normalne ked vodic dojde na konecnu tak si prehodi tabule, ci zmeni transparent (BUSE). Ak to z nejakeho dovodu nespravi, sam sa uz nezbada. Cestujuci sami upozornia ked sa im nieco nezda. Zial asi malo reptaju na opacne ciele BUSE. Ak vodic zabudne dat doplnkovu tabulu, ludia sa sami zacudovane pytaju ci ide do ciela XY, ked normalne ma ist do YZ.
Ciel sa zial neprehadzuje jednym tlacidlom. Treba poznat kody cielov. Zadava sa kod linky a kod ciela. Kod ciela obsahuje aj cislo linky, takze je to duplicitne. Tato "zlozitost" nijako neospravedlnuje zabudlivcov.
Reakcia na: PIT #2996:
To si presne vystihol. Mimobystrický diskutujúci netušia, čo si my bystričania musíme vytrpieť a hlavne strpieť. To, čo funguje v Prešove, že si dajú od Vladimíra poradiť, to my nepoznáme. Veci, ktoré sú všade inde úplne normálne, tak tu sú nepredstaviteľné. Každé čiastkové zlepšenie o milimetre sa utopí v kilometroch ďalších nedostatkov. A na každé čiastkové zlepšenie je treba vynaložiť neúmerne veľa energie. Tunajší systém už je natoľko prežraný "rakovinou nezáujmu", že pomôcť môže jedine radikálny rez.

Preto by som Papyrovu terapiu rozšíril:
1.V najbližších voľbách nájsť takých kandidátov, ktorí sa budú zaujímať o stav dopravy v meste a tých zvoliť.
2.Zvolení zástupcovia zriadia (resp. zfunkčnia) mestskú akciovku (názov je druhoradý).
3.Táto a.s. vytvorí NORMÁLNU MHD: nástup vš. dverami, časové lístky, jazdné doby, intervaly, preklady, prípoje, IDS, informovanosť zákazníka, atď atď...

Samozrejme, že terajších vysokopostavených z tohto procesu vynecháme, pokiaľ nie sú na svoj post dostatočne odborne spôsobilí (nejde len o to mať červený diplom).

Pokiaľ sa stanovia jednotné a presné pravidlá (POVINNOSTI, ale aj SANKCIE), tak si už žiaden zamestnanec nebude môcť vykladať svoje povinnosti po svojom. Kým k nám nedorazí do všetkých oblastí "tvrdý kapitalizmus", tak myslenie ľudí ostane stále "socialistické".

A už sme na čísle #3000! ?
Reakcia na: PIT #2995:
Či je interval 15 alebo 17 minút, samozrejme, veľmi dôležité je. Aby ma nikto neobvinil, že na 15-min. int. treba ďalšie vozidlo a pod., tak porovnávajme radšej 17- a 20-min. intervaly. A áno, ja tvrdím, že 20-min. interval cestujúci príjme skôr ako 17-minútový.
Nechce sa mi to tu znova rozberať, tak len jednoducho. Ak ide bus každých 20 min., naučím sa odchody veľmi ľahko a pri pravidelnom používaní nepotrebujem ani cestovný poriadok. Pri intervale 17 min. sa však odchody naspamäť len ťažko naučím a stačí, aby som sa na zastávke raz-dvakrát vypiekol čakaním štvrťhodiny na autobus a rovno si nabudúce rozmyslím, či nejakým autobusom pôjdem.

Re #2996 PIT: Jasné, ja zhruba chápem, ako to v BB s myslením vyzerá. Ale vždy je možné podnikať nejaké kroky, snažiť sa o spoluprácu s BBDS, snažiť sa o agitáciu na MsÚ. Príkladom môže byť Žilina. Dnes je kadekto obdivuje ako jednu z najlepších slovenských prevádzok, no pravda je také, že pred dvadsiatimi rokmi ich doprava určite NEBOLA lepšia ako tá vaša. A predsa sa tam čosi stalo - prišlo zopár ľudí, ktorí sa tomu rozumeli a hľa, Žilina sa zmenila. A takto by sa mohla zmeniť aj Bystrica. Ale zdá sa, že z kompetentných nikto nemá záujem.
Reakcia na: Kami #2994:
Tento "prešovský typ" obehu podnietil aj DPMP, že hromadne vybavuje všetky vozidlá displejmi, kde starosti s tabuľkami odpadajú. Každopádne, prevádzka DPMP je dôkazom, že to ide aj bez displejov, nakoľko sme na tomto systéme fičali dávno predtým, ako vozidlá displeje dostali. A dá sa to. Ak sa vozidlo pohybuje len v určitom rozmedzí liniek (tzn. L22 bude robiť prejazdy napr. na 26 a nie na 24), ktoré má v tabuľkovom kalendári, nevidím problém.

Ad 34/35/36: Za predpokladu, že tabule mám, koľko trvá výmena tabúľ, zvlášť ak zadné nepoužívate? 40 sekúnd? 60 sekúnd? 80 sekúnd?

Re #2995 PIT: Súhlasím. Operatívne meniť chronometráže individuálne pre každý spoj, čo sa podľa mojich poznatkov v BB deje už dnes, je šialenstvo. Jazdné doby musia byť rovnaké po celý jeden časový režim. Samozrejme, režimov môže byť viac - dva aj tri v priebehu dňa.
Taktiež nemôžem pochopiť ako môže mať trolejbus iné jazdné doby ako autobus. A vôbec ako sa môžu linky na spoločnom úseku jedná druhú podľa cestovného poriadku predbiehať.
Reakcia na: Kami #2994:

Prepáč, ale prehodenie cieľa stlačením tlačidla, resp. výmena 3-4 smerových tabuliek je záťaž minimálna (fyzická i psychická). Drastický zásah na záťaž a výrazné znižovanie sústredenosti vodiča na jazdu a tým aj bezpečnosti cestujúcich i ostatných účastníkov cestnej premávky spôsobuje samotné nastupovanie len prednými dverami a ešte vo väčšej miere tarifné vybavovanie cestujúcich vodičom (predaj CL + teoretická kontrola zliav) a starosť vyplývajúca z práce s finančnou hotovosťou. Mne je stále zázrakom, že za ten dlhý čas nezmyslu s nastupovaním, ešte nedošlo k závažnej dopravnej nehode.
Reakcia na: Vladimír #2993:

Mimobystrický diskutujúci, niekedy mám pocit, že tým, že nežijete v BB a ste zvyknutí na úplne iné ponímanie MHD, ako tu, predpokladám, že si nie celkom dostatočne uvedomujete obsah textov, ktoré sa tu píšu o stave MHD v BB, keďže pre vás je množstvo so spomínaných veci absurdných a neviete si úplne predstaviť dôsledky v dennej praxi. Preto vám opakujem, že akýkoľvek záujem MsÚ v BB týkajúci sa MHD je na bode mrazu (opätovne s výnimkou kúpy nových vozidiel) a rovnaký postoj ku presadzovaniu a skvalitňovaniu MHD má aj dopravca, ktorý vzhľadom na prevádzku osobnej prepravy, ktorá je vo všeobecnosti väčšinou stratová, nie je nikým tlačený k skutočnému zabezpečovaniu úloh, ktoré by mala spĺňať a teda mu postačuje prežívať zo dňa na deň, konštatovať, že cestujúcich stál ubúda, ale keďže je to všeobecný trend, tak to nevadí (napriek tomu, že sa jedná o podstatne dynamickejší pokles, ako by bol reálny pri poskytovaní aspoň štandardne kvalitných služieb). Tento nezáujem potom prerastá do nekontrolovaného kvalitatívneho poklesu, pri ktorom vodiči nemajú dôvod sa snažiť správať slušne voči svojim klientom, dodržiavať CP, techniku jazdy, starať sa o označenie a elementárnu čistotu vozidla atď. Nebudem to už ďalej rozpisovať, ale zrejmé z toho je, že keď sa stávajú skutočnosti, že vodič má prblém s tak jednoduchým úkonom, ako je stlačiť gombík, aby sa mu na smerovej tabuli zobrazila aktuálna cieľová stanica a nie opačný smer, nemôžem čakať, že takýto "dement" bude schopný každý druhý spoj robiť na inej linke, dodržiavať na nej CP, mať správne označené vozidlo a ešte sa pritom správať "milo" k cestujúcim. Pozn. Včera sme boli s Majklom na THK, kam smeroval mercedes na L30. Keďže na prednom čele vozidla bol označený ako L30 a boku ako L3, Majklovi nedalo a pri spiatočnej ceste na túto skutočnosť upozornil vodiča, ktorého reakcia hovorila za všetko: NO A ČO?? Pozalamoval rukami a napriek tomu, že sa Majkl tváril, že od neho čaká, že sa zodvihne, tabuľku vymení a pokračuje ďalej, vodič radšej ešte vystrúhal zopár orávených grimás a radšej skonštatoval, že má vraj len jednu tabuľku - myslíme si, že je lepšie mať jednu správnu, ako viacero, z ktorých každá hovorí niečo iné - ale je to presne, ako hovoril Papyr - platí tá, ktorá je na prednom čele najnižšie v rohu pri dverách! Tak to bola jedna z príhod, ktorá len opätovne potvrdzuje, že akékoľvek jednodoché opatrenia skvalitňujúce prepravu narážajú na výrazný odpor a zaužívaný nezáujem.
Takže asi z tohoto pohľadu vnímam vami navrhované zmeny. Jednoducho sa na to pozerám očami človeka, ktorý denne vidí realitu, v ktorej sa stále do spoja L99 pri ceste do Tesca, kedy NIE JE potrebné splniť akékoľvek tarifné podmienky, nastupuje LEN PREDNÝMI dverami, čo úplne odporuje zdravému rozumu a nieto ešte teórii technológie MHD, čo sa prejavuje hlavne pri státí na najzaťaženejšej zastávke - Nám. slobody.

Čo sa týka toho "+", tak ďakujem za "obhajobu", ale skutočnosť je taká, že som sa pomýlil (už som dopradu rozmýšľa nad ďalším textom, kde som spomínal meškanie) a malo tam byť "-".
Reakcia na: LUK #2983:

Pozn. Vo februári 2001 som robil dvojdňový skoro celodenný prieskum času nástupu cestujúcich + dodržanie odchodu podľa CP na zastávke Nám. slobody (L2, 34) a Strieborné nám. (L24, 25 smer Sásová).
Problém nie je až tak v CP, ako hlavne v nevhodnom spôsobe nástupu cestujúcich do vozidla. A upravovať donekonečna CP podľ takýchto nezmyslov sa tiež nedá. Čo pomôže, keď sa jazda v CP predĺži o niekoľko min? Akurát sa plánovane výrazne znižuje jeden z hlavných kvalitatívnych znakov - rýchlosť dopravy. Okrem objektívnych dôvodov z počtu cestujúcich, či intenzity dopravného prúdu, na dodržiavanie CP výrazne subjektívne vplýva vodič. Keď som ja ako cestujúci schopný vedieť, že vozidlo z príslušnej zastávky odchádza s x minútovým rozdielom oproti CP, musí to vedieť aj vodič bez akéhokoľvek palubáku. Však ak na určitej linke jazdí denne, už po 2 musí presne vedieť čas jazdy medzi jednotlivými zastávkami. A ak má nejaký vodič problém sčitovať čísla do 20 - 30, je to smutné. Kedysi palubáky neboli, ale neznamenalo to, že môže ísť spoj kedykoľvek. Chce to len kontrolu a reštriktívne opatrenia voči vodičom-ignorantom, ktorí robia zlé meno spoločnosti. A keď si niekto nedá povedať, treba ho radšej okamžite vyhodiť. Nikto nie je nenahraditeľný a zásadne nesúhlasím, že by sa noví vodiči nenašli - to je nezmysel. Druhá vec je zase skutočnosť, že v BB čas jazdy medzi jenotlivými zastávkami je rôzny pre rôzne linky, ako aj medzi trolejbusmi navzájom (to by malo byť možné skutočne len v prípade úseku linky, ktorá tam mákonečnú a oproti linkám prechádzajúcim týmto úsekom môže mať kratší čas, keďže tu už vlastne nedochádza k nástupu cestujúcich.
Často od diskutujúcich prijímam názory o "pekných" intervaloch. Ak je tak veľmi dôležité to, či spoje odchádzajú v intervale 15 a nie 17 min, myslím si, že by ste zásadne mali podporovať aj rovnaký čas jazdy medzi zastávkami počas pracovného dňa (výnimka napr. po 19-20 hod. - používať víkendové časy) , či víkendu. Pritom už ale nie je vhodné robiť ďalšie zmeny jazdných časov v priebehu dňa presne kopírujúc vývoj počtu cestujúcich, kedy by dochádzalo k zmene napr. 4 - 5-krát v priebehu dňa. Jednoducho má vodič prispôsobiť spôsob jazdy aktuálnemu stavu dopravného a prepravného prúdu tak, aby sa triafal do CP. V Žiline mávali určené zastávky, kde vozidlo počkalo v prípade, že spoj išiel v predstihu a predchádzalo sa tak vzniku skorších odchodov.
Reakcia na: Papyr #2987:
ale neda sa ani pracovat trvale pod tlakom. Preco pri poslednej policajnej akcii nafukali v inych SAD, ale v BB nie? V BB sa vyhadzuje za hluposti a strhavanie premii je bezna vec.
Kontrolu by vyriesili jedine palubaky. Uz GPS je v tomto pomocou. Vodic neovplyvnuje prehadzovanie zastavok a nemusi sa ani starat o transparent. Proste treba palubaky + realne chrono.

Re #2991 Papyr: mozno si si vsimol, ze v BB sa pouzivaju obe strany linkovych tabul. Palickari majú situaciu "komplikovanejsiu". Pouzivaju cisla aj vzadu, tabule maju aj pri transparente.

Re #2993 Vladimir: pod prejazdom presovskeho typu myslim take prejazdy ked voz lieta z linky na linku.
Napriklad linka 100/1 robi poobede spoje 5 x 100, 51, 43, 26, 3 x 43, 54.
Cize nosi si vo voze skoro tolko tabul ako kedysi zalohy.
Ked je vecer 100/1 na linke 43, spoj 43/1 robi linku 54, konci ako 94.

Robotu pridalo rozdelenie linky 34, znamena to menenie tabuli skoro po kazdej jazde. Podobne vikendove 24/25.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.