Reakcia na: Vladimír #2993:
Mimobystrický diskutujúci, niekedy mám pocit, že tým, že nežijete v BB a ste zvyknutí na úplne iné ponímanie MHD, ako tu, predpokladám, že si nie celkom dostatočne uvedomujete obsah textov, ktoré sa tu píšu o stave MHD v BB, keďže pre vás je množstvo so spomínaných veci absurdných a neviete si úplne predstaviť dôsledky v dennej praxi. Preto vám opakujem, že akýkoľvek záujem MsÚ v BB týkajúci sa MHD je na bode mrazu (opätovne s výnimkou kúpy nových vozidiel) a rovnaký postoj ku presadzovaniu a skvalitňovaniu MHD má aj dopravca, ktorý vzhľadom na prevádzku osobnej prepravy, ktorá je vo všeobecnosti väčšinou stratová, nie je nikým tlačený k skutočnému zabezpečovaniu úloh, ktoré by mala spĺňať a teda mu postačuje prežívať zo dňa na deň, konštatovať, že cestujúcich stál ubúda, ale keďže je to všeobecný trend, tak to nevadí (napriek tomu, že sa jedná o podstatne dynamickejší pokles, ako by bol reálny pri poskytovaní aspoň štandardne kvalitných služieb). Tento nezáujem potom prerastá do nekontrolovaného kvalitatívneho poklesu, pri ktorom vodiči nemajú dôvod sa snažiť správať slušne voči svojim klientom, dodržiavať CP, techniku jazdy, starať sa o označenie a elementárnu čistotu vozidla atď. Nebudem to už ďalej rozpisovať, ale zrejmé z toho je, že keď sa stávajú skutočnosti, že vodič má prblém s tak jednoduchým úkonom, ako je stlačiť gombík, aby sa mu na smerovej tabuli zobrazila aktuálna cieľová stanica a nie opačný smer, nemôžem čakať, že takýto "dement" bude schopný každý druhý spoj robiť na inej linke, dodržiavať na nej CP, mať správne označené vozidlo a ešte sa pritom správať "milo" k cestujúcim. Pozn. Včera sme boli s Majklom na THK, kam smeroval mercedes na L30. Keďže na prednom čele vozidla bol označený ako L30 a boku ako L3, Majklovi nedalo a pri spiatočnej ceste na túto skutočnosť upozornil vodiča, ktorého reakcia hovorila za všetko: NO A ČO?? Pozalamoval rukami a napriek tomu, že sa Majkl tváril, že od neho čaká, že sa zodvihne, tabuľku vymení a pokračuje ďalej, vodič radšej ešte vystrúhal zopár orávených grimás a radšej skonštatoval, že má vraj len jednu tabuľku - myslíme si, že je lepšie mať jednu správnu, ako viacero, z ktorých každá hovorí niečo iné - ale je to presne, ako hovoril Papyr - platí tá, ktorá je na prednom čele najnižšie v rohu pri dverách! Tak to bola jedna z príhod, ktorá len opätovne potvrdzuje, že akékoľvek jednodoché opatrenia skvalitňujúce prepravu narážajú na výrazný odpor a zaužívaný nezáujem.
Takže asi z tohoto pohľadu vnímam vami navrhované zmeny. Jednoducho sa na to pozerám očami človeka, ktorý denne vidí realitu, v ktorej sa stále do spoja L99 pri ceste do Tesca, kedy NIE JE potrebné splniť akékoľvek tarifné podmienky, nastupuje LEN PREDNÝMI dverami, čo úplne odporuje zdravému rozumu a nieto ešte teórii technológie MHD, čo sa prejavuje hlavne pri státí na najzaťaženejšej zastávke - Nám. slobody.
Čo sa týka toho "+", tak ďakujem za "obhajobu", ale skutočnosť je taká, že som sa pomýlil (už som dopradu rozmýšľa nad ďalším textom, kde som spomínal meškanie) a malo tam byť "-".
Kami
Kontrolu by vyriesili jedine palubaky. Uz GPS je v tomto pomocou. Vodic neovplyvnuje prehadzovanie zastavok a nemusi sa ani starat o transparent. Proste treba palubaky + realne chrono.
Re #2991 Papyr: mozno si si vsimol, ze v BB sa pouzivaju obe strany linkovych tabul. Palickari majú situaciu "komplikovanejsiu". Pouzivaju cisla aj vzadu, tabule maju aj pri transparente.
Re #2993 Vladimir: pod prejazdom presovskeho typu myslim take prejazdy ked voz lieta z linky na linku.
Napriklad linka 100/1 robi poobede spoje 5 x 100, 51, 43, 26, 3 x 43, 54.
Cize nosi si vo voze skoro tolko tabul ako kedysi zalohy.
Ked je vecer 100/1 na linke 43, spoj 43/1 robi linku 54, konci ako 94.
Robotu pridalo rozdelenie linky 34, znamena to menenie tabuli skoro po kazdej jazde. Podobne vikendove 24/25.