V dnešnom vydaní Vestníka verejného odstárávania som sa dočítal,že na základe výsledku verejnej súťaže na dodávku autobusov pre MHD v B.Bystrici dodá f.y.BB KOMES v roku 2002 tieto autobusy.
KAROSA B 932E.1694-1ks.4 851 366 Sk s DPH
KAROSA B 941E.1964-2ks:15 080 846 Sk s DPH
Tykadla su naozaj drahe. Ale zivotnostou sa im uz nove autobusy vyrovnali. Porovnaj:
do 1990 - Karosa 700 - 6 rokov
po 1990 ... 8 rokov
Karosa 930 - 10 rokov
Karosa 950 - 12-15 rokov (rovnako Citybus)
- vsetko nominalne. Trolejbus vychadza na 10 rokov (r.v. okolo 1990)
Tak ja viem:
SOR C9.5: 2,680,000 Kc bez DPH (zakladni vybava, rok 2001)
V Prahe zvyknu cenu autobusov aj s datumom zakupenia vyvesit vo vnutri. Ale uz som si to davno nevsimol. Mozno to robia len niektore garaze - neviem, cestou domov sa pozrem.
Tie tykadla su teda dost masne. O kolko dlhsiu zivotnost to ma oproti busu?
K tej Ziline - v Ziline som bol len par krat a fakt si nepamatam, ci je to mesto kopcovite alebo rovinate.
Bystrica je vzhladom na svoj kopcovity charakter pre trolejbusy ako sita
Takze mozno aj preto by mohla mat v tomto prednost pred Zilinou - hoci za bolsevika sa takto asi neuvazovalo a ulohu zohralo zrejme to, ze BB bola krajske mesto.
Fero: cele to bolo (je) o politike. Iba tato vlada (myslim dopravu) nepridava svojim kamaratom. Na druhej strane neviem ci je prave najvhodnejsie konzervovat stav z roku 1997, upraveny o inflaciu.
Petik: nepoznam vsetky ceny, ale C954 stoji 4.1 mil, B952 do 5 mil, B961 okolo 7 mil (6 mil Kc), Citybus solo 8 mil, klb cca 13 (11 mil Kc), tykadlak 15Tr cca 11 mil, 21Tr (solo nizkopodlazny) podobne. Konkretnu cenu Ti nepovie nik, ani obchodny namestnik Karosa s.r.o. - zalezi od kurzu, vybavy a inych okolnosti.
Majkl #157:
Tie stare Ikarusy patria do Technickeho muzea.
Ale vzdy mam celkom dobry zazitok, ked sa tym mozem previezt. Aj ked sa mi to stava tak raz za rok.
Za 4 B961 ale kupis tipujem 2 15Tr a este menej tych novych:(.
Viete niekto kolko presne stoja busy/tykadla?
Vzhladom na vyvoj ceskej koruny to bude stale drahsie...
Petik: videl by som to inak: o 2 roky už možno neuvidíš Ikarus bez GO v uliciach mesta
Veď za iné roky sa kupovali väčšie počty, ale zober si, že BBDS môže za cenu 4 B961 kúpiť 8 ks B952.
Kamil: Nejde predsa o to,ci BB alebo ZA vyhrala v pocte obyvatelov. Pokial viem, nikdo taku sutaz nevyhlasil(ale BB tuto vec postavila za komunistov do polohy sutaze). Ide o to, ze tych cca 250 milionov Kcs na trolejbusy dostala BB ako darcek od komunistov zo statneho rozpoctu. ZA uz v novych podmienkach dostala na trolejbusy dotaciu od statu 100 milionov Sk z celkovych zhruba 700 milionov. Cize vacsinu financii sme si museli zaobstarat pozickami a uvermi. Tieto peniaze bude musiet ZA vratit aj s urokmi a budu mestu chybat zasa niekde inde.
Podla tejto stranky ma bystricka MHD 121 vozidiel(zhruba polovica su klbaky, asi 30% tykadlaky).
Ak bude obnova vozoveho parku pokracovat tymto tempom #152 #153), budu sa vozidla dozivat zhruba 30 rokov (121/4).
Majkl: keby som vedel kde som pocul o Kremnicke Ci som to cital, alebo pocul, neviem. Ale bolo to tento rok. Myslim
Petik: tie naklady budu urcite celkove, so vsetkym.
all: mam info o hospodareni zavodu MHD za rok 2001. Mali vynosy 207,17 mil, naklady 206,55 mil, zisk 612 tis Sk (zlepsenie o 1,29 mil). Naklady pokryli z 72% trzby, 26% dotacia a zvysne 2% su z inych cinnosti. Na tento rok je plan 500 tis. zisk a nakup 6 ks B961 z dotacie - tot riaditel BBDS pre SITA (Smer 26.3.)
Na K-reporte je diskusia o energetickej narocnosti MHD a je tam jedna zmienka aj o trolejbusoch.
Podla nazoru diskutujucich je cena energie na 1 km asi 4 Kc (5.4 Sk).
Po pripocitani vsetkych dalsich nakladov to vraj Jihlave stoji 32.5 Kc (43.9 Sk) - podla miestneho dopravneho podniku. Tazko povedat ake vsetky naklady su v tom zahrnute (odpisy vozu, drotov, meniarni ...?)
Mate nejake ine informacie?
A ešte som zaregistroval, že 1524 je po géóčke a našťastie nemá Emtest transparenty. Snáď už od nich BBDS upustila
Výročný update k 1.4. je v mojom compe doma, ale nakoľko sa mi posral program na výrobu thumbnailov (tých malých fotiek), potrvá to ešte pár dní, kým to pôjde na net.
Kami: ja si myslím, že keď sa bude niečo stavať, tak to bude najprv spojka Internátna-Kyjevské námestie. Odkiaľ máš informácie o tej Kremničke? To, že sa trolejbusy točia vo vozovni je celkom bežná prax.
trochu ulezane novinky z BB: pocas vikendovej "spicky" nasadzuju na 22 klbaky - v sobotu doobedna smena, v nedelu poobedna. Inak po starom vsetko solo autobusy.
v niektorych Karosach 900 (jazdim uz malo) som si vsimol hodiny na vnutornym spatnym zrkadlom - fakt tam neboli ?
Na zastavke Dumbierska vymenili oznacnik - klasicky dali prec a na znacku zastavka pripevnili CP s plexisklom ako na trolejbusovych zastavkach. Takisto obnovili pristresok na zastavke Rudlovska TASR, tiez ako na trol. zastavkach
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kami