Kamil: Nejde predsa o to,ci BB alebo ZA vyhrala v pocte obyvatelov. Pokial viem, nikdo taku sutaz nevyhlasil(ale BB tuto vec postavila za komunistov do polohy sutaze). Ide o to, ze tych cca 250 milionov Kcs na trolejbusy dostala BB ako darcek od komunistov zo statneho rozpoctu. ZA uz v novych podmienkach dostala na trolejbusy dotaciu od statu 100 milionov Sk z celkovych zhruba 700 milionov. Cize vacsinu financii sme si museli zaobstarat pozickami a uvermi. Tieto peniaze bude musiet ZA vratit aj s urokmi a budu mestu chybat zasa niekde inde.
Podla tejto stranky ma bystricka MHD 121 vozidiel(zhruba polovica su klbaky, asi 30% tykadlaky).
Ak bude obnova vozoveho parku pokracovat tymto tempom #152 #153), budu sa vozidla dozivat zhruba 30 rokov (121/4).
Majkl: keby som vedel kde som pocul o Kremnicke Ci som to cital, alebo pocul, neviem. Ale bolo to tento rok. Myslim
Petik: tie naklady budu urcite celkove, so vsetkym.
all: mam info o hospodareni zavodu MHD za rok 2001. Mali vynosy 207,17 mil, naklady 206,55 mil, zisk 612 tis Sk (zlepsenie o 1,29 mil). Naklady pokryli z 72% trzby, 26% dotacia a zvysne 2% su z inych cinnosti. Na tento rok je plan 500 tis. zisk a nakup 6 ks B961 z dotacie - tot riaditel BBDS pre SITA (Smer 26.3.)
Na K-reporte je diskusia o energetickej narocnosti MHD a je tam jedna zmienka aj o trolejbusoch.
Podla nazoru diskutujucich je cena energie na 1 km asi 4 Kc (5.4 Sk).
Po pripocitani vsetkych dalsich nakladov to vraj Jihlave stoji 32.5 Kc (43.9 Sk) - podla miestneho dopravneho podniku. Tazko povedat ake vsetky naklady su v tom zahrnute (odpisy vozu, drotov, meniarni ...?)
Mate nejake ine informacie?
A ešte som zaregistroval, že 1524 je po géóčke a našťastie nemá Emtest transparenty. Snáď už od nich BBDS upustila
Výročný update k 1.4. je v mojom compe doma, ale nakoľko sa mi posral program na výrobu thumbnailov (tých malých fotiek), potrvá to ešte pár dní, kým to pôjde na net.
Kami: ja si myslím, že keď sa bude niečo stavať, tak to bude najprv spojka Internátna-Kyjevské námestie. Odkiaľ máš informácie o tej Kremničke? To, že sa trolejbusy točia vo vozovni je celkom bežná prax.
trochu ulezane novinky z BB: pocas vikendovej "spicky" nasadzuju na 22 klbaky - v sobotu doobedna smena, v nedelu poobedna. Inak po starom vsetko solo autobusy.
v niektorych Karosach 900 (jazdim uz malo) som si vsimol hodiny na vnutornym spatnym zrkadlom - fakt tam neboli ?
Na zastavke Dumbierska vymenili oznacnik - klasicky dali prec a na znacku zastavka pripevnili CP s plexisklom ako na trolejbusovych zastavkach. Takisto obnovili pristresok na zastavke Rudlovska TASR, tiez ako na trol. zastavkach
par poznamok na okraj: po opatovnom odcleneni obci ma BB nieco cez 80.000 ludi - ZI vyhrala
Petik, paci sa mi ze tykadlaky volas t..., niektori Blavaci sa cudovali ked som tie "palice" nazval tykadla
Vrta mi v hlave sietka v Ikaruse, ziadny zo sucasnych Ikarusov ju nema, ale Brezniansku tabulu v autobuse vidim ako zivu. Je to sugescia, alebo si to naozaj pamatam ?
Petik: neviem kde bude ta otocka a ako bude vyzerat. Ale je to asi najpravdepodobnejsia investicia do trolejov v BB v dohladnom case.
Do Tesca by mohla chodit mozno linka 2B, neviem ako teraz, ale na budovu ZVT byval dost velky napor takze neni co zobrat,asi.
Priamo v Sasovej staci natahat droty, aj ked pristupove cesty byvaju aj horsie (vid Bratislava). Ak si zoberieme masu cestujucich, najviac ich chodi smerom 24/25, nasleduje smer 22. Takze aj keby smer 26 bol najjednoduchsi na napojenie, asi by tym nikto necestoval. Neviem Ti pomoct ohladne ekonomiky prevadzky. Keby dopravny podnik chcel a mal moznost ziskat dotaciu asi by projekt spravili. Teda vlastne draahy (a teda aj troleje) su v sprave VUC takze to bude vec samospravy.
Jano: ty si Slota ci co ? Suhlasim s Petikom ze trolejbusy v BB nie su zasluhou komunistov. Jednoducho take velke mesto ich potrebuje. Akurat zilincania (nic v zlom) nikdy nezabudli, ze vdaka SNP na BB stala krajskym mestom, z 10.000 obyv sa rozrastla na takmer 100.000 vratane priclenenych obci a dostala trolejbusy skor ako Zilina. A prave to posledne nemusia Zilincania lutovat, lebo to so Slotovou pomocou stihli este ked ceny vozidiel neboli take vysoke ako teraz.
Nemyslim si, ze by tie trolejbusy boli vdaka komunistom.
Vsak aj v nesocialistickych statoch jazdia trolejbusy.
Po pade komunizmu boli aj u nas postavene nove trolejbusove prevadzky (Usti n. L., C.Budejovice, Zilina) a to su vsetko porovnatelne mesta.
V Zline napr. trolejbusy zacal stavat Bata, teda bez ucasti statu este pred vojnou a to bolo vtedy par pospajanych dedin.
Komunistom mozme dakovat akurat za tie sracky, v ktorych teraz zijeme - za nic viac.
PETÍK!!!Len vďaka komunistom jazdia v Bystrici trolejbusy resp. vďaka SNP,ináč by do takého malého mesta akým Bystrica je nikdy štát do toho druhu dopravy neinvestoval!!!!!!!!!!!!!!!
Este ma k trolikom napada nieco.
Ked to zacali stavat, mama jednej kamosky robila nejaku uradnicku na CSAD a ta kamoska hovorila cosi o tom, ze do roku XY by mali v BB chodit len trolejbusy a ziadne autobusy.
Mal som vtedy okolo 10-11 rokov, a deti v takom veku dost nakecaju, ale stejne by ma zaujimalo, co vsetko skutocne planovali bolsevici zadratovat. Oni vzdy planovali tak na 30-40 rokov dopredu.
Mam doma nejake komunisticke knihy o prazskej mestke doprave asi zo 70tych rokov, a trasy metra tam boli nakreslene dlhsie ako su dnes.
Mimochodom...
Tie knihy mam od susedy (este susedy z BB, dnes uz nezije) a jej syn vtedy robil generalneho riaditela prazskeho dopravneho podniku (Mikulas Lacek). Vidite co vsetko riadili bystricania?
Ta susedka vzdy hovorila: "ked niekedy pojdete do Prahy, zastavte sa u mojho syna a on Vam da take preukazy, ze budete moct chodit po Prahe zadarmo"
Prahy som presidlil na furt, ale bolsevik padol (nastastie) a s nim aj Mikulas Lacek, takze namiesto slubenych preukazov musim teraz jazdit nacierno
Nova otocka v Kremnicke – to by bolo ako niekde v dedine alebo v arealy vozovne?
Myslim ze v Radvani by sa mali postavit nejake pesie lavky ponad dialnicu. Zisli by sa aspon 2 – pri Tescu a pri ZVT. Pri ZVT som raz videl prebehovat davy studentov cez dialnicu. To by mohlo mesto pretlacit a zatiahnut by to mohla OSC/stat alebo kto je vlastnik tej dialnice.
Potom by mozno bolo dobre urobit otocku trolejov pri Tescu a do Kremnicky by siel len kazdy druhy.
Sasova – no myslim ze po trase 24/25 su cesty celkom ok. Ved v Sasovej tie cesty uz rekonstruovali, nie?
Ten projekt v Blave je sice o konkurencii 2 projektov a v BB by to bolo len o tom, ci sa ten projekt oplati zrealizovat alebo nie. To ale nevadi.
Pokial by bol trolejbusovy projekt ziskovy, nebolo by to len o nedostatku penazi. Nikto nevravi, ze to ma financovat CSAD alebo mesto.
Ale hlavne by ma zaujimali tie cisla. Nikde som nevidel nejake porovnanie, ci su lacnejsie autobusy alebo trolejbusy.
Pokial ide o nove troleje, jedine co sa asi v dohladnej dobe postavi moze byt nova otocka v Kremnicke. Vsak teraz musia prechadzat cez vozovnu.
Modre Ikarusy sa objavovali postupne. Nieco bolo dokonca najprv v povodnej cervenej farbe. Roky zaradenie su cca 1990 (BCA0133), 93 (0843) a 96 (2576 a 2602). BCA0843 podla mojho zaznamu chodil na linke 41. Ale od roku 1990 sa tu nakupili rozne vraky takze ktovie. Brezno sa asi osamostatnilo ked sa delila CSAD medzi byvale zavody.
Bratislavsky projekt elektriciek je o tom, ze niekto hore chce okaslat rozumne riesenie MHD. V BB je to o peniazoch. Nikto teraz neda investicie do novych trati( -> prislusenstvo, vozidla ... ).Mozno casom.
Pochybujem, ze by sa kupil 21Tr. Mesto uspokojilo "svoje potreby" spojenim Viestovej a Sasovej s nemocnicou (trocha aj na ukor cestujucich v 25ke), dobre to spropagovalo a dalej sa moze chvalit ako investuje do MHD.
Podla mna stale chyba vhodna trasa pre troleje do Sasovej. V smere na Partizansku este treba zrekonstruovat zvysok useku medzi SOUP a Kyncelovou, v smere na Strieborne zas usek Kostiviarska - Severna a od Strieborneho spojka k existujucej trati. Neni tam bohvie aka cesta. Priamo v Sasovej neni problem ovesat troleje.
Pokud jde o výrobu 14 TrM/15 TrM tak ta už definitivně ve Škodovce končí, nebo už dokonce skončila, ale myslím že skončí až letos. Výroba se pak přesune do Ruska, kde má Škodovka dceřinný závod. V Ostrově nad Ohří bude výroba už jen 21/22 Tr. Takže pokud budete chtít 14/15 Tr tak Vám příjdou z Ruska.
Vzhledem k tomu, že se tam chystám na jaře, tak to hodím do diskuze a určitě můžem dát scuka.
snáď niekedy zistíme odkiaľ sú (len neviem, či cez BBDS - tam takéto údaje neradi zverejňujú).
14 a 15Tr: zákazníkov by bolo dosť aj na východ od nás, ale tam je problém s výrobnou linkou, že keď ju už raz prestavajú, tak už to bude navždy. Tým sa bude môcť rozbehnúť hromadná výroba 2XTr, o ktoré je v Čechách záujem.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kami
Modre Ikarusy sa objavovali postupne. Nieco bolo dokonca najprv v povodnej cervenej farbe. Roky zaradenie su cca 1990 (BCA0133), 93 (0843) a 96 (2576 a 2602). BCA0843 podla mojho zaznamu chodil na linke 41. Ale od roku 1990 sa tu nakupili rozne vraky takze ktovie. Brezno sa asi osamostatnilo ked sa delila CSAD medzi byvale zavody.
Bratislavsky projekt elektriciek je o tom, ze niekto hore chce okaslat rozumne riesenie MHD. V BB je to o peniazoch. Nikto teraz neda investicie do novych trati( -> prislusenstvo, vozidla ... ).Mozno casom.
Pochybujem, ze by sa kupil 21Tr. Mesto uspokojilo "svoje potreby" spojenim Viestovej a Sasovej s nemocnicou (trocha aj na ukor cestujucich v 25ke), dobre to spropagovalo a dalej sa moze chvalit ako investuje do MHD.
Podla mna stale chyba vhodna trasa pre troleje do Sasovej. V smere na Partizansku este treba zrekonstruovat zvysok useku medzi SOUP a Kyncelovou, v smere na Strieborne zas usek Kostiviarska - Severna a od Strieborneho spojka k existujucej trati. Neni tam bohvie aka cesta. Priamo v Sasovej neni problem ovesat troleje.