Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Na zasadnutí dopravnej komisie 18.10. sa tuším konečne začali robiť potrebné opatrenia :

Zasadnutia komisie sa zúčastnil Ing. Peter Chmelík, ktorý vo svojom príspevku upozornil na
nutnú úpravu a diferenciáciu cestovných časov v cestovných poriadkoch autobusových liniek
MHD. Cestovné poriadky autobusových liniek MHD v BB nemajú primerane zohľadnené
rozdielne požiadavky na čas jazdy v priebehu jednotlivých častí dní v závislosti od intenzity
dopravného a prepravného prúdu. V mnohých prípadoch je cestovný čas diferencovaný len
medzi režimom pracovného dňa a voľného dňa (sobota, nedeľa a štátom uznaný sviatok), avšak
v príslušnom režime je už cestovný čas v CP stanovený zhodne pre všetky spoje linky v danom
smere počas celého dňa. Obdobne je zrejmé, že aj intenzita dopravného prúdu sa v priebehu dňa
mení a iným spôsobom tak ovplyvňuje časovú náročnosť pri premiestňovaní vozidla po
komunikáciách. Nie je preto možné akceptovať, aby v CP bol cestovný čas autobusových liniek
stanovený zhodne a nerozdielne bez ohľadu na skutočnosť, či spoj premáva o piatej ráno alebo
v čase prepravnej/dopravnej špičky, či sedla, obdobne tak v neskorom večernom režime a pod.
Dôsledkom nesprávne stanoveného cestovného času je buď meškanie, ak stanovený čas je
nedostatočný alebo predčasný odchod vozidla zo zastávky (v prípade nedodržania odchodu
podľa CP), či v prípade snahy o dodržiavanie CP je potrebné nadbytočný čas eliminovať pomalou jazdou, či zbytočným vystávaním vozidla na zastávkach alebo s úmyselne zmeškaným
odchodom už z východzej zastávky. TU si však je nevyhnutné uvedomiť, že jednými z hlavných
prepravných požiadaviek na hromadnú osobnú dopravu z pohľadu cestujúcich sú práve jej
rýchlosť, spoľahlivosť a presnosť. V snahe o zvyšovanie atraktivity MHD je preto nevyhnutné,
aby vozidlá v čase, keď je možné z hľadi ska prep ravných a dopravných intenzít umožniť
plynulejšiu a rýchlejšiu jazdu (naďalej však pri dodržaní pravidiel cestnej premávky a
bezpečnosti), tieto neboli limitované zo strany CP a naopak mali možnosť umožniť cestujúcim
rýchlejšiu prepravu a relevantnú alternatívu k IAD.
Z uvedeného vyplýva, že CP musí byť zostavovaný tak, aby napr. v okrajových režimoch nebol
brzdou pre možnosť rýchlejšej prepravy cestujúcich a súčasne poskytoval dostatočný cestovný
čas v častiach dňa, kedy je cestovná rýchlosť nižšia.

Konečne niečo potrebné
? ? ?

Zdroj: zápisnica kdbvv 18.10.17
Bývalého vodiča SAD Zvolen, ktorý 30. mája 2016 havaroval s Crosswayom ZV-879BZ pri Bzovíku, odsúdili na 3 roky odňatia slobody nepodmienečne.
https://mybystrica.sme.sk/c/20680888/odsudil-vodica-autobusu-ktory-zapricinil-vaznu-nehodu.html
Reakcia na: peste.noire #53145:
Áno, tá diskusia nestála za nič, ale predovšetkým vzhľadom na počet kandidátov a následný časový priestor, ktorý mohli venovať diskusii. Za 6 minút (mínus čas na pozdravenie, poďakovanie a výzvu na účasť k voľbám) sa dá stihnúť povedať v podstate veľké NIČ. Ty očakávaš, aby v tom čase ešte stihol niekto robiť porovnania s Kotlebom.
Čiže celá diskusia umožnila jedinú vec - aby všetci voliči mali možnosť vidieť kandidátov aspoň rozprávať súvislú vetu a urobiť si o nich aspoň nejakú predstavu, čo pri niektorých bolo viac ako dostatočné a k nim patrí nepochybne aj pán Sásik. Ten kandiduje hádam vždy a všade a evidentne vždy ukáže, že je minimálne polopsychopat (niekto sa počas diskusie aspoň odpratal z kandidatúry).
Tým nie je dotknuté, že má pravdu o tom, že cesty nižších kategórií nespĺňajú žiadne normy, avšak konštatotovanie, že stav je neriešiteľný a nedá sa s tým nič robiť, dokazuje, že nemá ani prečo kandidovať.
Takýmito ľuďmi sa zaberal akurát čas pre diskusiu tých relevantnejších. Pán Juhaniak zase na druhú stranu by chcel mať vodorovné dopravné značenie na tých cestách (s jeho argumentmi sa dá len plne stotožniť), avšak pre zmenu ignoruje fakty pána Sásika, že VDZ nikto nenamaľuje na cestu, ktorá nespĺňa normu na šírku jazdného pruhu a pod., čo je drvivá väčšina dedinských ciest.
Reálne sa okrem blábolov v moderovanej diskusii stihli dotknúť len oblasti nezamestnannosti a pri doprave sa stratili a o ničom ďalšom (školstvo, kultúra, zdravotníctvo, soliálne veci atď. vlastne vôbec nerozoberali, takže sa netreba ani čudovať, že o doprave stihli v podstate tiež nič. Jediný, čo bližšie spomenul IDS, bol Urbáni, ale všetci veľmi dobre vedia, že túto tému reálne za dlhé roky vytiahol a dostal sa aj do nejakých podrobností, akurát tak Lunter, ktorý však v diskusii k tomu nestihol povedať nič i keď sa prezentuje z jeho strany veľký záujem o túto tému. Tiež by som však polemizoval o tých fázach, pretože prioritne by sa mal radšej riešiť priestor ZV - BB a BR v tesnom závese, nakoľko sa jedná o prirodzenú spádovú oblasť BB oboma smermi a navyše s výrazne rozbujnenou súbežnou autobusovou dopravou so železnicou (napr. len medzi BB a ZV ide v bežný pracovný deň 92 spojov PAL a vyše 30 DAL/MAL, a to popri 31 vlakoch, v tom 21 kategórie Os; medzi BB a BR zase 38 PAL popri 16 vlakoch, v tom 2 kategórie REX). Tu by sa dalo hneď ušetriť výkony, ktoré by sa následne mohli pridávať do ostatných častí kraja, kde zatiaľ môžu snívať nielen o železnici, ktorú štát necháva skapať (alebo tam jednoducho neexistuje), ale aj o hustejšej autobusovej doprave. Lenže on bežne spomenie ako príklad, žesa večer nedá dostať z BB do Revúcej, ale tak zase by to nerealizoval on osobne.
V konečnom dôsledku by sa IDS i tak nezavádzal podľa tých fáz. Druhá vec je, že dostať k rozumu SAD ZV, mestá, ZSSK a ministerstvo, to bude ťažká úloha i pre oblasť BR - BB - ZV, nieto ešte pre ďalšie časti kraja. Takže ako úspech by som videl už zavedenie IDS pre oblsť ZV - BB - BR a posilnenie a reorganizovanie existujúcej dopravy v ostatných častiach kraja, kde mi je stále otázkou, prečo sa nejazdí smerom na Krupinu a ďalej vlakom, ale súbežne autobusom i keď zákon pri súbežnej doprave ukladá prednosť železnici. Takisto je otázne, či by nemohli vlaky jazdiť v relácii Muráň - Revúca - Lubeník - Jelšava - Plešivec - Rožňava s prestupmi na južné rýchliky v Plešivci umožňujúce prepravu tak do západnej časti kraj, ako aj do jeho sídla, či do hlavného mesta, ako aj v smere na východ, kedy možno v tejto časti kraja majú niektorí obyvatelia možno viac väzieb a možností, ako vo formálne svojom kraji. Samozrejme ide aj využiteľnosť a potrebu údajov o realite pri posudzovaní. Existuje však strašne veľa otázok, akurát drvivá väčšina odpoveď nedostatne žiadnu len kvôli absolútnemu nezáujmu o snahu niečo skutočne zlepšiť.
Včera na RTVS2 diskusia kandidátov na župana BBSK stála za ? Jediný komu zaplo v hlave je asi iba Sásik, ktorý jasne povedal a odborne, že naše cesty II. a III. triedy nie sú dimenzované na takú dopravu jednak šírkou a tiež podkladom. Pri dakom objeme km, to je neriešiteľná vec. Absolútne nikomu nezaplo, že pre odbremenenie ciest by bolo dobré keby sa využívala viac železničná doprava. Ani jeden jediný kandidát sa toho nedotkol, čo dokazuje absolútny diletantizmus rad radom jedného ako druhého kandidáta, pretože priamo pod nosom majú riešenie ako na tanieri. Takisto žiadne riešenie pre autobusovú dopravu, žiadne IDS, tarifa, cestovné poriadky. Už len keby Lunter tu zašiel, tak dusí Kotlebu za dodatok zo SADkou, pretože tu mal všetky info ako na tanieri! Jeho program riešenia VHD v BBSK bol pekný iba do momentu pokým som nezavadil o etapy zavádzania IDS. Absolútne diletantsky integrácia Horného Tekova v dvoch etapách. Tí čo cestujú medzi okresmi Žarnovica a Žiar n. Hronom denne sa poďakujú za takú nelogickosť. Ďalej nelogicky roztrhnuté Podpoľanie, kedy okres Detva spádujúci do okresu Zvolen zas v neskoršej etape. Rovnako tak rozbitý Gemer a jeho okresy Rimavská Sobota a Revúca.

Záver: Vyhrať by musel iluzionista Copperfield, aby nechal v prvom rade zmiznúť tlčhubov a príživníkov, ktorí vedú VHD do hrobu a potom by musel sám čarovať aby strmhlavý pád dopravy zastavil.
Reakcia na: BB-Schuhu #53138:
áno, nové EČV je LE-804BC.
Reakcia na: BB-Schuhu #53141:
Vďaka. ?
Reakcia na: Dispecer #53140:
1. fotka: linka č. 611502
2. fotka: linka č. 707506
Reakcia na: kvorka #53134:
K tomu by sa mal niekto relevantne vyjadriť. Ja mám poznačený Ikarus BB 79-71. Okrem toho som sa však stretol s ŠPZ BB 76-71, ale aj BB 78-71, pričom mám podozrenie, že môže ísť rovnaké vozidlo a nastala iba chyba pri prepise ŠPZ z ťažko čitateľnej fotografie. Naozaj neviem toto posúdiť.
Ak som správne identifikoval voz, tak Kohútov Ares
http://evidencia-dopravcov.eu/voz/21314
som dnes videl na diaľkovej linke 704501 dopravcu FALTOUR z Nitry do Levoče na levočských značkách.
Reakcia na: kvorka #53134:
Ak ti to pomôže, ŠPZ bude z roku 1981. 76-04 a 76-23 boli ŠMky.
IVECO BUS predstavilo novinky vo svojom produktovom rade - Crossway LE s pohonom na CNG, trojnápravový Crossway LE 15M a nový Evadys.
zdroj: http://zdopravy.cz/iveco-predstavilo-pet-novych-modelu-autobusu-nektere-vyjedou-z-linky-ve-vysokem-myte-3166/

Uvidíme, či sa niečo z uvedeného časom objaví aj vo vozoparku SAD Zvolen.
Reakcia na: Jeffko #53132:
Vďaka SAD Zvolen za opravu ?
Cenník linky tu: http://web.sadzv.sk/old/pages/cenniky/DAL/pdf/C_DAL_151017_1.pdf
Na portáli CP je už linka nahratá ako DAL.
čo za voz bol BB 76-71?
Od štvrtka 19.10.2017 je otvorená dopravná kancelária na autobusovej stanici, a to každý pracovný deň v čase od 7.00 do 17.00.
http://www.dpmbb.eu/
Reakcia na: BB-Schuhu #53094:
Akým cenníkom sa uvedená linka riadi? Lebo akosi nie je vypísaná ani v jednom cenníku na stránke dopravcu a na portáli CP je nahratá ako PAL.
Reakcia na: peste.noire #53130:
Neviem, či má zmysel si dopisovať s niekým, kto protistranu vôbec nepočúva a len si dookola omieľa svoje dogmy ale nech sa páči s499bodka1023zavináčseznambodkacz.
Reakcia na: S499.1023 #53129:
Neviem už čo si písal bohužiaľ ale myslím, že mohli by sme pokračovať mailom, kam by som ti niečo zaujímavé poslal na prečítanie (je to zopár zmlúv na kúpu a predaj) a vydiskutujeme si to chlapsky mimo tohoto prostredia. Ok? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.