Reakcia na: Mladič #53157:
" 4h jazdí (non-stop aj keď netreba spoj, alebo neskôr treba), 30min pauza, 4h jazdí."tak to si hodne mimo! realita je, ze 30 minut jazdi, hodinu stoji, hodinu jazdi, dve hodiny stoji a tak nahodne dookola... efektivita nula bodov
PIT
Čiže celá diskusia umožnila jedinú vec - aby všetci voliči mali možnosť vidieť kandidátov aspoň rozprávať súvislú vetu a urobiť si o nich aspoň nejakú predstavu, čo pri niektorých bolo viac ako dostatočné a k nim patrí nepochybne aj pán Sásik. Ten kandiduje hádam vždy a všade a evidentne vždy ukáže, že je minimálne polopsychopat (niekto sa počas diskusie aspoň odpratal z kandidatúry).
Tým nie je dotknuté, že má pravdu o tom, že cesty nižších kategórií nespĺňajú žiadne normy, avšak konštatotovanie, že stav je neriešiteľný a nedá sa s tým nič robiť, dokazuje, že nemá ani prečo kandidovať.
Takýmito ľuďmi sa zaberal akurát čas pre diskusiu tých relevantnejších. Pán Juhaniak zase na druhú stranu by chcel mať vodorovné dopravné značenie na tých cestách (s jeho argumentmi sa dá len plne stotožniť), avšak pre zmenu ignoruje fakty pána Sásika, že VDZ nikto nenamaľuje na cestu, ktorá nespĺňa normu na šírku jazdného pruhu a pod., čo je drvivá väčšina dedinských ciest.
Reálne sa okrem blábolov v moderovanej diskusii stihli dotknúť len oblasti nezamestnannosti a pri doprave sa stratili a o ničom ďalšom (školstvo, kultúra, zdravotníctvo, soliálne veci atď. vlastne vôbec nerozoberali, takže sa netreba ani čudovať, že o doprave stihli v podstate tiež nič. Jediný, čo bližšie spomenul IDS, bol Urbáni, ale všetci veľmi dobre vedia, že túto tému reálne za dlhé roky vytiahol a dostal sa aj do nejakých podrobností, akurát tak Lunter, ktorý však v diskusii k tomu nestihol povedať nič i keď sa prezentuje z jeho strany veľký záujem o túto tému. Tiež by som však polemizoval o tých fázach, pretože prioritne by sa mal radšej riešiť priestor ZV - BB a BR v tesnom závese, nakoľko sa jedná o prirodzenú spádovú oblasť BB oboma smermi a navyše s výrazne rozbujnenou súbežnou autobusovou dopravou so železnicou (napr. len medzi BB a ZV ide v bežný pracovný deň 92 spojov PAL a vyše 30 DAL/MAL, a to popri 31 vlakoch, v tom 21 kategórie Os; medzi BB a BR zase 38 PAL popri 16 vlakoch, v tom 2 kategórie REX). Tu by sa dalo hneď ušetriť výkony, ktoré by sa následne mohli pridávať do ostatných častí kraja, kde zatiaľ môžu snívať nielen o železnici, ktorú štát necháva skapať (alebo tam jednoducho neexistuje), ale aj o hustejšej autobusovej doprave. Lenže on bežne spomenie ako príklad, žesa večer nedá dostať z BB do Revúcej, ale tak zase by to nerealizoval on osobne.
V konečnom dôsledku by sa IDS i tak nezavádzal podľa tých fáz. Druhá vec je, že dostať k rozumu SAD ZV, mestá, ZSSK a ministerstvo, to bude ťažká úloha i pre oblasť BR - BB - ZV, nieto ešte pre ďalšie časti kraja. Takže ako úspech by som videl už zavedenie IDS pre oblsť ZV - BB - BR a posilnenie a reorganizovanie existujúcej dopravy v ostatných častiach kraja, kde mi je stále otázkou, prečo sa nejazdí smerom na Krupinu a ďalej vlakom, ale súbežne autobusom i keď zákon pri súbežnej doprave ukladá prednosť železnici. Takisto je otázne, či by nemohli vlaky jazdiť v relácii Muráň - Revúca - Lubeník - Jelšava - Plešivec - Rožňava s prestupmi na južné rýchliky v Plešivci umožňujúce prepravu tak do západnej časti kraj, ako aj do jeho sídla, či do hlavného mesta, ako aj v smere na východ, kedy možno v tejto časti kraja majú niektorí obyvatelia možno viac väzieb a možností, ako vo formálne svojom kraji. Samozrejme ide aj využiteľnosť a potrebu údajov o realite pri posudzovaní. Existuje však strašne veľa otázok, akurát drvivá väčšina odpoveď nedostatne žiadnu len kvôli absolútnemu nezáujmu o snahu niečo skutočne zlepšiť.