Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mladič #53157:
" 4h jazdí (non-stop aj keď netreba spoj, alebo neskôr treba), 30min pauza, 4h jazdí."
tak to si hodne mimo! realita je, ze 30 minut jazdi, hodinu stoji, hodinu jazdi, dve hodiny stoji a tak nahodne dookola... efektivita nula bodov
Reakcia na: fonzo #53156:
Ja som kampaň neviem ako sledoval, či málo alebo dostatočne, no mám pocit, že keď sa dotýkali kandidáti dopravy, tak ich jedinou témou bolo riešenie cestnej infraštruktúry. Niečo málo o železničnej a autobusovej doprave, ale tak nerobím si ilúzie, že či už župani alebo poslanci v ktoromkoľvek kraji (výnimkou je Uhler v BSK) majú šajnu o VHD, resp. čo i len o tej, ktorá im jazdí po oknami, nieto už v susednom okrese. A tak to aj vyzerá.

Sľuby sú jedna vec, lenže na ich plnenie nemajú žiadne páky ako dotlačiť SADku k plneniu krajom stanovených CP. To nie je negativizmus, ale realita každej VÚC na Slovensku, pretože zmena pár liniek a pár spojov je pomaly na 3-mesačné rokovanie so SADkou ktorá zhotovenie CP, ktorý by sedel na prípoje a obslužnosť aj nejakú z hľadiska frekvencie tým, že musí v prvom rade výjsť turnus vodiča ideálne, t.j. 4h jazdí (non-stop aj keď netreba spoj, alebo neskôr treba), 30min pauza, 4h jazdí. ?
Reakcia na: Mladič #53155:
Veľa ľudí ho prekuklo už pri kampani kde zatajoval sponzorov a vyvracal vlastné tvrdenia, nuž ale zopakoval sa 2013 rok kde išlo väčšinou o protestné hlasy pre nezachovanie vtedajšieho stavu, aspoň taký mám z toho pocit ja.

Nuž teraz, deň po voľbách, nám na tomto fóre nezostáva nič iné ako dúfať že v čo najkratšom čase sa začnú plniť predvolebné sľuby o zlepšovaní verejnej dopravy, čo bola v jeho kampani dosť silná téma. Aj keď mám obavu že súčasťou tohto budú tie klasické "optimalizácie" ktoré poznáme spred roku 2013 a že na to najviac doplatia malé koncové obce, no bodaj by som sa mýlil.
https://dennikn.sk/932232/lunter-chcem-aby-bol-v-urade-pri-mne-moj-syn-moze-byt-aj-vicezupan/?ref=tit ... neubehlo ani 24h a už rodinkárstvo je na svete ? Som veľmi zvedavý, že koho ešte menuj k sebe nový župan, že na koho bude delegovať svoje zodpovednosti ? Prečo nepovedal v predvolebnej kampani, že sám to nevie a potrebuje zamestnať výpomoc z rodiny? Asi by veľmi rýchlo zhasol.
Reakcia na: PIT #53153:
No ja som tu tak zbežne pozeral CP liniek 21 a 22 a z CP som mal dojem, že jedna chronometráž je v X do +- 20. hod. a druhá v X od 20:00 do 0:00 a v 6+ celý deň. Čo sa mi zdalo relatívne OK.

Ale pokiaľ sú nejako vhodne nastavené chronometrážne pásma u tbusov (ako si popísal), tak presne tak isto by to malo byť nastavené u všetkých abusových liniek. (Nielen pri zväzku čo ide súbežne, ale aj pri tých, ktoré sa križujú alebo sa s nimi dotýkajú, kvôli prestupom - aby sa nestalo že pri rovnakom intervale prestup napr. o 19. hod vychádza, ale o 20. hod už nie).

Lebo napr. v BA v 90tych rokoch bola v rannej špičke iná - dlhšia jazdná doba zo sídliska (napr. Petržalka) do mesta (6:00-9:00), ako poobede (13:00-19:00). A zasa naopak, z mesta do Petržalky (na sídliská) bola v rannej špičke kratšia jazdná doba ako v poobednej. To si myslím že už je prekonané, a aj keď tie toky cestujúcich a prepravné prúdy sú trochu odlišné, až na pár výnimiek nemá zmysel v "X10" odlišovať jazdnú dobu o 7:00 a napr. o 15:30.
Reakcia na: Mike #53152:
Samozrejme, že by nebolo účelné, aby pomaly každý spoj mal rôzny čas jazdy. Ale rovnako tak nie je normálne, aby napr. L 25 mala čas jazdy rovnaký v rannej špičke a zhodne taký po celý deň a aj cez víkend alebo L 26 zhodne o pol piatej ráno, ako po celý deň bez ohľadu na počet prepravovaných ľudí, či áut na ceste atď.
CP musí ponúkať podľa možnosti atraktívnu alternatívu k IAD, preto napr. v okrajových režimoch by mal umožňovať rýchlejšiu prepravu cestujúcich a naopak dostatočný čas v častiach dňa, kedy sa objektívne nedá ísť tak rýchlo.

Vôbec nejde o nič prevratné (akurát možno pre dopravcu, ktorý to za roky neobjavil a nikomu zodpovednému to nevadilo a hlavne mu je jedno, aká je kvalita dopravy a počet cestujúcich, stačí len, nech príde dotácia), ale o úplne základnú vec - zásady ustanovuje § 7 ods. 5 vyhlášky MDVaRR SR č. 124/2012 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave: „Cestovný čas medzi odchodom z jednej zastávky a príchodom na druhú zastávku sa v cestovnom poriadku uvádza podľa skutočne zisteného času potrebného na presun autobusu medzi zastávkami s prihliadnutím na prevádzkové podmienky a prepravnú situáciu. Cestovný čas sa určí tak, aby ho bolo možné dodržať bez prekročenia povolenej rýchlosti aj pri zhoršených prevádzkových podmienkach a aby autobus nemusel neprimerane dlho stáť na nácestných zastávkach. Pri určovaní času príchodu a odchodu treba dbať o dodržiavanie povinných prestávok vodičov autobusov a pracovného času osádok autobusov, rešpektovať reguláciu cestnej premávky, zohľadňovať primeraný čas na nastupovanie a vystupovanie cestujúcich a nakladanie a vykladanie cestovnej batožiny a autobusových zásielok a umožňovať prestup na inú autobusovú linku alebo na iný druh dopravy.“. Už letmý pohľad na CP autobusových liniek dá každému predstavu, že to nespĺňajú.

CP príslušnej linky je preto vhodné pre jednotlivé smery rozdeliť do blokov s rovnakými, resp. podobnými požiadavkami a stanoviť pre ne primeraný cestovný čas rozdielne pre jednotlivé bloky, ale so zhodnými linkovými intervalmi v rámci príslušného bloku. Určite by bolo katastrofou, keby každý spoj jazdil "po svojom" (ako sa čsto dokáže vyrobiť napr. na prímestských linkách) a samozrejme s požiadavkou zachovať intervaly relevantných liniek idúcich v súbehu, ale to by malo byť každému odborníkovi úplne jasné.
Keď je to možné hocikde inde a rovnako tak napr. aj na trolejbusových linkách v BB, klde sú tri režimy – špička (v "X" cca od 6:30 do 17:00 – 18:00), nižšia dopravno-prepravnou intenzita (v "X" od cca 18:00 do 20:00 a "(6)+" cca od 7:00 do 20:00) a okrajový režim skoro ráno/neskoro večer (+ cca do 7:00 cez voľné dni a od 20:00 denne), s prípadným ďalším zohľadnením odlišností vyplývajúcich zo špecifík príslušných liniek, či smerov a pod., nemôže to byť problém ani pri autobusoch. Len treba chcieť a niečo robiť.
Reakcia na: davidmik555@gmai #53148:
Druhá vec je, že koľko tých režimov (jazdných dôb) počas dňa má byť. Lebo podľa mňa má zmysel mať jednotne stanovené obdobia platností jazdných dôb pre celé mesto - všetky linky. (napr. v prac. dni do 6:00, od 6 do 19:00 a od 19:00 do konca premávky.)
Príliš veľa rôznych jazdných dôb počas dňa zbytočne narúša interval. A podľa mňa pre nikoho nie je problém ak voz na niektorých zastávkach v meste postojí +- minútu, ak je na zastávke predčasne.
Ale môže byť problém, ak si daný poslanec myslí, že dobré riešenie je SADistické - čo spoj, to iná jazdná doba, lebo daný vodič (2 vodiči, ktorí na spoji jazdia) jazdia takto, ale ten vodič čo ide o pol hodinu už jazdí ináč ...
Reakcia na: davidmik555@gmai #53148:
Akurát je otázka, či mesto ako dopravný správny orgán a objednávateľ dopravných služieb vo verejnom záujme a celkovo organizátor a regulátor dopravy v meste v zmysle toho uznesenia aj reálne niečo vykoná a hlavne dotiahne zmenu do reality. Lebo povedzme si úprimne, že navyše aj ako orgán odborného dozoru by takéto základné veci mal zisťovať sám a buď nepripustiť, aby vôbec vznikli alebo ak už k nim aj došlo, tak nariadiť ich odstránenie a nie že takýto stav tu existuje kontinuálne roky. Obdobne keby dopravcovia vykonávali svoju činnosť s odbornou starostlivosťou, tak by takisto nebolo o čom.
Reakcia na: Jeffko #53149:
Dokonca nové CP medzinárodných liniek sú už zverejnené aj na stránke dopravcu. Pri iných linkách nevidím zmeny, v zoznam však chýba linka 613702 zo Žiaru nad Hronom do Hradca Králové. Snáď sa ju nechystajú zrušiť.
http://web.sadzv.sk/old/pages/mal_zv_18/index.htm
Ďalšie obmedzenie medzinárodnej linky č. 601701 Praha - Bratislava - B. Bystrica od 10.12.2017 sa linka obmedzuje len na piatky a nedele.
http://portal.cp.sk/Data/pdf/L601701_171210_54569.pdf
Na zasadnutí dopravnej komisie 18.10. sa tuším konečne začali robiť potrebné opatrenia :

Zasadnutia komisie sa zúčastnil Ing. Peter Chmelík, ktorý vo svojom príspevku upozornil na
nutnú úpravu a diferenciáciu cestovných časov v cestovných poriadkoch autobusových liniek
MHD. Cestovné poriadky autobusových liniek MHD v BB nemajú primerane zohľadnené
rozdielne požiadavky na čas jazdy v priebehu jednotlivých častí dní v závislosti od intenzity
dopravného a prepravného prúdu. V mnohých prípadoch je cestovný čas diferencovaný len
medzi režimom pracovného dňa a voľného dňa (sobota, nedeľa a štátom uznaný sviatok), avšak
v príslušnom režime je už cestovný čas v CP stanovený zhodne pre všetky spoje linky v danom
smere počas celého dňa. Obdobne je zrejmé, že aj intenzita dopravného prúdu sa v priebehu dňa
mení a iným spôsobom tak ovplyvňuje časovú náročnosť pri premiestňovaní vozidla po
komunikáciách. Nie je preto možné akceptovať, aby v CP bol cestovný čas autobusových liniek
stanovený zhodne a nerozdielne bez ohľadu na skutočnosť, či spoj premáva o piatej ráno alebo
v čase prepravnej/dopravnej špičky, či sedla, obdobne tak v neskorom večernom režime a pod.
Dôsledkom nesprávne stanoveného cestovného času je buď meškanie, ak stanovený čas je
nedostatočný alebo predčasný odchod vozidla zo zastávky (v prípade nedodržania odchodu
podľa CP), či v prípade snahy o dodržiavanie CP je potrebné nadbytočný čas eliminovať pomalou jazdou, či zbytočným vystávaním vozidla na zastávkach alebo s úmyselne zmeškaným
odchodom už z východzej zastávky. TU si však je nevyhnutné uvedomiť, že jednými z hlavných
prepravných požiadaviek na hromadnú osobnú dopravu z pohľadu cestujúcich sú práve jej
rýchlosť, spoľahlivosť a presnosť. V snahe o zvyšovanie atraktivity MHD je preto nevyhnutné,
aby vozidlá v čase, keď je možné z hľadi ska prep ravných a dopravných intenzít umožniť
plynulejšiu a rýchlejšiu jazdu (naďalej však pri dodržaní pravidiel cestnej premávky a
bezpečnosti), tieto neboli limitované zo strany CP a naopak mali možnosť umožniť cestujúcim
rýchlejšiu prepravu a relevantnú alternatívu k IAD.
Z uvedeného vyplýva, že CP musí byť zostavovaný tak, aby napr. v okrajových režimoch nebol
brzdou pre možnosť rýchlejšej prepravy cestujúcich a súčasne poskytoval dostatočný cestovný
čas v častiach dňa, kedy je cestovná rýchlosť nižšia.

Konečne niečo potrebné
? ? ?

Zdroj: zápisnica kdbvv 18.10.17
Bývalého vodiča SAD Zvolen, ktorý 30. mája 2016 havaroval s Crosswayom ZV-879BZ pri Bzovíku, odsúdili na 3 roky odňatia slobody nepodmienečne.
https://mybystrica.sme.sk/c/20680888/odsudil-vodica-autobusu-ktory-zapricinil-vaznu-nehodu.html
Reakcia na: peste.noire #53145:
Áno, tá diskusia nestála za nič, ale predovšetkým vzhľadom na počet kandidátov a následný časový priestor, ktorý mohli venovať diskusii. Za 6 minút (mínus čas na pozdravenie, poďakovanie a výzvu na účasť k voľbám) sa dá stihnúť povedať v podstate veľké NIČ. Ty očakávaš, aby v tom čase ešte stihol niekto robiť porovnania s Kotlebom.
Čiže celá diskusia umožnila jedinú vec - aby všetci voliči mali možnosť vidieť kandidátov aspoň rozprávať súvislú vetu a urobiť si o nich aspoň nejakú predstavu, čo pri niektorých bolo viac ako dostatočné a k nim patrí nepochybne aj pán Sásik. Ten kandiduje hádam vždy a všade a evidentne vždy ukáže, že je minimálne polopsychopat (niekto sa počas diskusie aspoň odpratal z kandidatúry).
Tým nie je dotknuté, že má pravdu o tom, že cesty nižších kategórií nespĺňajú žiadne normy, avšak konštatotovanie, že stav je neriešiteľný a nedá sa s tým nič robiť, dokazuje, že nemá ani prečo kandidovať.
Takýmito ľuďmi sa zaberal akurát čas pre diskusiu tých relevantnejších. Pán Juhaniak zase na druhú stranu by chcel mať vodorovné dopravné značenie na tých cestách (s jeho argumentmi sa dá len plne stotožniť), avšak pre zmenu ignoruje fakty pána Sásika, že VDZ nikto nenamaľuje na cestu, ktorá nespĺňa normu na šírku jazdného pruhu a pod., čo je drvivá väčšina dedinských ciest.
Reálne sa okrem blábolov v moderovanej diskusii stihli dotknúť len oblasti nezamestnannosti a pri doprave sa stratili a o ničom ďalšom (školstvo, kultúra, zdravotníctvo, soliálne veci atď. vlastne vôbec nerozoberali, takže sa netreba ani čudovať, že o doprave stihli v podstate tiež nič. Jediný, čo bližšie spomenul IDS, bol Urbáni, ale všetci veľmi dobre vedia, že túto tému reálne za dlhé roky vytiahol a dostal sa aj do nejakých podrobností, akurát tak Lunter, ktorý však v diskusii k tomu nestihol povedať nič i keď sa prezentuje z jeho strany veľký záujem o túto tému. Tiež by som však polemizoval o tých fázach, pretože prioritne by sa mal radšej riešiť priestor ZV - BB a BR v tesnom závese, nakoľko sa jedná o prirodzenú spádovú oblasť BB oboma smermi a navyše s výrazne rozbujnenou súbežnou autobusovou dopravou so železnicou (napr. len medzi BB a ZV ide v bežný pracovný deň 92 spojov PAL a vyše 30 DAL/MAL, a to popri 31 vlakoch, v tom 21 kategórie Os; medzi BB a BR zase 38 PAL popri 16 vlakoch, v tom 2 kategórie REX). Tu by sa dalo hneď ušetriť výkony, ktoré by sa následne mohli pridávať do ostatných častí kraja, kde zatiaľ môžu snívať nielen o železnici, ktorú štát necháva skapať (alebo tam jednoducho neexistuje), ale aj o hustejšej autobusovej doprave. Lenže on bežne spomenie ako príklad, žesa večer nedá dostať z BB do Revúcej, ale tak zase by to nerealizoval on osobne.
V konečnom dôsledku by sa IDS i tak nezavádzal podľa tých fáz. Druhá vec je, že dostať k rozumu SAD ZV, mestá, ZSSK a ministerstvo, to bude ťažká úloha i pre oblasť BR - BB - ZV, nieto ešte pre ďalšie časti kraja. Takže ako úspech by som videl už zavedenie IDS pre oblsť ZV - BB - BR a posilnenie a reorganizovanie existujúcej dopravy v ostatných častiach kraja, kde mi je stále otázkou, prečo sa nejazdí smerom na Krupinu a ďalej vlakom, ale súbežne autobusom i keď zákon pri súbežnej doprave ukladá prednosť železnici. Takisto je otázne, či by nemohli vlaky jazdiť v relácii Muráň - Revúca - Lubeník - Jelšava - Plešivec - Rožňava s prestupmi na južné rýchliky v Plešivci umožňujúce prepravu tak do západnej časti kraj, ako aj do jeho sídla, či do hlavného mesta, ako aj v smere na východ, kedy možno v tejto časti kraja majú niektorí obyvatelia možno viac väzieb a možností, ako vo formálne svojom kraji. Samozrejme ide aj využiteľnosť a potrebu údajov o realite pri posudzovaní. Existuje však strašne veľa otázok, akurát drvivá väčšina odpoveď nedostatne žiadnu len kvôli absolútnemu nezáujmu o snahu niečo skutočne zlepšiť.
Včera na RTVS2 diskusia kandidátov na župana BBSK stála za ? Jediný komu zaplo v hlave je asi iba Sásik, ktorý jasne povedal a odborne, že naše cesty II. a III. triedy nie sú dimenzované na takú dopravu jednak šírkou a tiež podkladom. Pri dakom objeme km, to je neriešiteľná vec. Absolútne nikomu nezaplo, že pre odbremenenie ciest by bolo dobré keby sa využívala viac železničná doprava. Ani jeden jediný kandidát sa toho nedotkol, čo dokazuje absolútny diletantizmus rad radom jedného ako druhého kandidáta, pretože priamo pod nosom majú riešenie ako na tanieri. Takisto žiadne riešenie pre autobusovú dopravu, žiadne IDS, tarifa, cestovné poriadky. Už len keby Lunter tu zašiel, tak dusí Kotlebu za dodatok zo SADkou, pretože tu mal všetky info ako na tanieri! Jeho program riešenia VHD v BBSK bol pekný iba do momentu pokým som nezavadil o etapy zavádzania IDS. Absolútne diletantsky integrácia Horného Tekova v dvoch etapách. Tí čo cestujú medzi okresmi Žarnovica a Žiar n. Hronom denne sa poďakujú za takú nelogickosť. Ďalej nelogicky roztrhnuté Podpoľanie, kedy okres Detva spádujúci do okresu Zvolen zas v neskoršej etape. Rovnako tak rozbitý Gemer a jeho okresy Rimavská Sobota a Revúca.

Záver: Vyhrať by musel iluzionista Copperfield, aby nechal v prvom rade zmiznúť tlčhubov a príživníkov, ktorí vedú VHD do hrobu a potom by musel sám čarovať aby strmhlavý pád dopravy zastavil.
Reakcia na: BB-Schuhu #53138:
áno, nové EČV je LE-804BC.
Reakcia na: BB-Schuhu #53141:
Vďaka. ?
Reakcia na: Dispecer #53140:
1. fotka: linka č. 611502
2. fotka: linka č. 707506
Reakcia na: kvorka #53134:
K tomu by sa mal niekto relevantne vyjadriť. Ja mám poznačený Ikarus BB 79-71. Okrem toho som sa však stretol s ŠPZ BB 76-71, ale aj BB 78-71, pričom mám podozrenie, že môže ísť rovnaké vozidlo a nastala iba chyba pri prepise ŠPZ z ťažko čitateľnej fotografie. Naozaj neviem toto posúdiť.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.