Privatizacia CSAD ( #95, #96, #97, #102 ):
To je pre mna novinka.
Viem ze po volbach sa o tom hovorilo, zlucovali sa podniky vraj kvoli privatizacii, ale nakoniec z toho nic nebolo. (Nic nezvykle – podobne dopadla aj licencia 3 mobilneho operatora, a tak je teraz volanie z Ciech na Slovensko lacnejsie ako volanie v ramci Slovenska )
Prekvapive je ze sa to ma predavat teraz pred volbami. Kde by sa o tom dalo nieco docitat (na nete) – celkom by ma to zaujimalo.
A ten Connex? Tiez som o nich moc nepocul? Podla web-stranky prevadzkuju 2 dopravne podniky v Cechach (Moravia – v okoli Ostravy a Vychodni Cechy)
Maju tam vyznacenu aj Prahu, ale este som tu nic take nevidel. Asi preto, lebo nie su zapojeny v PID.
Kami: #102 pises, ze chcu este 1 spolocnost. Uz nieco na Slovensku maju?
Majkl #97 – akym smerom sa vyvija MHD v Ostrave?
Kto by sa tak este mohol zapojit do privatizacie CSAD na Slovensku?
To je pre mna novinka.
Viem ze po volbach sa o tom hovorilo, zlucovali sa podniky vraj kvoli privatizacii, ale nakoniec z toho nic nebolo. (Nic nezvykle – podobne dopadla aj licencia 3 mobilneho operatora, a tak je teraz volanie z Ciech na Slovensko lacnejsie ako volanie v ramci Slovenska )
Prekvapive je ze sa to ma predavat teraz pred volbami. Kde by sa o tom dalo nieco docitat (na nete) – celkom by ma to zaujimalo.
A ten Connex? Tiez som o nich moc nepocul? Podla web-stranky prevadzkuju 2 dopravne podniky v Cechach (Moravia – v okoli Ostravy a Vychodni Cechy)
Maju tam vyznacenu aj Prahu, ale este som tu nic take nevidel. Asi preto, lebo nie su zapojeny v PID.
Kami: #102 pises, ze chcu este 1 spolocnost. Uz nieco na Slovensku maju?
Majkl #97 – akym smerom sa vyvija MHD v Ostrave?
Kto by sa tak este mohol zapojit do privatizacie CSAD na Slovensku?
Kami
Niekde by sa dali nazvy vylepsit, ale podla mna nie je jednoznacnejsi nazov ako napr. Mlynska otocka. Ak sa to bude menit tak treba dooobre rozmyslat a spravit to komplexne.
Petik> chodi sem sice malo ludi (asi len Well sa v BB aj zdrziava) ale to chce cas. Vsak sme sa bali ze tu budeme diskutovat len ja s Majklom
Inak zastavka Partizanska, Globtel by sa mala volat Eurotel - predajna Globtel sa prestahovala na ul 29. augusta
CP 31 ... : da sa to samozrejme - linky 31, 6, 7 a 26 su v podstate priebezne akurat by bolo treba oznacit ked nieco konci na tej konecnej. Linka 80 nie je priebezna, ma riadnu pauzu (podobne vlastne aj 26 cez vikend)
klbaky: vidno Petik, ze si dlho nebol v BB. Od Vianoc jazdia uz len solo autobusy cez vikend. A robi to trochu problemy na linke 22, vozy su tam vytazene ako cez tyzden. Nesuhlasim, ze treba zrusit klbaky uplne. Pozri na linku 34, tam by sa uzivili aj supravy. Spickovy interval je 6 minut na 22, podobne na 25+91 a 34 ma 8 minut. Kapacita solo vozu je skoro 100 miest (31+63) klbak ma 150 nominalne. Efektivnejsie prepravis 300 ludi 2xklb ako 3xsolo. Co sa tyka auta, benzin v meste vyjde na tie 3 Sk/km, je na tebe co si vyberies.
pri ceste do prace potrebuje cestujuci bud 8 Sk, alebo 8+4 Sk cestovne (prestup). To iste domov. Cipove karty a nastupovanie prednymi dvermi ma niekolko nasledkov.
- pozitivne - zvysili sa trzby MHD, je presny prehlad o vytazenosti, nie je predpoklad dalsieho zvysovania cestovneho, moznost investovat do obnovy vozoveho parku, nuti ludi k pohybu
- negativne - spomalenie dopravy na vytazenych spojoch, zvysenie nakladov pre ludi odkazanych na MHD
Klbaky sa musia kupovat aj preto, ze mnohe Ikarusy uz prosia o vyradenie, dokonca by bolo mozno dobre posilnit linku 91 o dalsi voz. Naopak na midibusy nie je vela priestoru. Musis mysliet na prepravu ludi v spicke - to sa tyka liniek 33 a 42, kde inak bohato staci midibus. Mozno tam pribudne nejaky SOR, ale hlavne je nahradit Ikarusy. Neviem ci vies, ale celkovy pocet autobusov a podiel klbakov sa za roky prakticky nezmenil
zisk: je to cela BBDS, alebo MHD ? Ale zisk by mali dosiahnut aj tento rok. Dolezitejsi ako uctovny zisk je cash flow (zisk+odpisy), z neho sa da investovat.