Reply on: 810zssk #51578:
Uz o tom pisu aj v novinach: http://ekonomika.idnes.cz/regiojet-poprve-rusi-castecne-stevardky-ffx-/eko-doprava.aspx?c=A151215_003205_eko-doprava_sujMimochodom nedokoncili sme tu debatu ohladne linky z Blavy do Kosic #51532). Na tom, ci je IC novy produkt alebo stary produkt sa asi nezhodneme, takze nema cenu sa o tom dalej dohadovat.
Co sa tyka beznych rychlikov statnych zeleznic, tak tieto dotovane su. Je jedno, ze je to dotacia za sluzbu vo verejnom zaujme. A pokial tento verejny zaujem dokaze niekto uspokojit bez dotacie, tak je plytvanie verejnymi peniazmi platit na takejto linke dotacie pre vybraneho dopravcu.
Tvoje argumenty o jednom rychliku medzi BB a BA za 30€, ktory by zrusil dotovane vlaky, su demagogia. Regiojet na linke do KE jazdi za nizsie ceny ako dotovane vlaky (a aj keby Jancura zdrazil, stale budu tie ceny dobre - vid jeho autobusove linky na trasach, kde ma monopol).
Zatial ma sice iba 3 spoje denne, ale je zrejme, ze je ochotny pocet vlakov zvysit. Na linke Praha-Ostrava jazdi kazde 2 hodiny a to na trase jazdia dalsi 2 dopravcovia.
810zssk
Zrusenie objednavania rychlikov na trase Bratislava - Kosice by instante znamenalo:
a) podstatnu redukciu poctu spojov a nedodrzanie zakladnej obsluznosti - pretoze na tej trase su niektore vlaky proste prilis malo vytazene na komercnu prevadzku a nikto ich nebude mat dovod prevadzkovat
b) zvysenie cien minimalne pre niektore skupiny cestujucich (ktore dnes maju narok na evidencne, bezplatne, alebo niektore druhy zlavneneho cestovneho), ak nie pre vsetky, pretoze komercny dopravca nebude mat povinnost ani dovod riadit sa regulovanym cestovnym - specialne ak by bol monopolny dopravca
Ad. dotacia: Nie, rychliky nie su dotovane. Stat si ich objednava a za tieto dopravcovi sluzby plati. Teba tiez zamestnavatel nedotuje ked ti posiela mzdu, ale plati ti za vykonanu pracu. Ked prides do potraviny tak ich nedotujes, ale platis im za poskytnuty tovar a sluzby.