dotácia - peńažný príspevok (rovnako ako dotácie z fondov EÚ na torlejbusy a pod.) najčastejšie z verejných financií.
Prevádzka ZSSK je komplet dotovaná z verejných peňazí a teda aj všetky R a Os (a iné novovzniknuté trhlé kategórie). Rovnako je dotovaná prevádzka OS na trati z BA do KN pre Regiojet.
čo trepeš že nie sú dotované, jasne že R BA-KE sú dotované, pretože štát platí stratu vo verejnom záujme a teda dotuje ich prevádzku, pretože nezarobia na náklady. Štát tieto R dotuje (rovnako ako mesto pri MDH a kraj pri PAL), pretože neplatí ich plnú cenu, ale rozdiel medzi tržbou a stratou.
Okrem iného je tam vypísané vybavenie stanice (podsvietené CP, lcd displeje, cyklostojany atď). Je tam aj pôdorys a dosť detailný opis ako AS tak aj obchodného centra.
Najväčšou zmenou je zmena státia zo šikmého na pozdĺžne (ako bolo vidieť aj na najnovšej vizualizácii na bystricovinách). Má to aj pozitíva (mhd presunutá ku čakárni, kde bolo predtým V1 a V2 - nemusí sa tak točiť cez celú AS), na druhej strane si neviem celkom dobre predstaviť organizáciu dopravy, snáď sa to nejak ešte utrasie.
Hej, tu je niekto ochotny jazdit rychliky bez objednavky statu za sucasnych podmienok? Fajn, tesim sa na uchadzaca ktory ponukne cenu 0 eur za vozenie rychlikov BA-BB
Zrusenie objednavania rychlikov na trase Bratislava - Kosice by instante znamenalo:
a) podstatnu redukciu poctu spojov a nedodrzanie zakladnej obsluznosti - pretoze na tej trase su niektore vlaky proste prilis malo vytazene na komercnu prevadzku a nikto ich nebude mat dovod prevadzkovat
b) zvysenie cien minimalne pre niektore skupiny cestujucich (ktore dnes maju narok na evidencne, bezplatne, alebo niektore druhy zlavneneho cestovneho), ak nie pre vsetky, pretoze komercny dopravca nebude mat povinnost ani dovod riadit sa regulovanym cestovnym - specialne ak by bol monopolny dopravca
Ad. dotacia: Nie, rychliky nie su dotovane. Stat si ich objednava a za tieto dopravcovi sluzby plati. Teba tiez zamestnavatel nedotuje ked ti posiela mzdu, ale plati ti za vykonanu pracu. Ked prides do potraviny tak ich nedotujes, ale platis im za poskytnuty tovar a sluzby.
Mimochodom nedokoncili sme tu debatu ohladne linky z Blavy do Kosic #51532). Na tom, ci je IC novy produkt alebo stary produkt sa asi nezhodneme, takze nema cenu sa o tom dalej dohadovat.
Co sa tyka beznych rychlikov statnych zeleznic, tak tieto dotovane su. Je jedno, ze je to dotacia za sluzbu vo verejnom zaujme. A pokial tento verejny zaujem dokaze niekto uspokojit bez dotacie, tak je plytvanie verejnymi peniazmi platit na takejto linke dotacie pre vybraneho dopravcu.
Tvoje argumenty o jednom rychliku medzi BB a BA za 30€, ktory by zrusil dotovane vlaky, su demagogia. Regiojet na linke do KE jazdi za nizsie ceny ako dotovane vlaky (a aj keby Jancura zdrazil, stale budu tie ceny dobre - vid jeho autobusove linky na trasach, kde ma monopol).
Zatial ma sice iba 3 spoje denne, ale je zrejme, ze je ochotny pocet vlakov zvysit. Na linke Praha-Ostrava jazdi kazde 2 hodiny a to na trase jazdia dalsi 2 dopravcovia.
Tak dnes poobede pre peších areál AS uzavreli a má sa chodiť po očakávanej obchádzkovej trase.
Dnes odvážali aj lavičky, čo boli na nástupištiach, frézuje sa odstavná plocha pri I/66 a súčasne sa búra medzi budovou a doteraz používanou časťou AS - foto v prílohe.
A chybnú má aj poznámku na linke 601471 na nedeľnom spoji do Revúcej http://web.sadzv.sk/old/pages/cest_pal/pal_bb_16/60147101.htm
"44" (alebo na zast. 29.augusta "46") - "premáva 23.12.2015, od 29.12.2015 do 31.12.2015,5.1.2016,7.1.2016, od 1.3.2016 do 4.3.2016,24.3.2016,29.3.2016,1.7.2016, od 6.7.2016 do 31.8.2016,2.9.2016,28.10.2016"
To sú nezmyselné dátumy, ani sa netýkajú nedieľ, skôr prázdninového a sviatkového obdobia. Samozrejme, vyhľadávač to ani v tieto dni nenájde. Ach jaj...
na zastávkach na hlavnej ceste visí nejaký oznam, ale neviem čo je na ňom. Žeby dôvod presunu? Kĺbaky sa tam budú riadne krútiť, zajtra ráno to čeknem.
a ja že si si robil len srandu ? kokos to je riadna hlúposť, ešte by som chápal, že je to dočasne pokaiľ sa napríkald nevybuduje nástupný ostrovček smerom do centra, ale toto.....
tiež som si všimol dáke nezmyselné krúženie, čo to má byť? Naviac, k prístrešku nevedie ani žiadny chodník, je bez osvetlenia úplne na konci parkoviska, po tme strach a hrôza a riziko, že sa na Vás linka 21 vykašle ak sa nejaký vodič nebude unúvať tam krútiť a rezne to po starom bez zastavenia (ono aj pri starom prístrešku sa toto stávalo bežne, ak niekto nezvonil, čo ale nie je povinnosť cestujúceho)
Ahojte. Mne sa páčila cesta domov linkou 601455 smer na Rakytovce. Na zastávke Krematorium sme zišli s cesty a musel prejsť parkoviskom /tam, kde umiestnili nový prístrešok/. Myslím, že je to úplné a nezmyselné. Aký dovod? Príkaz z hora
RegioJet neposkytuje servis v useku Zvolen os.st. - Martin a spat, nakolko v tomto useku ide posadka vo velmi obmedzenom zlozeni. Servis sa riadne poskytuje v useku Martin - Praha hl.n.
Mimochodom, nebolo by zle zaviest nejake MHD spoje od vlaku 847. Je skoda ze ked uz sa konecne ZSSK a MDVRR odhodlali niekde prevadzkovat posledne vecerne spojenie v normalnom case, tak sa to zabije tym, ze ludia z toho vlaku nebudu mat na co prestupit a tym padom to zostane nevyuzite Pritom je to super spoj.
Nové poobedné spoje linky č. 100 cez Sásovú a Rudlovú skutočne premávajú (ZV-166CA). Dopravca má na stránke chybný cestovný poriadok, ktorý zavádza cestujúcich.
Jasne, ved nic proti tomu prispevku Akurat to nie len ze ma od idealu IDS na mile daleko, ono je to par mil aj od toho aby to vobec IDS bolo. Ziadna tarifna integracia, dopravna integracia v rozsahu par nahodnych spojov (a bez nejakeho spolocneho dispecingu!). To nie je IDS.
milan001