Ja viem ako je to financovane, nemusis mi to vysvetlovat. Ale to absolutne nic nemeni ze je to uhrada za poskytnutu SLUZBU, nie dotacia za nic. Inak podla tebou prezentovanaj logiky teda ZSSK dotovana je, ale RJ na Komarne nie, pretoze ten ma stanovenu fixnu sumu za km? ? ? ?
Vyraz dotacia pre tieto ucely som donedavna pouzival aj ja sam a urcite by bolo mozne najst moje prispevky zpred par mesiacov kde som hovoril o dotovani. Upustil som od toho prave preto ze je to nepresne a vyvola pocity nezodpovedajuce pocity - je rozdiel medzi tym ked stat podpori nieco bezodplatne (dotacia) a tym ked si objedna sluzbu a zaplati ju (nie dotacia) a rozhodne nie je je jedno ked sa tieto dve veci zamienaju.
prosím ťa ty demagóg, otvor si verejne dostupnú zmluvu medzi SR a ZSSK o výkonoch vo verejnom záujme a uveď mi, v ktorom bode je uvedená cena za túto objednávku. Jednoducho ju nenájdeš, pretože sa zadotuje len strata z tejto dopravy (a teda aj zľavy a pod. ako to hovoríPetik) a preto to vôbec nie je klasická zmluva o preprave, kde si objednám za cenu X odjazdenie Y! Tu si objednám odjazdenie Y, z ktorého zadotujem stratu! Už to pochop!
Zaradom:
1. A preco by, v tebou navrhovanom modeli, mala zostat "dotovana" cena studentskeho, dochodcovskeho atd. listka, ale uz nie cena obycajneho listka? Tam uz narast nevadi?
2. Ja som nikde nepovedal ze som proti tomu aby si linku BA-KE objednal u ineho dopravcu. Prave naopak, podporujem aby sa co najviac liniek sutazilo a aj moje prispevky na tomto fore vzdy podporovali napr. sutaz na linku BA-BB. Co namietam ako nerealne je model kedy by prevadzka BA-KE bola cisto komercna.
3. Ak si objednas sluzbu, tak jej zaplatenie nie je dotaciou, ale proste zaplatenim ceny za danu sluzbu. Obdobne to je ked si stat objednava vlaky. To nie je dotacia, ale bezny obchod kde si jedna strana nieco objedna, druha to doda a prva za to zaplati. Dotaciou by bol napr. prispevok na nakup vozidiel, kedy by stat poskytol peniaze na nejaky ucel a nic za to neziadal (okrem dodrzania ucelu). To vsak nie je tento pripad.
presne tak, súťaž prinesie podľa mňa určite ušetrenie, pretože či vyhrá ten alebo onen, podľa všeobecných predpokladov pôjde za menšiu (a možno aj nulovú) dotáciu. Ale uvidíme, pretože dosiaľ nikde ZSSK neuviedla, akú dotáciu na km vlastne poberá na tej ktorej trati.
dotácia = finančný príspevok, prečítaj si KSSJ a už prestaň tliachať hovadiny. Nemá zmysel to viac rozoberať, slovenčina má kopu sysoným a len preto, že sa ti nejaké nepáči nemusíš presviedčať docentov práva (kvorka) o svojej dokonalosti, tu vo väčšine máš do činenia s ľuďmi, čo si ešte vidia špičku nosa.
prosím ťa už prestaň z nezmyslami, jasné že má kvorka pravdu a všetky R sú dotované, čo si úplne mimo? čo porovnávaš neporovnateľné, čo má mzda s dotovaním? dotujú ťa rodičia, ak tvoja mzda ti nestačí na náklady a živobytie, a to isté je pri doprave vo verejnom záujme, jednoducho musí byť dotovaná ak je stratová.
To krúženie vymyslel kto? označník v smere do mesta už ani nie je na svojom mieste, kde je CP? vylepený pod prístreškom? kĺbak má problém sa na hlavnú cestu dostať v špičke.
To ci je niekto ochotny jazdit za sucasnych podmienok zistime len tak, ze sa vypise verejna sutaz. Uvidime ake budu vysledky v sutazi BB-BA, ale BA-KE je urcite lukrativnejsia trat.
Zachovanie socialnych zliav je mozne aj pri nedotovanych vlakoch. Dotujes priamo ten cestovny listok. Funguje to tak v Cechach. Ak stat vyzaduje aby dopravcovia poskytovali socialne zlavy, tak im jednoducho preplaca rozdiel medzi cenou zlavneneho a nezlavneneho listku.
re dotacia - presne ako pise kvorka. Tam, kde je spolocensky vhodne, aby existovala nejaka sluzba, ale cena, ktoru su prijemcovia sluzby ochotni platit, nie je dostatocna na to, aby vznikla adekvatna ponuka na zaklade trhovych mechanizmov, moze sa stat rozhodnut, ze na takuto sluzbu prispeje = zadotuje ju.
Ak zostanem pri tvojom prirovnani so zamestnanim, bezni zamestnanci pracuju za mzdu, ktoru je zamestnavatel ochotny platit. Je vsak mozne, aby stat mzdu nejakym sposobom dotoval - napriklad dotacia zamestnavatelovi za vytvorenie pracovneho miesta v regione s vysokou nezamestnanostou.
Ja som nikde netvrdil, ze dotacia je zla. Ale v pripade linky BA-KE sme v situacii, ze za dotaciu (mozno aj nizsiu) by bolo ochotnych jazdit viacero dopravcov, dokonca Jancura uz dnes jazdi bez dotacie. Preto je na mieste otazka, ci stat neplati za prevadzku vlakov na danej linke prilis.
To krúženie na krematoriu je riadna psychiatria aj pre cestujucich aj pre vodicov, najmä klboviek. Je to neosvetlené, potme je problém sa tam vobec trafiť. Vo vstupe je okrem toho hlboka nezaplátaná jama. Zachádzka od Rakytoviec má zhruba 200m, je to vela alebo málo? Ja si myslim ze pri počte spojov liniek 55 a 21 je to dost, skuste niekto poratat kolko km to robi mesačne, prípadne rocne. ? Zachádzka trvá v idealnom pripade do minuty, ak sa dáva 2x prednosť, je to 2 a viac, co uplne v pohode stačí na to aby cestujúci nestihli nadpoje na ktoré boli naučení. Z toho vyplýva otázka: NAOZAJ NIKTO Z MESTA NENAŠIEL INTELIGENTNEJŠIE RIEŠENIE?
dotácia - peńažný príspevok (rovnako ako dotácie z fondov EÚ na torlejbusy a pod.) najčastejšie z verejných financií.
Prevádzka ZSSK je komplet dotovaná z verejných peňazí a teda aj všetky R a Os (a iné novovzniknuté trhlé kategórie). Rovnako je dotovaná prevádzka OS na trati z BA do KN pre Regiojet.
čo trepeš že nie sú dotované, jasne že R BA-KE sú dotované, pretože štát platí stratu vo verejnom záujme a teda dotuje ich prevádzku, pretože nezarobia na náklady. Štát tieto R dotuje (rovnako ako mesto pri MDH a kraj pri PAL), pretože neplatí ich plnú cenu, ale rozdiel medzi tržbou a stratou.
Okrem iného je tam vypísané vybavenie stanice (podsvietené CP, lcd displeje, cyklostojany atď). Je tam aj pôdorys a dosť detailný opis ako AS tak aj obchodného centra.
Najväčšou zmenou je zmena státia zo šikmého na pozdĺžne (ako bolo vidieť aj na najnovšej vizualizácii na bystricovinách). Má to aj pozitíva (mhd presunutá ku čakárni, kde bolo predtým V1 a V2 - nemusí sa tak točiť cez celú AS), na druhej strane si neviem celkom dobre predstaviť organizáciu dopravy, snáď sa to nejak ešte utrasie.
Hej, tu je niekto ochotny jazdit rychliky bez objednavky statu za sucasnych podmienok? Fajn, tesim sa na uchadzaca ktory ponukne cenu 0 eur za vozenie rychlikov BA-BB
Zrusenie objednavania rychlikov na trase Bratislava - Kosice by instante znamenalo:
a) podstatnu redukciu poctu spojov a nedodrzanie zakladnej obsluznosti - pretoze na tej trase su niektore vlaky proste prilis malo vytazene na komercnu prevadzku a nikto ich nebude mat dovod prevadzkovat
b) zvysenie cien minimalne pre niektore skupiny cestujucich (ktore dnes maju narok na evidencne, bezplatne, alebo niektore druhy zlavneneho cestovneho), ak nie pre vsetky, pretoze komercny dopravca nebude mat povinnost ani dovod riadit sa regulovanym cestovnym - specialne ak by bol monopolny dopravca
Ad. dotacia: Nie, rychliky nie su dotovane. Stat si ich objednava a za tieto dopravcovi sluzby plati. Teba tiez zamestnavatel nedotuje ked ti posiela mzdu, ale plati ti za vykonanu pracu. Ked prides do potraviny tak ich nedotujes, ale platis im za poskytnuty tovar a sluzby.
Mimochodom nedokoncili sme tu debatu ohladne linky z Blavy do Kosic #51532). Na tom, ci je IC novy produkt alebo stary produkt sa asi nezhodneme, takze nema cenu sa o tom dalej dohadovat.
Co sa tyka beznych rychlikov statnych zeleznic, tak tieto dotovane su. Je jedno, ze je to dotacia za sluzbu vo verejnom zaujme. A pokial tento verejny zaujem dokaze niekto uspokojit bez dotacie, tak je plytvanie verejnymi peniazmi platit na takejto linke dotacie pre vybraneho dopravcu.
Tvoje argumenty o jednom rychliku medzi BB a BA za 30€, ktory by zrusil dotovane vlaky, su demagogia. Regiojet na linke do KE jazdi za nizsie ceny ako dotovane vlaky (a aj keby Jancura zdrazil, stale budu tie ceny dobre - vid jeho autobusove linky na trasach, kde ma monopol).
Zatial ma sice iba 3 spoje denne, ale je zrejme, ze je ochotny pocet vlakov zvysit. Na linke Praha-Ostrava jazdi kazde 2 hodiny a to na trase jazdia dalsi 2 dopravcovia.
Tak dnes poobede pre peších areál AS uzavreli a má sa chodiť po očakávanej obchádzkovej trase.
Dnes odvážali aj lavičky, čo boli na nástupištiach, frézuje sa odstavná plocha pri I/66 a súčasne sa búra medzi budovou a doteraz používanou časťou AS - foto v prílohe.
A chybnú má aj poznámku na linke 601471 na nedeľnom spoji do Revúcej http://web.sadzv.sk/old/pages/cest_pal/pal_bb_16/60147101.htm
"44" (alebo na zast. 29.augusta "46") - "premáva 23.12.2015, od 29.12.2015 do 31.12.2015,5.1.2016,7.1.2016, od 1.3.2016 do 4.3.2016,24.3.2016,29.3.2016,1.7.2016, od 6.7.2016 do 31.8.2016,2.9.2016,28.10.2016"
To sú nezmyselné dátumy, ani sa netýkajú nedieľ, skôr prázdninového a sviatkového obdobia. Samozrejme, vyhľadávač to ani v tieto dni nenájde. Ach jaj...
na zastávkach na hlavnej ceste visí nejaký oznam, ale neviem čo je na ňom. Žeby dôvod presunu? Kĺbaky sa tam budú riadne krútiť, zajtra ráno to čeknem.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kvorka
Prevádzka ZSSK je komplet dotovaná z verejných peňazí a teda aj všetky R a Os (a iné novovzniknuté trhlé kategórie). Rovnako je dotovaná prevádzka OS na trati z BA do KN pre Regiojet.