Reply on: 810zssk #51507:
prečítaj zákon, potom mudruj - dominantný dopravca na trati, nie IC,SC,Ex,R... ale v súčte! Takže nie lož, ale ty prestaň drístať svoju nevedomosť, lebo si myslím, že ani číslo zákona o ochrane hospodárskej súťaže nevieš, nieto tieto tvoje vlastné pseudodefinície. Takže tam začína chyba tvojho algoritmu rovnako, ako modrých gúm
Vladimír
Bratislava - Viedeň od 1 €
Bratislava - Nitra za 2 €
Bratislava - Košice od 9 €
Priznávam, že nemám k dispozícii žiadnu analýzu jeho hospodárenia (tak ako nikto na tomto fóre), ide preto len o môj subjektívny názor. Cenová politika RJ ponúka cestovné podstatnou mierou nižšie ako bolo obvyklé pred jeho vstupom na trh. Na druhej strane sa prezentuje viditeľne početnejším personálom, rôznymi doplnkovými službami, nadštandardnou výbavou vozidiel, či ochotou jazdiť aj spoje v neatraktívnych časoch s minimálnou obsadenosťou. To podľa mňa dáva tušiť, že náklady má oproti konkurencii vyššie.
Zo sveta poznáme koncept nízkonákladových dopravcov, kde znížený štandard je vykúpený dobrou cenou, a naopak rôzne luxusné linky, kde sa za extra služby pripláca. Tu sme však svedkom kombinácie nadštandardu za menej než ľudové ceny.
Ak teda neprodukuje stratu, potom vidím len nasledovné možnosti. Alebo všetci ostatní pred jeho príchodom na komerčných linkách zarábali s brutálnym ziskom alebo je zakladateľ RJ géniom medzi diletantmi.