Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #51507:
prečítaj zákon, potom mudruj - dominantný dopravca na trati, nie IC,SC,Ex,R... ale v súčte! Takže nie lož, ale ty prestaň drístať svoju nevedomosť, lebo si myslím, že ani číslo zákona o ochrane hospodárskej súťaže nevieš, nieto tieto tvoje vlastné pseudodefinície. Takže tam začína chyba tvojho algoritmu rovnako, ako modrých gúm ❗
Reply on: milan001 #51501:
Po prve, ZSSK na trhu IC vlakov nie je dominantny dopravca uz skoro rok, uz prestante opakovat tuto loz, nestane sa pravdou. Ak sa chcete ohanat rychlikmi, davam do pozornsoti ze Jancura ziadal (a vyplakal si) zrusenie IC vlakov, nie R vlakov.

Vyhrazanie sa a branie si cestujucich/volicov za rukojemnikov s cielom znicit konkurenciu vydieranim je.

Oznacenie kazdeho kto s tebou nesuhlasi za "modrozaslepenca" vypoveda akurat tak o tvojej urovni. Keby som bol modrozaslepenec, nevyjadril by som sa pred par dnami ze IC ZSSK by podla mna tak ci tak skor ci neskor skoncili, nevyjadroval by som sa opakovane pocas poslednych mesiacov ze ZSSK s tym produktom robi strasne vela veci zle a nevyslovil by som za uplynuly rok opakovane otazku aky ma vlastne zmysel ze tie IC prevadzkuju. Totizto, co ti unika, mne principialne nevadi koniec IC ZSSK (aj ked ako cestujuceho ma bude mrziet a bude pre mna podnetom jazdit autom), mne vadi ze sa tak deje na zaklade toho ze Jancura vydieral Pociatka (a bohvie cim este okrem toho co uz pustil von).
Reply on: Vladimír #51496:
Bratislava-Vieden od 1 eura je uplne v poriadku (ostatne take ceny ma aj Slovak Lines). Predavat cast miest velmi lacno, pricom ostatne miesta stoja viac je uplne legitimna politika, pouzivaju to napriklad takmer vsetky aerolinky (v roznej miere). Nitra za 2 eura nemusi byt nevyhnutne stratova. Kosice za 9 asi ano, ale to zdaleka nie je vsetko.

Jancurova politika je zalozena na vysokej vytazenosti spojov, efektivnom vyuzivani vozidiel a aj personalu (niekedy zial na jeho ukor). Nadstandardne sluzby nestoja nic. Kavovar v autobuse mali SADky ked som bol male dieta, hoci miera jeho vyuzivania bola rozna, spravidla ziadna. Ale ta samotna kava nestoji nic. Stewardku ti zaplati par cestujucich. Autobusy ma napratane sedadlami. Ano, kvalitnymi sedadlami (co je jednorazova investicia), ale napratane. Z toho v konecnom dosledku profituje, lebo na jednom spoji vie odviezt viac ludi = ma podstatne nizsie naklady na sedacku.

Z mojho pohladu je Jancura doteraz jediny dopravca ktory robi v autobusovej doprave biznis na europskej urovni a genius medzi diletantami asi nie je, ale biznisovo uvazujuci clovek medzi dilentantami mozno aj hej.
Reply on: kvorka #51490:
to by som aj ja rád vedel
Reply on: S499.1023 #51499:
tak tak
Reply on: S499.1023 #51499:
a to čo stvárala bystrická krajská prokuratúra? veď bolo jasné, že to spravia (v našich právnických kruhoch) ešte skôr, než to spravili a pseudodôvody na protesty či NR primátor a BA župan len ukázali, čo im je bližšie v zmysle košela-kabát ? Teraz, keď prišiel niekto nový, sa boja? A čoho? Veď sú kvalitnými dopravcami etablovanými roky, takže by to mali prežiť bez problémov a RJ by mal čonevidieť skrachovať, keď jazdí tak lacno a ceny ostatných sú také správne a len "jemne" ziskové, nie?
Reply on: Vladimír #51496:
nech predukuje, je súkromník tak nech jazdí nielen stratovo, nech mi aj platí za jazdu. Ale ak máš poznatky, v CZ dostal pokutu na bus linke Brno-Praha, lebo tým obmedzil Arrivu (na danej linke bol dominantný). Takže právo platí pre všetkých, je len otázka, prečo by mi mali nízke ceny vadiť? Že nezarobí Arriva? SAD Zvolen? Turancar? Nech, nech padnú aj na hubu, je to konkurencia. Prežije silnejší.
Reply on: 810zssk #51494:
nie je žiadne vydieranie to, ak vidím, že mi dominantný dopravca ide pod náklady a ja to vidím na obmedzenie hospodárskej súťaže. Ty áno? Ja ako súkromník si môžem jazdiť za čo chcem, ak nie som dominantný (nieto dokonca monopolný) dopravca. Ale rozhodne nemôžem jazdiť za stratu, ako som štátna akciovka. Nejde o RJ, ide o princíp.

Vidím, že z modrozaslepencami nemá zmysel diskutovať, pretože trh sa má otvoriť a nie opačne. A práve správa potvrdila jednoznačne stratu prevádzkovania IC vlakov (asi čítať vieš, takže toto je pre mňa to, čo odtiaľ jednoznačne beriem za fakt). A preto MUSIA skončiť. Nič iné nie je prípustné, ak nemáme zase všetci cvakať za prúser manažmentu štátnej firmy.
Reply on: Vladimír #51492:
práve naopak, ja cítim, že štát si už nemôže dovoliť všetko, čo si doteraz dovoľovalm teda speudohospodárenie ZSSK, pretože tu hrozil súd o niekoľko mega za obmedzenie hosp. súťaže. Keby sa bili súkromníci tými, cenami, ok. Ale ZSSK naozaj nesmie jazdiť za stratu. A v tom bol háčik, pretože ona strata tam stále bola, ako sa vedenie priznalo. Takže teraz je priestor pre ďalšieho konkurenčného dopravcu. A ja IC ZSSK nepovažujem za systém, pretože dlho ignorovali TN, potom ešte TT a teraz už je im dobré stáť aj vo Vrútkach či Ružomberku....zrazu. Pekná záhada, lebo tam stojí aj RJ. Ceny ZSSK? RJ má lepšie, lepší prístup, lepšie služby. Bodaj by jazdil v takte, tak má u mňa +. Ale možno príde Leo, alebo Arriva a ukáže, ako to má vyzerať. Z pohľadu cestujúceho čím nižšia cena a čím viac kvality. Mňa len prekvapuje, že takýto príspevok som čítal práve od Teba, lebo som myslel, že si jeden z toho mála, čo má prehľad.

ZSSK nemusela zastavovať všade, mohla byť práve konkruencieshcopná rýchlosťou. Ale holt, len sa bezhlavo kopíroval RJ. A tak to potom vyzerá. Myslím si, že výsledok je zdravý rozum hospodára, ktorého akcionárom je 100% štát. ? Mne je jedno či RJ alebo kto, ale hlavne systémovo, kvalitne a pre cestujúceho.

Musím povedať, že keď idem BB-BA, alebo NR-BA, idem vždy RJ, lebo ostatní dopravcovia ma sklamú buď vozovým parkom, službami alebo najčastejšie prístupom vodiča. Takže toto isté očakávam aj na železnici.
Reply on: Vladimír #51496:
No a že na tých linkách zarábali s brutálnym ziskom, to je bez diskusie, inak by tak strašne neškrečali, keď im tam Jančura vlezie.
Reply on: Vladimír #51496:
No a čo Praha - Brno, Praha - Liberec, Praha - Karlovy Vary? Isteže produkty, ktoré si vymenoval, sú aktuálne stratové. Ale nebudú trvale, lebo on si musí na seba zarobiť.
Reply on: S499.1023 #51495:
Ja neviem, či to Jančura nechá alebo nenechá prázdne. Vyjadril som svoj názor z pozície cestujúceho na tejto trati a jednoducho konštatujem, že takéto spojenie po vyše 20 rokoch zaniká. Podľa mňa je to škoda, ale neprežívam to. Budem cestovať I. triedou v rýchlikoch ZSSK, život ide ďalej.
Re #51493 810zssk, #51495 S499.1023:

Bratislava - Viedeň od 1 €
Bratislava - Nitra za 2 €
Bratislava - Košice od 9 €

Priznávam, že nemám k dispozícii žiadnu analýzu jeho hospodárenia (tak ako nikto na tomto fóre), ide preto len o môj subjektívny názor. Cenová politika RJ ponúka cestovné podstatnou mierou nižšie ako bolo obvyklé pred jeho vstupom na trh. Na druhej strane sa prezentuje viditeľne početnejším personálom, rôznymi doplnkovými službami, nadštandardnou výbavou vozidiel, či ochotou jazdiť aj spoje v neatraktívnych časoch s minimálnou obsadenosťou. To podľa mňa dáva tušiť, že náklady má oproti konkurencii vyššie.

Zo sveta poznáme koncept nízkonákladových dopravcov, kde znížený štandard je vykúpený dobrou cenou, a naopak rôzne luxusné linky, kde sa za extra služby pripláca. Tu sme však svedkom kombinácie nadštandardu za menej než ľudové ceny.

Ak teda neprodukuje stratu, potom vidím len nasledovné možnosti. Alebo všetci ostatní pred jeho príchodom na komerčných linkách zarábali s brutálnym ziskom alebo je zakladateľ RJ géniom medzi diletantmi.
Reply on: Vladimír #51492:
Ja teda neviem o tom, že by RJ generoval stratu na všetkom, čo prevádzkuje - on totiž okrem vlakov BA-DS-KN nie je napojený na zázračný mešec zvaný dotácie a tlačiareň na peniaze, predpokladám, tiež nemá.
A aký koncept rýchlych vlakov sa podaril zlikvidovať? Tých štyroch párov IC, čo jazdili v období najväčšieho rozkvetu? A myslíš, že to Jančura nechá prázdne, ak je to zaujímavý segment trhu?
Reply on: draxter #51491:
Moj zlaty, nie ani zdaleka sa nepotvrdilo vsetko co si vravel. Ale neva, ak je niekto schopny pouzivat ako relevantny zdroj vyroky firmy co prave bola dotlacena VYDIERANIM do zrusenia produktu (sam nemozes verit tomu ze tie vlaky boli naozaj zrusene pre to co sa v tej TS pise), tak aj tak akakolvek dalsia debata nema zmysel.
Reply on: Vladimír #51492:
Suhlasim so zvyskom tvojho prispevku, ale....
"generuje stratu na všetkom čo prevádzkuje"
Toto mas podlozene cim? Pretoze podla mna to je, odpust, nezmysel.
Reply on: draxter #51491:
Takže kauza na tému stratovosti IC vlakov sa nakoniec končí triumfálnym víťazstvom dopravcu, ktorý generuje stratu na všetkom čo prevádzkuje. Nikdy som nevravel, že rozumiem všetkému, ale teraz už nerozumiem ničomu ?

Ako cestujúceho na trati BA - KE ma asi najviac mrzí, za aký krátky čas sa podarilo zlikvidovať koncept rýchlych vlakov spájajúcich východ so západom. Sme o dvadsať rokov späť, cestujeme de facto znova rýchlikmi, vychutnávame si zastávky v Považskej Bystrici, Vrútkach, Ružomberku, Spišskej Novej Vsi... Ja osobne cítim, že som vstupom súkromného dopravcu na trh ako cestujúci prehral.
Reply on: 810zssk #51479:
môj zlatý, tu si prečítaj, potvrdilo sa všetko čo som vravel: http://www.etrend.sk/ekonomika/regiojet-zvitazil-zssk-v-januari-prestane-prevadzkovat-ic-vlaky.html
IC boli sú a budú stratové a tak končia (plne logicky) ? Ale ja som za konkurenciu a tak dúfam, že tento priestor obsadí iný komerčný dopravca.
inak odpisy z nových trolejbusov a autobusov kúpených z eurofondov pre BB sú odpočítavané z dotácie mesta? Vie mi niekto kompetentný toto zodpovedať? lebo nemám pocit, žeby dotácia mesta klesla obnovou vozového parku
Reply on: Petik #51488:
možno stačilo, ak by vchod z novej AS bol aspoň hneď vľavo do stanice železnice, ale ak dobre vidím, nebude

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.