Reply on: draxter #49427:
BB môže spasiť pár dobrých vecí, ale neviem, či je vôbec vôľa vo vedení tohto mesta niečo pre ľudí aj robiť! Dopravca má síce k dispozícii vynikajúci vozový park, ale na úrovni MHD to nevidno. Mesto vyplakáva, koľko peňazí ho to stojí (4,3 milióna? nemala ísť náhodou dotácia dole po príchode SAD ZV?). Pritom netrvá mesto ani na tom, aby dopravca splnil čo už dávno pradávno nasľuboval ako napr. nástup všetkými dverami.Neviem či treba platiť neschopných ľudí vo vedení, keď si nevidia ani na špičku nosa, ako tak čítam niektoré príspevky o tom, čo sa na MsÚ deje a plánuje.
To si fakt vedenie mesta neuvedomuje, že:
- PCL na 90 dní je niečo, čo tu malo byť už dávno spolu s nástupom všetkými dvermi
- kontrola cestujúcich by mala zodpovedať veľkosti mesta a poštu liniek MHD: ak mesto veľkohubo hovorí o únikoch, toto číslo nemôže byť nič iné ako "od stola", pretože keď kontrola vyzerá tak ako vyzerá, potom sa jedná o ničím nepodložené dohady. A výsledok bude tak ako píše PIT opäť len pokles prepravenosti.
- prečo už dávno nie sú zavedené garantované nízkopodlažné spoje? Hlavne že do BB šli dotácie na NP Škoda 30Tr, Citelis 12M a 18M. Veď nosné linky 22, 24, 25 či 34 by mali mať aspoň polovicu poradí NP garantovane! Obehy sa urobiť tak dajú ľavou zadnou! Prečo na tom mesto netrvá?
- CP sa rieši amatérsky ako s linkou 41: dopravca obľubuje veľa čísel, ako vidno aj zo ZV, ale na spoje ktoré by si zaslúžili vlastnú linkou sa použije jestvujúce číslo? Bola vôbec zmenená licencia po tejto zmene? Neviete niekto, kde sú licencie zverejnené?
- prečo stále jazdia autobusy s plagátmi aj cez čísla liniek? ZV-359BI s Kaníkom je príkladom toho ako to dopravca sústavne robí a mestu to zjavne nevadí - kolegialita primátora či čo?
- linky 21 a 22 sú príkladom toho, ako sa to nemá robiť. Dlhá linka spájajúca potenciál konečnej 100/hodina s konečnou 5/hodina? Potom že sa kĺby vetrajú po Rakytovci či kremáku. Hlavne že potom šetríme tam kde netreba a cez víkend nevieme pustiť kĺbak na linku 22, lebo Iliaš.
Kokos, už by to chcelo kopnúť do rici takéto vedenie a urobiť poriadky, ako na strane mesta tak aj s poskytovaním služby MHD ako takej.
PIT
Znova opakujem - nahrádzať úmyselné nedostatočné vykonávanie prepravnej kontroly revízormi dopravcov zvyšovaním cestovného pre cestujúcich na úroveň výpalného a snažiť sa zrýchľovať prepravu bez toho, aby sa splnili od roku 2005 nesplnené opakované sľuby o zabezpečení nástupu všetkými dverami do vozidiel, je až amatérsky primitivizmus, nie konanie odborného orgánu úradu a profesionálnych dopracov ? Hlavne že za peniaze z verejných zdrojov jazdia v nových trolejbusoch niekoľko rokov nepoužité zariadenia pre tarifné vybavenie cestujúcich pri tretích dverách... A zase sa len neschopnosť dopravcov a úradov má preniesť na cestujúcich.
A len na dotácii máme za túto pseudoMHD zaplatiť skoro 4,3 mil. eur (vyše 128 mil. Sk!!!) + plat hlupákov na Úrade Blbotína nad Hronom atď. Akú politiku chcú vymyslieť, keď zvýšením cestovného v hotovosti prídu o ďalších "príležitostných" cestujúcich (časť si možno kartu vybaví, časť prestane jazdiť), po poklese začnú škrtať ďalšie spoje, čím prestanú jazdiť ďalší už ale bežní cestujúci a problém sa len dynameckejšie prehĺbi. Tak toto je uvažovanie... hlavne že neurobia ani len jediné opatrenie, ktoré by mohlo cestujúceho pritiahnuť do MHD (resp. maximálne tak prestanú brániť úsiliu smerujúcemu k tomu, aby niečo fungovalo normálne, ako napr. kedysi časové PCL; kauza ISIC-kariet je tiež skvelý príklad). Akurát si tí magori neuvedomujú, že keď MHD o nejakého cestujúceho príde, tak pravdepodobnosť jeho získania späť je blížiaca sa k nule...
Namiesto sprostostí keby tak začali budovať reálne fungujúci IDS (tak ako im to ukladá zákon) a prostredníctvom neho zvyšovali kvalitu a efektívnosť služby, ale nieééé, to by museli niečo robiť - je ľahšie buzerovať cestujúcich a prísť o nich a potom stále po každom zlom kroku už len skonštatovať, že už sa nič nedá robiť - toto tu počúvam opakovane neustále.
Smäda je úplne zbytočné komentovať, keďže to je entita táranín sama o sebe. On povie hocičo, len aby sa mohol tváriť ako spasiteľ Kremničky a mal isté miesto v zastupiteľstve "navždy".
Mrzí ma, že som nemohol byť na tej diskusii, pretože tam muselo byť narozprávaných kravín ešte viac a určite sa to tam ešte aj ospevovalo, ako najväčšie úspechy.