Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: draxter #49427:
BB môže spasiť pár dobrých vecí, ale neviem, či je vôbec vôľa vo vedení tohto mesta niečo pre ľudí aj robiť! Dopravca má síce k dispozícii vynikajúci vozový park, ale na úrovni MHD to nevidno. Mesto vyplakáva, koľko peňazí ho to stojí (4,3 milióna? nemala ísť náhodou dotácia dole po príchode SAD ZV?). Pritom netrvá mesto ani na tom, aby dopravca splnil čo už dávno pradávno nasľuboval ako napr. nástup všetkými dverami.

Neviem či treba platiť neschopných ľudí vo vedení, keď si nevidia ani na špičku nosa, ako tak čítam niektoré príspevky o tom, čo sa na MsÚ deje a plánuje.

To si fakt vedenie mesta neuvedomuje, že:
- PCL na 90 dní je niečo, čo tu malo byť už dávno spolu s nástupom všetkými dvermi
- kontrola cestujúcich by mala zodpovedať veľkosti mesta a poštu liniek MHD: ak mesto veľkohubo hovorí o únikoch, toto číslo nemôže byť nič iné ako "od stola", pretože keď kontrola vyzerá tak ako vyzerá, potom sa jedná o ničím nepodložené dohady. A výsledok bude tak ako píše PIT opäť len pokles prepravenosti.
- prečo už dávno nie sú zavedené garantované nízkopodlažné spoje? Hlavne že do BB šli dotácie na NP Škoda 30Tr, Citelis 12M a 18M. Veď nosné linky 22, 24, 25 či 34 by mali mať aspoň polovicu poradí NP garantovane! Obehy sa urobiť tak dajú ľavou zadnou! Prečo na tom mesto netrvá?
- CP sa rieši amatérsky ako s linkou 41: dopravca obľubuje veľa čísel, ako vidno aj zo ZV, ale na spoje ktoré by si zaslúžili vlastnú linkou sa použije jestvujúce číslo? Bola vôbec zmenená licencia po tejto zmene? Neviete niekto, kde sú licencie zverejnené?
- prečo stále jazdia autobusy s plagátmi aj cez čísla liniek? ZV-359BI s Kaníkom je príkladom toho ako to dopravca sústavne robí a mestu to zjavne nevadí - kolegialita primátora či čo?
- linky 21 a 22 sú príkladom toho, ako sa to nemá robiť. Dlhá linka spájajúca potenciál konečnej 100/hodina s konečnou 5/hodina? Potom že sa kĺby vetrajú po Rakytovci či kremáku. Hlavne že potom šetríme tam kde netreba a cez víkend nevieme pustiť kĺbak na linku 22, lebo Iliaš.

Kokos, už by to chcelo kopnúť do rici takéto vedenie a urobiť poriadky, ako na strane mesta tak aj s poskytovaním služby MHD ako takej.
Reply on: PIT #49426:
nemôžem než s tebou plne súhlasiť. Príklad toho, ako sa to má, je najnovšie Lučenec. Ale aj iné mestá, ako NR či TN robia niečo pre ľudí.
LC: optimalizácia zastávok trás a CP do intervalovej podoby, zlacnenie cestovného pre bezkontaktné platby.
TN: nástup rozšírili z 1 na 2 dvere, pri druhých nie je tlačiareň, len sa prikladá karta (mohli by aj pokračovať k ďalším dverám), zavedenie PCL 30/90 dní, existujú stále zľavy či pre BČK/hotovosť, garantované NP spoje, riadne označovanie vozidiel, možnosť nákupu cez internet, dobíjacie automaty aj mimo vozidiel, atď. Žiaľ, aj tu je CP ešte stále taký, že ho treba prepracovať.
PB: optimalizácia, preklady, nadväzné spoje

V BB sa z vyššie uvedeného nič nedeje. Otázka pre mňa je, či tarifné vybavenie 3. dverí v trolejbusoch bolo súčasťou dotácie EUfondov, pretože je divné, že sa nepoužíva!
Reply on: fragma #49419:
Ing. Hláčiková obsahom odôvodnenia tých nezmyslov zdôvodnila len to, prečo by mala byť odvolaná z funkcie, čo by si mala začať rýchlo uvedomovať, kým bude v tom pokračovať ďalej. Je čistou psychopatiou, keď po takých sprostostiach ten istý človek povie, že treba cielenú politiku na pritiahnutie ľudí do MHD, keď vymýsľajú veci, ktoré majú bezpodmienečne cestujúcich z MHD len vyslovene vyhnať❗

Znova opakujem - nahrádzať úmyselné nedostatočné vykonávanie prepravnej kontroly revízormi dopravcov zvyšovaním cestovného pre cestujúcich na úroveň výpalného a snažiť sa zrýchľovať prepravu bez toho, aby sa splnili od roku 2005 nesplnené opakované sľuby o zabezpečení nástupu všetkými dverami do vozidiel, je až amatérsky primitivizmus, nie konanie odborného orgánu úradu a profesionálnych dopracov ? Hlavne že za peniaze z verejných zdrojov jazdia v nových trolejbusoch niekoľko rokov nepoužité zariadenia pre tarifné vybavenie cestujúcich pri tretích dverách... A zase sa len neschopnosť dopravcov a úradov má preniesť na cestujúcich.

A len na dotácii máme za túto pseudoMHD zaplatiť skoro 4,3 mil. eur (vyše 128 mil. Sk!!!) + plat hlupákov na Úrade Blbotína nad Hronom atď. Akú politiku chcú vymyslieť, keď zvýšením cestovného v hotovosti prídu o ďalších "príležitostných" cestujúcich (časť si možno kartu vybaví, časť prestane jazdiť), po poklese začnú škrtať ďalšie spoje, čím prestanú jazdiť ďalší už ale bežní cestujúci a problém sa len dynameckejšie prehĺbi. Tak toto je uvažovanie... hlavne že neurobia ani len jediné opatrenie, ktoré by mohlo cestujúceho pritiahnuť do MHD (resp. maximálne tak prestanú brániť úsiliu smerujúcemu k tomu, aby niečo fungovalo normálne, ako napr. kedysi časové PCL; kauza ISIC-kariet je tiež skvelý príklad). Akurát si tí magori neuvedomujú, že keď MHD o nejakého cestujúceho príde, tak pravdepodobnosť jeho získania späť je blížiaca sa k nule...

Namiesto sprostostí keby tak začali budovať reálne fungujúci IDS (tak ako im to ukladá zákon) a prostredníctvom neho zvyšovali kvalitu a efektívnosť služby, ale nieééé, to by museli niečo robiť - je ľahšie buzerovať cestujúcich a prísť o nich a potom stále po každom zlom kroku už len skonštatovať, že už sa nič nedá robiť - toto tu počúvam opakovane neustále.

Smäda je úplne zbytočné komentovať, keďže to je entita táranín sama o sebe. On povie hocičo, len aby sa mohol tváriť ako spasiteľ Kremničky a mal isté miesto v zastupiteľstve "navždy".

Mrzí ma, že som nemohol byť na tej diskusii, pretože tam muselo byť narozprávaných kravín ešte viac a určite sa to tam ešte aj ospevovalo, ako najväčšie úspechy.
Reply on: N/A #49423:
Ale som na toto celkom zvedavý ako to spravia. Pretože 34/4 jazdí večer na L26+28, tam kĺb určite netreba. Večernú L34 robia ZV-159CA/ZV-154CA+ZV-163CA/ZV-162CA. Ibažeby niektoré z týchto vozov prehodili na L28, 34/4 by nechali dojazdiť do večera na L34. Predpokladám, že to spravia tak, aby nebol prejazd na L35 a 36.

Mimochodom, včera som bol na diskusii o MHD. Kto nebol, nič ľutovať nemusí. Mal som pocit, že o doprave tam mám väčší prehľad ako kompetentní zástupcovia dopravcov.
Reply on: relko #49422:
ja som počul od budúceho týždňa by sa mali prehodiť vzoráky tak aby celodenne kĺbová 34/4 robila poobede len 34ku
Reply on: JOSH #49417:
Čo viem tak kĺbový autobus by mal začať jazdiť aj poobede od začiatku novembra.(neviem na 100% garantovať že je to pravda)
Reply on: fragma #49419:
Pokial Smado sleduje len linky v Kremnicke a Rakytovciach, tak ma 100 % pravdu. 🙂

Pri zmene tarify by bolo dobre tiez povedat ake su podiely jednotlivych cestujich - v hotovosti, z karty a s PCL.
Reply on: fragma #49419:
jedna väčšia perla než druhá ?
Zápisnica z dopravnej komisie z 18.10.2013

Bod 4)
Informácia o príprave zmien tarifných podmienok v mestskej hromadnej doprave v meste Banská Bystrica
Písomná informácia bola zaslaná členom komisie elektronickou poštou.
Ing. Hláčiková Renáta – poskytla odôvodnenie zámeru pre úpravu cien cestovného ako aj ZRUŠENIA ZLIAV pri kúpe jednorazového cestovného lístka u vodiča v hotovosti - zamedzenie zneužívania zliav (v súčasnej dobe vodič nemá priestor na dôkladnú kontrolu opodstatnenosti zliav), zjednodušenie výdaja cestovných lístkov pri predaji u vodiča, zrýchlenie prepravy.
Ďalšie zvýšenie podielu cestujúcich s čipovou kartou – odpadá práca s hotovosťou. Ťažisko úpravy cien je pre nepravidelných cestujúcich (najmä tých, čo nie sú držiteľmi dopravnej karty), ktorí MHD nevyužívajú každodenne, skôr výnimočne (väčšinou návštevníci mesta) – naopak, stálym a pravidelným cestujúcim sa rozširuje cenovo výhodnejšia alternatíva – zavedenie predplatného časového lístka aj na 90 dní.

V diskusii vystúpili členovia komisie:
Ing. Turčan Martin - požiadal o informáciu, aký je predpoklad zvýšenia tržieb po realizácií
navrhnutej úpravy.
p. Smädo Milan – informoval o svojom poznatku, že veľa obyvateľov mesta využíva na
cestovanie motorové vozidlá a počet cestujúcich v autobusoch je nízky.

Ing. Hláčiková – odpovedala na vznesené pripomienky:
- pri reálnom odhade cestujúcich by mala navrhnutá zmena zvýšiť tržby o cca 100 tis. €,
- pre lepšie využívanie cestovania v prostriedkoch mestskej dopravy je potrebné realizovať
cielenú politiku, ktorá by pritiahla viac cestujúcich do verejnej dopravy.

Tak toľko pred dnešnou diskusiou....?
Reply on: Danny #49394:
K tomuto si este nemozem odpustit pripomienku, ze v Bratislave vodici nemozu spomalovat pred kazdou dierou, lebo tam je tolko dier, ze potom by MHD musela jazdit krokom.
Stav bratislavskych ciest len dokazuje, ze Bratislava je jedna velka diera! 🙂
nevie niekto kedy zacne na 34 pravidelne jazdit klbovy autobus? bolo by jej to velmi TREBA
Reply on: BB-Schuhu #49415:
presne tak, koordinácia 21+455 a nie keď vypadne L22, že ide 21 aj 55 súčasne a 40 min., či hodina nič, taktiež tá skrátená L21 po vozovňu a prejazd na 22 v najviac vyťaženom čase (obrady, zo školy) sa mi nezdá šťastne riešená
Reply on: draxter #49414:
áno súhlasím, o polohe jednotlivých spojov môže byť diskusia (keďže L21 tam má nejaké "diery"), ale určite nie pridávať ďalšiu linku. Koordinácia s L55 by mala byť samozrejmosťou (no nie je tomu tak).
Reply on: fragma #49411:
možno by sa zišlo prehodnotiť niekoľko spojov na 13:00, 14:00 a pod. keď sú pohreby. Ale naozaj vieť ďalšiu linku, to NIE! Ale skoordinovať s PAL linkou by bolo treba.
Reply on: fragma #49411:
Téma linky č. 22 do Krematória ma vie pekne rozčúliť. O čo sa tu stále hráme? Kremnička a Krematórium je stále obsluhovaná linkou č. 21, vybranými spojmi linky č. 90 a prímestskou linkou č. 601455 s tarifou MHD. Len pripomínam, že v období od 1. júna 2000 do 5. apríla 2006 boli Kremnička, Krematórium a Rakytovce obsluhované jedinou linkou č. 55 (v rozsahu súčasnej 601455) - t.j. obyvatelia sa museli podeliť s cestujúcimi do Badína, Vlkanovej a Hronseka o jeden autobus. Tento stav trval 6 rokov a nikomu to vtedy nevadilo. Teraz im zrušíme jednu linku (a stále majú viac spojov ako kedysi) a je problém. Toto neviem pán poslanec pochopiť? On si naozaj myslí, že keď vybaví pre občanov svojho volebného obvodu 5 liniek do jednej mestskej časti, bude to úspech? No rozhodne nie úspech pre mesto, ktorého rozpočet bude zbytočne zaťažený.

tomekbb: ďalšia nová linka = ďalší nový voz + vodič = vyššie náklady = súbehy s ostatnými linkami, ktoré ani dnes nejazdia ktovieako vyťažené. Toto určite nie. Tu treba od základov prekopať súčasný systém, pridávanie ďalších liniek nás zloží k zemi.
Reply on: fragma #49411:
ja by som mal jedno riešenie linku 22 dať nazad do pôvodnej trasy a do radvaň parku zaviesť novú linku na ktorej by stačila B952E poprípade minibus
Reply on: mirkobb #49407:
zaujímavé, ale od toho by tu ozaj mali byť revízori, ktorých nestretneš skoro vôbec v nedeľu večer. ja ale nepochybujem, že kĺb by tam mal byť nasadený aj v nedeľu, lebo ako sám píšeš, ty si si nemal kde sadnúť a bus sa celkom zaplnil. Čo potom ľudia na NSL alebo Národnej? Drzosť mladých je jedna vec (a každý si usúdi sám čo je alebo nie je spoločensky prijateľné) ale kvalita služby vec druhá. Keď je v BB prebytok 7 kĺbov aj v špičke v "x", asi by ich nasadenie malo byť povinnosť.

Dnes som opäť videl ZV-317BI hore Tajovského a riadne bola plná na linke 34.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.