Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: draxter #56170:
Aha , ja som skôr tým sa na to asi omylom tým myslel menej duplicitných liniek, napríklad s tou súčasnou 34 (28) keďže kvôli nedokončenej siete všetky troleje idú na stanicu ale zase aspoň ako takú čiastočnú náhradu tú 29 v niektorých dňoch a časoch. A zase na druhej strane tie niektoré linky vidím ako potrebné, tú 80 som dal preč preto lebo je už dneska tak trocha zbytočná a ešte som chcel aj to aby prímestské linky už neboli súčasťou MHD lebo z môjho pohľadu nespĺňajú štandardy MHD a tak som na Stupy a aj do Uľanky pridal linky, ktoré by ich nahradzovali a tiež som pridal linky do oblastí kde by ich ľudia chceli. Samozrejme som dosť proti obmedzovaniu trolejbusových liniek ale naopak za ich silnejšiu prevádzku + dokončenie trolejovej siete v BB
Reply on: Postaja #56161:
A Rakytovce či Kremničku ako?
Reply on: Postaja #56159:
Ale rušenie trolejbusov? To tieto choré nápady skadiaľ berieš?
Reply on: Žilinský Karosák #56152:
Uhlisko ale len ak bude obslúžené, avšak načo vymýšľať vymyslené. Len si treba uvedomiť, že ak nie je zmyslom obsluha sídliska Uhlisko, ukončiť na ŽST je lepšie (okruhom okolo sídliska Prednadrazie). A potom môžeš spojiť 22+23.
Reply on: madarjarko #56151:
Nehnevaj sa, ale text je v rozpore s návrhom. Liniek si pridal kopu a zbytočne.
Reply on: Postaja #56153:
Nehnevaj sa, ako obyvateľ Rakytovca nesúhlasím. Platím dane a MHD sem patrí. A už terajší stav je tragikomédia. Nehovoriac, že aby som si nabíjal dva kredity!?
Reply on: Postaja #56166:
Tiež si to myslím a to je aj jeden z dôvodov prečo by som ja osobne tie 2 a 4 ponechal a práve radšej tie krátke linky

L2 má jazdnú dobu 20, L4 18, 21 38 a 22 34 (večer môže byť aj kratšia)
Žilinský Karosák

Žilinský Karosák

Reply on: Postaja #56165:
Skôr si myslím, že skôr ide len o nedostatok vodičov s papiermi na t-bus.
Reply on: Jano14 #56164:
Je tu ešte jeden problém, uvediem príklad: ak rozdelíme nejaký prúd napr. Sásová - VUB - ŽST a Sásová - VUB - Radvaň, tak jedna linka má dojazd 15 minút a druhá 30 minút, pri obehu potom vzniknú tzv. diery, resp. stav, že minimálne v jednom smere nebude schopnosť dodržať rozpätie 10 / 15 minút, ale minimálne v jednom smere napr. nepôjde z VUB na Sásovú 05, 15, 25, 35, 45, 55 (pri jednej linke, či už dlhej, alebo krátkej), ale 05, 10, 25, 30, 45, 50. A sme zase pri tom, že nikto nie je kúzelník a bolo by / je neefektívne aby napr. dlhá linka čakala zbytočne polhodinu na konečnej k pravidelnému intervalu a kôli tomu treba ďalší autobus a najmä šoféra. Mylím tým napr. rameno Rudohorská - Ďumbierska - VUB (20, 21, 22, 23 dnes) a to isté, rameno Tatranská - Partizánska - VUB (26, 28) dnes). Napr. dnes je to tiež na linkách 7 a 26 smer Internátna pekná ukážka: cez víkendy ,,7,, chodí :25 a ,,26,, : 37, a potom 50 minút diera, detto cez pracovné dni v sedle ,,7,, :20 a ,,26,, :34 a potom 45 minút diera, v špičke ,,7,, : :20 a ,,26,, :14 a :44. Toto je presne to, keď je plno liniek odvšadial všade a každá má úplne rozdielnu dobu jazdy a sú riedke intervaly, tj. ide to zasebou a potom dlho nič. Pokiaľ niekto nebude mať ,,gule,, toto utnúť a prekopať systém, lebo však chceme priame spojenia všade, tak dovtedy bude celá MHD prakticky nepoužiteľná pre plne platiacich cestujúcich ako alternatíva autu.
Reply on: Jano14 #56164:
Mno mňa to napadlo hlavne kôli tomu, že zmes liniek (20, 21, 22, 23, 26, 28, 29) ty kokso, je tragédia a na ten prúd na VUB to chce 2 linky ako som písal a prestup. Ale keď tu (napriek mesačníku už dlhú dobu) väčšina chce priame linky ..??? odvšadial všade 2x za hodinu zo sídlisk ako poriadnu MHD s 1 prestupom a krátkymi intervalmi.... Ale dosť často vidím na T - Busových linkách záložné autobusy, aj keď nie je výluka trate kôli údržbe (asi nedostatok, alebo poruchovosť t-busov), tak prečo nezrušiť 2 a 4 a neobsluhovať to jednou Sásovskou nosnou linkou cez VUB? A na 1, 3, 6, 7 použiť všetky dostupné t-busy a urobiť 100% t - busové nosné linky? Ale som zástanca tam, kde je trať použiť t-busy (ak ich je / bude dostatok). Ale radšej obetovať jednu vetvu t -busu a mať poriadnu MHD, ako mať t-busy aj na vetve 2, 4 a nemať ani poriadnu t-busovú a ani a-busovú MHD. A obávam sa, že ak sa raz začne trolejovať Sásová (ak vôbec), tak sa začne cez Karlovo, čo systému vôbec nepomôže, keď chceme mať prepojené sídliská - centrum - terminál - žst -) to bude treba v prvom rade začať trolejovať od VUB smerom na Sásovú a až potom Karlovo.
Reply on: madarjarko #56160:
Áno, úplne súhlasím s tým, že interval 20 min. v špičkách na dvoch nosných linkách je otrasný. Všetci, čo tu teraz píšeme, sa zhodneme na tom, že v BB by mala mať každá mestská časť spojenie s intervalom aspoň 10 min. intervalom v špičkách. Ak by sa môj návrh spojenia Radvane a Sásovej ujal, tak to by vychádzalo na cca 8 autobusov a 4 trolejbusy. (po predĺžení do Rakytoviec). Pri tvojom by bolo autobusov menej, to je pravda. Ale bohužiaľ, kým nebude trať kompletná, nič lepšie a komfortnejšie nik nevymyslí. Nič sa nedá robiť.
Reply on: Postaja #56161:
Je to zaujímavý pohľad, nebolo by úplne zlé, čo píšeš, no ja som predsa len zástanca trolejbusov. Je to presne viditeľný výsledok toho, že nekompletná T - bus sieť robí pri tvorbe MHD značné problémy. Prinášalo by to však so sebou mnohé výhody, ako napríklad prehľadnejšie CP a linkové vedenie, keď namiesto štyroch liniek jazdia dve.
Reply on: Postaja #56161:
Ohľadom zrušenia tých 2 a 4 by to v niečom ani nebol zlý nápad😂 pre tú skupinu cestujúcich ktorí majú radi tie priame 21 a 22, ale na to som už dosť silný fanúšik trolejbusov čiže u mňa by to veľmi neprešlo ale inak tiež zaujímavý nápad.

Inak ja sa v BB snažím využívať hlavne trolejbusové linky ak sa dá keďže sú kvalitnejšie ako tie autobusové (až na tie busy namiesto trolejbusov) minule som išiel L21/22 z Okresného úradu na Štadlerovo ale chcel som ísť pôvodne až na Národnú, autobus sa dosť pomaly vliekol ale za ním išla L1 a tak na Štadlerovom som do nej prestúpil a na Národnej som bol rýchlejšie ako 21/22
Reply on: madarjarko #56160:
Tiež si pamätám krásne intervaly v 90.rokoch 22 a 26 boli 10 minút v špičke a predtým do zatrolejovania Fončordy 21 zo Starohorskej cez Partizánsku na Tuslu tiež 10 minút. Ale tak vtedy nemalo toľko ľudí auto. Ale bolo to použiteľné, aj keď často ako sardinky. Potom postupne MHD išla do .... Som zástanca T - Busov, ale napadlo ma, za čo ma tu asi ukameňujú: a síce T - BUSy 1, 3, 6, 7 zachovať a dať riadny interval 10/15/20 minút Tulská / Nemocnica / Internátna a 2, 4 úplne zrušiť a tým čo obhajujú priame spoje cez celé mesto ich nahradiť plne autobusmi jednej linky 21?22? zo Sásovej cez VUB a popri Hrone s intervalom 10 min v špičke a mimo špičky 15/20 a druhú nosnú linku s rovnakým intervalom viesť na ŽST, Terminál AS. Nikto nie je kúzelník a s infraštruktúrou, ktorú tu máme sa proste nedá vyčarovať zázrak. A to neplatí len pre MHD BB, ale aj pre vlaky na celoštátnej úrovni.
Reply on: Jano14 #56157:
Ďakujem za názor ale na druhej strane nie je dobré aby linky mali nejaké zbytočné zachádzky, pri krátkych linkách je taká výhoda že môžu premávať v krátkych intervaloch a to s menším počtom vozidiel, ako pri dlhých linkách, z môjho pohľady na tých 21 a 22 čo som navrhol tak stačí na nich skoro rovnaký počet vozidiel ako pri súčastných 21 a 22. Tie linky ktoré som navrhol by každá z nich mala interval 20 minút ale spolu s prekladom by mali 10 minút. Ak by sme chceli zaviesť čo najviac priamych liniek ktoré by dokonca mohli mať aj dobré preklady, tak by nedostavaná trolejbusová dráha začala strácať význam a tak preto odporúčam skôr naplno využiť trolejbusy v tej časti mesta kde sú ale zase 24 a 25,90 (v návrhu 27) majú význam a majú efektívne trasy. Samozrejme som za dostavbu celej siete. Čo sa týka dopravy do Sásovej v rokoch 1994 - 2006 tak bola intervalovo na dosť dobrej úrovni a pri mojom cestovaní dosť často nadávam že hlavne že všetky trolejbusy idú na stanicu ale na dolnú Sásovú nič aspoň 20 minút. Ja som v rokoch 2017 - 2019 chodil prestupom do školy na Fončordu (tam a pri ceste späť sa mi často stávalo že nič hneď nešlo) tak viem o akej kvalite dopravy hovorím. Nosná alebo dve nosné linky nemôžu mať v špičke súhrnný interval 20 minút ale 10, lebo 20 je v súčastnosti v BB neefektívny.
Reply on: Jano14 #56157:
Bez zatrolejovania Sasovej sa MHD ako napr. v Žiline urobiť v BB proste nedá. To je fakt. Buď úplne zrušenie trolejbusov, alebo prestupy a zvyšok riešiť cez Karlovo - Foncordu 24kou a priemysel juhozápad 90tkou / 29tkou z návrhu. Zvyšok Radvane a Foncordu s prestupmi s dostatočnou frekvenciou a rovnomerný rozložením. Tak to proste je.
Reply on: Žilinský Karosák #56156:
Nikdy sa nevyhovie všetkým, ale viacerí sa zhodnú, že dnesny stav napr. s 10 linkami do Sasovej a to nerátam 80tku s intervalov 2x za hodinu mimo 24 a 25 je na veľkosť Sasovej choré. A už to rokmi sa tak dovrzalo, že mnohokrát idú za 10 minút 3 autobusy a potom 20 minút diera v špičke. Môj návrh počíta do Sasovej s 2 linkami smerom na Námestie Slobody s intervalmi 10/15/20 minút rovnomerne rozlozene na 1 linke. Na mesto typu BB je nutné mať pár nosných liniek s intervalmi 10 minút v špičke a potom doplnkové linky do priemyselných a iných záujmových oblasti a potom do menších a okrajových častí, ktoré nemusia ísť najkratšou trasou. Na Sasovu smer Námestie Slobody, Terminál, ŽST treba 2 linky s častými rovnomerne rozloženými intervalmi na prestup na vlak, bus a MHD trolejbusy do Radvane, Foncordu. V špičke priame spoje do priemyselných oblastí čo 30 +- Píšem z mobilu, tak ospravedlnenie za preklepy.
Čo si tak čítam, pri väčšine týchto návrhov, ktoré ma zaujali, si s jednou vecou trochu dovolím nesúhlasiť. Vo viacerých prípadoch som si všimol, že systém je založený najmä na radiálnych linkách premávajúcich len z centra na sídlisko, ako napríklad Pieninská - Štiavničky, Tatranská - Mičinská a pod. Pri plánovaní mhd sa však toto riešenie nie vždy oplatí, napríklad z toho dôvodu, že linky budú v jednotlivých častiach dňa nerovnomerne vyťažené. Príklad:
V rannej špičke smerujú prepravné prúdy hlavne z okrajových mestských častí do centra, v popoludňajšej naopak. To znamená, že vozidlá budú jazdiť preplnené v jednom smere cesty, v druhom strane prázdnejšie ( netvrdím, že vždy je tomu tak). Pri diagonálnych linkách, ktoré spájajú dve mestské časti s rovnakou hustotou osídlenia a idú cez centrum mesta, je tá vyťaženosť viac rovnomerná. V neposlednom rade to zníži počet prestupov, čo ocenia najmä cestujúci. Samozrejme, že prestupovanie je samozrejmosť, a že sa bez toho nedá cestovať. No ak by sme mali obyvateľom odrezať priame spojenie Sásovej s Radvaňou, cestujúcich by sme skôr nahnevali, pretože toto spojenie býva dosť využívané. No uvedomujem si, že pri súčasnom stave, kedy je elektrifikovaná len polovica mesta a trolejbusy neobslúžia Sásovú, je mi jasné, že dokonalý systém nevytvoríme. Pri súčasnom stave, kedy sú trolejbusy napríklad z Radvane vedené len po stanicu, do Sásovej musia ísť autobusy. V prípade Sásovej je to podobné. Týmto dochádza k zbytočným duplikáciám. Ak by bola Sásová pod trolejmi, zabili by sme dve muchy jednou ranou a niečo ako linky 2, 22 by mohli byť vedené zo Sásovej do Radvane, kde by sa delili so závlekom cez stanicu. Intervaly by boli dokopy 10/15-20/20-30.
10 minútové spojenie v špičkách, ako aj s centrom, tak s druhou časťou mesta. Pri súčasnom stave si myslím, že najrozumnejší systém by bol niečo ako:
2: ŽST - TESCO - Rakytovce (s využitím parciálnych trolejbusov)
22 Sásová - ZV cesta - Radvaň park
Intervaly: 20/30/40-60 (preklad na spoločnom úseku)
12: Doplnková linka k linke 22 v Sásovej, jazdila by po centrum, trebárs aj po Štiavničky, so zachádzkou cez stanicu, pretože tam by sa obsluha MHD zišla. Týmto by mala Pieninská a dolná časť Sásovej časté spojenie s celým centrom mesta.
Žilinský Karosák

Žilinský Karosák

Reply on: Postaja #56153:
Strašne skomplikované, neprehľadné a zbytočne veľa liniek, koľkokrát úplne zbytočných...🤔
Reply on: Postaja #56153:
Čo sa týka liniek 1,2,3,6,22,24 a 25 tak je to OK ale čo sa týka liniek 5 a 21 tak majú príliš nevhodnú a komplikovanú trasu, tú 21 by som dal radšej v trase Buď Uhlisko alebo Dom Moyses - Námestie slobody - Ďumbierska - Karpatská - Starohorská - Tatranská - Karpatská - Uhlisko/Dom Moyses. (Trocha ako pôvodná 26 v rokoch 1994 - 1998) Linku 26 cez Partizánsku by som ponechal ale s nižším počtom spojov

A niektoré linky ako 83 považujem za zbytočné.

Čo sa týka prímestských liniek tak radšej ich dať ako linky MHD s 2. tarifným pásmom mimo mesta ako to bolo do konca roku 2005.
Keď ešte na niektorých prímestských linkách pred niekoľkými rokmi platila tarifa MHD tak z môjho pohľadu to nebola veľmi plnohodnotná MHD keďže sa tam nastupovalo len 1. dverami a to dokonca aj v smere na konečnú v rámci mesta. V Prahe na prímestských linkách 300 a 400 sa v tarifných pásmach B a 0 (územie mesta) smerom do mesta nastupuje všetkými dverami ale neviem či by niečo také bolo možné na bežných prímestských linkách v BB

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.