Ak chce kraj Mercedes alebo Solaris, ma otvorit hubu a povedat to. Jeden z dovodov SADistickej cochcarne napriec republikou je, ze kraje im ju toleruju. Nejak som si nevsimol, ze by VUC BB mal pocas poslednych desiatich rokov nejake namietky.
"Tu sa musím zastať SORky, ktorá poskytuje cestujúcim rovnaký komfort ako Crossway, no hlavne šoférom lepšie jazdné vlastnosti v náročných podmienkach."
Nacestoval aj nasoferoval som s Crosswaymi aj SORkami v narocnych podmienkach dost na to, aby som mohol povedat, ze tato veta je jedna obrovska vulvovina od zaciatku od konca.
Pozri sa. Neberiem tvoj názor, ale cestujem Crosswaymi na PAL linkách veľmi často a myslím, že sú to dobré autobusy, z hľadiska pohodlia (pre mňa neporovnateľne lepšie ako SOR C10,5/12, väčší interiér, vyššie police na batožinu, lepšia stabilita), aj z hľadiska jazdných vlastností o.k. Ty však tvrdíš, že nie sú vhodné, tak ďakujem za tvoj názor a aspoň teraz už viem, že som bol celých takmer 10 rokov ich prevádzkovania v omyle
Omyl. Obnova nie je prikázaná, je v zmluve síce ale nie je povinná. Je tam iba možnosť, že dopravca môže každý rok zakúpiť nové vozidlá v počte rovnom 10% z aktuálneho počtu vozového parku. To však neznamená, že dopravca by mal svojvoľne za VEREJNÉ PENIAZE nakupovať čo chce a za koľko chce. Toto je tá svojvoľnosť. Čo ak chce kraj Mercedes, MAN alebo Solaris ale dopravca v kuse nakupuje Crosswaye napriek tomu, že sú nevhodné na väčšinu trás spojov ak opomenieme spoje premávajúce po trasách medzi okresnými mestami, kde sú cesty v lepšom stave i keď v prípade trás ako Krupina - B. Štiavnica, Lučenec - V. Krtíš a trás z Revúcej je to viac ako otázne. Tu sa musím zastať SORky, ktorá poskytuje cestujúcim rovnaký komfort ako Crossway, no hlavne šoférom lepšie jazdné vlastnosti v náročných podmienkach. A pritom výjde lacnejšie jej obstaranie než u Crosswayu.
prosím ťa pozri si zmluvy a potom operuj "listami" BBSK. Zmluvy ich zaviazali na obnovu, ktorú síce BBSK zaplatí, ale vo forme odpisov a teda výzva "nenakupovať" (pokiaľ vôbec existuje) by bola v rozpore so zmluvou. Významnosť investície = €. Nemyslím, že by to bolo bezvýznamné, práve naopak, vzhľadom na 100% obnovenosť vozového parku sa isto u dopravcov odpisuje veľké množstvo vozidiel.
PS: obnovu si kraj objednal, dopravca ju vykonal. Ak chcel kraj niečo iné, mal to dať do zmluvy, lebo nemému dieťaťu vlastná mater nerozumie. O akej svojvoľnosti teda krútiš?
A nie je v zmluve možnosť odkúpenia vozidiel mestom? To samozrejme zapredaní poslanci nepodporia s odôvodnením, že mesto na to nemá. Ale už na živenie pažravej SADky peniaze má. Lebo však, nárazovo minutý veľký balík peňazí viac bolí ako keď ešte väčší balík sa rozloží na 8 až 10 častí, že? To je ako v tom vtipe s pizzou, že nakrájajte mi ju na 4 kúsky, 8 nezjem.
Stabilita verejnej hromadnej dopravy ... tak tieto slová vyrieknuté z úst Sádovského a spol. SADistov je asi ako keď Braňo Mojsej dá prednášku o triezvosti a pranieruje alkoholizmus. V prvom rade SADky ohrozujú stabilitu a rast kvality prímestskej ale aj mestskej VHD skrz vydržovanie si úradníkov a politikov na regionálnej a mestskej úrovni.
Oháňanie sa "investíciami" do vozového parku je vrcholom drzosti! V prvom rade SADky neinvestujú do vozového parku ani deravý cent, pretože všetky nákupy vozidiel hradí VÚCka! Jediné čo SADky robia (nie všetky ale minimálne SAD Zvolen a SAD Lučenec) je to, že nakupujú svojvoľne maximálne počty vozidiel a bez súťaže! Do nemoty a stále nakupujú predražené Crosswaye od CorexVráble s ktorým si delia potom maržu. BBSK má v ruke listy a e-maily, ktoré adresovali SADkám počas minulých rokov ako výzvu na to, že o nákupe nových vozidiel majú rokovať, príp. nenakupovať žiadne vozidlá. V tomto má súčasné vedenie BBSK pravdu, že argumentácia "významnými investíciami do obnovy vozového parku" je bezzubá.
Za ďaľšie: BBSK má na dané vozidlá predkúpne právo, t.j. po rozviazaní zmluvy s dopravcom si ich môže odkúpiť. Nakoľko však zmluva z roku 2008 podarovaná županom Murgašom stojí ako stojí, tak kraj je povinný uhradiť SADke všetky investície spojené s plnením zmluvy. T.j. vozidlá nie, že môže odkúpiť, ale musí. To je však pre kraj výhoda v tom, že by mohol rozbehnúť vlastného dopravcu, prípadne vozidlá poskytnúť inému dopravcovi, ktorý by po SAD Zvolen nastúpil. V každom prípade i tak BBSk by zaplatil dopravcovi predražené autobusy, navyše také, aké nenapĺňajú jeho požiadavky, či už z hľadiska kapacity, že absentuje kategória minibus, alebo 15m, príp. kvalita samotného vozidla a jeho vhodnosť pre cesty v BBSK je otázna. (Otázkou je, že či vôbec má BBSK prehľad o tom, na aké linky potrebuje aké vozidlá a či vôbec nejak analyzuje výkony na linkách na území kraja z hľadiska počtu cestujúcich na spojoch a jednotlivých úsekoch, z čoho by mali vychádzať pri načrtnutí nárokov na obstarané vozidlá). Toto by však BBSK mal na súde napadnúť, že SAD Zvolen nemá právo pýtať od BBSK úhradu za niečo, čo nakúpil dopravca totálne drzo, arogantne a svojvoľne. Ušlý zisk je už potom iba predmetom uznania alebo neuznania platnosti zmluvy na súde.
Tak či onak, deň D sa blíži. 1.1. bude možno posledný deň ticha pred búrkou, ktorá nastane 2.1. a so začatím školského roku ani nehovorím.
To snáď nie je možné. Vidno, že tú objednávku za MDV robil niekto, kto nemá vôbec šajnu o tej trati a miestnych podmienkach. Vynechať Devičie a Slatinu v dostupnosti do 1km to je sabotáž železničnej dopravy, ktorá prispeje iba k tomu, že menej ľudí bude tie vlaky využívať. Možno by sa na začiatok našlo 1-5 ľudí z každej obce. Ale lepšie ako nič. Postupne by sa viac ľudí naučilo cestovať.
K odpisovaniu autobusov SAD ZV v MHD BB:
Podľa zverejnenej účtovnej závierky SAD Zvolen sú dopravné prostriedky odpisované 4 - 10 rokov. Autobusy obstarané z dotácie sú odpisované 8 rokov, ale tam je odpis irelevantný, nakoľko odpis (náklad) je krytý rozpustením dotácie do výnosov, takže dopad do výsledku hospodárenia je nulový.
Aktuálne tu SAD ZV pre MHD BB má vozidlá:
1 ks karosa citybus z roku 2001 (17 ročnú ZV-429CD), 29 ks B952 a B961 z rokov 2003 - 2006, 5 sólo citelisov z roku 2009, 14 kĺbových citelisov z roku 2012 a jeden z 2013 ale obstarané z dotácie, čiže odpis je krytý výnosom; no a potom 5 ks sólo urbanov (z roku 2018) a 5 kĺbových urbanov (z 2017).
Takže z 59 vozidiel SAD ZV pre MHD BB sa reálne odpisuje len 10. Dosť málo na to, aby sa predĺžením doby odpisovania hovorilo o významných investíciách.
Tentoraz je,ja mám svoj názor a prezentoval som ho tu už dávno,takze teraz mi ho zväz len potvrdzuje.a úprimne,utajovana analýza ktorú som nevidel a ani prázdne reči vúc má nepresvedčili, žeby to malo byť inak.opakujem sa,ak má dakto dačo,nech sem hodí link.
irizar
"Tu sa musím zastať SORky, ktorá poskytuje cestujúcim rovnaký komfort ako Crossway, no hlavne šoférom lepšie jazdné vlastnosti v náročných podmienkach."
Nacestoval aj nasoferoval som s Crosswaymi aj SORkami v narocnych podmienkach dost na to, aby som mohol povedat, ze tato veta je jedna obrovska vulvovina od zaciatku od konca.