Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: C4H8Cl2S #53239:
"k tomu je stanovená paušálna úhrada dotácie na obnovu vozového parku (niečo ako majú naše VÚC odpisy majetku SADiek, ktorý je spojený s plnením ZVVZ) a ešte záloha na každý mesiac" - V IDS BK nic taketo neexistuje. Jedine co sa z pohladu ekonomiky riesi je rozdelenie vybratych trzieb podla odjazdenych vykonov v prislusnych tarifnych zonach, kedze vydane cestovne listky platia u troch (coskoro styroch) dopravcov - vsetky ostatne veci sa uz riesia mimo IDS vo vztahu objednavatel-dopravca. Ekonomicky princip existencie PCL v systeme zostava uplne rovnaky ako keby platili u jedineho dopravcu. Cize to ze tam je nejaky IDS na tuto temu nema vplyv (mimo toho, ze skrz IDS sa podarilo SADke vnutit ich existenciu + zonova tarifa vyriesila problem s ich nacenovanim a platnostou).
Reply on: 810zssk #53236:
V IDS existujú vzorce na prerozdelenie tržieb z cestovného, k tomu je stanovená paušálna úhrada dotácie na obnovu vozového parku (niečo ako majú naše VÚC odpisy majetku SADiek, ktorý je spojený s plnením ZVVZ) a ešte záloha na každý mesiac. Po účtovnej uzávierke mesiaca sa dopočíta doplatok ak sú celkové ekonomicky oprávnené náklady vyššie ako súčet príjmov z cestovného, dotácia na obnovu VP a záloha. Záloha sa predbežne vypočíta tak, aby každý mesiac pokryla nejaké predom stanovené percento nákladov, dajme tomu 75%, KORDIS má 65%. Ak sa záloha dostane pod stanovený podiel, tak sa prepočíta nanovo a stanoví sa jej nová úroveň. Zároveň sa tieto položky upravujú o každoročnú infláciu miezd, PHM a iných vstupov. Keďže až tak do ekonomiky nevidím, tak viac o tých úpravách neviem povedať.

V každom prípade úzkostlivé stavy SADky keď počujú o zmenách neviem pochopiť, ibaže by v tom boli zdravotné problémy, ktoré spočívajú v obsesívnom strachu z toho, že niekto iný by zaviedol do praxe zmeny, ktoré by boli lepšie ako to, čo doteraz oni ponúkali, resp. linkovali VÚCkam a jej obyvateľom. Alebo to môže spočívať strachu z toho, žeby klesli v očiach iných (najmä podriadených), ak by dali na niekoho hodnosťou nižšieho v podniku, príp. niekoho mladšieho, menej skúseného, kto je pre nich menejcenný. Neviem či sa to nevolá komplex vodcu, ktorým trpia funkcionári v politike, štátnom a súkromnom sektore, že oni diktujú a o tom sa nedebatuje, s výnimkou prípadov, že dotyčný túži figurovať na ÚPSVaR v zozname uchádzačov o zamestnanie. A aký je potenciál s takýmito ľuďmi meniť dopravu k lepšiemu si zodpovie každý sám ... Jednoducho sú to zdravotné problémy ľudí, ktorí majú moc veci meniť, alebo mariť a pokiaľ si ich nevyriešia už len priznaním si, že tým trpia a následne nepristúpia k druhému kroku, že to budú liečiť, tak to nevyrieši ani keby sme tu najali odborníkov z KORDISu alebo inej IDS, kde dokazujú roky, že sa to dá, ak sa chce.
Reply on: S499.1023 #53237:
Debata bola o primestskej doprave. Aj SAD Zvolen ma PCL na MHD...
Reply on: 810zssk #53236:
SL určite nie je jediná SAD-ka, ktorá má PCL - má ho aj SAD ZA v Martine, ČSAD SAD Connex Veolia Arriva Nitra, kupodivu aj SAD TN...
Reply on: C4H8Cl2S #53235:
Istym problemom je SADisticke kilometricke cestovne. Kym na zeleznici to pre PCL nepredstavuje problem, pretoze vlaky prirodzene jazdia stale po tej istej trase (kade vedu kolaje), SADkarske spoje sa casto vetvia a maju milion variantov trasy, cize je otazne ako by vlastne tie PCL fungovali. Riesenim by bola zonova tarifa, ale ta naraza na posadnutost "spravodlivym cestovnym" u mnohych dopravcov (a objednavatelov) v nasej gubernerii. Napokon argument "spravodliveho cestovneho" je mnohymi pouzivany aj ako argument proti samotnej existencii PCL, vid cudesna zilinska tarifa MHD.

Co sa evidencie tyka, Slovak Lines, jedina SADka ktora ma PCL, ma zaroven aj evidenciu (ktoru nikomu nespristupnuje). Funguje to tak, ze cestujuci si nadalej "zakupuju" listky, ale ak je na karte PCL, tak sa cestovne za usek pre ktory je PCL platny neuctuje. V pripade ak PCL pokryva celu trasu cestujuceho, vyda sa nulovy listok. Ide o debilne riesenie, ale stale lepsie ako stav bez PCL.

V konecnom dosledku rozhodnutie zaviest PCL musi prist od objednavatela - ten dopravu plati a taktiez urcuje cestovne. Aj v tom BSK to bol az vysledok obrovskeho niekolkorocneho boja.
Reply on: PIT #53228:
Úvaha o CL je osobitná kapitola dopravných služieb. Ak sa človek opýta starších zamestnancov SADiek, alebo aj starších cestujúcich, tak zistí, že tí pamätajú PCL (týždňové viem na 100%, o mesačníkoch by som klamal ak by som povedal, že ich SADky ponúkali pretože to neviem na 100%). Akokoľvek sa snaží človek zdravým (sedliackym) rozumom pochopiť absenciu PCL u SADiek, tak mu výjdu iba závery, že:
- je to SAD jedno, t.j. neuvažujú o nejakom ďalšom tarifnom zatraktívnení cestovania VHD systémom, žeby zaviedli PCL kde týždenný počíta 2x5 jázd, mesačný 2x20 jázd a každá ďalšia je gratis (t.j. cestujúceho môžeme lákať do autobusov tým, že môžeš jednu trasu otočiť ľubovoľne krát denne chceš, príp. aj cez víkend a tieto jazdy "gratis" ti v prepočte cestovné na jednu cestu zlacňujú), príp. tvrdia, že cestujúci by tomu nepochopili, hoci samotní cestujúci a už aj tí, ktorým pamäť slabšie slúži sa na toto dotazujú;
- SAD chcú mať od ľudí každú jednú jazdu do posledného centu (i keď so zľavou) zaplatenú (VÚC i keď na sekeru uhradia staré resty o to obavy netreba mať) a aj evidovanú v systéme, i keď podrobné počty cestujúcich odmietajú sprístupniť objednávateľom, do čoho viac krát trefne rýpol Ing. CSc. Kubáček na čo bolo odpoveďou zo strany VÚC iba veľavravné ticho, príp. pohľady do stola, na strop, či vybavenie miestnosti a tvárenie sa, že nič neodznelo. Miestami pri tom platení na ruku za cestu alebo nabíjaní karty mám pocit, že u SAD je istá paranoja, že im niekto nezaplatí tak, ako by mal;
- absencia PCL u SADiek je maslo na hlave VÚC, ktoré netlačia na dopravcov, pretože dopravcovia tvrdia, že ľudia si radšej nabíjajú na kartu, pretože s daným kreditom môžu cestovať kdekoľvek a nie je viazaný na jednu trasu.

Matne sa pamätám, že niektorá SADka, alebo VÚC prezentovala, žeby zavedením PCL chceli vyhovieť cestujúcim a zatraktívniť cestovanie, ale ktorá VÚC a SADka a či vôbec k tomu došlo netuším.
Reply on: Agent007 #53230:
Však o nich píše ako insider. Ale jeho slovná zásoba a syntax ho prezradí.
Reply on: draxter #53219:
Jedine pre BB, inde ich SAD ZV nevie nasadit.
Reply on: PIT #53231:
Dunco sa hlavne nevedel odosobnit a popri pomenovaniu problemu stihol pourazat vsetkych naokolo.

Naopak prispevky C4H8Cl2S su jasne k veci a bez utocenia.
Reply on: Agent007 #53230:
Ja si tiež myslím, že len popísal realitu. ŽIaľ je však nepochopiteľné, čo tie správne orgány vlastne potom robia.
Obdobne, netuším kto je autorom toho príspevku, ale opakovane sa tu v poslednej dobe viacerí navážajú do nejakého Dunča, pričom akosi opakovane už vôbec nebýval podstatný obsah príspevku (v mnohým prípadoch síce kritický, ale v podstate pravdivý), ale nejaká averzia voči autorovi a predpojatá reakcia voči nemu bez ohľadu na to, čo napísal(i keď ak sa jednalo o toho istého, tak viaceré príspevky boli aj dosť uletené mimo tému).
Reply on: S499.1023 #53226:
Problem je v tom, ze neviem kto to pise, ale pravdivo pise, takto funguju nase krasne SADko-VUCkovske pakty...
Reply on: PIT #53228:
Pri cene jednej jazdy za 3,36 € omylom zostal text "s kartou", ktorý tam nemá byť.
Na autobus neviem o tom, že by tu niečo také existovalo, len zľava pri použití dopravnej karty SAD Zvolen, s ktorou na 25 km zo Závadky do BR zaplatíš namiesto 1,50 € len 1,26 € a na 42 km z BR do BB namiesto 2,45 € len 2,12 €, takže jedna jazda 3,90 €, resp. 3,38 € s kartou. Pri ceste tam a späť za 21 pracovných dní spolu 163,80 €, resp. 141,96 €.

Vlakom s bežným lístkom REGIONAL stojí 26 km zo Závadky do BR 1,32 € a 43 km z BR do BB 2,04 €, takže jedna jazda 3,36 € s kartou. Pri ceste tam a späť za 21 pracovných dní spolu 141,12 €.

Na vlak ale existuje aj týždenný a mesačný traťový predplatný lístok jednosmerný a obojsmerný. Pre tarifnú vzdialenosť 69 km (26 + 43 km) je cena obojsmerného mesačného lístka v 2. triede 74,00 €, čo je zásadne menej (jednosmerný stojí 37,00 €). Už záleží len od toho, či na čas, kedy potrebuješ byť v BB, resp. z nej ideš domov, máš spojenie vlakom. Ale v najhoršom to môžeš skombimovať, napr. na cestu tam ti ide autobus a na cestu spať vlak, alebo autobusom do BR a z BR do BB vlakom a pod. Vtedy sa dá cena jednorazového cestovného znížiť použitím predplatných lístkov na vlak na časť cesty alebo časť cesty len v príslušnom smere a pod.

http://www.sadzv.sk/files/subory/doprava/Cennik_PAL_12_3.pdf
http://www.slovakrail.sk/fileadmin/dokumenty/2016_pdf/Cenniky_pdf/02_REGIONAL.pdf
http://www.slovakrail.sk/uploads/tx_main/2016/05/30/08_tratove_cestovne_od_01_02_2015.pdf

Od 10.12.2017 idú v bežných pracovných dňoch vlaky nasledovne:
Závadka n. H. obec od.: 5:00 6:36 8:58 16:56
Banská Bystrica pr.: 7:06 8:25 10:26 18:23

Banská Bystrica od.: 5:36 12:36 13:45 15:35
Závadka n. H. obec pr.: 6:57 14:15 15:22 17:11

http://www.slovakrail.sk/fileadmin/Dokumenty2/gvd_17_18/tlac/kcp_172.pdf
Reply on: S499.1023 #53226:
???
Dobry den.Chcel by som sa spytat keby som chcel dochadzat kazdy den so Zavadky nad Hronom do BB ciexistuje nejaka predplatna preukazka na cestovanie ako je v BB za 20 eur na mesiac.Alebo s Brezna do BB dakujem
Reply on: Jeffko #53222:
Problém je celý v tom, že CP PAD vykonávanej v rámci ZVVZ predkladá dopravcovi na spracovanie nie objednávateľ (VÚC) ale dopravca objednávateľovi a ten väčšinou poslušne schváli, príp. ak chce niečo iné ako dopravca, tak objednávateľa čakajú rokovania o dĺžke 30-90 dní, kde sa objednávateľ musí spovedať nielen dopravcovi ale aj starostom obcí. Ak objednávateľ nájde v sebe guráž niečo urobiť podľa vlastného vedomia a svedomia, tak môže počítať s tým, že SADkári navyknutí držať si 20-30 rokov staré pracovné "tempo" a "morálku" obvolajú do 24h všetky možné obce a ich starostov, ktorých postrašia, že ako ide objednávateľ rozvrátiť dopravnú obslužnosť. A potom ešte len začne ten "shitstorm".
Reply on: Jeffko #53222:
Súhlasím, nemám problém s ponechaním zastávky na 29. augusta pre breznianske linky, bude však potrebné CP linky 601470 celý prekopať v zmysle uvedeného.
Reply on: C4H8Cl2S #53221:
Jazda z Autobusovej stanice na Ul.29.augusta trvá presne 3 minúty odsledované najmä na večerných spojoch, počas špičky to môže trvať aj o pol minútky viac ak nie ešte viac, nástup sa realizuje pomerne rýchlo nakoľko väčšina cestujúcich má dopravné karty.
Navrhol by som rovnaký čas 5 minút medzi zastávkami to by sa mohlo stíhať v pohode, ale ozaj na spojoch v smere na AS nedávať 7minút tí ľudia na Ul. 29 augusta vystúpia do 1 minúty takže tam by som nechal prepravný čas tiež max 4-5 minút.
Navrhujem ešte k nejakej ďalšej zmene ten CP prekopať a nastaviť rovnaký čas na spojoch, no keď už to je tak ako to je tak si odsledujem aj dodržiavanie tých CP, napríklad posledný spoj do Brezna na 1000% nebude čakať do 22:22 na sídlisku, odpozorujem si to.
Osobne som SAD Zvolen vďačný za zachovanie danej zastávky nakoľko ju využívam denno denne a je perfektným prestupným bodom z/na trolejbusy. Zastávka na sídlisku bola zriadená len dočasne a nakoniec ostane trvalo čomu sa teším. Takže vďaka ešte raz a keď SADka nechce byť škodná zjednotí si tarifu, lebo všetci vieme že zo "sídliska" je to do viacerých zastávok lacnejšie ako z AS.
Reply on: BB-Schuhu #53215:
Odchýlky v chronometráži sú spôsobené vraj odlišným počtom cestujúcich, ktorí na trase nastupujú a kupujú si lístky, čo zdržuje vozidlo v zastávke o 1 do 3-4 minút. Trebars niektoré spoje preto meškajú stabilne celé roky a SADky to neznepokujuje, že uvádzajú v CP príchod do nejakého prestupného bodu o 5-8 min skôr vďaka čomu nikdy cestujúci prestup nestihne a potom aj odchádza z VHD do IAD, aby vôbec mohol docestovať do práce, kde zarobí nejaké euro i keď mu to živenie auta okreše. S VHD by sa do práce nikdy nedostal včas a čakať kdesi, kde ani líšky nedávajú dobrú noc ďalších 45-95 minút na prestup je neprípustné.
Ďalej anomália rozdielnosti v obsluhovaní zastávok, že niektoré spoje danú zastávku prejdú, ako keby nepoznali SADky možnosť zavedenia zastávky na znamenie. Potom sa len divia, že príde list, kde stojí, že "zrazu" dvaja školáci/pracujúci potrebujú aby tam spoj zastavoval a namiesto zavedenia danej zastávky na dopyt a uľahčenie práce sebe a aj cestovania cestujúcim, sa to rieši takto spiatočnícky, že sa musí podať schválenie zmeny nového CP a potom, keď sa situácia za pár rokov zmení, že tam nastupuje 0 ľudí, tak sa zas zastavovanie zruší. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.