Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: BB-Schuhu #53211:
Ono je to aj v kvalite tej MHD. Nehovorim o masach, ale cast ludi by zrejme bola ochotna auto nechat doma, keby existovala dostatocne dobra alternativna ponuka. Ja osobne v roznych mestach volim rozne formy dopravy a tym co rozhoduje je prave to, aka MHD tam je. Zial, Banska Bystrica sa aj u mna radi k mestam kde na "bezne" cestovanie preferujem auto, MHD volim len viac-menej na sotoucely.

V Bystrici bude tazko MHD rychlejsia ako auto, kedze nejake rozsiahle zapchy velmi neexistuju. Ale mohlo by sa zacat tym ze nebude zufalo pomala - dnes uz len tarifny system robi z MHD vtip, nie alternativu, pretoze niekedy kym do vozidla nastupia ludia tak ja som s autom o tri krizovatky dalej. Tiez mam pocit ze vacsina vodicov sa s tymi vozidlami dost suchce, co je asi dane CP. Dalej do doby cesty treba zapocitat aj cakanie na spoj (resp. to o kolko skor prichadzam do ciela nez by som potreboval), co je nieco kde MHD BB opat brutalne prepadava. No a potom samozrejme rozsah obsluhy, kedy do absolutnej vacsiny smerov po 22:45 nejde vobec nic - oproti tomu auto ide v ktorejkolvek dennej dobe. Ak niekto robi do 22:00 a trochu dlhsie sa kvoli niecomu zdrzi v praci, uz ma problem.

Ak chceme aby ludia presadali z aut do MHD, tak im najprv treba dat nejaku pouzitelnu ponuku.
Na SAD mali asi nočnú, toto nabehlo po 23tej.
Zmena CP PAL od 10.12.2017:
http://www.sadzv.sk/zmeny-cestovnych-poriadkov/od-10122017-nove-cp-primestskych-liniek
Verejná hromadná doprava (VHD) vs. individuálna automobilová doprava (IAD) - téma, o ktorej sa už veľa popísalo a ešte veľa sa písať aj bude.

Je zrejmé, že rozhodujúcou preferenciou pri výbere druhu dopravy nie je finančné či ekologické hľadisko, ale vlastná pohodlnosť či lenivosť účastníkov prepravy - inými slovami, ľudia si vyberú ten druh dopravy, ktorý je pre nich pohodlnejší. A to je samozrejme IAD, ktorá odvedzie ľudí z miesta A do miesta B priamo a kedykoľvek.

Ale zrazu príde deň, ktorý má v kalendári dátum 30. november 2017, inými slovami - snehová kalamita, a to je dôvod, keď sa VHD stane naopak pohodlnejšou voľbou než stráviť desiatky minút odhrabávaním auta, jazdením po neupravených cestách a napokon hľadaním parkovacieho miesta v snehových závejoch.

Čo sa dnes stalo? Už ranné spoje zo Sásovej boli viditeľne plnšie než obvykle v pracovných dňoch. A nebolo to kvôli tomu, žeby autobusy nejazdili. Na zastávke Námestie slobody okolo 16. hodiny v smere do Sásovej čakali davy ľudí, čo je dnes už výnimočné. Trocha mi to pripomenulo 90. roky - doby, keď ľudia MHD ešte využívali.

A aké to malo dôsledky? Tak napríklad dnes sa v meste pohybovalo viditeľnej menej áut. O 15:30 bývajú obvykle dlhé zápchy v okolí Tajovského (zo všetkých smerov), niekedy sa čaká aj viac ako 10 minút. Podobné meškania mávajú aj spoje idúce z Rooseveltovej nemocnice. A dnes? Cesty voľné, zápchy žiadne, plynulá premávka. A stačilo len tak málo - aby si ľudia sadli do autobusu a nechali auto stáť na parkovisku.

Dnešný deň krásne ukázal, že ak by každý, pre koho použitie auta nie je nevyhnutné (niekedy to bez auta naozaj nejde), hneď by doprava dokázala fungovať lepšie:
- neboli by zápachy, doprava by bola plynulá
- spoje MHD by boli efektívne využité a nejazdili by poloprádzne ako je tomu teraz
- bol by to výrazný príspevok k zlepšeniu kvality ovzdušia a celkovo ku kvalite života ako takého.

Je to všetko v nás, v ľuďoch a v našom myslení.
Reply on: 810zssk #53209:
Takisto je už v predaji aj knižný cestovný poriadok (minimalne na zastavke BB mesto). Tento rok až za 7€.
Reply on: Kami #53208:
Inak cestovny poriadok uz je vo vyhladavacoch, ako na webe ZSSK, tak na cp.sk 🙂
ZSSK a jej mediálny odbor venuje všetko úsilie do spolitizovaného boja a háji česť svojho mena, viď najnovšia aktualita:http://www.slovakrail.sk/sk/aktuality/zssk-si-prenajima-vectrony-lacnejsie-a-vyhodnejsie-ako-ceske-drahy.html

Len tak medzi rečou. Dnes je 28. november, o 12 dní dochádza ku zmene GVD. Možno by nebolo celkom odveci, žeby venovali svoj čas napríklad zverejneniu nového GVD 2018. Dúfam, že som sa svojou požiadavkou nikoho nedotkol. To, že tak dosiaľ nespravila ani SAD ZV, ma nijako neprekvapuje, i keď aj ZSSK ide v tomto smere akosi k horšiemu.
Reply on: 810zssk #53204:
No, neviem čo je pravdy na tom, že Brno nestihlo nejaké termíny na pečiatky, takže TNB 12 sa schvaľuje nanovo. (Zdroj: JPP)
Reply on: 810zssk #53204:
Raz pravda vyjde na povrch a ukáže sa, ako to vlastne bolo.
Reply on: BB-Schuhu #53201:
Ak si DPMBB objednal vozidlo bez toho aby pozadoval jeho homologizaciu, tak ten kto tu zmluvu podpisal by si zasluzis aspon 5 vypovedi. Pevne verim, ze to tak nie je, ale vzhladom na to ako dlho sa nic nedeje zacinam mat pocit ze tam moze byt nejaky problem.
Reply on: BB-Schuhu #53201:
Pre Bratislavu sa homologoval jeden jediný 21TrAC.
Banská Bystrica získala tisíce eur na strategický dokument pre dopravu
http://busportal.sk/modules.php?name=article&sid=11484&secid=1
"ďalšou aktivitou v tejto oblasti je spracovanie špecifického dokumentu Plán udržateľnej mobility funkčného územia Banskej Bystrice (PUM)."
Reply on: draxter #53200:
No pokiaľ viem, tak brniansky parciálny trolejbus je to isté vozidlo, ktoré je od októbra 2017 na skúškach v Prahe.

Toto vozidlo (spolu s dvoma banskobystrickými) uzreli svetlo sveta v čase, keď ešte nebolo jasné, či bude pokračovať spolupráca SOR+Škoda, t.j. model Škoda 30 Tr SOR. Teraz sa ukázalo, že spolupráca pôjde ďalej a v ponuke budú aj parciálne trolejbusy. Napríklad, stačí sa pozrieť na konkrétne objednávky parciálnych trolejbusov Škoda 30 Tr SOR pre české mestá:
Hradec Králové:
https://krize15.cz/zpravy/clanek/nove-trolejbusy-s-bateriemi-pro-hradec-kralove
Teplice:
http://busportal.sk/modules.php?name=article&sid=11479&secid=7

Obávam, že naše vozidlá s výzbrojou od Rail Electronic sú akýmsi medzičlánkom vo výoji a homologizovať niečo, čo možno ani nebude v sériovej výrobe, neviem, neviem.. Stále nie som úplne presvedčený, či vôbec tieto vozidlá aj reálne vyjdú niekedy do premávky. Uverím, až keď uvidím.
zmluva na webe DPMBB zverejnená nie je (okrem kúpnej zmluvy na 3 kĺbaky a 1 sólo sú tam už väčšinou len úverové dodatky), takže ktovie čo za mačku vo vreci to kúpili. Ale jazdiť to malo už v lete:
http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=10890

Inak v Brne taký trolejbus jazdí už od mája na linkách 36 a 30, tak neviem ako česká homologizácia....
http://www.mhdzive.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=640:trolejbus-sor-acumario-v-provozu&catid=26&Itemid=101 pričom sa jedná o totožné vozy ako stoja v BB vo vozovni. Tak neviem kde je problém
? ?
Reply on: BB-Schuhu #53193:
Mna by hlavne zaujimalo ako mal toto, preboha, DPMBB zmluvne (ne)osetrene?
Reply on: Dispecer #53197:
Akurát že ČR už je trocha iná krajina ako SR.
Reply on: BB-Schuhu #53193:
Homologizácia TNB 12 beží, hoc v takej, možno trochu divnej forme v Prahe.
V stredu 29. novembra zablokujú protestujúci od 15.30 do 16.00 h cestu I/59 v smere na Donovaly v lokalite Nový Svet a tiež cestu I/66 pri výjazde zo Šalkovej.
http://bbonline.sk/kratke-spravy/v-stredu-pozor-na-zablokovane-cesty-kvoli-protestom/
davidmik555@gmai

davidmik555@gmai

Reply on: BB-Schuhu #53193:
Ja by som tomu skôr pripisoval nazatiaľ nefunkčnosť druhého vozidla, vzhľadom nato že nie je ani očíslované

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.