Vieme niečo viac o homologizácii pražského parciálneho trolejbusu SOR TNB 12? Osud banskobystrických vozidiel sa zrejme bez jej ukončenia ďalej nepohne, i keď principiálne ide o územie iného štátu, ale ktovie ako to je.
Od noveho GVD zial konci aj to okyptene lozko Praha-BB-Zvolen.
Tiez sa zda, ze koncia lozka do Kyjeva (minimalne Praha-Zilina-Kyjev nebude).
Bude sice premavat lozko Praha-BA-ZV-Presov, ale s prichodom/odchodom do Zvolena medzi 2-3 rano to asi nebude to prave orechove.
Metropol - z toho sa stane dost parodia na nocny vlak.
Podľa vyjadrenia dopravcu, vodič nemal vôbec daný spoj vykonať, nakoľko nebola upravená cesta. Tak hovorí teória, avšak všetci vidíme, že realita je častokrát iná. V drvivej väčšinej sa vodiči v snahe odviesť cestujúcich pokúšajú ísť s autobusom až potiaľ, kam to ešte ako-tak ide.
V predchádzajúcom príspevku som mal na mysli iba parciálne trolejbusy SOR TNB 12.
Vieme, že SOR vyrobil v roku 2009 aj jeden obyčajný trolejbus SOR TNB 12 s výzbrojou Cegelec, ktorý sa v odbdobí 29.3.2010-1.4.2010 testoval aj u nás v Banskej Bystrici a napokon skončil v Ostrave. Dokonca bol aj kĺbový SOR TNB 18, ktorý taktiež skončil v Ostrave. Pokiaľ sa nemýlim, tak všetky ostatné trolejbusy SOR už boli s výzbrojou Škoda.
Pokiaľ ide o spoluprácu Škoda Electric a SOR, aj tu sa ukazuje, že takáto spolupráca v modeloch Škoda 30 Tr a Škoda 31 Tr bude pokračovať aj naďalej. Svedčí o tom objednávka nových parciálnych trolejbusov (s pomocným bateriovým pohonom) do Hradca Králové.
Predchádzajúce 3 vozidlá SOR 12 TNB (prvé vozidlo bolo kompletizované v Brne, kde aj od 05/2017 do 10/2017 jazdilo s cestujúcimi, od 10/2017 v Prahe, ďalšie dve vozidlá boli dodané do Banskej Bystrice, kde boli aj kompletizované a dosiaľ nezaradené do prevádzky s cestujúcimi, ani je jasné, kedy by sa tak mohlo stať), však mali elektrickú výzbroj od Rail Electronic a v čase ich výroby ešte nebolo na verejnosti zrejmé, či spolupráca SOR a Škody bude pokračovať.
kvorka