Reply on: Petik #53167:
Zrovnajme si to ok? Tie penaize čo odtiaľ vyčerpáme nepresahujú ročný príspevok Slovenska v objeme 900 miliónov EUR. Čiže ja hromžím na to, že nedostávame naše vlastné peniaze a že EÚ ich prerozdeľuje na predražené projekty, za ktorými je často korupcia. Prečo niekto iný rozhoduje o našich peniazoch? Ak sa ti to tak páči, tak daj potom ty mne svoju mesačnú výplatu, ktorú máš dajme tomu 700 eur čistého a vyčerpaj iba 500 a to ti ešte ja budem diktovať na čo to môžeš použiť. Ok? Budeš spokojný dúfam keď ti prikážem namiesto kvalitného hermelínu od Tami nakúpiť nejaký poľský šmejd (paradoxne keď príde človek do Poľska tak na domáci trh tá istá firma dodáva slušnú kvalitu). Asi takou logikou oplýva obhajoba Eurofondov. Na tom by toľko toho nevadilo, keby na to doplácali iba Eurohujeri a nie paušálne všetci systémom kolektívnej viny. ?
PIT
CP musí ponúkať podľa možnosti atraktívnu alternatívu k IAD, preto napr. v okrajových režimoch by mal umožňovať rýchlejšiu prepravu cestujúcich a naopak dostatočný čas v častiach dňa, kedy sa objektívne nedá ísť tak rýchlo.
Vôbec nejde o nič prevratné (akurát možno pre dopravcu, ktorý to za roky neobjavil a nikomu zodpovednému to nevadilo a hlavne mu je jedno, aká je kvalita dopravy a počet cestujúcich, stačí len, nech príde dotácia), ale o úplne základnú vec - zásady ustanovuje § 7 ods. 5 vyhlášky MDVaRR SR č. 124/2012 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave: „Cestovný čas medzi odchodom z jednej zastávky a príchodom na druhú zastávku sa v cestovnom poriadku uvádza podľa skutočne zisteného času potrebného na presun autobusu medzi zastávkami s prihliadnutím na prevádzkové podmienky a prepravnú situáciu. Cestovný čas sa určí tak, aby ho bolo možné dodržať bez prekročenia povolenej rýchlosti aj pri zhoršených prevádzkových podmienkach a aby autobus nemusel neprimerane dlho stáť na nácestných zastávkach. Pri určovaní času príchodu a odchodu treba dbať o dodržiavanie povinných prestávok vodičov autobusov a pracovného času osádok autobusov, rešpektovať reguláciu cestnej premávky, zohľadňovať primeraný čas na nastupovanie a vystupovanie cestujúcich a nakladanie a vykladanie cestovnej batožiny a autobusových zásielok a umožňovať prestup na inú autobusovú linku alebo na iný druh dopravy.“. Už letmý pohľad na CP autobusových liniek dá každému predstavu, že to nespĺňajú.
CP príslušnej linky je preto vhodné pre jednotlivé smery rozdeliť do blokov s rovnakými, resp. podobnými požiadavkami a stanoviť pre ne primeraný cestovný čas rozdielne pre jednotlivé bloky, ale so zhodnými linkovými intervalmi v rámci príslušného bloku. Určite by bolo katastrofou, keby každý spoj jazdil "po svojom" (ako sa čsto dokáže vyrobiť napr. na prímestských linkách) a samozrejme s požiadavkou zachovať intervaly relevantných liniek idúcich v súbehu, ale to by malo byť každému odborníkovi úplne jasné.
Keď je to možné hocikde inde a rovnako tak napr. aj na trolejbusových linkách v BB, klde sú tri režimy – špička (v "X" cca od 6:30 do 17:00 – 18:00), nižšia dopravno-prepravnou intenzita (v "X" od cca 18:00 do 20:00 a "(6)+" cca od 7:00 do 20:00) a okrajový režim skoro ráno/neskoro večer (+ cca do 7:00 cez voľné dni a od 20:00 denne), s prípadným ďalším zohľadnením odlišností vyplývajúcich zo špecifík príslušných liniek, či smerov a pod., nemôže to byť problém ani pri autobusoch. Len treba chcieť a niečo robiť.