Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Včera ako všetko, čo v BB súvisí s dopravou, skončilo totálnym fiaskom zorganizovanie dojazdu cyklistov do BB. Žiadne informácie od MsÚ (mimo zákazu státia počas dňa na vybraných uliciach), žiadne upozornenia a označené dočasné obchádzky, žiadne upozornenia od dopravcov, polícia alibisticky len dopravu odstavovala a potom sa zdekovala a nepomohli vôbec nič. Trištvrte hodiny tak bolo neprejazdné Nám. slobody a zastavená MHD (cca medzi 17:00 - 17:45) a kolóny na nábreží, ktoré pokračovali ešte kým sa postupne doprava nerozbehla. PRi riadnej informovanosti a organizácii by sa bolo možné na takúto situáciu pripraviť, resp. aspoň zmierniť negatívne dopady - či ľudia mohli napr. na ŽST v pracovný deň cestovať v predstihu, či iným spôsobom a nie že po ďalší raz zostali len rukojemníkmi blbosti "zodpovedných odborníkov". Skrátka len bravó tejto bande diletantov!

Pritom napr. aspoň trolejbusy mohli jazdiť dočasne priamo na/zo ŽST mimo NS bez ďalšieho obmedzenia a pod. ostatná doprava, keby vedela, že v dotknutom čase zbytočne stojí v zápache a nevie ani prečo a vedela by kade môže obísť a hlavne čo vôbec má obísť, mohla byť situácia menej zlá, lenže to by to niekto musel nielen trochu myslieť, ale aj mať aj snahu, lenže toho sa v Blbotíne nad Hronom asi nedožijeme. Čiže naďalej si páni mudrlanti budú mastiť ego ospevnými článkami propagujúcimi ich fiktívne úspechy (so súčasným zákazom čokoľvek negatívne čo i len pomenovať) a reálne však môžeme akurát tak držať titul európskeho mesta hlúposti.
Reply on: hawkeye #52763:
A teraz prekvapím - v ZV na dvore ani koleso! Kam sa tie vozy podeli, neviem. Je niečo ba dvore v BB?
Dnes som stretol kolónu asi 12 (možno aj viac) nových autobusov Cross line 10,8 (možno aj 12M) a krátke LE-čka a mali zvolenské značky! Nuž... mám pocit, že o chvíľu budeme robiť rozlúčkové jazdy s C954 😞
Reply on: PIT #52761:
Neviem prečo, ale posledný príspevok so zastávkami v Slovenskej Ľupči a Podkoniciach odmieta pridať na stránku, takže neskôr možno.
Reply on: PeterBB #52756:
1. nahradenie autobusovej dopravy trolejbusovou? Pán riaditeľ má asi výpadok pamäti, lebo nič nenahradili, len nazvali projekt tak, aby oblbli Brusel a pustili autobusy na trlejbusové linky.

2. urýchlenie tarifného odbavenia - ako to že sa stále nepoužívajú čítačky pri Ďalších dverách, hoc boli z fondov aj zakúpené (tu by sa asi ma lkontrolný orgán aj zaujímať). Hlavne že budú vyhadzovať bubáky na platbu platobnu kartou miesto toho, aby urobili to, čo už dávno malo byť!

3. nemali by trolejbusy súťažiť, že hneĎ vedia čo idú kupovať?

4. "vstup investora" ktorý za 4 staré vrakosy dostal 49% akcií po tom, čo sa najprv pôvodné základné imanie 30 mil. Sk znížilo na minimum - 1 mil. Sk....ozaj opora, akcionár tak "dsotal" grátis nové vozy, el. vedenie ktoré vyplatilo mesto....úžasné, to aj ja idem byť investor.

5. 8 záložných autobusov - ktoré sú to? 3x B961, 2x B932 (či zarátal aj 2x ciciak a čo je ten ôsmy?)

Reply on: PeterBB #52756:
Z takychto servilnych rozhovorov sa mi chce blejt!
Akoby to vydaval tlacovy organ strany.
V dnešných Našich novinkách píšu o bystrickej MHD:

ČASŤ 1. - http://www.1url.cz/OtdOH
ČASŤ 2. - http://www.1url.cz/JtdO2
Reply on: PIT #52754:
Uprimne, pri tom v akom rozklade je momentalne MDV je lepsie ak sa ten projekt este trochu natiahne. Momentalne by to bol akurat tak jeden velky pruser.
Reply on: Mike #52753:
Tak vláda SR uznesením č. 13 zo dňa 11.01.2017 schválila Strategický plán rozvoja dopravy SR do roku 2030, v ktorom v bode 5.3.3 je uvedené organizačné opatrenie k verejnej osobnej doprave:

"OPVO2: Zriadenie národnej dopravnej autority a integrácia verejnej dopravy

Pre zabezpečenie praktického fungovania systému organizácie verejnej dopravy organizátorom zastupujúcim priamo štát, kraj alebo mesto je potrebné zriadiť národnú dopravnú autoritu. Ak sa potvrdí opodstatnenosť a uskutočniteľnosť, mohli by byť zriadené takéto regionálne dopravné autority.Táto organizácia, v ktorej budú zastúpené aj jednotlivé regióny, bude zodpovedná za celkovú koncepciu dopravnej obslužnosti Slovenska v diaľkovej aj regionálnej doprave s presahom k systémom mestskej a prímestskej dopravy. Zaručí aplikáciu jednotnej sociálnej politiky štátu, zavedenie a prevádzkovanie základného celoštátneho integrovaného dopravného systému založeného na dopravnej, fyzickej, legislatívnej, informačnej a tarifnej integrácii s nosnou úlohou železnice. Bude definovať objednávku pre železničnú dopravu, vybrané spoje alebo linky diaľkovej autobusovej dopravy a časť regionálnej dopravy významu pre celoštátnu obslužnosť alebo nadväznosti na diaľkové linky. Bude tiež garantovať aplikáciu sociálnej politiky štátu na celý dopravný systém, zabezpečí jednotnú celoštátnu tarifu na železnici a konektivitu jednotlivých integrovaných dopravných systémov. Zabezpečí na celoštátnej úrovni integráciu verejnej dopravy prevádzkovanej na základe zmluvy o službách vo verejnom záujme a jej koordináciu s komerčne prevádzkovanými a medzinárodnými linkami, ktorých vnútroštátne úseky budú plne integrované do celoštátneho systému. Môže sa stať aj vlastníkom časti vozidlového parku železníc nakupovaného s investičnou dotáciou, ktorý bude prenajímať dopravcom. Národná dopravná autorita by sa mala v rámci liberalizácie osobnej železničnej dopravy zaoberať taktiež otázkou prevádzkovania prípojných spojení súvisiacich s liberalizovanou traťou bez ohľadu na to, či ide o železničnú alebo autobusovú dopravu.".

Čiže formálne nie je odsunuté nič, naopak je to strategicky schválené, ale všetci dobre vieme, koľko tu všetko trvá a aj že málo čo sa vôbec dotiahne do reality a termíny sa len donekonečna posúvajú a stratégie menia.

Koho by to zaujímalo podrobnejšie - http://www.rokovania.sk/Rokovanie.aspx/BodRokovaniaDetail?idMaterial=26171
Reply on: BB-Schuhu #52746:
Istú dobu (za minulej vlády) tu bol predpoklad vzniku národnej autority, ktorá by centrálne (pod ministerstvom dopravy) riešila verejnú osobnú železničnú aj autobusovú dopravu na celom SR. Avšak prišli voľby a po nich ešte ďalšia výmena na poste ministra a celý projekt (ktorý súvisel aj z odobratím objednávania PAD VÚC) bol odsunutý bohvie kam ...
A ja pridám ďalšie rušenie: Mučina - Lučenec-Bratislava, ruší sa od dnes a na CP sa to objavilo... prekvapenie! Dnes! Ale to zrušenie ma až tak veľmi neprekvapuje, hlavne ráno tá linka chodievala súbežne s Ulickým a v oboch autobusoch sedelo len pár ľudí (občas oboch stretávam v ZV)
Reply on: PIT #52750:
vďaka za doplnenie.
Reply on: BB-Schuhu #52749:
Len drobná poznámka k povinnej lehote - tá je min. 10 dní pred začiatkom platnosti.
Aby bolo úplne zrejmé, čo a ako je v skutočnosti predpísané - podľa § 15 zákona č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave:

"(5) Dopravca je povinný zverejniť cestovný poriadok a jeho zmenu v dostatočnom predstihu najneskôr 10 dní pred začiatkom platnosti na svojom webovom sídle, na autobusových staniciach a zastávkach, prípadne aj iným vhodným spôsobom.".
Reply on: Jeffko #52748:
Presne tak. Až dnes (5.6.) sa objavila informácia v databáze CIS CP o pozastavení premávky linky 701501 dopravcu ČUPA. Linka pritom nejazdí už piaty deň a celých 5 dní ju uvádzali všetky vyhľadávače a pod. Ako to má cestujúci vedieť? Dokonca ani ja nie som ochotný si zakaždým pred každou jazdou kliknúť na webovú stránku príslušného dopravcu. Z pohľadu úradu, za toto by som okamžite odňal licenciu a viac sa tým dopravcom nebavil. O dodržiavaní povinnej 14 dňovej lehoty ani nehovoriac. Nehoráznosť je toto čo sa tu robí.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.