Reply on: BB-Schuhu #52727:
Predpokladám, že keďže sa jedná o špeciálne dohodnuté sezónne vlaky jazdiace iba v lete, pričom úvodnú letnú sezónu ešte ani nezačali, tak ich ďalšiu existenciu budú riešiť až na základe výsledkov z tohto roku. Navyše do tej ďalšej sezóny tam majú ešte priestor to doplniť v 1., prípadne v najhoršom až v 2. zmene. Iná zmena na tej trati je, že sa tam namontuje predĺženie nočných vlakov z/do Prahy o vlaky RJ s priamymi vozňami do/z Humenného (i keď na trati 191 vyznačené nie sú, na trati 190 áno)Podstatné je, že čo sa týka nášho okolia, v zásade sa oproti stavu z nastávajúcej 2. zmeny
- len kozmeticky upraví jazda R vlakov medzi BB a ZV - z BB odchod z X:35 na X:31 a zo ZV z X:01 na X:02 (a z toho vyplývajúci kozmetický posun časov REx od Margecian),
- nedeľné posilové RR naďalej psychopatia a odchod s kozmetickou úpravou z X:11 na X:12 a vo ZV z X:54 na X:52 (čiže prestoj vo ZV sa skráti zo 14 na 12 min),
- zásadná je zmena polohy REx 1783 Kráľova Hoľa, ktorý bude z BB odchádzať namiesto súčasných 13:35 až o 15:35, s čím súvisí aj posun popoludňajších Os z BR na Červenú Skalu do skorších časov,
- cca o štvrťhodinu sa predĺži jazda Os do BR s odchodom z BB o 16:36,
- a už nás zjavne nebude musieť trápiť, že lôžkový vozeň nechodí denne, pretože podľa hlavičky R 956 Borišov už bude denne nejazdiť - súvisí pravdepodobne s tým, že EN Slovakia, na ktorom ten vozeň jazdil, perdu premávať už len sezónne (zima, Veľká noc, leto a okolo "dušičiek"),
- z troch párov vlakov zastavujúcich v Predajnej zostane v smere z BR už len posledný vlak o 22:34 (z BB naďalej len 6:58, 15:16, 23:08). Hlavne že v Príboji stojí stále skoro všetko, ale minule sa mi po mesiacoch podarilo vidieť jedného človeka z vlaku z BB o 12:36 tam vystúpiť, v opačnom smere sa mi to ešte za niekoľko rokov na večernom o 21:16 nepodarilo ani raz, nehovoriac o tom, že napriek tomu, že tam má stať na znamenie, tak len jeden raz sa stalo, že by sme tam nezastali.
PIT
Okrem toho, že sa zrušil druhý výjazd z AS v smere BR, ktorý by okrem potreby zbytočného krúženia autobusov v tomto smere a výjazdu k ČS na križovatku pri DK, súčasen umožnil aj plynulý prejazd vozidiel MHD na linkách,pre ktoré by bola AS len nácestná zastávka a ktoré tak budú musieť takisto krúžiť dookola, aby vyšli tam, kde vošli a predlžovala sa tak jazdná doba.
Ďalej neviem, do akej miery je výhoda pozdĺžne státie oproti šikmému, ale takto sa asi kapacita a priestorové možnosti pohybu celkovo skôr znížili.
Čo ma však okrem nanútenej potreby krútenia sa po AS a stým súvisiace negatíva, zaráža, je že podľa tohto plániku si absolútne neviem predstaviť, ako na tomto úžasnom termináli bude možné ukončiť linky MHD, predovšetkým kĺbové (teda keď raz sem dôjde rozum a nebudú zbytočné súbehy s trolejbusovou dráhou, či nezmyselné ťahanie kĺbákov zo Sásovej cez celé mesto tam, kde ich netreba) - kde sa majú autobusy MHD odstavovať? Už tých 14 kolmých parkovacích miest tam bude mať dostatok priestoru, aby tam autobusy ľahko zaparkovali (z toho obrázka si ťažko predstaviť, koľko to je miesta, možno v realite je to dosť), avšak kĺbové vozidlo na tej stanici zaparkovať nemá kde, teda mimo toho miesta rezervovaného pre zastávku MHD, kde teda určite vojde viac ako jedno vozidlo, avšak či ten priestor bude celkovo postačovať pre funkciu priebežnej i konečnej/východzej zastávky a odstavenie vozidiel čakajúcich na ďalší spoj, to som zvedavý. Druhá možnosť je, že by to nikto ani nechcel, ale MHD bude naďalej jazdiť len aby jazdila a čo možno najviac podľa roky zaužívaných nezmyslov, a teda sa budú autobusy naďalej posielať na vyhiadkové jazdy so zastavením na AS (bez konečnej), ako je tomu teraz zachádzkami s výletotmi na ŽST a budú pokračovať niekam na parkovisko na Uhlisku, len aby nezavadzali na AS a súčasne sa tvárili, že totálne chaoticky zabezpečujú dopravu na Uhlisku. Tým by tak napriek niekoľko miliónovej investícii z pokladnice mesta bola k dispozícii AS - "terminál", akurát by po dlhých rokoch už ani nikdy v budúcnosti nemohla plniť svoju primárnu funkciu a okrem dostavanej a krajšej budove s obchodmi by sa dopravná stránka nezlepšila vôbec.
Ďalšia vec, ktorá mi z toho obrázka nie je zrejmá - sú tam vyznačené červenou nejaké "Spoločné zariadenia" (väčšinou to vyzerá ako schodištia, jedno možno dokonca eskalátor), avšak akosi okrem ostrovčeka s nástupišťami 3 a 4 a výstupišťa 1 nie je vidieť žiadne schodištia/vstupy ústiace priamo na plochu všetkých ostatných ostrovčekov. Tak len dúfam, že to neskončí tak, že ľudia sa budú mať motať po priechodoch pre chodcov po ceste medzi ostrovčekmi, čo by teda bolo poriadne fiasko, pretože toto mala vyriešené aj stará budova AS spred 30 rokov.
No som zvedavý, čo z tej budovy vzíde. Ale keď vidím to, ako neustále posúvajú termín otvorenia a súčasne sa tvária, že všetko ide super podľa plánu (akurát sa už nestihli termíny minulé Vianoce, posledná Veľká noc, už nebude ani začiatok leta, koniec leta a už tvrdia jeseň; pritom po poklepakní základného kameňa sa tam 2 mesiace nič nerobilo a napriek tomu stále tvrdili, že je všetko ok) a vzhľadom na zlé skúsenosti v podstate so všetkými dopravnými vecami v tomto meste, dosť sa obávam výsledku.