Určitá konzistentnosť tam je. Meškanie počas tejto výluky je určite objektívne spôsobené predĺžením dráhy spoja, čo činí min. 2-3 minúty naviac. V prípade druhého faktora - ktorým sú dopravné zápchy, o ktorých tu bola reč, nejde o objektívny faktor, pretože zápchy niekedy sú, inokedy nie, je to premenlivé počas dňa aj počas týždna. V tomto príp. by bolo zohľadnenie jazdnej doby v CP dosť problematické. Rozumný kompromis by sa však nájsť dal.
Otazky su dve:
1. Nakolko konzistentne su meskania?
2. Na zaklade coho by sa robila chronometraz? Meskania sa mozno predpovedat dali, lenze nestaci vediet ze bude "meskanie", treba aspon priblizne vediet ake bude a ako vlastne tu jazdnu dobu upravit.
Urcite by pri dlhsich vylukach mal existovat vylukovy cestovny poriadok, ale su tam iste objektivne problemy.
Na toto "fakt netreba mať ani maturitu", aby normálne uvažujúci človek pochopil, že ten nový návrh dopravného riešenia na Huštáku je poriadny paškvil! Celé to totižto navodzuje dojem, že tu ide o niečo iné, než o optimálne dopravné riešenie dopravného uzla Hušták. Pri bližšom pozretí si tej novej mapky z článku ktorý sem vložil BB-Schuhu sa asi nikto neubráni dojmu, že tu ide skôr o "iné záujmy". Kto asi tak môže mať záujem, aby až tri cesty (z toho dve jednosmerné) zo smeru od centra ústili do kruhového objazdu pri ESC..? Však potom už ľudia nájdu "tú správnu cestu, do toho správneho obchodného centra", všakže..?! Pri tých dvoch jednosmerných "zdanlivo ani iná voľba" nie je, iba žeby niekto "ešte mal takú drzosť" a išiel by z toho kruháku predsa len do konkurenčného OC Point centra. To isté platí aj čo sa týka zrušených dvoch zastávok MHD, tej plánovanej pred samotným OC Point a taktiež súčasnej na S. H. Vajanského v smere na Trosky (ktorá v tej novej jednosmernej ulici v novom návrhu už taktiež nefiguruje). Však "načo by tam tie zastávky aj boli", keď ľudia môžu vystúpiť až na súčasnej zastávke pri ESC, a nie teda pri konkurencii OC Point, všakže..?! Zaujímavosťou by bolo zistiť, kto naprojektoval túto zmenu a na čí podnet (objednávku)..? Jednej strane môže ísť o "odfajčenie" (eliminovanie) budúcej konkurencie v podobe nového OC ešte skôr než to spustia, no a nejakým ľuďom na MsÚ ktorí to navrhli (naprojektovali), presadzujú toto nové riešenie, resp. rozhodujú o tom, asi ide "o prilepšení" si k úradníckemu platu. Však v krajine ktorá sa nachádza na druhom nelichotivom mieste čo sa týka korupcie, sa nedá asi ani nič iné očakávať!?
Dnes ráno opäť dlhé kolóny, meškania a doprava riadená policajtmi.
Nastala trocha paradoxná situácia, keď sa naša dočasná autobusová stanica stala úplne izolovanou a takmer nedostupnou, či už peši (najmä zo smeru od žel. stanice) alebo autobusom, kde je nutné počítať v špičke s 10 a viac minútovým meškaním.
Nemeškajú len linky MHD a PAL, ale de facto všetky vypravované z dočasnej AS, čiže aj diaľkové, medzinárodné, ... ? Inak dnes to na Štefánikovom nábreží bola "čistá vražda", hlavne na križovatke s Kapitulskou pri OVS. Tam to síce riadili manuálne policajti, ale zároveň fungovali aj semafory, čo mi príde ako úplne šibnuté. Niektorí šoféri pozerali na svetlá a nie čo ukazuje policajt.. ? Celé zle zorganizované! Tvorili sa tam dlhé kolóny v oboch smeroch, takže sekery v jazdných časoch chytali všetky linky ktoré idú po nábreží, nielen tie čo smerujú na Uhlisko.
Bol som dnes trocha omrknúť prvý deň výluky na Ceste k Smrečine. Nielenže sa naplnili moje obavy z veľkého meškania, ale tieto boli ďaleko prekonané. Spoje, ktoré som stretol, mali meškanie od 2 do 15 minút (vrátane MHD aj PAL). Výrazne meškala aj linka č. 28, jeden spoj popoludní meškal 8 minút a nasledujúci až 12 minút. Výrazne meškala aj linka č. 80, či linka č. 23. Situáciu komplikovali rozsiahle dopravné zápchy, ktoré sa tvorili v odbočovacom pruhu na Štefánikovom nábreží, ako aj na Bellušovej ul. Skúšobná jazda v L28 z Námestia slobody na Park. Mičinská (so zachádzkou k žel. stanici) nám trvala neuveriteľných 17 minút (!), teda takmer trikrát viac ako peší presun (slušným krokom cca 6 minút). Prvý deň výluky je vždy špecifický, uvidíme či sa situácia stabilizuje, no zázraky čakať nemožno.
Podľa mňa táto výluka dosť výrazne ovplyvňuje plynulosť MHD. Vzhľadom na dĺžku jej trvania (3 mesiace) si myslím, žeby bolo žiaduce spraviť dočasné výlukové cestovné poriadky príslušných liniek. Možno by pomohlo, ak by spoje z Mičinskej odchádzali už pár minút skôr, aby sa meškanie neprenášalo v celej dráhe spoja. Žiaľ, nestalo sa tak. Povedať ľuďom, aby si zvykli, že spoje budú najbližší štvrťrok meškať, nepovažujem za šťastný ťah na bránku. Dôvera v spoľahlivosť MHD sa tak opäť výrazne oslabí. Väčšine problémov sa mohlo predísť.
Toto je naopak priklad, kde sa ten podchod vyslovene pyta. Barierou je naopak sucasne obchadzanie kruhacu a zbytocne chode hore dole. V tomto podchode vobec nemusia byt schody, vyuzije teren.
A vidíš, práve to mi nenapadlo. A nie nešokovalo ma to - pretože niektorí vodiči (opakujem, niektorí) sú veční lajdáci a ja ako cestujúci sa nemám prečo zaujímať o to, prečo to nejde... Dostal som vysvetlenie vyššie, ďakujem za Tvoju reakciu ?
Ja som rad, ze sa nebude stavat podchod pre chodcov. Podchod zvyhodnuje auta na ukor chodcov, vytvara tazko prekonatelnu barieru pre menej mobilnych ludi, ale zdrzuje a otravuje aj vsetkych ostatnych uz len tym, ze musia ist po schodoch a mnohi chodci sa im vyhybaju aj preto, ze sa v nich boja. Jednou z mala pozitivnych vynimiek je snad podchod pri hojdacom moste.
Napriklad v Prahe sa prave preto rozhodlo, ze sa uz podchody stavat nebudu a prechody sa uz kreslia aj na miestach, kde je pod prechodom podchod (napriklad podchody pri metre Hradcanska alebo Prosek).
To bolo tak. Ja som s tým šoférom vtedy bol, na Mládežníckej sme skúšali všetky polohy svetla a nešlo to zapnúť, potom volal na dispečing tam mu povedali že ma vypnúť na ďalšej konečnej motor a skúsiť zapnúť a potom to už išlo práve po tom spoji ako si sa ty viezol......
Kúrenie to som mu povedal asi kolo 17:00 že je v buse zima tak potom bola pustená obehovka ? Pokiaľ je v buse zima stačí prísť povedať dopredu, najmä pri takých šoféroch ako bol včera na L24 ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
1. Nakolko konzistentne su meskania?
2. Na zaklade coho by sa robila chronometraz? Meskania sa mozno predpovedat dali, lenze nestaci vediet ze bude "meskanie", treba aspon priblizne vediet ake bude a ako vlastne tu jazdnu dobu upravit.
Urcite by pri dlhsich vylukach mal existovat vylukovy cestovny poriadok, ale su tam iste objektivne problemy.