V piatok som si všimol (možno to bolo už aj pár dní skôr), že v akustickom hlásení zastávok sa objavili už nové názvy platné od 14.12. Dúfam, že táto skutočnosť platí pre všetky vozidlá.
Pokiaľ ide o nové názvy zastávok, tak predsa zrejme došlo k určitému nedorozumeniu u 2 zastávok, kde sú rozdielne názvy - jeden názov používa DPM BB (čo sa prejavuje vo výveskách, ale aj akustickom hlásení) a druhý zase SAD Zvolen (v oficiálnych CP dopravcu), a to nasledovne:
pôvodný názov / DPM BB / SAD ZV
Uľanka, rázc. Šp. Dolina / Rázc. Špania Dolina / Uľanka, rázc. Špania Dolina
Rudlovská cesta, TASR / Rázc. Rudlová / Rudlovská cesta, rázc. Rudlová
V názvoch používaných SAD ZV ostalo teda pomenovanie "Uľanka" resp. "Rudlovská cesta", čo robí podľa mňa zbytočne dlhý názov (a to už nehovorím, ak pred to dáme "Banská Bystrica" - v prípade PAL). Tiež si myslím, že ak je v názve "Rázc. Rudlová", tak predtým "Rudlovská cesta" už ozaj byť nemusí.
Paradoxne vyznieva aj fakt, že v prípade prvej menovanej zastávky SAD ZV zmenila len rozpísanie "Šp." na "Špania".
Nie som zástancom akejsi rozdvojenosti a očakával by som od SAD ZV, aby svoje CP náležite upravila.
Pokiaľ ide o nové názvy zastávok, tak predsa zrejme došlo k určitému nedorozumeniu u 2 zastávok, kde sú rozdielne názvy - jeden názov používa DPM BB (čo sa prejavuje vo výveskách, ale aj akustickom hlásení) a druhý zase SAD Zvolen (v oficiálnych CP dopravcu), a to nasledovne:
pôvodný názov / DPM BB / SAD ZV
Uľanka, rázc. Šp. Dolina / Rázc. Špania Dolina / Uľanka, rázc. Špania Dolina
Rudlovská cesta, TASR / Rázc. Rudlová / Rudlovská cesta, rázc. Rudlová
V názvoch používaných SAD ZV ostalo teda pomenovanie "Uľanka" resp. "Rudlovská cesta", čo robí podľa mňa zbytočne dlhý názov (a to už nehovorím, ak pred to dáme "Banská Bystrica" - v prípade PAL). Tiež si myslím, že ak je v názve "Rázc. Rudlová", tak predtým "Rudlovská cesta" už ozaj byť nemusí.
Paradoxne vyznieva aj fakt, že v prípade prvej menovanej zastávky SAD ZV zmenila len rozpísanie "Šp." na "Špania".
Nie som zástancom akejsi rozdvojenosti a očakával by som od SAD ZV, aby svoje CP náležite upravila.
BB-Schuhu
Inak ma prekvapuje, akým spôosbom ZSSK informuje o zmenách 14.12 - spôsobom hodným najväčšieho demagóga. Všade píšu o 105 nových vlakov, 2 páry nových EC BA-Praha, a pod. Lenže v mnohých prípadoch ide o vlaky, ktoré len nahrádzajú iné - ZRUŠENÉ vlaky. Tak ja sa pýtam, koľko je skutočne "nových" vlakov? Môžem si spočítať, ale to nebudem robiť.
http://www.slovakrail.sk/sk/aktuality/po-rokoch-pribudne-naraz-az-105-novych-vlakovych-spojeni.html
Spomenuli, že:
- zavádzajú nové REX-y z Banskej Bystrice do Margecian (nepovedali ale, že výrazne obmedzia osobné vlaky medzi Breznom a Nálepkovom, a len jednou strohou vetou sa zmienili, že končí R Horehronec)
- píšu o 2 nových EC z BA do Prahy (ale to, že sú namiesto Avaly a Vindobony už nepovedia)
- píšu o novom vlaku zo Žiliny do Ostravy, ale informovať o zrušenom Excelasiore sa im nechce
atď. atď.
Naproti tomu České dráhy majú veľmi podrobne vysvetlené zmeny GVD v medzištátnej, vnútroštátnej diaľkovej a regionálnej (osobitne pre každý kraj). Komplexná informácia o nových, zrušených a zmenených spojoch. Všetko vysvetlené do najmenšieho detailu a v súvislostiach - v prípade zrušenia spoja udaný dôvod, ale tiež možnosti náhradného spojenia pre cestujúceho.
Opäť ma raz ZSSK (ne)prekvapila o kvalite svojich služieb. Hlavne, že 2,5 mil cestuje zadarmo a ostatné nás trápiť nemusí.