V piatok som si všimol (možno to bolo už aj pár dní skôr), že v akustickom hlásení zastávok sa objavili už nové názvy platné od 14.12. Dúfam, že táto skutočnosť platí pre všetky vozidlá.
Pokiaľ ide o nové názvy zastávok, tak predsa zrejme došlo k určitému nedorozumeniu u 2 zastávok, kde sú rozdielne názvy - jeden názov používa DPM BB (čo sa prejavuje vo výveskách, ale aj akustickom hlásení) a druhý zase SAD Zvolen (v oficiálnych CP dopravcu), a to nasledovne:
pôvodný názov / DPM BB / SAD ZV
Uľanka, rázc. Šp. Dolina / Rázc. Špania Dolina / Uľanka, rázc. Špania Dolina
Rudlovská cesta, TASR / Rázc. Rudlová / Rudlovská cesta, rázc. Rudlová
V názvoch používaných SAD ZV ostalo teda pomenovanie "Uľanka" resp. "Rudlovská cesta", čo robí podľa mňa zbytočne dlhý názov (a to už nehovorím, ak pred to dáme "Banská Bystrica" - v prípade PAL). Tiež si myslím, že ak je v názve "Rázc. Rudlová", tak predtým "Rudlovská cesta" už ozaj byť nemusí.
Paradoxne vyznieva aj fakt, že v prípade prvej menovanej zastávky SAD ZV zmenila len rozpísanie "Šp." na "Špania".
Nie som zástancom akejsi rozdvojenosti a očakával by som od SAD ZV, aby svoje CP náležite upravila.
Pokiaľ ide o nové názvy zastávok, tak predsa zrejme došlo k určitému nedorozumeniu u 2 zastávok, kde sú rozdielne názvy - jeden názov používa DPM BB (čo sa prejavuje vo výveskách, ale aj akustickom hlásení) a druhý zase SAD Zvolen (v oficiálnych CP dopravcu), a to nasledovne:
pôvodný názov / DPM BB / SAD ZV
Uľanka, rázc. Šp. Dolina / Rázc. Špania Dolina / Uľanka, rázc. Špania Dolina
Rudlovská cesta, TASR / Rázc. Rudlová / Rudlovská cesta, rázc. Rudlová
V názvoch používaných SAD ZV ostalo teda pomenovanie "Uľanka" resp. "Rudlovská cesta", čo robí podľa mňa zbytočne dlhý názov (a to už nehovorím, ak pred to dáme "Banská Bystrica" - v prípade PAL). Tiež si myslím, že ak je v názve "Rázc. Rudlová", tak predtým "Rudlovská cesta" už ozaj byť nemusí.
Paradoxne vyznieva aj fakt, že v prípade prvej menovanej zastávky SAD ZV zmenila len rozpísanie "Šp." na "Špania".
Nie som zástancom akejsi rozdvojenosti a očakával by som od SAD ZV, aby svoje CP náležite upravila.
expresbb
Čo sy týka jazdnej doby, aj rýchlik by spravil Bratislavu za 2 hodiny, keby sa rovnako ako sa stavia R1/D1 stavala(modernizovala) trať. (Dvojkoľajka, 100-120km/h) Len bohužiaľ, od Dúbravy po Žiar, od Žarnovice po V. Kozmálovce, od Loku po Palárikovo sa vlak ťahá zvyčajne 70km/h, miestami 80 km/h okolo Novej Bane 60km/h a zo Šurian konečne aj 90km/h. Pri takýchto rýchlostiach sa pri súčasnom GVD a 8mich kočiaroch za zadkom, dajú len tak tak stíhať jazdné časy, nie to ešte znižovať meškania vlaku spôsobené nekončiacimi výlukami a obmedzeniami po trati prípadne skracovať jazdná doba vlaku.
K preprahom vo Zvolene. Ako by si navrhoval robiť preprah?
Vlak čo pokračuje od BA do ZA vyhnať hneď do BB a tam prepriahať? To čo ty navrhuješ, to sa pár rokou dozadu robilo. Len bohužiaľ, zbytočne sa prepravovala mašina na ten zrýchlenec do BB a opačne, len aby do BB išla elektrika.
A naopak, z BB odísť zmeškaný a vo Zvolene prejsť to taktu? Lenže týmto prístupom by si zrušil celý takt.(Nehovorím že je ideálny, ale aspoň ako taký je).
Ja by som si skôr vedel predstaviť, že osobáky Zv - BB nahradiť elektrickou trakciou, tak ako sa to občas podarí (09.11. 363 147).
Tiež som zástanca toho, aby rýchlik mal prípoj do BB, tiež nemá ani posledný piatkový rýchlik do ZV prípoj ani do BB, ani do Lc.
Danny #50738: Neviem aká išla teraz súprava na tom posilovom rýchliku, no prvý krát, keď to išlo ešte odklonom cez Zámky (21:11) na tom boli staré B vozne. Takže zásuvku tam moc nehľadaj.