29. august 2004 bez komentára:
Spoj L24/1606 smer Mládežnícka - plánovaný odchod zo zastávky Karpatská: 16:10a, skutočný 16:18:46 - meškanie +8:46! Na zastávkach Karpatská a Severná mali smolu mamičky s detskými kočíkmi, ktoré nemohli nastúpiť do preplneného kĺbového vozidla BB-352BJ, v ktorom už boli 2 kočíky. Neskôr vodič 6142 umožnil nástup aj ostatnými dverami - bez tarifného vybavenia cestujúcich. Na zastávke Lazovná vozidlo vôbec nezastavilo a traja ľudia tak nedostali ani šancu. Meškanie zo zastávky Úsvit +8:40! (Pozn. nasledujúci spoj L24 má podľa CP ísť o 40 min.; O 17:00 bol na Štiavničkách futbal - 5130 divákov)...
Po skončení kultúrneho programu osláv 60. výročia SNP okolo 23:20 vyzerala situácia na Striebornom námestí o 1 hodinu neskôr nasledovne:
Spoj L10/0005 smer Žel. stanica (vozidlo BB-232BB) - plánovaný odchod 0:21, skutočný 0:30:10 - meškanie +9:10!
Spoj L10/0000 smer Kremnička - plánovaný odchod 0:20, skutočný? (do 0:32 nedošiel).
Mno, už som doma
Skutočne som bol teraz nejaký ten deň mimo net a preto prosím všetkých, ktorí na mňa niečo majú, nech mi to pošlú na mail, alebo nech to tresknú sem do fóra.
Myslím, že posledný týždeň mimo BA skutočne stál zato. Zameriaval som sa hlavne na dožívajúce Ikarusy 280. Podarilo sa mi navštíviť: Košice, Prešov, Bardejov, Trebišov, Poprad, Spišskú Novú Ves, Starko v Moldave a Čiernu nad Tisou (ale to nie z důvodu fotenia autobusov) Fotiek Ikáčov je habadej, tak sa to hádam aj niekedy dostane na net...
LUK: doplnim este 2 vozy. Viac si nepamatam.
1: 955
1/2(?): 824
Vseobecne sa da povedat ze tento vikend boli (este vlastne su) autobusy vytazene. Klby boli dnes na 22 aj 24/1. Hoci mohli ich dat na cely vikend a na vsetky poradia.
Kruhový objazd je, odhliadnuc od úpravy okolia, dokončený. Podobne dokončené je už aj trolejové vedenie. Dnes som bol práve pri tom, keď o 9:30 tadiaľ prešiel prvý trolejbus (1007). Bol tam len na skúšku, plný robotníkov. Skúška dopadla dobre, trolejbus prešiel bez problémov. Takže čoskoro sa výluka na linke 1 a 3 pomaly, ale isto skončí.
PIT: Aj som si všimol na Troskách bagre, ktoré dvíhali nejaké panely. Takže stavba EUROPA SHOPPING CENTRA zrejme začala a som veľmi zvedavý, čo sa bude diať ďalej.
Petik:Pripúšťam chybu u seba,už sa mi pletú české a slovenské predpisy dohromady.Nič to však nemení na tom,že na Slovensku som sa tiež nestretol s kruhovým objazdom,kde by pravidlo nebolo miestnou úpravou zmenené na prednosť vozidiel idúcich po kruhu a taktiež to nič nemení na tom,že blikať na kruháku nevie skoro nikto a to ani v ČR ani v SR.
Mylis sa. Prave sa na to pozeram v ASPI:
Zakon o provozu na pozemních komunikacích (361/2000 Sb.)
§ 22 Jízda křižovatkou
odst. 5) Řidič vjíždějící na kruhový objezd musí dát přednost
v jízdě vozidlům jedoucím po kruhovém objezdu.
Toto ustanovenie nebolo nikdy novelizovane, plati od 14.9.2000
Myslim ze problemom kruhovych objazdov je prave rozdielnost pravidiel v roznych statoch a ich caste menenie doma.
Petik:Ak sa nemýlim,mýliš sa,medzičasom to zase zmenili a pre kruhový objazd platia štandardné pravidlá,čiže pravidlo o prednosti vozidiel prichádzajúcich sprava,obvykle upravené miestnou úpravou na prednosť vozidiel idúcich po kruhovom objazde.A teraz to hlavné:Vodič vozidla vchádzajúceho do kruhového objazdu nedáva znamenie o zmene smeru jazdy (pre nechápavých debilov,čo tam blikajú:Je tam aj iná možnosť???),vodič opúšťajúci kruhový objazd dáva znamenie o zmene smeru jazdy vpravo a to tak,ako žiada príslušný zákon-včas,zreteľne a v dostatočnej miere,čiže bezprostredne po tom ako minie posledné rameno,po ktorom kruhový objazd neopúšťa.Kto to nie je schopný pochopiť,je magor a debil a je potrebné mu okamžite odobrať vodičský preukaz.Ostatným účastníkom diskusie sa ospravedlňujem za expresívny príspevok,ale technika jazdy
presne tak, kruhovy objazd je z tohto pohladu normalna krizovatka. Aby sa predchadzalo chaosu, byvaju tam znacky.
Naco sa zabuda, je davanie znamenia zmeny smeru jazdy. Blika sa vzdy pri opustani krizovatky, pri vjazde je to zbytocne a najma zmatocne.
Tiež som si s tým trápil hlavu, takže som to hľadal v zákone NR SR č. 315/1996 Z. z. o premávke na pozemných komunikáciách. Keďže sa v ňom nenachádza žiadna špeciálna úprava pre kruhový objazd, teda v prípade, že prednosť v jazde nie je uprtavená dopravnou značkou, uplatní sa § 19 ods. 2, kedy je vodič povinný dať prednosť vozidlu prichádzajúcemu sprava - v našom prípade prichádzajúcemu na kruhový objazd. Keďže takéto riešenie prednosti v jazde je pre kruhový objazd nevhodný, keďže by prichádzajúce vpzidlá s prednosťou v jazde mohli potom takúto križovatku úplne zapchať. Z tohoto dôvodu je v drtivej väčšine prípadov jazda na kruhovom objazde upravená tak, že dopravnými značkami je stanovená prednosť v jazde vozidlám idúcim po kruhovom objazde, pričom vozidlá naň vchádzajúce sú povinné dať prednosť. Takýmto spôsobom to je aj pred Kauflandom i na Tajovského, kde mali značky osadené už včera (i keď boli ešte zakryté).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
PIT
Spoj L24/1606 smer Mládežnícka - plánovaný odchod zo zastávky Karpatská: 16:10a, skutočný 16:18:46 - meškanie +8:46! Na zastávkach Karpatská a Severná mali smolu mamičky s detskými kočíkmi, ktoré nemohli nastúpiť do preplneného kĺbového vozidla BB-352BJ, v ktorom už boli 2 kočíky. Neskôr vodič 6142 umožnil nástup aj ostatnými dverami - bez tarifného vybavenia cestujúcich. Na zastávke Lazovná vozidlo vôbec nezastavilo a traja ľudia tak nedostali ani šancu. Meškanie zo zastávky Úsvit +8:40! (Pozn. nasledujúci spoj L24 má podľa CP ísť o 40 min.; O 17:00 bol na Štiavničkách futbal - 5130 divákov)...
Po skončení kultúrneho programu osláv 60. výročia SNP okolo 23:20 vyzerala situácia na Striebornom námestí o 1 hodinu neskôr nasledovne:
Spoj L10/0005 smer Žel. stanica (vozidlo BB-232BB) - plánovaný odchod 0:21, skutočný 0:30:10 - meškanie +9:10!
Spoj L10/0000 smer Kremnička - plánovaný odchod 0:20, skutočný? (do 0:32 nedošiel).