BTW ake plati na Slovensku pravidlo na kruhaci? Mam v tom gulas, lebo v CR to nedavno zmenili; prednost maju auta iduce po objazde (teda neplati prednost z prava).
Kruhový objazd Tajovského - včera to tam vyzeralo tesne pred dokončením a predpokladám, že už možno aj dnes sa bude krúžiť po celom i keď je ešte potrebné dorobiť koberec na príjazde zo Švermovej. Rovnako vyzeralo, že v noci dokončia aj trolejové vedenie, takže ak dnes pripoja prúd, bude to hotovo. Akurát som sa bavil na tom, že štvrtina vodičov prechádzajúcich cez križovatku absolútne nepozná pravidlá cestnej premávky - pravidlo pravej ruky, že sa jazdí v pravo, prikázaný smer obchádzania, odbočenia, znamenie o zmene smeru jazdy, stop - daj prednosť v jazde, či hlavná cesta, ako aj smerové a vodiace dosky a zábrany na označenie obchádzky. A toto platí aj pre vozidlo mestskej polície, ktoré takisto zablúdilo pri jazde z Podlavíc smer mestský park.
Na Troskách včera pribudla prvá maringotka a bágre - vyberajú zo zeme betónové panely, ktoré boli na východnej časti tohto pozemku. Snáď, že by predsalen začala výstavba?
Nebolo by možné na stránku bb.imhd pridať aj prepravný poriadok, ako je to u všetkých ostatných miest na imhd (pípadne i plné znenie tarify)? Či doteraz nebola možnosť niečo také získať?
Už včera som si všimol oznamy a po ich prečítaní som len krútil hlavou. A že sa ešte aj Ty pridáš k tomu, že napíšeš taký nezmysel, ako je veta, že "CP týchto liniek sa nemenia". Keďže súčasťou CP musí byť zoznam zastávok, tak pri zmene tretiny trasy na linke logicky musí dôjsť aj k zmene CP. Nehovoriac o tom, že takáto vyhliadková obchádzková trasa musí predĺžiť čas jazdy medzi Nám. slobody a Huštákom aspoň o 6-7 min. Inak by ma zaujímalo, kto môže vymyslieť takúto trasu. Jednoducho má mať MHD výnimku minimálne v trase od Huštáku po malú stanicu, tam prejsť cez most a potom po už známej Belušovej ulici a ceste k Smrečine späť na pôvodnú trasu na Námestí slobody. Opäť to dokumentuje, že preferencia MHD v tomto meste NEEXISTUJE! Musel to byť zase riadny pako - asi majú veľké oči, ako keď tu bol pápež - vtedy tiež vyprázdnili celé centrum, nič nefungovalo, prišla ledva tretina ľudí a pritom o 15:00 by už nikto nezistil, že tam bola nejaká akcia (okrem tribúny na námestí...) a MHD sa znormalizovala asi až po 17:00. Skrátka v duchu sloganu RIEŠENIA PRE "LEPŠÍ" ŽIVOT ?
Situácia okolo autobusovej stanice vo Zvolene je už dlhšie zaujímavá. Granus Trans mal zaplatiť mestu za prenájom stanice, ale nesplatil ani prvú splátku. Mesto preto dalo Granus Trans-u výpoveď z nájmu k 1.7.2004 s trojmesačnou výpovednou lehotou. Dôvod nesplatenia bol aj ten, že SAD Zvolen, SAD Lučenec a BBDS nezaplatil nájomcovi dohodnuté poplatky.
V areáli stanice sa už začal stavať OD Lidl, za "obeť" mu padne aj časť stanice - výstupisko, ktoré sa posunie ďalej smerom ku krytej časti stanice a tým sa zároveň zruší aj jeden pás nástupných stanovíšť (v súčastnosti nást. 17-23).
na doplnenie - Historickým vlakom na oslavy 60. výročia SNP
(Bratislava 18.8.2004) - Železničná spoločnosť a.s. v spolupráci so Železnicami SR a Albatros klubom vypraví v nedeľu 29. 8. 2004 osobitný vlak z Bratislavy do Banskej Bystrice pri príležitosti osláv 60. výročia Slovenského národného povstania. Mimoriadny rýchlik z Bratislavy hlavnej stanice odchádza o 4.35h, zastaví v staniciach Galanta, Šurany, Kozárovce, Žarnovica, Žiar nad Hronom, Hronská Dúbrava, Zvolen. Spiatočná cesta, s odchodom z Banskej Bystrice o 17.35h, povedie stanicami severnou trasou: Turčianske Teplice, Martin, Vrútky, Žilina, Považská Bystrica, Púchov, Trenčianske Teplice, Trenčín, Nové Mesto nad Váhom, Piešťany, Leopoldov, Trnava. Príchod do Bratislavy približne o 22.55 h. Súpravu bude ťahať historická parná lokomotíva Albatros a v zostave bežných rýchlikových vagónov bude zapojený aj jeden historický vozeň. Každý vagón bude mať vlastného železničného sprievodcu. Preprava pozvaných účastníkov osláv bude bezplatná rovnako ako preprava členov Slovenského zväzu protifašistických bojovníkov a nimi pozvaných rodinných príslušníkov.
SAD Banská Bystrica pripravuje osobitný cestovný poriadok MHD, ktorý zabezpečí presun obyvateľov do všetkých častí mesta. V úseku, kde trolejová doprava bude odstavená, doprava sa zabezpečí autobusmi. Zmenený cestovný poriadok bude platiť od 7.00 hod. do 18.00 hod. toho istého dňa a verejnosť s ním bude oboznámená tri dni vopred.
Zmeny v doprave počas Radvanského jarmoku:
V dňoch 9.9. - 12.9. bude uzatvorené Nám. H. Vajanského aj s priľahlými ulicami. 10.9. -11.9. budú uzatvorené ulice Bakossova a Kollárova. Na št. ceste I/66 v úseku Štadlerovo nábr.-križ. pri Dome kultúry bude obmedzená rýchlosť na max. 40km/h. Z toho by vyplývalo, že sa dajú očakávať aj výluky v MHD, ale o tom som nič v ozname nenašiel.
V BB žurnáli č.16/2004 boli až tri dopravne zaujímavé články:
Letecká linka Sliač-Praha po roku premávky:
Ročná strata Tatra air a.s. 5 miliónov Sk. Počet prepravených cestujúcich približne 6 tisíc. Súčasná vyťaženosť cca 50% kapacity, čo je v priemere 20 cestujúcich na jeden let. Cena letenky v sezóne max. 2400,- Sk. Od apríla 2005 sa pripravujú aj ranné a večerné lety do Prahy. Novým akcionárom sa stala spol. SIRS, ktorá pripravuje projekt letiska Hričov - cez obed sa bude lietať aj medzi Prahou a Žilinou.
Kto sa stane prenajímateľom priestorov zvolenskej autobusovej stanice?:
Mestské zatupiteľstvo v januári 2004 rozhodlo, že prenajímateľom priestorov bude Granus-trans Zvolen. K 1.10.2004 chce mesto uzavrieť novú nájomnú zmluvu s nájomcom, ktorý vyhrá výberové konanie. Medzi cestnou komunikáciou a budovou stanice DÔJDE k VÝSTAVBE nového obchodného domu s parkoviskom a čiastočne OBMEDZÍ funkčnosť stanice... Autobusy čakajúce na spoj budú nutené robiť desiatky prázdnych km do areálu SAD...
Časť výroku ing. Malachovského: „V diaľkovej doprave (DAL) je situácia dlhodobo komplikovaná. Za situácie, keď štát na jednej strane reguluje cestuvné v PAD a neplatí za objednané výkony vo verejnom záujme v plnom rozsahu, si každý pomáhal prevádzkovaním DAL. Do tejto oblasti však štát pustil ďalšiu konkurenciu, ktorá nám odobrala nemalú časť tržieb. Tieto sa predtým používali na vylepšenie hospodárenia, dnes sú však mnohé z nich na hranici rentability.“
PARNÝM VLAKOM TRAŤOU SNP:
Cestovný poriadok mimoriadnych parných vlakov 28. a 29.8.2004:
BB mesto 10.00 - BB 10.10 - Kostiviarska 10.20 - Uľanka 10.32 - Harmanec zastávka 10.45 - Dolný Harmanec 10.49
D.Harm. 12.58 - Harm zast. 13.03 - Uľanka 13.10 - Kostiviarska 13.20 - BB 13.27
BB mesto 14.00 - BB 14.10 - Kostiviarska 14.25 - Uľanka 14.37 - Harmanec zastávka 14.50 - Dolný Harmanec 14.53
D.Harm. 17.57 - Harm zast. 18.05 - Uľanka 18.15 - Kostiviarska 18.24 - BB 18.32
V Harmanci ukážka poľnej hist. nemocnice, výstava hist. motoriek a automobilov, občerstvenie, diskotéka.
Jazda parným vlakom zadarmo. Súprava by mala ísť 28.8. z Bratislavy a vraj tiež zadarmo.
Viac o oslavách SNP na www.snp.sk
A ešte dve krátke poznámky:
Na mieste parkoviska pred starou nemocnicou bude pravdepodobne stáť bytový dom... Obyvatelia okolitých rod. domov protestujú...
Povesť novej breznianskej vodičky autobusu sa už dostala aj do printových médií.
"Zarážajúce" správanie vodiča dňa 22.08.2004 na spoji L51/1355 na zastávke Národná. Vodič odmietol do nedeľňajšieho poloprázdneho autobusu nastúpiť mamičke s kočíkom s odôvodnením, že už jeden kočík vezie. Na jednej strane má na takéto konanie teoreticky právo, na druhej strane takéto riešenie je obzvlášť nevhodné na linke, ktorej predchádzajúci spoj išiel pred 2 hodinami a nasledujúci mal ísť o 70, resp. o 130 min, ak cestovala ďalej, ako po Stupy!
Ad EMtest: v piatok som išiel spojom L6/1442 (vodič 6080) a okrem toho, že po zahlásení aktuálnej zastávky sa hneď ohlasovala i nasledujúca sa zariadeniu po príchode na zastávku Tulská I. podarilo vyprodukovať takéto hlásenie: "Tulská I., konečná zastávka, prosím vystúpte.","Nasledujúca zastávka Kyjevské námestie" (Nevadí, že medzitým je šte 5 ďalších?). Vyvolalo to zrejmý nepokoj viacerých ľudí, ktorí sa zdesene začali navzájom obzerať po ostatných, či fakt majú vystupovať (keďže táto zastávka nikdy reálne konečnu nebola a ako konečná je označená v len "papierovo" pre skrátenie zoznamu zastávok v CP). Na nasledujúcej zastávke sa to už nevyskytlo.